Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia N8 er en populær smartphone

Nokia N8 er en populær smartphone

Nokia er på vej tilbage på smartphone-markedet med topmodellen N8. Det viser novembers hitliste fra Mobilpriser.dk

Mobilpriser.dk udarbejder hver måned en hitliste over de mest efterspurgte mobiler.
Mobilpriser.dk udarbejder hver måned en hitliste over de mest efterspurgte mobiler.

Noget tyder ganske meget på, at Nokia så småt er på vej tilbage i forbrugernes bevisthed.

Nokia N8 har de seneste tre måneder været på top 10-listen over popularitet fra Mobilpriser.dk, der oplister de aktuelt billigste mobiler på markedet.

I oktober lå N8 nummer tre mens den i november rykkede op på andenpladsen. 

Konkurrencen har ellers i perioden været ganske hård på smartphone-markedet, så Nokia er ikke kommet sovende til den foreløbige succes.

Modeller som HTC Desire, iPhone 4 og mini-modellerne fra Sony Ericsson er fortsat ganske populære blandt mobilkøberne.

Nummer ét er i november 2010 HTC Desire HD.

Læs også:
 - Spar over 500 på din næste mobil

Hitlisten: November 2010

1. HTC Desire HD: Se priser | Læs anmeldelse
2. Nokia N8: Se priser | Læs anmeldelse
3. Apple iPhone 4 16 GB: Se priser | Læs anmeldelse
4. HTC Desire: Se priser | Læs anmeldelse
5. Sony Ericsson Xpera X10 mini pro: Se priser | Læs anmeldelse 
6. HTC Wildfire: Se priser | Læs anmeldelse
7. Sony Ericsson Xpera X10 mini: Se priser | Læs anmeldelse
8. Sony Ericsson Xpera X8: Se priser | Læs anmeldelse
9. Samsung GT-I9000 Galaxy S: Se priser Læs anmeldelse
10. Apple iPhone 4 32GB: Se priser | Læs anmeldelse


Grundlag: Tallene er udarbejdet af Mobilpriser.dk, på basis af mere end 40.000 søgninger og kliks på produkter. Listen giver således et relativt præcist indblik i, hvilke mobiler danskerne efterspørger. I talgrundlaget indgår alle teleselskaber, samt alle produkter på markedet.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Rozen 20-12-2010 22:51:30

Jeg er godt nok træt af ham der Ericsson og diverse and-droider - ja, jeg har rent ud sagt fået Nok-Ja!

N8 står for.:
1: Bedste kamera
2: Bedste MP3 afspiller
3: Bedste GPS ( Alle lande )
4: Bedste multitasking
5: Bedste sms
6: Bedste Video
7: Bedste standby tid
8: Bedste pris
Det liggende 8 tal - uendelige muligheder!

0 0
NK 03-12-2010 20:44:17

Det ser ud som om at det bliver nemmere at skrive tekst efter næste update... billedet her viser i hvert fald at det ikke længere er nødvendigt at ekstra vindue åbnes.

http://mynokiablog.com/2010/10/29/nokia-n8-portrait-qwerty-no-more-separate-text-entry-field/

Og nokia er ER! tilbage!

0 0
04-12-2010 11:40:02

Du ved ikke om Nokia er tilbage før vi har set om og evt. hvor mange markedsandele de har fået tilbage. Det er ligemeget hvor gode eller dårlige deres produkter er, hvis de ikke formår at sælge nogle.

@Henrik rygter er og bliver rygter, det muligt de er korrekte, men de kan også være konstrueret.

0 0
Kristian 05-12-2010 09:49:55

Nokia er tilbage!
Det handler jo ikke for Søren eller mig for den sags skyld om Nokia vinder alle deres gamle kunder, der er gået over til Apple og HTC, tilbage.

Det handler jo om at Nokia nu kan producere nogle mobiltelefoner der passer på os individuelt.

Og det har de formået, N8 er den perfekte mobil for mig, og sikkert også alle andre der har investeret i den.

Og som med iPhone, én glad bruger, kan hurtigt blive til 5, bare ved snak.

De skal nok komme tilbage!

0 0
05-12-2010 11:25:34

Et af Nokias største problemer er desuden markedsføring af deres produkter. N8 er deres topmodel, hvem har fundet på at den skal hedde N8, det er jo bare et nummer, i rækken af Nokia med numre, dermed er det bare endnu et Nokiaprodukt. Og OVI-store hvad er OVI?

Nokia sender intetsigende signaler, hvad lyder mest interessant N8, Desire eller Torch.

Om Nokia er tilbage ser vi først når der kommer nogle tal, alt andet er følelser og gætterier. Og jo det handler om at Nokia både vinder gamle kunder tilbage og får nye kunder, for hvis de fortsætter deres hidtidige tilbagetog, så ender de med at forsvinde ret hurtigt.

0 0
EnigmaX 06-12-2010 08:35:57

det du siger at hvis man kalder noget med et navn f.eks. Desire i stedet for N8, sender det et mere interessant signal?

ok så jeg skal vælger jeg Kia Picanto istedet for Audi A8

0 0
06-12-2010 12:18:51

Audi A8 har i årevis været Audis luksusmodel, forgængeren til den nyeste A8 var også en A8, og efterfølgeren kommer også til at hede A8. Selvom A8 ikke lyder spændende så har Audi fået etableret A8 som luksus. En N8 koster desuden 3000kr. , mens en A8 koster ca. 1000 gange mere, det gør A8 til et eksklusivt objekt, det er N8 ikke eller Desire for den sags skyld.

Forgængeren til N8 hed N7... nå nej det gjorde den jo ikke den hed N97 og efterfølgeren til N8 kommer til at hedde N9? eller måske N99?, hvor er logikken. Og så er der stadigt OVI-store, hvad er det(det er der endnu ikke en der har kunnet svare på)?

@John Apple laver 1 serie af mobiltelefoner som alle er "A8'ere", at 4 kommer før 3gs og at 3gs kommer før 3g er ikke logisk, men det er ligegyldigt. Apple er verdensmestre i at sælge deres produkter, hver gang steve jobs stiller sig op på en scene, så siger næsten alle journalister i kor wow. iPhone er muligvis det pt. mest etablerede brand, en iPhone er dyr, men hvis du ser det som mobilverdenens A8 så er den billig.

I en nylig afstemning på politikken om årets gadget var der Android(intet specifikt produkt), iPhone4 og iPad, men ingen N8, det er N8's konkurrence. Og så er der DR's So Ein Ding, landsdækkende TV, Apple bliver nævnt i næsten hver eneste udsendelse, Android i en del udsendelser, Nokia og N8 derimod...

0 0
John 06-12-2010 15:49:47

Det samme kan du jo sige om iPhone. En Audi A8 koster også ca. 1.000 gange mere end en iPhone, så ingen forskel der. Apple er gode til at gøre folk til lemminger, ja det må man lade dem. Godt hjulpet på vej af en total ukritisk presse, der får stådreng så snart Apple åbner munden. Bare tag So Ein Ding, som du selv nævner. Og ja, der er næppe mange andre firmaer der kan opføre sig så arrogante over for deres kunder som Apple, og folk bliver stadig hængende. Respekt for det.
Jeg ser på ingen måde en iPhone som mobilverdenens svar på en A8. Dertil er en A8 alt for gennemført, mens iPhone har alt for mange svagheder.
Mht. til navnet, har det da helt sikkert noget at sige for nogen, så det skal man ikke undervurdere. På den anden side set, hvis man kun vælger en telefon fordi den hedder Desire eller Legend, så er alt håb sgu ude. Personligt er jeg fløjtende ligeglad med hvad et produkt hedder. Det gør hverken fra eller til mht. produktets kvalitet.

0 0
Jesper 06-12-2010 12:33:08

Du skriver, "at 4 kommer før 3gs og at 3gs kommer før 3g er ikke logisk..." Dén må du nok lige forklar for mig! Så vidt jeg husker, så er det vist lige omvendt, men det var sikkert også det du mente! ;o)
At kalde iPhony4 for en "A8" er nok noget af en tilsnigelse!
Et produkt er kun eksklusivt, hvis der ikke er så mange der har (råd til) det. Nu praler Æble jo med hvor ufatteligt mange, de har narret til at købe deres produkter, og hvis der er mange der har produktet, kan de jo, pr. definition, ikke være eksklusivt!
Mht. So Ein Ding, så er der vist INGEN tvivl om, at det er hosted af en fan-boy! Og husk: Du skal ikke tro på ALT hvad du ser i TV!

0 0
John 06-12-2010 10:46:10

Enig. Og iPhone 4 sælger da også meget godt, selv om den hedder noget så kedeligt som 4.

0 0
Henrik 03-12-2010 17:36:19

Der går rygter om, at Nokia allerede har solgt omkring 25 millioner N8ere siden launch. Det er sgu mere end selv jeg (som er optimist), havde regnet med.

Jeg vil se om jeg kan finde noget mere håndfast snarest.

0 0
03-12-2010 14:13:52

Et kik på mobilpriser viser at Desire var på førstepladsen i går(set i går), efterfulgt af Desire HD, de har så byttet plads. Dermed giver det et indtryk af at der ikke er stor forskel i toppen.