Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia Lumia 928 - er nu officielt præsenteret

Nokia Lumia 928 - er nu officielt præsenteret

Lumia 928 officielt præsenteret af Nokia, den kommer dog eksklusivt til Verizon Wireless.

Nokia Lumia 928 (Nokia)
Nokia Lumia 928 (Nokia)

Der har været mange skriverier om Lumia 928 de seneste uger, men nu er telefonen langt om længe officielt præsenteret. Nokia udsendte først på aftenen i fredags en pressemeddelelse med præsentationen af Lumia 928.

 - Nokia Lumia 928 teaser-side er officiel

I pressemeddelelsen bliver der lagt utrolig stor vægt på kameraet i Lumia 928.

Lumia 928 kommer i en hvid og sort variant, og vil være i handlen allerede fra torsdag den 16. maj.

 - Nokia Lumia 928 i sort og hvid – nyt billede

Telefonen er dog eksklusiv til Verizon Wireless, derfor skal vi ikke forvente den kommer til det danske marked.

 
Specifikationerne på Lumia 928:
- 4,5 tommer WXGA HD OLED ClearBlack Display (1280 x 768 pixels, 334 ppi)
 - Gorilla Glass 2
 - 1.5 GHz dual-core Qualcomm MSM8960 + WT
 - 1 GB RAM
 - 32 GB intern hukommelse ( + 7 GB gratis hukommelse på SkyDrive)
 - 8.7 Megapixels kamera med Carl Zeiss Tessar f/2.0, 26 mm True 16:9 optics
 - Optager video i 1080p (30 fps)
 - 1.2 Megapixels frontkamera
 - 2.000 mAh batteri

 
Læs også:
 - Nokia Lumia 928 spottet på billboard-reklame
 - Lumia 928 spottet ved Nokia-event

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jack 13-05-2013 23:09:49

det her er vist kørt af sporet, når man ikke kan sige noget pænt skal man holde bøtte, så det vælger jeg nu at gøre

bare fordi en ikke kan spiser is kunne det godt være andre gerne ville ha en, slut her fra i denne tråd :-)

0 0
SodaJan 14-05-2013 09:35:48

Hvis du forholdt dig til de ting, jeg og andre spurgte ind til, og hvis du ikke var så forbandet nedladende, kunne det ha' været en ret interessant diskussion.
Jeg har iøvrigt lagt mærke til, at du selv ikke har noget problem med at skrive spydigheder, men selv føler dig som et offer, når folk udsætter dig for din egen medicin. Skulle du tilfældigvis stemme på DF?

0 0
TF 14-05-2013 00:02:30

Nååå hvor er det synd for dig jack kom du ud på dybt vand :-)

Lad os se på hvad der gik galt, du kom med nogle påstande og da folk kommenterede dem kunne du ikke forsvare disse påstande og istedet for at svare på de spørgsmål du fik ignorerede du dem eller slyngede du om dig med kommentare som "sikke fine ord du har lært i børnehaven !" Og "nOkIa lOvEr ha ha.."

0 0
14-05-2013 10:00:09

Og hvad bidrog du med ? :-) Det sædvanlige mundlort og intet andet.....

0 0
TF 14-05-2013 14:33:53

Tja jeg kom da med løsningen, jack eftersøgte en nokia med oled skærm og sd kort og jeg foreslog så lumia 820 som opfylder det, hvilket han ignorerede da han jo så ikke kunne brokke sig mere men held og lykke med at støtte din samsung ven N han har brug for det :-)

0 0
14-05-2013 15:12:38

Jo jo, men vi ved vist godt at det nok ikke lige er det han leder efter. Så at komme med sådan en "løsning" er mere en provokation end at "hjælpe" ham...

0 0
TF 14-05-2013 15:42:20

Nu var hans indlæg jo netop ment som en provokation og så må han læse på lektien før han starter på sit sammy sheep pjat, for når der netop findes en nokia der opfylder hans krav er det da hans egen skyld han bliver tilgrin og så gør det da ikke det bedere han piver over det efterfølgende.

At du gider spilde din tid på at prøve at rede hans r.. Fatter jeg simpelhen ikke.

0 0
15-05-2013 15:39:25

Jeg reder sq ikke hans røv. Den er jeg da ligeglad med....

0 0
TF 15-05-2013 16:50:34

Ok fair nok så det var bare et personligt angreb på mig, ja når man stiller kritiske spørgsmål ( som jeg jo ikke kan lade være med :-) ) må man finde sig i der kommer lidt negativitet fra folk en gang imellem :-)

0 0
Jack 15-05-2013 18:17:02

Thomas# for du kan sove bedre om natten, gør jeg en undtagelse og giver dig 3 svar (uden at kalde dig grimme ting), fordi du er en af dem som bliver ved og ved og ved.. men at ævle

1 du ved ikke og skal ikke beslutte hvad som opfylder mine krav

2. Lumia 820 er grim som ..

3 jeg har aldrig købt en lavpris telefon og kommer heller aldrig til det

0 0
TF 15-05-2013 20:02:04

1) Du kom med to krav og jeg dækkede dem

2) jeg kan ikke gøre for du har dårlig smag

3) lumia 820 er ikke en lavpris model men midrange

Nå ja og du er stadig en klaphat :-)

0 0
John 14-05-2013 10:36:34

Fej du for egen dør først.

0 0
14-05-2013 12:32:29

AV den sad.....Men han beskylder jack for ikke at kunne skyde tilbage med noget relevant. Så spørger jeg bare, hvad relevant til diskusionen han selv er kommet med.... Og mener nu bestemt at der kommer andet end mundlort her fra...At du er uenig, tjahhh........

0 0
John 14-05-2013 13:25:00

Hvad relevant er du kommet med? Intet.

0 0
14-05-2013 13:32:33

Nej ikke her, det har du ret i....

0 0
Peter Frederiksen 13-05-2013 23:36:34

Jack, Come to the dark side of force, we have a lot of cakes, candy, ice cream sandwiches and delicious desserts... and soon we will also have Pie....

join us and together we will rule the GALAXY... :-)

0 0
Jack 13-05-2013 20:45:27

man skulle tro dette er facebook, for her må man åbenbart kun syntes godt !

Ærligt så ville jeg gerne ha valgt Lumia 920 da den kom, syntes den er flot og designet er i top, spec er jeg vild med polycarbonaten den er lavet af, men er utroligt skuffet over Nokia ikke gav os fuld valuta med top spec. de løj om bla. kameraet eller rettere blev taget i, i deres film var optaget med et pro kamera og ikke en 920, nokia har skuffet før og gjorde det igen, så jeg valgte den fra og glad for jeg ikke smed 5k efter en nokia igen igen..

0 0
Kim 13-05-2013 21:39:23

Altså... Ja, der blev brugt et professionelt kamera til at vise hvad 920'eren ville kunne. Nej, den skuffede ikke, men leverede faktisk stort set det annoncerede.
I samme periode viste HTC hvordan man kunne hoppe ud af et fly, og poste billeder inden man landede - men man har ikke kunne se de billeder nogle steder. Det betyder ikke at det er umuligt at man kan, men sikkert at det er ubrugeligt.

920'eren derimod har noget af det bedste OIS der findes på det private marked, og så endda på en mobil.

Når du kommer i uvejr, så er det fordi din kritik er useriøs. Du angriber den mest innovative skærm, fordi du har læst at den skulle være baseret på en anden teknologi. Og kritisere at Nokia ikke som Samsung - der er sidste mand på fortet - lader deres flagskibsmodellers indbyggede 32+ GB være nok.
Det står dig frit for at have et eller andet behov for at rende rundt med - og hotswitche - store mængder data. Men der findes jo alternative metoder...

0 0
Peter Frederiksen 13-05-2013 22:19:52

HTC one X billedet..(Kønt er det ikke)
http://goo.gl/jMh1c

0 0
Kim 13-05-2013 22:31:13

Hehehe... tak - for både ihærdighed og ærlighed.
Hvor længe er det siden du fandt det? :)

Kan vi blive enige om at det måske er muligt, men ubrugeligt? ;)

0 0
Peter Frederiksen 13-05-2013 22:52:43

Jeg syntes jeg husker det var en uges tid efter reklamen at nogle af de store mags spurgte efter billedet...

http://goo.gl/hJSM7

Ja, mon ikke det er de færreste, hvis ingen, jeg tror de fleste nok vil sende billeder når de er landet...

0 0
Kim 13-05-2013 23:00:16

Well, jeg husker vi havde en debat om emnet hvor jeg netop postulerede at ingen havde billedet for noget tid siden.
Dengang kunne du ikke finde det, uanset hvor meget jeg drillede dig med at du søgte nettet tørt fro obskure mobildetaljer... ;)

0 0
Peter Frederiksen 13-05-2013 23:28:29

Nej, jeg tror du tager fejl..

Jeg erinder at vi snakkede HTC og hvad budskabet i reklamen handlede om, som var man kunne skyde billeder, mens man optog og nå at sende dem inden fotograf lærlingen landende...

I forbindelse med at Nokia var blevet taget med bukserne nede...

0 0
Kim 13-05-2013 23:44:43

Hehe, jeg ved jeg har efterlyst billederne før i en lignende diskussion om deres værd med dig. Men det er ligegyldigt, da det bør være indiskutabelt om de er noget værd eller ej.

0 0
TF 13-05-2013 21:19:01

Når man kommer med udtalelser som du gør må man også kunne argumentere for dem og forstå at der er folk der er uenige og når man så vælger at komme med kommentare som "nOkIa lOvEr ha ha.." Så er man vel selv udenom at folk syntes man er en klaphat.

0 0
Jack 13-05-2013 22:36:48

Thomas# sikke fine ord du har lært i børnehaven !

Jeg ska da ikke skrive en doktor afhandling fordi jeg mener nokia tager sig for sent sammen og smider en oled skærm i og stadig mangler mulighed for hukommelses udvidelse, jeg har ikke bedt nogen om at være enige, men syntes prisudviklingen på 920'eren fint viser den ikke lever op til det forventede :-)

0 0
TF 13-05-2013 22:55:50

Det lader til jeg får ret i du er en klaphat, men nu ved du hvordan det er at snakke med de voksne ;-)

Og kom da igen når du vil diskutere og ikke bare slynge om dig med ævl og påstande.

Nå ja du glemte at svare på hvorfor du så ikke valgte lumia 820 da den jo opfylder dine krav eller hva ?

0 0
TF 13-05-2013 22:56:50

Og min kommentar er selvfølgelig til jack :-)

0 0
Kim 13-05-2013 22:51:20

Forstå nu - den mangler ikke hukommelsesudvidelse, det er et bevidst fravalg. Det var noget man brugte dengang der kun var små lagerstørrelser tilgængelige, i dag er det ligegyldigt. Både pga de lagerstørrelser der findes, men ligeså meget pga streaming, could osv.

Det er dig der er bagud!

0 0
Benner 13-05-2013 19:28:32

Jeg håber virkelig og Nokia mærk mine ord at i har fixet den proximity sensor som har været et problem siden Lumia 800, er den lykkelig ejer af en Lumia 800 men lider under problemet med jeres proximity sensor så min skærm låser under opkald og som både 920 og de andre modeller lider af, trist og for mig et stort minus på en ellers rigtig god mobil, har derfor ikke tænkt mig at opgradere og en udskiftning af et ellers godt produkt er nok på vej og her vinder Samsung desværre, elsker min nokia, men hvad er en mobil der ikke virker når du ringer op?

0 0
TF 13-05-2013 19:55:30

Det er ikke et problem jeg har oplevet på lumia 710 og 820

0 0
Villiam 13-05-2013 10:18:36

samme som 920 bortset fra det bagerste kamera. og from er blevet lidt dårligere. så hvorfor skifte ?

0 0
hellas7 13-05-2013 11:06:06

den kommer eksklusivt til Verizon Wireless, så jeg tror dem der har den udbyder godt kunne overveje at skifte, da de nu ikke fik muligheden for L920

0 0
Alfix 13-05-2013 09:15:30

IMORGEN!!!!!! http://youtu.be/ev9rdaDK-YQ

0 0
Alfix 13-05-2013 09:15:55

Ejjjj jeg glaeder mig som en lille dreng foer juleaften!

0 0
Jack 13-05-2013 09:11:06

Nu har de opgraderet list af hvad der manglede fra start... Som bla. skærm, men mangler stadig mulighed for at udvide hukommelsen med kort..

Nokia lære det åbenbart aldrig, godt der findes andre telefoner :-)

0 0
John 13-05-2013 09:27:48

Hvad fejler skærmen? Den er da fremragende i Lumia 920.
Ekstra hukommelse har jeg heller aldrig savnet. Til gengæld kan jeg gkæde mig over en telefon der er bundsolid.

0 0
Jack 13-05-2013 09:36:19

John#

skærmen ... Oled skærm er lettere og bedre end den 920'eren har, det er også den type skærm de førende mobiler brugte da 920'eren kom, men Nokia valgte alligevel at spare som de altid har gjordt, det kunne de lettere slippe af sted med da de var førende, den går bare ikke i dag hvis de vil forsøge at komme op igen, det er heller ikke meget succes de har haft, hvilket forståes..

0 0
John 14-05-2013 10:30:43

Her er jeg så ikke enig. Jeg har både Lumia 920 og Galaxy S III 4G, og her vinder skærmen på Lumiaen på stort set alle punkter, blandt andet når det kommer til naturlige farver og læsbarhed i direkte sollys. Det eneste punkt hvor Galaxyen vinder, er når det kommer til gengivelse af sort.
Jeg har også sammenlignet skærmen på Galaxy S4 mod den i HTC One. Her vinder HTC Ones skærm klart.
OLED er i min verden blevet hypet og desuden overhalet indenom. IPS-skærmene er i dag bedre, med mindre man er til Disney-farver. Og fordi det er en nyere teknologi, er den ikke nødvendigvis bedre end den gamle, men folk vil tit have det sidste nye uanset hvad.

0 0
14-05-2013 12:28:15

Nu behøves man jo ikke have de "disney" farver på.....

0 0
John 14-05-2013 13:22:14

Nej, alternativet er fesne blege farver.

0 0
14-05-2013 13:31:30

What ever....

0 0
Bo 13-05-2013 10:13:32

Ja det er tydeligt at man ikke kan have en high-end telefon uden mulighed for udvidelse af hukommelsen eller OLED skærm, Jack.
Lad os se på topmodellerne:

HTC One: Ingen udvidelse af hukommelse. Super LCD display.

iPhone 5: Ingen udvidelse af hukommelsen. IPS LCD display.

LG Optimus G: Ingen udvidelse af hukommelsen. IPS LCD display.

Jack, for fremtiden, så lad være med at spilde vores tid. Tænk før du taster.

0 0
Jack 13-05-2013 10:31:22

Bo#

Ingen af de ovennævnte telefoner var på marked da 920'eren bleb prensenteret, men kan du stave til Samsung ?

Hvis skærmen i 920 virkelig er så god hvorfor opgraderer de så skærmen i 928'eren ?

0 0
Bo 13-05-2013 12:43:03

@Jack
"Bo#

Ingen af de ovennævnte telefoner var på marked da 920'eren bleb prensenteret, men kan du stave til Samsung ?

Hvis skærmen i 920 virkelig er så god hvorfor opgraderer de så skærmen i 928'eren ?"
Din påstand var, at Nokia var på røven fordi de ikke havde OLED og mulighed for udvidelse. Det tilbageviste jeg ved at påpege at alle andre end Samsungs topmodeller har det på samme måde.

Skærmen på 920 er fantastisk fed. Der kan være mange grunde til at skifte skærm. En af dem kan være et godt tilbud fra producenter af de forskellige skærme eller at andre skærme bliver dyrere at indkøbe.
Det er jo ikke bare sådan at et firma sætter sig ned og siger, 'nu vil vi have en telefon, og den skal have den præcis indmad.' Avancen kan jo svinge ret meget, afhængigt af, hvor billigt man kan købe tingene ind. Samsung har en fordel fordi de selv producerer meget af hardwaren.

0 0
Jack 13-05-2013 13:15:54

BO#
nu vil jeg ikke bruger laang tid på at repiterer alt hvad nokia glemte / sparede væk med 920'eren

vigtigste detalier må være skærm og manglende mulighed for at udvide hukommelsen..

Apple klare da sig fin med at designe deres mobiler lige som de vil ha dem, nokia var verdens største, så at de ikke kan er mig ubegribeligt..

hvis de havde lavet 920'eren rigtigt havde den heller ikke styrt dykket i pris så hurtigt, bare se på iphone de koster stadig helt det samme..

men men men.. kan bare sige jeg tror aldrig nokia lære det, så tror heller aldrig de bliver nummer et igen..

Jeg syntes faktisk de selv er ude om det.

0 0
TF 13-05-2013 16:22:03

Jo kom bare med det lad os hør alt det der mangler i lumia 920, del din "store" viden med os alle :-)

0 0
Jack 13-05-2013 18:06:15

Thomas#

Tror du jeg stammer eller kan du bare ikke læse, jeg gentager ikke hvad som er skrevet, hvis du elsker lumia 920 og mener det er den perfekte mobil, så køb den og glæd dig over den koster under 3700,- havde den været så god så havde den nok holdt prisen bedre..

Jeg købte den ikke og køber heller ikke 928, fordi spec ikke passer hvad jeg havde drømt om, så derfor køber jeg bare en anden, det er et frit land. nOkIa lOvEr ha ha..

0 0
Peter Frederiksen 13-05-2013 19:59:53

@Jack
Lumia 928 er en NicheTelefon som kun sælges hos Verizon i USA....

0 0
Kim 13-05-2013 21:43:44

Nu er det jo ikke første gang at en model er annonceret på det Amerikanske marked, for at komme med et let ændret version (forbedret endda) i Europa...

0 0
Peter Frederiksen 13-05-2013 19:58:45

@Jack

Du er klar over at 928 er en nichetelefon, som kun fås hos Verizon i USA?

0 0
TF 13-05-2013 18:30:48

"nOkIa lOvEr ha ha.." Den kommentar siger vist alt om hvad du er for en person.

Men lad os da høre hvilken fantastisk telefon du har valgt og mener er så meget bedere end lumia 920 ?

Og du glemte at svare på hvorfor du så ikke valgte lumia 820 da den jo opfylder dine krav gør den ikke ?

0 0
SodaJan 13-05-2013 11:13:45

Dårligt argument, da også andre mobiler på det tidspunkt heller ikke havde mulighed for udvidelse af hukommelsen, fx iPhone 4S.

Iøvrigt oplever jeg som Lumia 920-ejer ikke, at materialerne skulle være skrabede - tværtimod var det den mobil, der på lanceringsdatoen havde flest nyskabelser, fx mht. billeder i mørk belysning samt trådløs opladning (som jeg ikke kan fatte andre producenter ikke har taget til sig...)

0 0
Jack 13-05-2013 18:11:43

SosaJan#

Samsung kan da godt finde ud af det, deres windows 8 phone, Samsung Ativ S har microSD

0 0
SodaJan 13-05-2013 20:29:58

Det er ikke min pointe...
Nokia er langt fra de eneste, som producerer high-end smartphones UDEN mulighed for udvidelse af hukommelsen. Det er som om du ikke forholder dig til det, som jeg skriver...
Og ja, som Thomas pointerer, så brillerer Samsung med et design, der lugter langt væk af Fætter BR-kvalitet - skulle det være meget bedre?

0 0
TF 13-05-2013 18:34:20

Ja og så får man det velkendte samsung BR bras design med :-(

0 0
Kim 13-05-2013 11:07:28

Så... de førende andre mobiler er Samsungs modeller, da andre nyere heller ikke bruger hverken udvidelse af hukommelse eller Oled.

Men du har ret, hvorfor skulle man dog ville gøre noget godt bedre? Det giver ingen mening! ;)

0 0
Jack 13-05-2013 12:18:33

Kim# samsung har da haft udvidelses kort til hukommelsen i mange år

0 0
Kim 13-05-2013 14:00:44

Ja, det har Nokia jo også, de er bare - som alle andre - gået væk fra det, da det er stort set ubrugeligt. Det er jo det der er det smarte i en smartphone, at den er på nettet - hvad skal du bruge pladsen til?

0 0
Jack 13-05-2013 15:15:29

Kim#
Hvad jeg skal bruge pladsen til er dig uvedkomment, jeg vil ha mulighed for at indsætte hukommelses kort, det var en af de store grunde til jeg valgte Lumia 920 fra..

0 0
TF 13-05-2013 16:14:39

Så kunne du have valgt en lumia 820, den opfylder jo dine krav.

0 0
hellas7 13-05-2013 11:04:43

- fordi Nokia gerne (ligesom alle andre) vil videreudvikle deres produkter, så de ikke pludselig er bagefter alle andre (- igen)

0 0
Jack 13-05-2013 12:16:54

hellas7 #

Problemet var jo Nokia allerede var begefter med Lumia 920 allerede da den udkom, fordi de ville spare oled skærmen væk, jeg har købt flere nokia i gamle dage og blevet utroligt skuffet, kan huske jeg havde en e65 ov den var go så god da e66 kom lovede de den var bedre, her havde de så sparet dual core cpu'en væk så nu kunne mobilen lige plusseligt ikke multitaske, godt vi i dag har flere muligheder for at afsløre hvad producenterne ikke afsløre i derees spec som gsmarana.. muligt i har været glade for jeres 920'er jeg ville også ha købt den lige indtil jeg fandt ud af det var et halv færdigt produkt..

mine 10 cents til Nokia. lav nu de hiend mobiler rigtigt første gang, så vil vi købe.. ellers beholder i bare jeres lort..


tak for kaffe

0 0
Allan 13-05-2013 13:07:46

her havde de så sparet dual core cpu'en væk så nu kunne mobilen lige plusseligt ikke multitaske


Det er da godt, at vi har kyndige folk som Jack, der ved alt om teknik, f.eks. at multitasking kræver en multi-core CPU. Mere vrøvl skal man da lede længe efter - der var multitasking længe før nogen havde lavet multi-core CPUer, så tag lige og få dine facts på plads inden du undtaler dig (jeg har programmeret multitasking på en god gammel 10MHz Intel 80286 og det fungerede fint - og det var bestemt ikke en multi-core CPU...).

0 0
Jack 13-05-2013 15:13:33

Allan#

Nu er det jo ikke for at generer dig jeg skriver.. men sagen er Nokia e65 kan multitaske og det kunne den bedre på alle punkter Nokia e66 ikke, e65 havde dual core cpu og e66 havde single core, så om det er cpu'en som bære skylden er her lige gyldigt, men ringere var e66 længere er den ikke

0 0
TF 13-05-2013 16:12:58

Det ændre jo ikke på at det du skrev var nået forkert ævl.

0 0
Alfix 13-05-2013 11:37:43

Der kommer en 41 megapixel Lumia imorgen (EOS)..... her er video teaseren.... Saa... det goer jo lige praecis. http://youtu.be/ev9rdaDK-YQ

0 0
Kim 13-05-2013 09:41:29

Ud over at Clearblack giver langt bedre dybde end "de førende mobiler", samtidigt med at skærmen er langt mere følsom. Generelt virker den bare bedre end "de førende mobilers".

0 0