Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia Lumia 925 kommer til Danmark før tid

Nokia Lumia 925 kommer til Danmark før tid

Nokias næste topmodel, Lumia 925, kommer i de danske butikker meget tidligere end forventet.

Nokia Lumia 925 lander i august 2013. (Foto: John G. Pedersen).
Nokia Lumia 925 lander i august 2013. (Foto: John G. Pedersen).

Lumia 925 er Nokias eneste telefon i nyere tid, der er designet i aluminium – og på mange måder er det et væsentligt mere interessant produkt, end det hidtidige flagskib Lumia 920.

Lumia 920 scorede tilbage i november 2012 topkarakter mange steder, fordi den bød på innovation, der hidtil ikke var set – samtidigt med at det virkede.

 - Test: Lumia 920

Men man kan sige, at Nokia nu overgår sig selv, da de har formået at udskifte de 185 gram Lumia 920 vejer med kun 139 gram i Lumia 925, hvilket er en kærkommen nedgradering.

Der er også store forventninger til produktet, der skal ud i markedet og konkurrere med Samsung og Apples topprodukter, og det skulle der være god mulighed for. Sydbanks aktieanalytiker Morten Imsgard har tidligere udtalt, at Lumia 925 vil øge Nokias salg betydeligt.

Til Danmark i august

Udrulningen af Lumia 925 er begyndt i de forskellige markeder hen over sommeren, og oprindeligt var det planen, at produktet først ville nå Danmark i den sidste halvdel af 2013, men så længe kommer der ikke vil at gå.

Allerede torsdag den 15. august 2013 ligger Nokia Lumia 925 klar til salg i Danmark. Det bekræfter Nokia overfor Mobilsiden.dk.

Den vejledende pris bliver 4.499 kroner, og de fire store mobiloperatører; TDC, Telia, Telenor og 3, får alle telefonen på hylderne ved salgsstart.

Teleselskaberne åbner også op for forudbestillinger.

Nokia Lumia 925 kommer i farverne sort, hvid og grå. Der kommer desuden et click-on cover til trådløs opladning. Dette findes i farverne gul, rød, hvid og sort.

Styresystemet er den hidtil seneste udgave af Windows Phone 8, version 8.0.10328.78, med Nokia Lumia Amber-update.

Vi er i gang med at teste Nokia Lumia 925. Læs de første indtryk her...

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kurt L Andersen 18-07-2013 12:05:16

dette her der gør at den skal hurtig ud og tjene kr hjem.

http://borsen.dk/nyheder/virksomheder/artikel/1/262042/en_gyser_af_et_nokia-regnskab_venter.html

0 0
18-07-2013 13:05:35

Som svar til det

http://www.nokiapoweruser.com/2013/07/18/nokias-q2-highlights-7-4-mi-lumia-and-61-mi-device-shipments-underlying-profitability-here-sees-growth/

altså nej, det er fordi telefon er lovet til 2 halvdel af 2013 og der er nu.
derfor!!

0 0
18-07-2013 11:35:18

Nokia Lumia 925 kommer i farverne hvid og grå. Styresystemet er den seneste udgave af Windows Phone 8, kendt som Amber-update.

fra artiklen

det er lidt forvirrende det der
Amber er da en Nokia opdatering der kun kommer til Lumia serien.
den seneste version af microsoft Windows Phone 8 er GDR2 , der kommer til alle wp8 mobiler.

0 0
Mobilsiden.dk 18-07-2013 12:09:22

Hej. Ja, det kan jeg godt se er lidt forvirrerende. Men jeg har justeret teksten lidt. Tak for input :)

0 0
18-07-2013 11:22:24

Er august ikke i sidste halvdel af året? ;D Og nutidens amoled skærme er så tæt på IPS panelerne hvad angår farve, at det ikke er værd at skrive hjem om. Og held og lykke med dit always on ur på din IPS skærm. Det ser ud som om nokia endeligt er kommet væk fra murstenslooket med denne mobil...

0 0
Jesper 18-07-2013 11:07:27

925 kan vel dårlig karakteriseres som en opgradering. Jeg gætter på at den eneste grund til at den lanceres "før tid" er fordi den bliver irrelevant så snart 1020 rammer markedet.

0 0
Christian Jensen 18-07-2013 11:31:33

Altså nu får du det til at lyde som om 1020 erstatter 925, men der er jo kæmpe forskelle på de to telefoner.

Vil stadigvæk mene at 925 forbliver relevant, da designet (og vægten) er unik sammenlignet med andre topmodeller fra Lumia serien...

Tror nærmere 925 lanceres tidligere pga. frygten for at den ville drukne under al den opmærksomhed, som 1020 helt sikkert vil få. Så er det mere oplagt at få den ud nu, hvor der er lidt luft...

0 0
Christian Jensen 18-07-2013 10:24:49

Enig med Kurt om at det må lige er voldsomt nok at kalde det for en opgradering i forhold til 920'eren. Hvis jeg havde en 920'er ville jeg ikke opgradere til en 925'er (men mindre at vægten betyder alt).

Nu er jeg selv indehaver af 925'eren (købt i England) og den er altså super lækker - både mht. software og hardware.

Mht. skærmen så er der altså bedre sortniveau i en AMOLED skærm, og da WP er meget baseret på sort, så ser WP altså bare tæskelækkert ud på en AMOLED skærm.

Glæd jer!

0 0
brian jensen 20-07-2013 10:09:10

har kun har 920 i hånden i forretningerne, og syntes den var djævels tung iforhold til 925.

Christian jensen, har du 4g på din 925 ? samt hvilken mobiloperatør navn står der i : om telefon?

0 0
Kurt Plum 18-07-2013 11:05:10

Det er rigtig at sortniveauet er bedre på en AMOLED skærm, men lige så rigtig er det at farverne er bedre på en IPS skærm, som den der er på 920. Apple bruger IPS på deres telefoner, deres RETINA skærme er også bygget på IPS teknologi. Nokia N8 har også AMOLED skærm. Og jeg vil da foretrække 32 Gb hukommelse, frem for 16, når der ikke er mulighed for at udvide. Med Amber opdateringen, vil der ikke være meget forskel på de to telefoner, bortset fra vægten. Så om 925 er en egentlig topmodel, tvivler jeg på, den kommer nok først med Nokia 1020.

0 0
18-07-2013 11:29:21

Nu var det jo det argument vi hørte mest fra folk for ikke at købe NL920,nemlig vægten.
så det er da flot at Nokia lytter og lave en version der er både lettere og tyndere når det nu var det folk brugte som årsag.

om det så er topmodel, tja Nokia har jo valgt at beskrive den således med navnet 925.

jeg har selv Nl920 og jeg er fristet men er klar over at det kun er få forbedringer Nl925 har . Men den er direkte køn at se på og den skal nok prøve.

0 0
Kurt L Andersen 18-07-2013 10:12:00

Det kan godt være i kalder 925 for den nye topmodel men 925 har ikke trådløs opladning den har ikke 32 gb men kun 16 gb hukommelse, Uha den har AMOLED skærm OG hvad så, for skærmen på 920 er perfekt. så en opgrade nej det er det ikke.

0 0