Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia Lumia 800 rammer snart Danmark

Nokia Lumia 800 rammer snart Danmark

Lumia 800 kommer snart for alvor ind på de danske butikshylder.

Nokia Lumia 800 (Foto: Mobilsiden.dk).
Nokia Lumia 800 (Foto: Mobilsiden.dk).
Foto: Mobilsiden.dk

Det første Windows Phone flagskib fra Nokia, Nokia Lumia 800, der allerede har kunnet købes i udlandet et stykke tid, rammer nu også snart de danske teleforretninger.

Den officielle salgsstartsdato bliver 20. januar 2012.

Lumia 800 kommer i farverne sort, magenta-rød og cyan-blå. Den vejledende udsalgspris bliver omkring 3.900 kroner, uden abonnement.

Et par forhandlere annoncerer allerede mobilen via Mobilpriser.dk. Her koster den billigste 3.680 kroner.

Læs også:
- Test af Nokia Lumia 800

Web-TV: Oplev Nokia Lumia 800


Nokia Lumia 800 - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Per Hansen 04-01-2012 08:07:23

Jeg må være blank og tilstå at ms phone 7.5 er et lækkert OS. Men hold da op hvor er jeg skuffet!!!

Hvad har MS gang i, når de tvinger folk til at lægge personlige oplysninger i skyen???

Fortæl mig når der ligger en app der gør det muligt at synkronisere mine Outlook data over usb eller Bluetooth UDEN at gå over en online tjeneste og UDEN at mine personlige data lander andre steder end på min PC og min telefon, og så er jeg solgt på stedet!

0 0
Per Hansen 05-01-2012 01:47:55

Tjah. Jeg nægter i hvert fald at købe en WP så længe jeg ikke kan synche lokalt.

Hvad i alverden skal jeg bruge en office telefon til, der ikke kan tilgåes fra min PC lokalt?

Det bliver en Iphone 4S i stedet.

Det er et eller andet sted tragisk at MS er så snydedumme, at de skræmmer kunder væk på den måde.

0 0
Katron 05-01-2012 00:18:47

Jeg gir Per helt ret. Dog er det for mit eget vedkommende grundet paranoia. Det kommer sig nok af, at jeg er en af dem, der har fået rippet alle mine personlige oplysninger fra et online storage site.
Netop dette er bla en af grundende til at jeg stadig har min gamle N8.
Jeg er blevet meget lun på Lumia 800, men denne manglende sync mulighed kan gå hen og udskyde købet af denne.
Håber der bliver updatet på dette spørgsmål, hvis en sådan app dukker op.

0 0
Allan 04-01-2012 09:14:06

Per, hvad er pointen med Outlook på mobilen, hvis den skal forbindes til en PC via USB for at synkronisere? Jeg forstår til dels din bekymring (som altså ikke kun gælder for Windows Phone), men hvordan forestiller du dig et brugbart alternativ?

0 0
mobilos 04-01-2012 12:36:39

Jeg er delvist enig.
Den gamle WinMo6.5 havde rigtig mange hardcore "arbejds-redskabs-funktioner" som man har fjernet for at gøre WP mere sexet og "iOS-agtig".
Jeg håber at WP med tiden kommer op på niveau med WinMo - og samtidig formår at beholde den lette intuitive følelse.

0 0
Per Hansen 04-01-2012 10:15:48

Hej Allan. Jeg tror ikke at jeg forstår dit spørgsmål?

I øjeblikket synkroniserer jeg direkte mellem Outlook 2010 og WP 6.5 (HTC HD2) og det fungerer upåklageligt. Min outlook på PC'en har alle mine kontakter og min kalender, tasks osv. og det samme har telefonen.

Når Min HD2 er i nærheden af PC'en bluetooth synkroniserer den de aftaler jeg har lagt ind i telefonen i løbet af dagen - og omvendt. Dermed agerer outlook samtidig som sikkerhedskopi og nem redigering af mine telefon-kontakter, tasks osv.

Mine aftaler, kontaktinformationer og tasks er mine, og jeg har overhoveet ingen interesse i at dele dem med nogen, udover lige præcis dem jeg har lavet dem med.

Og det er vel sådan det skal være???

På de nyere telefoner kan det kun lade sig gøre at synkronisere direkte fra outlook til en Iphone uden at skulle ud i skyen, og undskyld mig, hvad er lige pointen med det?

0 0
Allan 04-01-2012 11:43:27

Per, jeg kan forstå din holdning, men den stammer nok fra en noget paranoid indstilling til tingene. At synkronisere lokalt er temmelig gammeldags (relativt set), men hvis du tror, at alt, der foregår i skyen (dvs. på internettet) er åbent for alle, så er din holdning korrekt. Men selv Obama har fået lov til at have en BlackBerry nu, hvilket var absolut bandlyst indtil han kom til roret baseret på nogenlunde den frygt, du også giver udtryk for.

Jeg tror ikke lokal synkronisering overlever særligt længe mere, da de fleste kan se fordelene ved synkronisering via internettet. Hvis du havde boet i et land som Indien, Kina eller Saudi Arabien ville din frygt nok være nogenlunde velbegrundet, da disse lande monitorerer internettrafik (og kigger på indholdet) - det er derfor BlackBerry (med dens krypterede protokol) var midlertidigt forbudt i disse lande (I indien og Saudi Arabien i hvert fald, jeg er ikke sikker på BlackBerrys situation i Kina) indtil RIM vist angiveligt indvilligede i at give adgang til ukrypteret Blackberry trafik i disse lande - jeg kan ikke helt huske alle detaljerne om dette, så på forhånd undskyld, hvis der er lidt unøjagtigheder her...

0 0
Per Hansen 04-01-2012 12:10:36

Det er såmænd ikke baseret så meget på frygt, paranoiditet eller konspiration. Det er jo ingen hemmelighed at min internetudbyder kan se alt hvad der foregår på mine mailkonti, og uden problemer kan læse mine mails. Når han ikke gør det er det fordi så kunne han ikke gøre andet de næste 1.000 liv han ikke har.

Jeg er omvendt helt uenig med dig i at det at synkronisere lokalt på nogen måde skulle være gammeldags. Bevars. Hvis du mener at det at jeg ikke finder det formålstjenestligt at andre kan glo i min hverdag for gammeldags, så helt fint. Jeg har ingen profiler på sociale medier, for jeg har ingen interesse i at dele min hverdag på den måde. Det tætteste jeg kommer er denne jeg har oprettet for at få skriveadgang, så jeg kan spørge andre om de kan løse et problem jeg har.

Jeg kan modsat dig ikke se nogen fordele ved at synkronisere mine data via nettet. Faktisk overhovedet ikke. Hvad skulle fordelen være i det?

Og tro mig når jeg siger, at der inden længe kommer en meget voldsom modrektion mod den transparens som nettet har skabt. Og der vil enhver virksomhed med interesse i kundepleje slet ikke være i tvivl om hvor vigtigt det er at værne om folks indentiteter som selvstændige individer, med interesser og forhold der kun vedrører os selv. Jeg er bare på for-/bagkant.

Jeg fatter stadig ikke hvorfor der ikke findes en synkroniseringsapp til lokal synkroniseirng mellem outlook og min telefon, sådan som der altid har været.

0 0
Janik Frithioff 02-01-2012 21:08:09

Har haft min siden i Torsdags og den har ikke skuffet. Nok den bedste telefon jeg nogensinde har haft. (Er normalt til android). Sublim Hardware - Fantastisk OS - glæd jer! :)

0 0
Theis 02-01-2012 20:48:15

På Amazon.de kan man allerede nu få den sendt til Danmark for ~3100 dkk (sort version), uden sim-lås eller T-Mobile branding.

0 0
Theis 02-01-2012 20:51:30

Nej vent, har lige set at den er blevet sat op til 3300dkk :(

0 0
Allan 02-01-2012 22:25:57

Jeg købte min i Media Markt i Flensborg (ja, en rigtig butik...) for et par måneder siden i sort og uden branding for €399, dvs. lige godt og vel 3000 danske kroner.

0 0
mobilos 02-01-2012 13:58:55

Den ramte allerede den 23. dec. via Amazon i Tyskland - en splinter nagel neues lyseblå model... og den har ikke skuffet ;-)

0 0
Allan 02-01-2012 12:02:28

Ved i tilfældigvis om Nokia Lumia 710 kommer på samme tidspunkt eller skal vi vente endnu længere på den? Lumia 710 er heller ikke kommet i udlandet endnu - de tyske salgssteder melder om levering om ca. 3 uger, hvilket jo kunne passe fint med en global lancering den 20. januar...

0 0
Thomas 02-01-2012 15:19:41

Lumia 710 forventes at starte salg i DK til marts.

0 0
aon 02-01-2012 11:04:41

Regner med at købe den hos Proshop.dk - god service og gode priser:

http://www.proshop.dk/Mobiltelefon/Nokia-Lumia-800-Black-2317563.html

0 0
Anders Nylle Nørgaard 02-01-2012 11:52:57

arh, det vist ikke den proshop jeg har handlet med engang så!

0 0
Jesper Søgaard 02-01-2012 11:02:37

Først d. 20. Januar? Øv! Kan da slet ikke vente!

0 0