Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia Lumia 800 får tæsk af iPhone i uofficiel test

Nokia Lumia 800 får tæsk af iPhone i uofficiel test

En bruger på YouTube, har lavet benchmark-test af Lumia 800 vs. iPhone. iPhone vinder stort!

Der findes mange forskellige test, af forskellige telefoner, nogen mere officielle end andre. For øjeblikket kan man på YouTube se en, der sammenligner Nokia Lumia 800 med iPhone 4 og iPhone 4S.

Telefonerne har følgende specifikationer:

  • iPhone 4 med iOS 4.3
  • iPhone 4S med iOS 5
  • Nokia Lumia 800 med Windows Phone 7.5 - Mango

Testen bliver udført i fem forskellige dele, der omfatter:

  • Browser Benchmark
  • Speed Reading
  • SunSpider Test
  • Acid 3 test
  • HTML5 test

iPhone var langt overlegen i alle testene, med undtagelse af en enkelt.

I Speed Reading testen lykkedes det Nokia Lumia 800, at slå den gamle iPhone 4, mens den nye iPhone 4S, stadig var langt overlegen.

Det samlede resultat var ikke imponerende, hvis man ser det fra Nokias side. Vi skal dog gøre opmærksom på, at der er tale om en uofficiel test. Men døm selv - se testen i videoen herunder.

Mere detaljerede oplysninger om testen kan læses på MyNokiaBlog.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Thomas 05-01-2012 13:47:25

Det har du ret i, men jeg ved ikke hvordan N9 og iP4s vil ende ud. sikkert med iPhone på toppen, men spørgsmålet er om det er med en margen som reelt betyder noget for oplevelsen.

0 0
David 05-01-2012 13:56:50

Der er ingen tvivl om at N9'eren er super god på nettet, jeg tror ikke det betyder det helt store.

0 0
Thomas 05-01-2012 14:04:52

Det samme kan siges om Lumia 800 vs. iPhone 4/4S. Den er nok langsommere i benchmarks, men i real-life ydelse tvivler jeg på man vil kunne mærke det.

0 0
David 05-01-2012 16:19:25

Garanteret ja :)

0 0
Henrik 04-01-2012 15:45:38

Nokia N9 slår da Lumia800'eren i browser performance.

0 0
Henrik 04-01-2012 15:46:52

...så ja, Nokia's egne ikke-Windows Phone modeller smadrer Lumia'en. LOL.

0 0
David 04-01-2012 15:55:18

Jep, N9 kører Apples Webkit 2, som er bedre end IE mobile, indtil videre i hvert fald :)

0 0
Thomas 04-01-2012 16:04:40

Tror faktisk ikke det er Apple som står bag Webkit 2, men en samling af forskellige virksomheder. http://en.wikipedia.org/wiki/WebKit

0 0
David 04-01-2012 19:59:07

Det var Apple der startede Webkit projektet som et open source projekt der bygger på KHTML.

Apple lavede så en grundig refaktorering af og kaldte det webkit 2, som blandt andet indeholder multithreaded tabs.

Læs mere her, det er meget spændende læsning :)

http://www.osnews.com/story/23133/Apple_Drops_WebKit_2_Code_Adds_Multiprocess_Browsing

Vi nyder godt af webkit 2 på N9

0 0
Tommy 05-01-2012 11:47:40

Det var KDE der startede det, men de var hurtige til at få Apple med på idéen. Da det bliver udviklet i QT fandt Nokia hurtig interesse for det.

Så hvis man skal sige det er startet at nogen er det KDE, men de første der gerne ville benytte det kommercielt var Apple, ja - men det er lidt af en forskel.

0 0
David 05-01-2012 12:38:14

I øvrigt er webkit ikke udviklet i Qt, det er sidenhen blevet portet til Qt.

"WebKit has also been ported to a number of toolkits that support multiple platforms, such as the GTK+ toolkit,[43][44] the Qt framework,[45] the Adobe Integrated Runtime, the EFL and the Clutter toolkit,[46]. Qt Software (owned by Nokia) includes the Qt port in the Qt 4.4 release. The Qt port of WebKit is also available to be used in Konqueror in KDE 4.1."

0 0
David 05-01-2012 12:27:22

Webkit projektet er startet af Apple, og det er branchet fra KHTML fra KDE. Er det KHTML eller webkit vi snakker om? I starten var webkit ikke engang open source. Men Webkit 2 som er mere moderne end webkit/KHTML, er submittet af Apple alene, og det er webkit 2 vi snakker om her.

"WebKit was originally derived by Apple Inc. from the Konqueror browser's KHTML software library for use as the engine of Safari web browser" wikipedia.

0 0
ihk 04-01-2012 15:30:11

hvad kan den bruges til?

jeg er dog ikke i tvivl om iPhone 4s er bedre end denne nokia mobil.

0 0
Anders 04-01-2012 14:48:57

Min Galaxy nexus scorer 96228 i browsermark testen.

0 0
Anders 04-01-2012 14:53:14

101017 i andet forsøg. testen er forresten kørt over 3g, standart browser med flash aktiveret

0 0
Thomas 04-01-2012 13:59:59

Jeg har fundet HTML5test.com hvor N9 for øvrigt tæsker Lumia 800 og Iphone 4, 4s er dog nogle få point forand.

0 0
David 04-01-2012 14:03:43

link?

0 0
Tommy 04-01-2012 10:06:17

hvor ligegyldig specs og benchmarks er for når man laver IRL-test er de lige hurtige.

(det kan dog være fordi 800'erens antenne er væsentlig bedre end i4(s) - når jeg ser download hastigheder på min n9 kontra min kærestes i4 så er de i gennemsnit 2,5x hurtigere, hvilket så kan være årsagen til at 800 er lige så hurtig i praksis som i4s, donno)

0 0
David 04-01-2012 11:13:06

Det er meget sjovt, jeg har den direkte modsatte oplevelse. Min kærestes iPhone 4S har bedre dataforbindelse end min N9. Specielt hotspot programmet i N9, giver væsentligt dårligere hastighed end internet deling på i4S, begge har samme udbyder og abonnement. Antennen i N9 er bedre end iPhone 4 men dårligere end iPhone 4S efter min erfaring.

0 0
Thomas 04-01-2012 13:54:20

David der er noget galt med din telefon..

0 0
David 04-01-2012 14:03:17

Som sagt har jeg fået den byttet til en hel ny telefon, pga kompasset var dødt.. Præcis samme oplevelse. Det kan simpelthen ikke passe at jeres bare virker super. Jeg prøvede at streame video på min computer via hotspot funktion, og det lykkedes aldrig, N9 var ikke i stand til at levere en stabil forbindelse. Det virkede upåklageligt via min kærestes i4s. Jeg tror ikke på at min telefon er defekt, den virker fint.

0 0
Katron 04-01-2012 23:52:57

Der må da være noget helt galt med den N9... Min goe gamle N8 streamer sågar .mkv HD filer (1080p), helt uden problemer, både til Pc og Tv.
Har du prøvet med Nokias "play to" app??

0 0
David 05-01-2012 09:34:32

Du misforstår mig, jeg prøver at streame video på min computer, hvor jeg bruger min telefon som hotspot.

Det virker i noget tid, og så dør forbindelsen, hotspot programmet(eller telefonen) kan ikke opretholde en stabil internet forbindelse, det er ikke noget problem på iPhonen, der virker det helt fint.

0 0
Henrik 04-01-2012 17:09:05

Underligt, den jeg har virker da helt fint. Der er altid den mulighed at du kan have fået to fra samme evt. defekte "batch". Det er set før med mobiler (ja, og biler for den sags skyld), at et helt produktions-batch har samme fejl. Det er også det man i folkemunde kalder en "mandags-model".

0 0
David 05-01-2012 11:41:55

Det virker også fint hvis jeg bare browser normalt, problemet opstår udelukkende hvis jeg skal bruge en konstant datastrøm via hotspot appen, har du prøvet det?

0 0
Thomas 04-01-2012 15:03:32

Det giver jo ingen mening. Først skriver du, at du ikke tror på, at deres virker fint, og så i samme åndedrag forventer du, at vi skal tage dit ord for gode varer?

Det virker lidt dumt.

0 0
David 04-01-2012 15:25:07

Det har du måske ret i, jeg tror ikke på at alle andres N9'ere kan meget mere end min, men ingen af os har mulighed for at dokumentere vores påstand, og vi kommer aldrig til at teste det sammen. Men lad os bare stoppe her, og sige at vi har forskellige opfattelse af hvor fantastisk N9 er :)

0 0
Thomas 04-01-2012 16:03:28

Det er jeg såmænd enig i. N9 var/er banebrydende på mange punkter, men ligesom alle andre telefoner er der kritikpunkter. Påstår man andet er man fanboy :)

0 0
Tommy 04-01-2012 12:23:40

jeg ville sende n9'eren til rep i så tilfælde...
Jeg var i sommerhus med nogle venner her til nytår og lavede samme test med en kammerat der lige har fået 4s og der var min n9'er stadig 1,5-2x hurtigere. Men ja antenne i 4s er blevet bedre end 4 (det kunne vel også næsten kun gå en vej).

Det skal siges at jeg kun testede min og 4s'eren 3 gange, men selvom resultaterne varierede var 4seren aldrig i nærheden af n9eren - ikke end gang hvis man sammenligner 4s' bedste resultat med n9erens dårligste.

0 0
David 04-01-2012 12:27:52

jeg har haft den skiftet, fordi kompasset var defekt. Men det var det samme derefter. iPhone 4S performer bedre end min N9, konsekvent.

0 0
Dennis Berner 04-01-2012 09:47:10

hvor kan man teste sin telefon med denne test? syntes ikke google var til meget hjælp..

0 0
Dennis Berner 04-01-2012 09:48:39

nå, man skal bare se filmen..... FLOT

0 0
Alfix 03-01-2012 23:50:51

Well, i aarevis har pc verdnen skulle bumpe specs for at konkurere med Apples brugervenlighed og dejlige design.

Nu foeler Apple pludselig at de skal stille sig i skarpt med lidt specs selv.

Well... Tooo bad... Lumia 800 er stadig bedre i mine oejne. No one cares about specs.
Det handler om hvor god den er i brug. Og Lumia 800 smadrer konkurrenterne med en single core processor. :)

0 0
David 04-01-2012 09:36:47

"Og Lumia 800 smadrer konkurrenterne", det er vel smag og behag? :)

0 0
teamet 03-01-2012 19:44:24

måske det skulle bemærkes, at der kun er tale om browser tests?

Det er da slet ikke overraskende at 4s vinder.. Den har trods alt en dual-core som yder ca som tegra 3 quad core.

0 0
claus 03-01-2012 20:00:23

har 4s dual-core? hmm hvem har de sagsøgt for at få det ned i mobilen

0 0
drikstofte 03-01-2012 18:56:54

i toppen af iphones står der "no sim". Så det hele er testet på trådløst.

Trådløst er jo også ustabilt at teste på :)

0 0
Katron 03-01-2012 16:42:22

Det ser da helt skørt ud. Nokia'en er hurtigere til at læse sider ind, men alligevel scorer den lavest i næsten alle kategorier, det gir da ingen mening.

I speedreeding testen ser det ud til at 4S og L800 hver især er begrænset til henholdsvis omkring 60 fps og 40 fps, og på iphone 4, må der da være noget galt.

Alt i alt tror jeg ikke testen er specielt retningsvisende, vil dog sige at både iphone 4 og 4S burde være bedre end L800, da de begge er noget dyrere end L800.

Men underlig test. Der må være nogle derude, der virkeligt intet liv har.

Har haft alle 3 modeller i hænderne, og synes at alle 3 giver en rigtig fed surfing oplevelse. I hverdagen virker både 4S og L800 mere overbevisende end iphone 4. L800 læser siderne hurtigere ind end 4S, men 4S virker alligevel en snøft mere hardcore til surfing.

I browsermark testen er der også noget galt. Der mangler en test i 1.fase, i forhold til når jeg kører den på min N8. I øvrigt scorer min N8 lige under 30000, som er tæt på det som L800 scorer, og jeg vil i den grad hilse at sige, at N8 er ikke nogen opløftende oplevelse til daglig surfing.

0 0
Katron 03-01-2012 17:05:09

EDIT:

Har iøvrigt kun prøvet L800 på 3G, og ikke på WiFi.

0 0
Brian Tanggaard 03-01-2012 15:23:42

Den test kan man da ikke bruge til noget, har lige testet den på 2 stk. SG2. fik 2 forskellige resultater. 50000 til 60000
Og på deres hjemme side stå at default vil en SG2 få 35000

0 0
David 03-01-2012 20:47:24

Selvfølgelig kan man ikke det når det er iPhone der vinder. Hvis iPhone tabte dermimod, var det et uomtvisteligt bevis.

0 0
Michael Larsen 03-01-2012 22:16:56

Jeg har afprøvet de forskellige tests på Samsung Galaxy S(der kører ICS 4.03) med 4 forskellige browsere, og de giver vidt forskellige resultater. Eks. scorer standardbrowseren ca. 58500 i den første test, mens Firefox scorer lige over 38000, og Opera går simpelthen i stå midt under testen, hvorimod Dolphin HD vinder testen med en mule foran standardbrowseren.
Speedreading testen ligger på 1 til 2 fps, for de browsere jeg kunne få til at køre den...
Sunspider testen vinder Firefox med omkring 2800ms mens de andre 3 roder rundt omkring de 4000.

Alt dette burde gøre det åbenlyst for enhver, at det IKKE er Lumia 800 som sådan, der får smæk, men snarere Microsofts browser.

mvh

0 0
Bo Westerby 03-01-2012 15:01:22

Kan i hvert fald allerede konkludere, at man ikke kan bruge sammenligningen af iPhone 4 og 4s til noget, da den ene kører iOS4 og den anden iOS5. Det ville svare til at medinddrage en WinMo 6.5 i testen.
Ydermere er der tale single core telefoner kontra 4S' dual core.

0 0