Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia Lumia 900 kunder er ekstremt tilfredse

Nokia Lumia 900 kunder er ekstremt tilfredse

Nokia er i en undersøgelse blevet skamrost af sine kunder, der er meget tilfredse med deres Lumia 900.

Nokia har fået en af verdens førende research-virksomheder Nielsen, til at foretage en tilfredshedsundersøgelse blandt 810 Nokia Lumia 900 kunder.

Undersøgelsen spurgte blandt andet brugeren hvor vidt deres enhed, levede op til forventningerne de havde inden købet.

Her svarede hele 43 procent at Lumia 900 er meget bedre end forventet, mens 40 procent svarede at den er bedre end forventet. Det betyder at hele 83 procent fik et produkt, der gav dem mere end forventet.

Brugerne blev også spurgt om deres mening om Lumia 900, i forhold til konkurrenterne på markedet.

Her syntes 42 procent at enheden er meget bedre end andre på markedet, hele 49 procent syntes den er bedre. Tilsammen betyder det at hele 91 procent syntes deres Nokia Lumia 900, er bedre end konkurrenternes mobiler.

En af brugerne i undersøgelsen beskrev telefonen således, ”Fantastisk telefon med et trimmet OS, der giver dig mulighed for at få tingene gjort hurtigere end på en iPhone.”


Læs også:
- Web-TV: Hurtig gennemgang af Nokia Lumia 900
- Test: Læs testen af Nokia Lumia 900


Kilde: Nokia Conversations

Web-TV: Nokia Lumia 800 mod Lumia 900

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Peter Frederiksen 24-07-2012 18:55:10

Nu når undersøgelsen er lavet før nyheden om at der ikke bliver WP8 til Lumia 900?

0 0
25-07-2012 15:37:49

Nu kan jeg jo kun svarer på egne vegne, men beslutningen om Windows8 ikke kommer til mine Nokia 900. Er uvæsentligt fordi telefonen er så nem at bruge og overskuelig at der ikke betyder noget, når det er sagt så kommer der jo faktisk en 7,8 opdatering der Giver alt det hardwaren tillader fra winzows8.

Alt det her med at forvente opdateringer til ens mobil i flere år er også forkert .. Man køber jo en telefon for det den kan på købstidspunktet og ikke på fremtidige opdateringer. Hvis der så som på lumia familien er nogle små bugs er det fair at forvente rettelser men så heller ikke mere..

0 0
Katron 25-07-2012 17:59:19

Enig.

Desuden har det lettet mig at de rent faktisk har meldt direkte ud, at WP8 ikke bliver en mulighed for nuværende modeller, modsat Android og iOS.

Med Android er det et gamble om man får opdateringer eller ej, og med iOS 6 på trapperne, så har det lovet at den kan installeres på mobiler helt tilbage til 3gs. De har dog glemt at informere om, at selv iphone 4s, tilsyneladende ikke får alle iOS6 funktioner (formentligt grundet en kommende iphone 5), iphone 4 får endnu færre, og 3gs får en "lite" version.

Men sådan er vi jo så forskellige. Nye købere af Lumia 900, ved trods alt at den ikke vil få WP8, hvorimod en ny ejer af en HTC one ikke aner om næste update af Android nogensinde dukker op. Det er lovet ja, men derfra og så til virkeligheden, er set før at være langt fra hinanden.

0 0
Alfix 25-07-2012 16:03:13

Enig. Lumia 900 kan sindsygt mange ting, rigtigt godt og den er langt bedre end mange dual og quadcore... If it aint broke, dont fix it!

0 0
tewic 20-07-2012 18:21:46

Det virker som en noget vag undersøgelse, ud fra det man kan læse i nyheden her på siden.

1. Undersøgelsen er bestilt af Nokia.

2. Hvordan telefonen lever op til forventningerne. Det kan lige så vel være at Lumia 900 kunder, generelt har haft meget lave forventninger.

3. Det ville være underligt hvis nuværende ejere af Lumia 900 telefonen ikke synes at den er bedre end det konkurrenterne kan tilbyde. Det er trods alt ikke en low-end telefon. Jeg vil formode at personer der gerne vil smide ~4000 kr efter en telefon, også går efter det de selv anser som det bedste produkt på markedet.

Dermed ikke sagt at det ikke er en god telefon. Undersøgelsen siger dog ikke ret meget brugbart, andet end god reklame for Nokia.

0 0
Katron 22-07-2012 16:23:09

Er kun delvis enig.

Pkt 1. Gir ingen mening. Om det så var BT der havde bestilt undersøgelsen, vil jeg formode at ejerne havde besvaret spørgsmålene med samme svar.

pkt 2. Man køber ikke en smartphone som man har meget lave forventninger til.

Pkt 3. Man kan da sagtens købe en mobil, som man bliver skuffet over. Jeg købte selv en Lumia 900, som jeg faktisk havde store forventninger til, men er alligevel blevet positivt overrasket. Det er dog ikke guld og grønne skove, for har da et par punkter hvor jeg er skuffet. Heldigvis er det punkter som jeg formoder udbedret med en SW update.
Jeg venter dog PT på min Lumia 900 nr.2, da den første blev overtaget af min datter. Vi byttede mobil således at jeg de sidste 3 uger har haft en iphone 4s, som jeg netop har solgt, fordi den skuffede mig.
Bevares, iphonen kunne jeg ikke ha drømt om at købe til mig selv, og havnede kun med den, grundet at tøsen ville ha en Lumia 900. Hun er dog positivt overrasket, men hendes forventninger var også helt i bund. Hun kunne netop derfor aldrig ha drømt om selv at ha købt en Lumia 900.
Da jeg købte en HTC Lengend til hende, var hendes forventninger helt i top, men hun blev dog slemt skuffet.

0 0
KimDotDK 21-07-2012 12:12:54

Det kan man jo sige om mange undersøgelser så. Havde det været en undersøgelse om tilfredsheden blandt iPhone brugere, ville situationen jo være den samme.
Desuden stemmer dit punkt 2 og 3 ikke overens.
I punkt 1 går du ud fra at brugerne af Lumia 900, har lave forventninger. I punkt 3 siger du at man ikke går ud og smider 4 af de lange, for et produkt medmindre man anser det for at være det bedste på markedet. Det vil jeg ikke kalde for lave forventninger.
Desuden kan man sagtens være ejer af en dyr telefon og stadig ikke være tilfreds. Jeg har f.eks. selv ejet både iPhone og SGS2 og været utilfreds. Nu ved jeg ikke med dit budget, men ifølge mit, er det telefoner i den højere ende af pris-skalaen.

0 0
Thomas Andersen 21-07-2012 09:16:21

Det vil jeg ikke give dog ret i. Jeg købte min igår, og jeg købte sende store forbehold, pga
Jeg har kørt android i to år. Men synes også det er klart den bedste.

0 0
David 20-07-2012 14:30:50

Hej, jeg solgte min pga. elendig batteri tid. Jeg kunne surfe på nettet i 2-3 timer, så var den flad! har din mobil bedre batteri tid?

0 0
Alfix 20-07-2012 19:43:10

Tjah det er noget af en forskel. Jeg har formaaet paa ikke tungt brug at faa den op over 30 timer. Men heftigt brug stadig et doegn. Men nu du siger at du har solgt den allerede, lugter det lidt af at du heller ikke var interesseret i at loese problemet. Eller du er paa en anden floej :)

0 0
Alfix 19-07-2012 23:43:06

Det er ogsaa unaegteligt den bedste telefon jeg har haft. Alt funker bare og front kameraet er ren guf! Dejlig fon!

0 0