Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia: Kun navigation på Nokia-smartphones

Nokia: Kun navigation på Nokia-smartphones

Nokia Drive bliver kun tilgængelig på Windows Phone-platformen via Nokias enheder.

<sub><span style=Nokia Drive kommer kun på Windows Phone via Nokia." />
Nokia Drive kommer kun på Windows Phone via Nokia.

Da Nokia i forbindelse med offentliggørelsen af Lumia 800 og Lumia 710 fortalte, at navigationstjenesten Nokia Drive gratis ville følge med, var der måske mange som håbede, at Drive også ville blive tilgængelig på andre end Nokias Windows Phone smartphones.

Men det sker ikke. Det slår Mark Squires, som er Communications Director hos Nokia i Storbritannien, fast via Twitter.

- ”Folk's Nokia Drive will not be made available for other WP OEMs. It comes on our Lumia range and there are currently no plans to change that”, lyder beskeden.

Nokia Drive er i forvejen tilgængelig på Nokias Symbian og MeeGo-platforme.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Benjamin Jensen 26-11-2011 20:12:49

Ja, telefon navigation er jo godt nok for folk der bruger det sjældent. Det er klart den billigste løsning, så man ikke skal investere mange penge på det.

Det var vel også derfor Nokia i sin tid købte Navteq, for at alle skulle have gratis navigation. Men det ser åbenbart ikke ud til at være lige for alle telefoner hos Nokia?

0 0
gielsgaard 25-11-2011 19:39:43

Har prøvet det på min Trophy ,fint nok den smider det via blutooth og ud i højttalerne i bilen ,men er ikke så god som min tomtom .

0 0
Allan 25-11-2011 23:04:16

Hvis Nokia Drive på WP er det samme som findes i Symbian, så er jeg lodret uenig - jeg har nu udelukkende brugt min N8 som navigation i bilen det sidste års tid og min Garmin 765 har ikke været ude af lædertasken i al den tid.

Det er genialt og kortene er altid opdaterede og lyden kommer fint ud af telefonens indbyggede højttaler og jeg kan føre en håndfri samtale via bilens bluetooth-forbindelse mens der navigeres.

0 0
Benjamin Jensen 26-11-2011 13:13:46

Allan>>

Jeg kunne aldrig finde på at bruge min telefon som navigation. Jeg har haft Garmin 765T i over 2 år med livstidsopdatering, så jeg altid havde de nyeste kort fra Navteq - som i øvrigt er ejet af Nokia ;)

Alene det, at skulle have enheden ud og ind af holder hver gang jeg skal på kundebesøg er meget irriterende. Derudover er skærmen for lille - i hvert fald på min iPhone 4 med Navigon.

Men hvis man kun bruger navigation engang i mellem og ikke flere gange dagligt som jeg, så kan man sagtens bruge en telefon som navigation. Men jeg vil sgu ikke bytte min nuværende TomTom Go 1000 Live for en telefon.

Desuden kan du jo sagtens bruge din telefon via din bluetooth forbindelse til samtale uanset hvad - også på en PND, så man ikke er afhængig af om bilen har bluetooth.

0 0
gielsgaard 26-11-2011 13:26:11

Har det fuldstændigt som dig Benjamin ,har også haft IP4 med navi ,men det endte altid med at jeg brugte min TT 1005Go ,men klart det er en smagssag nogle syntes det er ok med at bruge mobilen ,sådan er det nok.

0 0
Allan 26-11-2011 13:23:48

@Benjamin: Jeg har relativt sjældent brug for navigation (i forhold til dig), så for mig virker min N8 fint som erstatning for min Garmin 765.

En af de funktioner jeg virkelig godt kan lide, er at jeg kan finde de adresser jeg skal besøge hjemme på computeren og så synkroniseres disse automatisk til mobilen, så jeg faktisk ikke skal søge efter adresser på telefonen.

Grunden til, at jeg nævnte det med samtidig brug af navigation og samtale er, at på min tidligere Nokia N95 8GB kunne der ikke være to parallelle lyd-strømme, så man kunne ikke føre en samtale mens man navigerede.

0 0
gielsgaard 26-11-2011 09:18:08

er den vist heller ikke .altså magen til den i din symbian.

0 0
Allan 26-11-2011 10:18:17

Jeg undrer mig i øvrigt lidt over, hvordan du kan teste Nokia Drive på din HTC Trophy - er du sikker på, at det er Nokia Drive du har prøvet? Hvis det er en eller anden "tilfældig" navigationsløsning, så er det jo (i mine øjne) synd at skære den over en kam med Nokia Drive - så bør man da i det mindste nævne, at det er det, man gør.

0 0
gielsgaard 26-11-2011 12:00:15

Jo det var Drive jeg har prøvet ,og det kommer først op på Symbian level i starten af det nye år ,så som det er nu er det ikke lige så godt som det du har på din symbian .Det er iøvrigt beskrevet på flere WP sites ,jeg skrev det såmænd ikke for at svine Nokia men bare som en oplysning jeg har store forventninger til deres modeller som kommer i det nye år ,bare de ikke skuffer som med Lumia 800 ,der er mange som syntes at der manglede noget og havde håbet på en high end mobil og det kom ikke .

0 0
K33pItReal 28-11-2011 09:44:18

Har også Nokia Drive på min Trophy, den fungere fint men er lidt for simpel i forhold til Navigon, mangler ankomsttidspunkt, "Hjem" tile og meget mere.

Men da man får det med på sin Nokia tlf, er det helt OK.

0 0
Kokomo 25-11-2011 14:51:53

Det er da på ingen måde en nyhed ? Det er da blevet nævnt flere gange, at det var en af tingene, som ville adskille Nokia fra de andre W phones.
Alene navnet "Nokia Drive" antyder det lidt

0 0
KimDotDK 25-11-2011 15:11:54

Ja, men Nokia´s korttjeneste, med navnet "Nokia Maps" bliver tilgængeligt på andre producenters telefoner, så nogen kunne måske blive forvirrede.
Men du har fuldstændig ret i at det har været nævnt mange gange allerede og på ingen måde er en nyhed.

0 0