Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia Lumia 800 sælges også snart i Bilka

Nokia Lumia 800 sælges også snart i Bilka

Det er ikke kun teleselskaberne der tror på Nokias nyeste smartphone-satsning.

Nokia Lumia 800 (Foto: Mobilsiden.dk).
Nokia Lumia 800 (Foto: Mobilsiden.dk).

Alle de store danske teleselskaber støtter om omkring Nokias nyeste smartphone Lumia 800, men de er ikke de eneste forhandlerne, der holder skarpt øje med Nokia.

For eksempel forventer Bilka at have Nokia Lumia 800 på hylderne i slutningen af denne uge.

- ”Vi gør plads i Bilka til Lumia 800 fordi det er markedets største softwaregigant og markedet største hardware-producent, der er gået sammen – og så plejer tingene at lykkedes. Vi tror på, at Nokia og Microsoft bliver en betydelig spiller på smartphone-markedet. Jeg forventer at Windows Phone får en kæmpe stor markedsandel over det næste år til halvandet,” fortæller produktchef Finn Christiansen fra Dansk Supermarked, til Mobilsiden.dk.

Finn Christiansen tror at særligt den gratis navigationstjeneste Nokia Drive, der på dansk hedder Nokia Kørsel, vil være et af de punkter, der får forbrugerne til at overveje at købe f.eks. en Nokia Lumia 800.

Ifølge prisdatabasen Mobilpriser.dk koster Lumia 800 ned til 3.369 kroner, men hvad Bilkas pris bliver, er ifølge indkøbschefen, endnu ikke helt på plads.

Læs også:
- Vi har testet Nokia Lumia 800 - fremragende telefon
- Web-TV: Nokia Lumia 800 - se testen
- Web-TV: Crash-test af Lumia 800

Kommentar

x

Opret bruger
Lars 26-01-2012 14:20:17

Jeg tager ikke fejl - Du kan ganske vist synkronisere hvis du anvender LIve eller notmail, men dette er en arbejdstelefon, og vi må ikke køre vores mails og kalendre ud i skyen til Microsofts forgodt befindende.
Jeg skriver også "Lokale Outlook" altså SMTP mail. I "Gamle dage" fandtes Nokia Suite og PC-suite og der fungerede al synkoniseren som en drøm.

Vi havde samme problem med Sony Ericsson Experia det kun ville synkronisere hvis man overfører alle kontakter og kalendre til Gmail.
Men heldigvis fandt vi programmet "MyPhoneExplorer" og så var det løst. Findes dog som jeg forstår ikke til Lumia endnu.

Jeg hader at både Microsoft og Google vil have rettigheder over vore kontakter, emails og kalendre.

0 0
Lars 26-01-2012 09:59:21

Har lige opdaget, at det er umuligt at synkronisere kalender fra din lokale Outlook, så aldrig i livet om jeg skal have en sådan. Har ellers været Nokia mand de sidste 10 år, indtil jeg faldt i og købte en ExperiaS i sidste måned.
For mig er det bare så grundliggende at du kan synkronisere din telefon med outlook

0 0
Tommy 26-01-2012 14:08:50

jeg tror du tager fejl af lumia 800 og iphone 4(s)...
Jeg havde intet problem med min outlook, ej heller hotmail eller gmail.
Faktisk virker hotmail strålende, der ellers normalt er et helvede hvis man har android eller ios, da den ikke sletter mails på serveren = dobbeltarbejde (eller resulterer i at man undlader at bruge sin hotmail på de to styresystemer).

0 0
Jesper Søgaard 24-01-2012 09:32:09

Jeg har brugt min Lumia 800 et par gange som dør-dør GPS. Den viser ikke løbende hvornår jeg forventer at være fremme, men kun når man planlægger ruten. Derudover så synes jeg funktionaliteten er lille i den. Ikke mange konfigurationsmuligheder som fravalg/tilvalg af betalingsveje, grusveje, færger mv.. Og jeg kan heller ikke finde en liste over POI.

Hvis det blot handler om at komme fra A-B så løser Nokia Drive fint opgaven - endda uden brug af data, hvilket er super. Men da den ikke viser hvornår jeg forventer at være fremme så bruger jeg stadig Google's Navigation på min arbejdstelefon.

0 0
Allan 24-01-2012 11:28:50

Nokia Drive på Windows Phone er vel i funktionalitet 2-3 versioner bagefter den Nokia Drive, der findes på N8 (dvs. Symbian) - giv nu lige Nokia en chance til at komme helt op i gear på Windows Phone, så skal Nokia Drive på WP nok blive lige så godt som på N8 - og så erstatter den (efter min mening) let en dedikeret navigationsenhed.

0 0
Thomas 26-01-2012 13:28:28

Så skulle du prøve den på N9.... det er sgu imponerende...

0 0
Benjamin Jensen 24-01-2012 10:37:44

Jesper>> Det kan godt være jeg misforstår din tekst, men hvis du ikke planlægger ruten, hvordan pokker skal den så beregne ETA? :D

0 0
Tommy 24-01-2012 09:44:07

Så er det sgu gået den gale vej siden jeg brugte Nokia maps på min n8'er!
Der var en liste over POIs, opdelt i fin orden og masser af muligheder om betalignsveje, færger og alt det andet som der plejer at være i en gps.

0 0
Benjamin Jensen 23-01-2012 22:58:12

Dan>> Jeg kender intet til Nokia Drive, udover at Nokia har købt Navtec, som bruger i f.eks Garmin og Navigon (som nu er samme selskab).

Men at sammenligne Google maps med navigation, er nok lige at stramme den lidt. Den har slet ikke samme features som TomTom eller Navigon som kan tilkøbes i en separat app.

Alene Live tjenesterne på TomTom og Navigon er rigeligt til at jeg ville bruge de 300-400 kr på en navigations app. Man skal så bare lige huske at slå live tjenesterne fra i udlandet, hvis man kører der.

0 0
N 24-01-2012 13:52:20

Tror vist heller ikke at du kender meget til navigationsdelen i google maps....Den er fuldt ud på højde med andre navigations programmer, så længe du kan bruge data.

0 0
Benjamin Jensen 06-02-2012 13:43:49

Har Google maps Live tjenester? Hvad med integrationen af POI? Advarsler ved for høj fart? Advarsler om fotofælder?

Hvis den har alt dette, har du selvfølgelig ret.

0 0
Adolf 24-01-2012 21:41:32

Ja men det er jo det der hele problemet.. "Så længe du kan bruge data".. Men er godt klar over, at google maps bestemt osse har sine styrker... Man kan sige, Nokia Drive er mere sat op efter bil navigation.. Det synes jeg den klarer perfekt, hvor den så halter i andre områder..

0 0
23-01-2012 16:40:07

.. Blev bare lige overrasket over hvad der er nyhedsværdi i når bare mobilen hedder Nokia med Windows Phone. ;)

On topic, så har jeg svært ved at se hvordan Nokia Drive kan blive kørt op til det helt store. Det er jo kun iPhone, der ikke har sådan en feature indbygget mere.

0 0
Michael 23-01-2012 17:36:52

Forstår ikke dens popularitet. Kameraet er - i hvert fald for mig - en væsentlig del af en smartphone. Og når det er dårligt, kunne jeg ikke drømme om at købe den. Venter på 900 (har tid nok).

0 0
23-01-2012 18:02:09

@Tommy At hente kort data ned, såsom i en rute er godt nok sjældent man skal bruge det, men hvis det er en by fx, så kan man nemt hente 16*16 km kort ned med google. 5 styks.
Mht POI, så har google parkering og tankstationer her i DK, det er rigeligt da jeg sjældent ville bruge maps til mad osv. Der er tripadvisor bedre.
@Michael Har den ikke samme kamera? Så vidt jeg forstod er den eneste forskel LTE og front camera(selvom der endnu ikke findes skype eller lign. på WP7.5).

0 0
Tommy 23-01-2012 18:19:52

jeg er enig i at det er nemt, men jeg har et par gange prøvet at køre fra sønderjylland (et par af mine kammerater har sommerhus dernede) og der går sgu lang tid før man med 2g netværk har hentet noget der minder om kort - og når man så er en københavner-snyde som jeg, så er det ikke sådan lige at finde motorvejen (derfra er det jo ingen sag...)

Derudover, så kan man jo også bruge dataen til podcast eller tv2 news streaming i stedet for kort-data når man er på vejen...

0 0
Brian Koch 23-01-2012 23:47:33

hele den diskosion om hvad der er bedst google maps eller nokia drive er jo nok mere et spørgsmål om man enten fortrækker android platformen eller windows platformen for med android kan du da også få navigation offline med htc der også har deres egen navigation

0 0
Tommy 23-01-2012 17:29:07

android har da bestemt heller ikke fuld navigation.
Det fine ved Drive er jo netop at du har alle POI på telefonen sammen med kortdata, så du behøver ikke at tilgå nettet.
At sammenligne Nokia Drive med Google maps er, med al respekt for Google maps, som at sammenligne en Fiat med en Ferrari.

0 0
David 23-01-2012 17:38:44

Enig.. Nokia Drive er slet ikke på Google Maps niveau desværre, specielt ikke hvis man er på cykel eller gående. Men der er dog en fordel ved Nokia Maps, man kan hente kort ned på telefonen, selvom det i praksis har meget lille betydning.

0 0
Thomas 23-01-2012 22:21:26

Nokia der da noget bedre end Google maps !!

0 0
Henrik 23-01-2012 19:27:10

Det var ikke det Tommy mente. Google Maps er Fiat'en.

0 0
x