Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia Lumia 800 får opdatering med bedre batteritid

Nokia Lumia 800 får opdatering med bedre batteritid

Ejere af Nokia Lumia 800 er begyndt at modtage den seneste batteriopdatering til mobilen.

Nokia Lumia 800 har haft stor succes siden den kom på gaden, men alt har dog ikke været rosenrødt. Det prøver Nokia nu at rette op på, skriver Nokias danske produktchef Niels Kjelstrup på deres hjemmeside.

Batteritiden skulle være forbedret betydeligt både når det kommer til 3G-netværk, browsing via WiFi samt musikafspilning.

Planen var egentlig at den første udrulning skulle ske den 18. april, men Microsoft har fået opdateringen gjort færdig før tid, derfor har nogen Nokia Lumia 800 ejere allerede modtaget opdateringen i går.

De kommende fire uger vil den så blive rullet ud globalt. I Danmark vil langt de fleste dog få den i løbet af den næste uges tid.

Når opdateringen er klar til din telefon, vil du få en besked på hjemmeskærmen. Du kan dog også tjekke manuelt ved at gå ind i settings – phone update. Er opdateringen klar, skal du tilslutte telefonen til din PC og vælge opdatering, der sker gennem programmet Zune.


Læs også: 
 - Her er detaljerne om de næste Nokia Lumia opdateringer

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Thulemanden 16-04-2012 08:56:17

Jeg er meget tilfreds med opdateringen! Jeg havde godt nok ikke selv batteriproblemer før, men telefonen holder, med mit forbrug, 2 døgn. (Jeg spiller ikke på den, men har den til at Synkronisere alt). Har før haft den oppe på næsten 3 døgn, hvilket jeg synes er imponerende for en smartphone!

Det bedste ved opdateringen er i mine øjne, den markant forbedrede bas-profil når man bruger den som musikafspiller. Før var den mudret, svag og uklar, men nu kan jeg ikke høre forskel fra min computer til telefonen, når jeg bruger headset. Kæmpe thumbs up herfra!! :-)

0 0
MrBlom 02-04-2012 20:24:57

Nu må den opdatering også gerne snart ankomme til min mobil :(

0 0
BallonPedro 02-04-2012 21:46:15

Hvis du ikke kan vente til den kommer automatisk til din mobil, så kan du selv ligge den på.
Kig evt. her: http://www.windowsphonefan.dk/2012/03/10/sadan-far-du-fw-12070-pa-din-lumia-800/

0 0
Alfix 02-04-2012 11:25:04

men at fixe de faele bugs de har haeldt paa Lumiaen maa de gerne fixe (senest ringetone problemet).

Nokia tag jer sammen!

0 0
Belgarion 29-03-2012 14:55:57

Er da utrolig at folk skal rakke ned på WP hele tiden fordi de ikke selv fatter hvor genialt konceptet er i den, og når de kommer ud med tablets så hopper jeg nok endelig på tablet vognen. Har selv brugt Android i 2½ år (senest en galaxy s 2). Og det spiller bare ikke halvt så godt som windows OS. At kalde det oldnordisk er da helt til grin, det virker og der kommer ikke fejl på det i opdateringen. Så kan slet ikke forstå at folk generalt skal rakke det ned fordi Windows endelig har fået lavet noget der bare funker i forhold til det gamle Windows Mobile. Så kan sdroid fansene kalde det utrolig kedeligt, og ja man kan ikke "nørde" så meget med det, men os der bare har brug for en tlf hvor alt spiller, der er den sgu genial. Og Ios vil jeg slet ikke udtale mig om, for aldrig brudt mig om apple produkter.

At nokia så har været lidt ude i tovene med at få mobilen ud for hurtig er jo bare lidt ærgeligt, jeg bruger selv Samsung Omnia W og det eneste man kan sige negativt om den, er at der ikke er så meget plads at gøre godt med. Ellers så spiller den 100. Har batteri til 2 dage også med stort forbrug af film mp3 etc etc. kan nogle Android tlf rigtig prale med det? Jo nu begynder de at få øjene op for at få større batteri i, men lad os lige se det køre sådan med et 1500 mAh batteri. jo måske Huawei.

0 0
Allan 29-03-2012 15:05:57

Jeg kunne ikke have sagt det væsentligt bedre - gad bare ikke selv fare til tasterne over andres useriøse kommentarer...

0 0
Thomas 29-03-2012 15:10:22

Nej, egentlig bør man jo ignorere folk som Peter og David.. don't feed the troll og alt det der.

0 0
Peter 02-04-2012 21:30:07

Siger bare at det er for dårligt den tilsluttes en PC for at kunne opdateres. Men gør åbenbart helt ondt at hører når man ikke WM fan.
Men føj føj med ledningerne.

0 0
Thomas 02-04-2012 22:47:06

Cool story bro.

0 0
hellas7 29-03-2012 15:44:50

synes også denne beskrivelse har været gældende for iOS som er mit favorit OS. At WP er kommet ud gør, at den dag jeg bliver træt af iOS, at jeg ikke skal skifte til Android. Mine Android mobiler og tablets har ikke været nogen succes og kan kun anbefale Android brugere at skifte til WP eller iOS.

0 0
Thomas 29-03-2012 16:13:45

Jeps. Jeg skal være ærlig og sige, at jeg har været ude med riven iOS mange gange, men det har altid (synes jeg da selv) været forholdsvist sagligt.

Skulle WP gå nedenom og hjem er det da også iOS jeg kigger mod. Mit liv er simpelthen for kort til Android.

0 0
Peter 02-04-2012 21:20:56

Så vil jeg hellere vælge IOS, det virker da, så kan en Iphone holde strøm.

0 0
Peter 29-03-2012 12:12:15

Det er da totalt oldnordisk at man skal tilslutte den en PC for at opdatere den. Og de kalde det en smartphone. he he.

0 0
Thomas 29-03-2012 14:18:47

Ja, det er jo lige præcis det, der afgører om det er en smartphone eller ej.

Er det dig fra Paradise Hotel? I minder lidt om hinanden umiddelbart.

0 0
Peter 29-03-2012 14:38:51

Undskyld mig, men synes det er smartere uden ledninger, Backup skal da ske automatisk og trådløst.
Thomas, er du så Amalie ?

0 0
Thomas 29-03-2012 15:09:27

Nu snakker du udenom.

Mener du, at definitionen på en smartphone er hvorvidt den kan opdateres trådløst eller ej?

0 0
Alfix 02-04-2012 11:23:55

Ikke for at spolere momenterne her, men jeg bruger da ikke en computer for at backe op. Ens live konto (og skydrive) fixer det hele. Det har jeg iallefald gjort. Saa....

Men jo updates over the air er det fedeste, ligesom men min gamle WebOs telefon. Fantastisk. Men men.... forstaar godt koblingen og sikkerheden i en opdatering i hjemmet.

0 0
Allan 29-03-2012 13:04:53

Tja, til gengæld sørger PC'en for backup og nødvendig datakonvertering, så man ikke selv skal lave backup før opdatering og nulstille telefonen og restore data osv, hvilket er lidt oldnordisk - SGSII rings a bell...???

0 0
Peter 29-03-2012 13:56:47

Ha ha, skal den til PC for at lave backup og restore! det bliver da være og være.

0 0
David 29-03-2012 13:46:50

Lumia 800 er en rigtig fin feature phone..

0 0
Thomas 29-03-2012 14:19:09

Er dig og Peter samme bruger, eller findes der rent faktisk to personer, der ved så lidt om tingene?

0 0
David 29-03-2012 12:32:14

Tilgengæld understøtter den singlecore!!

0 0
Allan 29-03-2012 11:16:07

Fik beskeden på telefonen i går aftes og opdaterede her til morgen. De nye versioner er:
Operativsystem: 7.10.8107.79 (ved ikke om det er nyt)
Firmware: 1600.2487.8107.12070 (det var 11500 før)

0 0
Thomas 29-03-2012 15:11:03

Hvordan ser det ud med batteriniveauet?

0 0
BallonPedro 31-03-2012 16:04:12

Fik også min opdatering i forgårds, og kan bekræfte at batteri er blevet noget bedre.

Hvor jeg før ramte lige under 20% når den kom i laderen om aftenen har jeg nu omkring 50-60%.

Til gengæld er der fulgt en virkelig irriterende bug med. Ringetonen bliver afspillet ved fuld styrke i 1-2 sek for derefter at vente tilbage til normalt niveau, hvis man har den stillet til 10 eller derunder :(

0 0
Allan 29-03-2012 16:05:47

Lidt tidligt at sige efter kun nogle få timer, men tegnene er positive. Drænet på batteriet ifølge Nokia Diagnostics er i omegnen af halvt så stort som før (omkring 80mA når den bare ligger med Diagnostics tændt mod før ca. 170mA).

Jeg kan melde mere tilbage om nogle dage...

0 0
Thomas R 29-03-2012 12:03:52

Det er "kun" opdateringen fra Nokia du har fået - OS'et er ikke opdateret.

0 0