Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia Lumia 900 - alle specifikationerne

Nokia Lumia 900 - alle specifikationerne

Her kan du læse alle detaljerne om Nokia Lumia 900.

Nokia Lumia 900 med styresystemet Windows Phone 7.5 fra Microsoft kommer i første omgang kun til salg i USA via teleselskabet AT&T.

Herunder kan du se detaljerne om produktet, der har bedre specifikationer end Nokia Lumia 800, der allerede er på markedet i Europa - og officielt i butikkerne i Danmark den 20. januar.

Lumia 900 er desuden Nokias første Windows Phone med 4G LTE til hurtig internet-adgang.

Læs også:
- Her er Nokia Lumia 900

Lumia 900 – detaljerne


- Mål: 116,5 x 61,2 x 12,1 mm.

- Vægt: 142 gram

- Skærm: 4,3” AMOLED ClearBlack Display

- Opløsning: 800 x 480 pixels

- Processor: 1,4 GHz (Single-core Qualcomm APQ8055 + MDM9200)

- Kamera: 8 MP Carl Zeiss optik

- Videooptager: 720p HD 30 fps (løbende autofokus)

- Frontkamera: 640 x 480 pixels (30 fps videooptagelse)

- Brugerhukommelse: 14,5 GB / SDRAM: 512 MB

- WiFi, Bluetooth, GPS

- To mikrofoner

- Gyroscope, magnetometer, ambient light sensor, proximity sensor

- 4G LTE: 700, 1700 og 2100 MHz

- System: Windows Phone 7.5 Mango Commercial Release 2 (Mango + LTE)

- SIM-kort: Micro SIM

- Ekstra: Nokia Maps, Nokia Drive

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Søren Jenss 10-01-2012 17:32:00

Den er 11,4 mm tyk. Læs dog på lektien, før du kommer med sådanne nedladende kommentarer.

0 0
John 10-01-2012 17:39:54

Ja, og det er en dejlig tykkelse. Telefonerne kan altså også blive for tynde. Galaxy S II og Razr synes jeg ikke er specielt behagelige at holde på i længere tid ved samtale. Og man skal vist gå i meget stramme bukser, hvis 11-12 mm er for tykt :)

0 0
24-01-2012 13:46:27

Så du holder altså på skærm og bagside når du taler i mobil ? ;D Ellers har tykkelsen vel ikke meget at sige ?

0 0
John 24-01-2012 14:41:56

Jeg holder selvfølgelig på siderne af telefonen - som de fleste andre gør.
Mon ikke de fleste normaltbegavede mennesker ved hvad jeg mener.

0 0
Peter 10-01-2012 13:01:37

12,7mm tyk, det er jo grin, den næste Nokia tlf. lumia 1000 på 22mm, he he.

0 0
Allan 10-01-2012 10:37:18

Vi behøver ikke at synes Nokia Lumia 900 er imponerende i Danmark i første omgang. Lumia 900 er så vidt jeg husker den første Nokia mobil, der udkommer først i US (hvis vi ser bort fra US-versioner af allerede kendte modeller), og de der kender lidt til Nokias succes (eller mangel på samme) i US, ved at Nokia er desperate for at bryde igennem i US.

Ved at lancere Lumia 900 som en US-only eller US-first model fedter Nokia lidt for de selvglade amerikanere (undskyld, hvis jeg fornærmer nogen med denne generalisering), der bare ikke synes det er sexet (eller værdigt) at købe noget, der har været på markedet i Europa i 6-12 måneder før det kommer til US. Det kan Lumia 900 forhåbentlig være med til at lave om på.

0 0
Henrik 10-01-2012 10:21:41

Haha...whaaat? Den har mindre RAM end N9. N9 har hele 1 GB RAM.

Også fesent at man ikke kan smide et SD-kort i den for at lageret til flere apps og film osv.

Jeg er stadig ikke overbevist. Vil hellere have en Nokia Belle device med det gode kamera fra N8.

0 0
Bo 10-01-2012 10:47:13

Så er det jo godt at du kan købe en N8.

0 0
Henrik 10-01-2012 12:43:21

Jeg har en N8 med flashet Belle, og det kører skide godt. MEN jeg vil gerne have en N8 "efterfølger" med det nye hardware som i de helt nye Belle devices som f.eks. 701 og 700. De har begge 1 GHz CPU og en meget kraftigere GPU.

0 0
Peder Alipio Thurøe 10-01-2012 15:11:12

HØRT!!!

0 0
Michael A 10-01-2012 09:45:43

at displayopløsningen ikke er højere end opløsningen på de smartphones der udkom for 2 år siden (f.eks. HTC Desire, AMOLED 480x800). Den burde som minimum have 640 x 960.
Og gad vide om det med Lumia 900 er lige så "fesent" med hukommelsen som på Lumia 800 - at den ikke kan udviddes??? No-Go herfra :-(

0 0
Tommy 10-01-2012 10:24:20

opløsningen er løs fra MS's side. Der hvor en skærm/opløsning møder sine begrænsninger er fx i browseren når man zoomer ud på tekst. Her viser lumia 800'en dog klart at teksten stadig står flot og klart på trods af opløsningen. Jeg har set flere enheder med væsentligt højere specs som ikke var i stand til at klare ovenstående lige så godt. At sige højere opløsning er bedre er lige så irrelevant for smartphones og tablets som at højere megapixels for kameraer gør dem bedre.
For at vores øje kan se forskel på 720p og 1080p skal vi op i 40" - altså ca 10x større end de skærme vi ser på smartphones.
Hvad der derimod er interessant at se på, er skærmkvaliteten. Hvis vi bliver i MS's shere så tag en lumia 800 og en HTC radar og se på skærm kvaliteten. Det er samme opløsning, men lumia'en slår uden tvivl radar'en.

Angående udvidelsen, så skal du nok forvente den heller ikke kan udvides - jeg så også gerne der kom en 64gb version.

0 0
Torben 24-01-2012 15:30:12

For at vores øje kan se forskel på 720p og 1080p skal vi op i 40" - altså ca 10x større end de skærme vi ser på smartphones.


Dette er helt forkert. Den opløsning øjet kan opfatte er afhængigt af hvor langt vi er fra skærmen. Jo længere væk des mindre PPI kan vi skelne.
Det med at kunne se foreskel på 720p og 1080p på en 40" kommer fra at det er fjernsyn der bliver snakket om, og at man dermed sidder omkring 3-4m væk fra skærmen.

Det er de samme præmisser som Apple bruger når de kalder deres skærme retina. De går ud fra at du bruger din telefon fra ca. 15" afstand og at du dermed ikke kan skelne mere end 326 PPI

0 0
Michael A 10-01-2012 11:56:42

Overordnet set har du til dels ret i dit første afsnit omhandlende opløsning. Meen... Det har bare vist sig, billedkvaliteten blev forbedret da flere producenter valgte at hæve opløsningen alligevel, ikke meget men dog lidt.
Ang. sammenligningseksemplet er det irelevant om det er MS, Android eller ios. Dit forslag ville være mere relevant hvis du havde foreslået Lumia 900 med end anden AMOLED skærm med samme opløsning. At sammenligne AMOLED med S-LCD giver ingen mening i denne sammenhæng. :-)

0 0
Hans Jákup Danielsen 10-01-2012 10:42:03

du sammenligner ikke TV skærm med mobil skærm :o

man kan se gryn på en 480p 4,3" skærm, når man sidder så tæt som man nu gør...
jeg har en sensation med 4,3" qHD skærm (540p), og jeg kan se gryn... ikke meget, men jeg kan se det

0 0
Tommy 10-01-2012 11:39:27

jo jeg sammenlignede tv forskellen med smartphones - forhåbentlig sidder du jo heller ikke lige så tæt på dit tv, som med din smartphone ;)

Hvis du har 4,3" 540p gryn så kan det lige så godt være en dårlig skærm som ringe opløsning.
Samsung lavede for nylig en model med stor skærm og høj opløsning (note måske?) men skærmen blev kritiseret for at være dårlig (farver og grynethed) fordi skærmpanelerne ikke var af den kvalite man ser i fx SG2...
Høj opløsning er da fint, men det sikre ingenlunde et flot billede.

Dagens opgave idag er at gå ind i en telebutik og se på Nokia lumia 800 og HTC Radar. Samme opløsning, samme OS, men en verden til forskel pga panelkvaliteten der benyttes. Så vil du se at opløsning er knap så interessant.

0 0
Mike 10-01-2012 11:56:43

Fra 4 til 40 tommer er ikke 10 men 100 gange større.

0 0
Tommy 10-01-2012 11:39:26

jo jeg sammenlignede tv forskellen med smartphones - forhåbentlig sidder du jo heller ikke lige så tæt på dit tv, som med din smartphone ;)

Hvis du har 4,3" 540p gryn så kan det lige så godt være en dårlig skærm som ringe opløsning.
Samsung lavede for nylig en model med stor skærm og høj opløsning (note måske?) men skærmen blev kritiseret for at være dårlig (farver og grynethed) fordi skærmpanelerne ikke var af den kvalite man ser i fx SG2...
Høj opløsning er da fint, men det sikre ingenlunde et flot billede.

Dagens opgave idag er at gå ind i en telebutik og se på Nokia lumia 800 og HTC Radar. Samme opløsning, samme OS, men en verden til forskel pga panelkvaliteten der benyttes. Så vil du se at opløsning er knap så interessant.

0 0