Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia klar med Windows tablet i maj

Nokia klar med Windows tablet i maj

Rygte: Nokia vil ifølge rygter på nettet fremvise deres første Windows tablet den 14. maj.

Nokia har, ifølge gsminsider.com, annonceret at de vil afsløre deres nye Lumia til en event den 14. maj i London. Nu forlyder det fra kilder i Indien, at Nokia vil præsentere deres første Windows tablet.

 - Er dette en Nokia Lumia tablet?

Enheden skulle angiveligt være en tablet med en 10,1 tommer skærm (1366 x 768 pixels opløsning), 1,0 GHz processor, 1 GB RAM og en vægt på 676 gram.

Der er dog endnu ingen officielle udmeldinger fra Nokia, om dette blot er rygter. Men Mobilsiden.dk følger sagen.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Krabbe 05-05-2013 14:25:28

Sidder med begge, og ingen synlige forskelle mht. opløsning. Kun når der zoomes helt ind, vinder iPad ... og hvem sidder og redigerer foto på en skærm af den størrelse, jeg gør ikke.

GLEM Jeres "opløsnings-mani", det er total spild af penge på skærme af den størrelse.

I øvrigt er Surface designet til opretstående brug, iPad til liggende.

Krydser fingre for Nokia laver en udgave svarende til Surface RT og ikke iPad, samt at Nokia gør plads til simkort, som Surface mangler.

0 0
Henrik 06-05-2013 09:07:36

Enig. Surface (både RT og Pro) er så meget mere brugbar end en iPad. Bare det simple faktum, at en Surface rent faktisk er en rigtig computer, hvor man kan _lave_ ting på istedet for kun at forbruge ting.
Ja, faktisk laptop og tablet i et device.

0 0
Krabbe 06-05-2013 09:57:23

Præcis Henrik.

Skal lige med man ikke er `låst´ med det manglende sim-kort, jeg logger bare på via accespoint på mobilen på få sekunder.

Samtidig kan man ha´ 2 apps åben på Surface, hvilket man ikke kan på iPad, en stor fordel for mit vedkommende.

Og som rosinen ... på Surface skal logges ind med password, så vægter man størst mulig sikkerhed, er Surface langt at foretrække.

0 0
Ylle 05-05-2013 12:51:30

Det kommer vel an på hvad prisen bliver ?
Hvis de vil lave et flagskib af en tablet, så nej, så er 1 GB og den opløsning ikke nok. Men hvis de laver en tablet til 1500-2000 kr., mon så ikke lige det går ?
Ikke alle er interesserede, eller har pengene til det aller aller bedste.

0 0
Anker 05-05-2013 10:42:43

De vil ikke vinde, de vil ikke engang have en 3. plads ! de vil bare tabe helt ha ha....

0 0
Krabbe 06-05-2013 10:12:21

Besynderlig kommentar du leverer Anker

I min verden kommer specifikationerne ind som sekundær, for i sidste ende er det den funktionelle daglige brug, som reelt er aldeles afgørende.

0 0
Henrik 06-05-2013 09:05:22

@Anker - hvor gammel er du? 12?

0 0
TF 05-05-2013 17:15:27

Du er da latterlig at høre på.

0 0
Anker 06-05-2013 08:36:38

Ja sandheden er ilde hørt ;-) Det klart man forsvarer sit køb, og det er det du er ifærd med kan jeg se ;-)

0 0
TF 06-05-2013 09:29:25

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvorfor du har set dig så ond på WP/nokia ?

Jeg behøver ikke forsvare nået somhelst jeg er ikke 12 år gammel.

0 0
Hans Jákup Danielsen 03-05-2013 20:04:46

hvis specs holder stik...
ved at specs ikke er alt, men hvis nokia skal gøre sig gældende, så skal det ikke være "meh..." specs

0 0
Tommy 04-05-2013 16:55:25

Ja højere opløsning (fuld HD) og mindst 2gb burde være forventeligt.

0 0