Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia lover Lumia 920 opdatering i denne måned

Nokia lover Lumia 920 opdatering i denne måned

En opdatering til Nokia Lumia 920 skulle være på vej.

Det er ikke alle brugere af Nokias flagskib Lumia 920, der oplever et lige så stabilt produkt, som vi på Mobilsiden.dk gjorde, da vi testede produktet.

Twitter svarer Nokia Care i USA nu en kunde, der har beklaget sig.

- ”Microsoft vil udsende en softwareopdatering denne måned. Vi vil annoncere det når updaten er klar,” står der i det korte statement.

- Læs testen af Nokia Lumia 920

Med den udmelding kan Nokia Lumia 920 ejerne blot læne sig tilbage og vente.

Web-TV: Se testen af Lumia 920

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Computermensch 22-12-2012 00:34:01

Tip til håndtering af den sorte skærm, man kan opleve.

Det kan ske, hvis man taler et meget mørkt sted, hvor man først holder telefonen ind til hovedet og herefter fjerner den fra hovedet. Prøv med lidt lys bagefter.

Uden at kende opdateringens specifikationer, så er det måske en "overfølsomhed" i programmering af en såkaldt proximity-sensor, som telefonen er udstyret med. Sensoren slukker skærmen for at spare strøm, når man holder telefonen indtil hovedet. Så det optimerer, hvis man taler i længere tid. Skærmen skulle så straks tænde, når man fjerner telefonen fra hovedet. Jeg sad i min bil i mørket, da jeg oplevede en gang, at skærmen var mørk.

Og havde problemer med at aktivere den igen. Men kun den ene gang - jeg var dog nysgerrig - og undersøgte hvorfor. Har ikke oplevet det siden.

Men hvis man oplever det - så prøv med mere lys (sker kun hvis der er helt mørkt?) ...

... men jeg ved faktisk ikke, om det er problemet? Men har ikke oplevet det siden.

Den anden dag kom en opdatering til lydinstillingerne i WP8. Men jeg går ud fra, opdatering fra Nokia også indeholder en rettelse til mic'ens følsomhed.

Der er altid rettelser ... godt de bliver rettet hurtigt. Selvfølgelig træls og uheldigt det kan ramme kernefunktionen, eks. efter en telefonsamtale.

Derfor er formentlig grunden til, at det bliver rettet med det samme?

Det der står i changelog'en ifb opdateringen af WP8 er flg: http://www.windowsphone.com/en-US/how-to/wp8/basics/windows-phone-8-update-history

"Changelogen" fokuserer på nye features og ikke på fejlrettelse, som må gå under diverse tilsidst.

Vedr. proximity sensoren har jeg selv været i kontakt med Nokia samt et mic problem, jeg har opdaget - og "symptomerne" og "problemet" er sendt videres til deres udviklingsafdeling.

... men en super telefon.

Desuden fint der er kommet speed på rettelserne siden WP7.

0 0
Computermensch 22-12-2012 00:33:06

Iflg. changeloggen handler det om featureopdatering (+ div. patches? Man må antage evt. kendte fejl rettes under 'Andet').

Ifb. udrulning er det normalt - på trods det af en simuleret test - også at teste i praksis. Så det bliver Nordamerika der får den først. Det er den første feature-opdatering til WP8 - så måske ekstra omhyggelig.

Feature-opdateringen kommer allerede efter 3 måneder - langt bedre end WP7.

Så betyder det, at Microsoft går efter et roadmap (udgivelsesplan) med op til 4 feature-opdateringer, dvs. forbedrede funktioner, ca. hver 3 måned?

0 0
18-12-2012 09:32:18

Der er noget der tyder på at opdateringen ikke kommer før 2013.
de telefoner der har fået den nu, er tester med tidlige lumia 800.

læs mere her

http://pocketnow.com/2012/12/17/nokia-windows-phone-7-8-updates

0 0
18-12-2012 13:12:53

Underligt at man ikke kan opdatere WP 7.5 til WP 7.8 nu. Hvis man ser i Navifirm, ligger den klar til download, også til DK. 1750.823.8858.12460

0 0
Mathias 17-12-2012 16:24:59

Nogle skulle allerede have fået denne update. Microsoft har efter sigende problemer med over the air updates og det går derfor langsomt.

Problemer med telefonen er følgende:

Varme
Strøm
skarphed på billeder
Manglende informationer når der er updates til apps

Desuden får den nemt ridser, jeg har den gule og den har allerede ridser. Det sker selvom man passer på den. Simpel støv, samt det at den er på et bord kan give ridser. Det plastik den er lavet i er virkeligt sårbart.
http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920/202390-lumia-920-screen-scratches.html


Få et overblik over det hele på http://forums.wpcentral.com/nokia-lumia-920

0 0
18-12-2012 13:30:08

Det er ikke plastikken (polycarbonat, som er utroligt stærkt)men nok den blanke finish man har givet de blanke udgaver, der gør den sårbar, den sorte er ikke blank, og her er det næsten umuligt at lave ridser i. Jeg har i et år haft den sorte udgave af Lumia 800, den har været i lommen sammen med nøgler og mønter, og den har faktisk ikke en ridse, hverken telefon elle glas har haft nogen forn for beskyttelse, derfor har jeg også købt 920 i sort. Jeg har haft Lumia 920 i 14 dage, og har ikke haft nogen problemer, hverken med genstart, frossen skærm eller billedkvalitet, batteritiden kunne godt være meget bedre. Efter fuld opladning kan restlevetiden inden næste opladning, vise alt fra 23 timer til 8 dage, så det kan ikke bruges til ret meget.

0 0
John 17-12-2012 17:03:35

Bortset fra at billederne ikke bliver særlig skarpe, oplever jeg ingen af de ovennævnte problemer. Hverken plastikken eller skærmen har nogen ridser. Jeg går med den i lommen hver dag, og har den ikke pakket ind i noget cover.
Og det med de uskarpe billeder håber jeg bliver rettet i en softwareopdatering.

0 0
18-12-2012 09:25:10

Du kan læse om det her..

http://www.engadget.com/2012/12/17/lumia-920-camera-fix/

0 0
18-12-2012 09:26:13

Den var til @john

0 0
John 18-12-2012 18:47:05

Ja, det ser jeg frem til. For det er ikke optimalt som det er nu.

0 0
Mathias 17-12-2012 18:50:13

Ud fra det jeg har læst, så skulle det være stor forskel på 'batch'. Kvalitetssikringen er så og sige langt fra i orden. Nu har jeg også læst en del inde på wpcentral og kan se hvor stor forskellen er på de forskellige sendinger. Den tråd med ridser, er alligevel pænt lang. Min den gule har en ridse bagpå, men den ses ikke tydeligt grundet farven går igennem.. Men jeg kan ikke lade være med at tænke over hvor nemt det kan komme. Specielt bliver jeg urolig, når jeg så ser hvad andre skriver, som nu, har haft den en måned. Det kan for den sags skyld ej være rigtigt, at der skal være forskel telefonerne imellem. Et hurtigt kig på diverse forum, også danske viser alt for stor forskel i oplevelser på fx strøm og varme bag på. Min egen har selv været brændende varm ved blot at være på nettet. Det stoppede så efter en hard-reset, men alligevel...

0 0
NK 17-12-2012 14:10:05

Hej John. Laver du en test af Lumia 820? Hvornår?

0 0