Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia Lumia reklame udnytter rivaliseringen mellem iOS og Android

Nokia Lumia reklame udnytter rivaliseringen mellem iOS og Android

Når slagsmålet om Android kontra iOS bryder ud, står Windows Phone brugerne tilbage hævet over slagsmålet, se den morsomme reklame for Lumia 920.

Nokia har lavet en ny reklame der promoverer deres Lumia 920. Telefonen præsenteres som det fornuftige alternativ til dem, som ikke ønsker at blive opslugt i den, til tider, ophedede debat om Android kontra iOS.

Videoen viser et bryllup hvor gæsterne er opdelt i to lejre - Android og iOS.

Når de første stole flyver gennem luften, står Windows Phone brugerne tilbage hævet over slagsmålet. Videoen er ganske humoristisk og bestemt det ene minut værd, se den her.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Peter Frederiksen 05-05-2013 01:02:26

I bedste Samsung stil..
http://goo.gl/zYQHf

0 0
Henrik 06-05-2013 09:02:34

De prøver lidt for hårdt med relative ligegyldige features, og der er ikke rigtig nogen humor. Kun påtaget friskhed.

0 0
TF 05-05-2013 19:15:52

Jubii endnu en ligegyldig samsung rekvalme :-(

0 0
Benjamin Jensen 03-05-2013 13:10:13

Ja, den er da meget sjov....lige indtil man har lavet skiftet, som de siger man skal.

Så begynder man for alvor at rive sig i håret af frustration. Så er det ikke iOS eller Android fans man slås med...men kun sig selv! :(

Aldrig aldrig mere Lumia...

0 0
Henrik 03-05-2013 14:30:06

Jeg har haft alle platforme, og jeg er slet ikke enig. Lumia er blandt de federe. Dernæst er det nok iOS der fungerer bedst. Android er stadig noget skrald.

0 0
Henrik 03-05-2013 14:40:38

...host...mente Lagdroid.

0 0
TF 03-05-2013 13:30:06

Det er vist ikke generelt, jeg har været meget glad for mit skift og oplever ingen problemer.

0 0
Benjamin Jensen 03-05-2013 14:46:17

Det er jo altid svært at udtale sig på andres vegne. Jeg kan dog se på mobildebat, at mange hurtigt er gået væk igen.

Systemet er simpelthen stadig ikke færdig. Der er alt for mange ting der stadig halter. At telefonen så også har haft utrolig store hardware problemer, gør jo ikke sagen bedre. Det er i hvert fald en ting jeg godt tør sige er generelt.

Jeg har nævnt mine frustrationer over telefonen flere steder, og jeg orker det næsten ikke mere. Men de største problemer var:

Genstart
Frysning
Latterligt dårlige apps
Dårlig fungerende backup
Den slap forbindelsen konstant, så man var uden dækning 20-100 gange i døgnet.
Blinkede konstant på bordet, hvis man snakkede i headset.
Bricked telefon da jeg nulstillede den.

Efter 3 indleveringer til reparation opgav jeg ævret til sidst. Næsten 2 måneder havde jeg ingen tlf ud af de 4 måneder jeg havde den.

0 0
Bo 06-05-2013 08:34:08

Jeg har en 920 og har ikke oplevet at den er frosset eller genstartet. At apps er latterligt dårlige kan jeg heller ikke genkende, tværtimod.

Det lyder som om du har fået en defekt model og nu går ud og råber op om at alle Lumiaer er som din defekte model. Det passer naturligvis ikke, og jeg forstår ærligt talt ikke at du vil spilde vores tid med det.

0 0
Benjamin Jensen 06-05-2013 10:21:17

lol Bo...du er da morsom. Skal du spilde vores tid med at fortælle hvor god alle Nokia'er er, når det tydeligvis ikke passer?

Min statistik siger mig, at uanset hvem jeg har snakket med i Telenor, så siger de at de har haft langt flere klager over 920 modellen end med andre telefoner - det gælder både i deres butikker og hos værkstedet.

Men det er nu ikke så meget problemerne - det er mere hvad producenten gør for at ordne det. Jeg var een af de første der fik 920'eren, og der var betydeligt flere problemer med den, end dem der kom i senere batch'es.

Den udkom i november 2012 og der kom først en update der løste problemet med frysning, genstart og en bricked Lumia 920 ved nulstilling sidst i februar/marts. Det er altså utrolig lang tid at vente på en update der løser den slags problemer. Især når man bruger sin tlf til tale dagligt - omkring 20-50 gange. Når den så fryser under samtale de 5-10 gange, så bliver det altså et problem man bliver rigtig irriteret over!

Jeg kan jo se, at sådan en som Rasmus L. har fået en senere udgave, og kan som sagt ikke tale med om de her problemer. Det kan man generelt ikke, hvis man har købt sin mobil i marts eller senere i år.

Men at apps er utrolig ringe - og ikke mindst udvalget, det er et faktum man ikke kan argumentere imod. Slet ikke når man har prøvet iOS apps. Ja, selv android apps er bedre.

Henrik skriver, at man bare skal bytte lortet. Men efter utallige kald til Nokia Care, så vil de ikke have noget med det at gøre. Sjovt nok erkendte de problemet, og jeg fik hele tiden at vide at der var en løsning lige om hjørnet. Telenor fortalte, at der skulle mindst 3 reparationer til ved Nokia, før de overhovedet vil høre tale om en ombytning. Det er sgu dårlig stil, når man kan få en ny mobil ved Apple efter mindre end 1 uge når man indlevere sin tlf. Ja, Samsung har så vidt jeg også har hørt, en langt bedre byttepolitik. Samsung har godt fattet, at hvis de skal konkurrere mod Apple, så skal de have en bedre service. Det kunne Nokia lære rigtig meget af!

0 0
Tommy 05-05-2013 13:05:22

det lyder som en mellemklasse android du beskriver der... (og dem har sgu haft en del af - for mange)

Jeg kunne godt finde på at gå tilbage til android, men der skal gå en generation endnu for det er stadig ikke flydende nok. Der har ios og WP altså markedet for sig selv.

0 0
Anker 05-05-2013 11:33:30

You got that Nokia feeling, yes, you got that Nokia feeling !! Red & Blue & Yellow. Oh so nice, get that Nokia feeling.. Don't waste your time on iPhone's sleek design, or the HTC One Alu-body.. Just come in and get that yellow plasticy Nokia feeling !

Ha ha... Mit bud på en Nokia reklame :-P

0 0
Rasmus L. Posselt 05-05-2013 01:54:00

Efter at have haft en Lumia 920 i næsten 6 måneder kan jeg slet ikke genkende din beskrivelse.

Reklamen siger det vel meget godt: "Engadet Readers Choice of the Year". Generelt lader Lumia telefonerne til at have større tilfredshed end andre.

0 0
TF 03-05-2013 19:46:10

Nu er det godt nok heller ikke 920'eren jeg har men 820'eren så det kan være der forskellen ligger.

0 0
Henrik 03-05-2013 20:13:40

Der har været nogle enkelte med problemer (aka mandagsmodeller). Ligesom med alle andre fabrikater. Løsningen er som altid - byt lortet.

At generalisere udfra det er absurd, eller at man kan finde nogle hundrede mennesker i forummer. Alle branche-statistikker viser, at der hverken er flere eller færre fejlmeldinger på Lumia'erne ifht andre mærker.

0 0
Benjamin Jensen 06-05-2013 10:24:58

Henrik...du siger min argumentation er absurd. Samtidig nævner du, at alle "branchestatistikker" siger noget andet. Men at linke til det gør du ikke, hvilket får din argumentation til at virke endnu mere absurd.

Så vidt jeg ved, så blive den slags statistikker lavet i teleselskaberne, og dem har vi andre vist ikke adgang til. Men jeg glæder mig da til at se dem ;)

0 0
Henrik 06-05-2013 11:14:17

Præcis. Jeg kan ikke sidde og udlevere fortroligt data. Det meste kan du dog finde ud af ad indirekte veje ved at søge nettet igennem, browse aktieanalytiker data osv.osv.

0 0
Benjamin Jensen 06-05-2013 12:01:13

Og det er jo hvad jeg har gjort, og det mener du jo er absurd ;)

Jeg henholder mig selvfølgelig til hvad teleselskaberne har sagt til mig.

0 0
TF 04-05-2013 10:10:14

Du har nok ret men det er jo altid de få skuffede der råber højest desværre.

0 0
Henrik 03-05-2013 10:15:04

Det er vist det man kan kalde et pletskud. Fedt!

0 0
Erling 03-05-2013 10:09:27

Sidder og smågriner endnu. De reklamefolk burde have en præmie.
Og rigtigt godt af Mobilsiden at komme med sådan nogle indslag.
Mvh
Elo.

0 0
Frede 02-05-2013 21:34:27

Grineren :-)

0 0
TF 02-05-2013 16:19:07

Den er sku god :-)

0 0