Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia Lumia 900 til Europa?

Nokia Lumia 900 til Europa?

Rygterne er begyndt at florerer om at Lumia 900 alligevel lander på det europæiske marked. Nokia hjælper selv lidt til med stof til rygterne.

Nokia smider Lumia 800 på gaden i Danmark på fredag, men allerede nu er rygterne om. at Lumia 900 måske også kommer til Europa. godt i gang.

Sidste uge præsenterede Nokia så Lumia 900, som i første omgang måske kun er til det amerikanske marked, da den kører på 4G/LTE-netværket. Foruden det, samt den større skærm og bedre kamera - så minder telefonerne meget om hinanden.

Men Nokia skriver nu på deres egen engelske Twitter-profil: - ”We're getting lots of tweets about Nokia Lumia 900 - UK availability of the Nokia Lumia 900 has not been announced, but watch this space!”

Så måske Nokia Lumia 900 alligevel ser dagens lys på det europæiske marked? Mobilsiden.dk følger nøje med.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Lindberg 17-01-2012 17:05:48

Den har også GSM så den kan man bare bruge. Derigennem man får 3G dækning. Det kan helt sikkert indstilles til dansk. Men ja, tror det kan blive svært at få den uden abb.

0 0
Brian Koch 17-01-2012 12:38:21

nu med alle de kloge mobilfreaks på denne side så kan i måske svare mig på om der problemer hvis man køber den fra usa om man kan bruge den i danmark

0 0
Tommy 17-01-2012 13:15:29

du kan ikke benytte den LTE, da vi i dk bruger en anden standard (mhz). Dansk burde vist være på, men du må ikke hænge mig op på det.
Dog kan den næppe købes uden abonnement...

0 0
Kim Harder 17-01-2012 11:54:37

Selv om der allerede nu er internetbutikker her i Danmark, som har taget Nokia Lumia 900 ind, og man kan bestille den, så tror jeg ikke på, den kommer til EU. Den er lavet specifikt til det amerikanske markede. Hvis der evt. kommer en Lumia 900 til EU, så vil den nok komme til at hedde Lumia 900EU, da den i så fald vil blive tilpasset standarden i Europa. Lad os nu lige få Nokia Lumia 710 på markedet først.

0 0
Styxx 17-01-2012 00:15:33

For mig specifikt, rammer deres strategi helt ved siden af. Jeg har MAX råd til at skifte telefon, en gang om året. Jeg har altså ikke råd til at købe nye telefoner, med jævne mellemrum - til trods for at det kunne være meget sjovt.

Jeg har en N8, som jeg har haft siden den kom, altså lidt over et års tid. Vil rigtig gerne have en anden (og ja, jeg er Nokia mand).

Så kom N9, som så pisse fed ud - den skulle jeg da have. Men så kom artiklerne om deres WP telefoner og samarbejdet med MS. Så ventede jeg lige lidt og så tiden an. Lumia 800, wow, den må jeg have! Så kom rygterne om en Lumia 900.. Fire dage før release af Lumia 800 i DK (Ja, ved godt den allerede er kommet i andre lande, og de nok ikke tager hensyn til DK, but still), kommer denne nyhed så. Igen bliver jeg "nødt til" at slå koldt vand i blodet.

Man vil jo gerne have den fedeste model, men jeg har sgu ikke råd til at skifte telefon igen, allerede til efteråret, eller hvornår Lumia 900 måtte blive tilgængelig. Min pointe er, at de hele tiden udskyder salg af deres telefoner, til folk som mig selv, der f.eks. er på SU eller whatever, men som gerne vil have "the shit" når de endelig køber en mobil, men som ikke har råd til at være med på beatet konstant.

For mig ville det være klart bedst, hvis de til Nokia World havde valgt at sige "BAM!! Her har i Nokia Lumia 710, 800, 900 (osv...)! Så har i lidt at vælge i mellem". Det er muligt at 900 ikke var færdig til Nokia World, men så må de få den færdig, i stedet for at holde deres årlige kæmpe event, for så at lancere en "mellemklasse mobil" (om ikke andet, så prismæssigt?).

Der der med at lancere én mobil, for derefter at lancere en anden, bedre mobil, et par måneder efter, det er bare mega irriterende. Det eneste de har fået ud af det, fra min side er, at jeg holder dankortet i lommen i noget tid endnu.

De har selvfølgelig nok styr på deres marketing, og mit forslag er garanteret hul i hovedet. Men det er sådan jeg ser på det :)

0 0
Henrik 17-01-2012 16:33:48

Jeg har en N8, og jeg skal hverken have Lumia 800 eller 900, da det ville være en nedgradering for mig. Dårligere kamera (gælder også 900eren), dårlige video-codec support (pga WP), begrænset Wifi-hotspot tethering (pga WP), ingen mulighed for tilpasning af UI (pga WP), ingen direkte fil-adgang og USB-stick funktinalitet (pga WP), ingen DLNA (pga WP), ingen HDMI (pga WP), kun 512 MB RAM (N9 har f.eks. 1 GB RAM og hurtigere CPU generation) osv.osv.

Desuden er jeg langt fra særlig imponeret af det grafiske udtryk i WP's Metro brugerflade.

Så nej tak herfra. Jeg venter i spænding på den "rigtige" N8 efterfølger, som rygtet siger bliver med Symbian Belle (som kører fantastisk og har rigtig fed Widget-support), min. 512 MB RAM, 1 GHz CPU, udvidelses muligheder (SD-kort), 12 MPX kamera med OPTISK zoom, og de andre gode ting man allerede kender fra den serie osv.osv.

0 0
Styxx 17-01-2012 17:51:23

Er også bange for at det bliver for stort et skridt tilbage. Synes bare Symbian er blevet så kedeligt, og Belle sætter altså bare ikke mit pis i kog, ud fra det man har set :/

0 0
Henrik 17-01-2012 18:07:10

"og Belle sætter altså bare ikke mit pis i kog"

Hmmm...det ligner jo bare Android.

0 0
Styxx 17-01-2012 18:15:03

Jamen det er jo heller ikke positivt :P

Jeg er klar over at WP ikke giver de samme muligheder for at custonize UI, og det er selvfølgelig ærgeligt. Synes bare ikke min oplevelse af UI har ændret sig, siden jeg havde N73, så N95, og nu N8 - udover at det er blevet touch. Der skal bare ske noget nyt :P

Men kan være jeg skulle vente til Belle kommer, og give det en ærlig chance, inden jeg køber Lumia'en.

0 0
Henrik 17-01-2012 19:03:45

"Men kan være jeg skulle vente til Belle kommer, og give det en ærlig chance, inden jeg køber Lumia'en."

Det har jeg ihvertfald tænkt mig at gøre, efter jeg prøvede en Nokia 701 med Belle. Det virker SÅ meget bedre end Anna.

0 0
Henrik 18-01-2012 11:36:48

Beller kommer iøvrigt til N8 etc. om ca. et par uger, hvilket er snart.

0 0
Katron 17-01-2012 00:51:51

Jeg tror desværre du har fuldstændig ret i din konklusion.
Jeg er helt sikker på at det er mere end planlagt, at man gerne vil have folk til at skifte mobil noget oftere. Desværre er det ikke en selvfølge for os nokia folk, for man er ikke nødsaget til at skifte, da nokias mobiler beviseligt holder markant længere tid end gennemsnittet.
Jeg har været samme tur igennem som dig. Jeg er dog ikke på SU, og kan godt skifte mobilen ud lidt oftere, men jeg gør det bare ikke. Jeg nægter at smide 3-4000 på bordet, 2 gange om året, blot for at kunne fremvise nyeste skud på stammen. Jeg købte min N8 i november 2010, da den kom til DK, og er meget glad for den. Alligevel så jeg frem til N9, og havde også bestilt en, men afbestilte igen, da L800 med WP blev præsenteret. Den ville jeg hellere have. Har netop i sidste uge afbestilt den L800 jeg havde bestilt, da jeg nu gerne vil have en L900.
Jeg kan så sagtens vente på 900'eren, da jeg som nævnt er rigtig glad for min N8. Kan være at Belle opdateringen der kommer i næste måned, kan puste nyt liv i den gamle dinosaur.. ;)

0 0
Tommy 17-01-2012 09:23:29

Men det er jo ikke sådan at 900 er lige rundt om hjørnet USa, og så kan man jo vente i evigheder. Jeg tror vi får en variant af 900 i dk, men ikke før til sommer. USA får 900eren i marts/april og den skal nå at være på markedet nogle måneder før den bliver lanceret i EU da den ellers ikke vil være lavet exclusivt til USA.

Hvis man hele tiden skal se på rygter så bliver man jo ved med at have en mobil fra 1995, for så venter man i evigheder!

0 0
Styxx 17-01-2012 10:08:43

Jamen det ved jeg godt, og på et tidspunkt må man jo bare tage en beslutning :)

Men siger også bare, at for folk som mig, som ikke har råd til at skifte telefon så tit, men som alligevel gerne vil have topmodellen, som 900 må siges at være, så er det en svær situation :)

0 0
Mikos 17-01-2012 12:03:45

Jeg forstår godt strategien, tror jeg, jeg forstår også din frustration over, at de kører den strategi.

Jeg undrer mig dog lidt over hvad det reele problem er. Jeg mener, topmodellen har jo en afløser på tegnebrættet allerede inden den er i butikkerne. Det virker som en illussion at man vil vente og vente og vente. Der er en sygelighed i det.

Hvis man ikke har pengene til at byde ind i legen, hvorfor så forsøge at lege med? Jeg ser ikke ned på dig fordi du ikke har og ikke har råd til topmodellen hver gang en ny bliver lanceret.

Lige nu er det ikke dit behov, som bliver opfyldt men snarer en sygelig trang, som du bliver syg af (frustration) fordi du alligevel ikke kan byde ind. ;)

0 0
Styxx 17-01-2012 14:54:17

Hehe, så kom jeg lige på briksen skal jeg love for ;)

Jamen det er da nok rigtigt. Man skal vælge sine kampe, hvis man kan sige det sådan. Fik mig faktisk til at tænke lidt, det du skrev.

Den eneste grund til at jeg hellere vil have 900'eren er, at der står den har et bedre kamera. Men går ud fra at jeg kan starte min N8 op, uden simkort, og så alligevel være i stand til at tage billeder og filme. Så må jeg bare bruge den til f.eks. koncerter og sådan.

Så må jeg have den 800 og sige til mig selv, at der kommer en dag, hvor jeg også kan "lege med" :)

0 0
Mikos 18-01-2012 08:29:49

Briksen,den var god. :D - og fedt at det fik dig til at reflektere.. :)

Jeg forstår dig godt, det med kameradelen men vi ved jo ikke om billederne bliver det meget bedre? Alt er jo ikke Mp.

Du kan sagtens bruge N8 uden simkort, jeg gør det selv nu hvor jeg har en N9...og det er jo så løgn, jeg har faktisk et data-simkort i den. Hm...

At have en 800 er da også at kunne lege lidt med. ;)

0 0
Lasse Sander Larsen 16-01-2012 15:15:25

Hej..

Jeg tror jeg køber den inde hos tdc men hvad mener i med det vis tdc kan skaffe den så kommer den da også til europa??

0 0
Tommy 16-01-2012 15:50:39

På CES-messen sagde Nokia at de om nogle uger (sikkert ved Barcelona-messen, MWC i slutningen af februar) ville afsløre den præsice leveringsdat - som de afslørede ville være om nogle måneder = marts-april.

Og når nu 900'eren er lanceret specifikt til USA+Canada, skal vi nok forvente at hvis den kommer til EU, vil det være et par måneder efterfølgende = sommer 2012 i UK. I DK, tror jeg vi skal være heldige hvis den kommer i sensommeren. Men hvis den kommer til DK med 4G, så er 4G-funktionen alligevel også først anvendelig i sensommeren eller efteråret da TDC's net pt ikke er super, Telias er acceptabelt i KBH, telenors er først lige begyndt og 3's er nærmest ikke eksisterende.
Når Telia og Telenor bliver ved med at udbygge deres netværk, samt at de til sommer løbende starter med lægge de to netværk sammen, så vil det for alvor rykke i brugen af 4G.

Så 4G netværket er nok først brugbart for dem der bor i storbyen til efteråret/vinter 2012...

Skærmen må vist være det eneste der rigtigt rykker for danske potentielle kunder...(samt Nokias exclusive indhold fx cnn, EAspil og kort)

0 0
Lasse Sander Larsen 16-01-2012 16:14:11

Så vis jeg køber den hos tdc hvad for en model får jeg så? :D

0 0
NKT 16-01-2012 16:37:55

Hej Lasse. Den du køber hos TDC er Nokia Lumia 800 og ikke Lumia 900, som omtalt i artiklen.

0 0
Nikolai 16-01-2012 17:18:51

Hehe, der er vist en, der ikke aner hvad han køber, men bare vil have det nyeste bling bling....

0 0