Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia N8 får kontinuerlig autofokus og bedre video

Nokia N8 får kontinuerlig autofokus og bedre video

Rygte: Nokia N8 får måske en opdatering, der gøre det muligt at optage video med 30 billeder i sekundet samt kontinuerlig autofokus.

Nokia N8 i pink (Foto: Nokia)
Nokia N8 i pink (Foto: Nokia)

Nokia N8 er finnernes aktuelt bedste bud på en smartphone, og nu får den måske en opdatering, som gør den endnu bedre.

Nokia N8 indeholder et 12 megapixels Carl Zeiss optik og rigtig Xenon-blitz, hvilket gør mobilen enestående til billeder.

Ifølge Pocketnow.com er der nu muligvis en opdatering på vej til Nokia N8.

Nokia mobilkamera-guru Damien Dinning har løftet lidt af sløret for en kommende softwareopdatering, der skulle indeholde forbedret videooptagelse med op til 30 billeder per sekund. Endvidere så skulle den nye opdatering også give kontinuerlig autofokus, hvilket er en stor fordel ved videooptagelse.

Rygterne siger, at opdateringen hænger sammen med udgivelsen af Symbian version Anna, som ventes lanceret indenfor kort tid.

Kilde: Pocketnow.com


Nokia N8 - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Martin 22-08-2011 13:50:53

De forbedringer, som kommer i Symbian Belle, kan allerede nu hentes via Nokia Beta Labs, hvis man har opdateret til Symbian Anna.
http://conversations.nokia.com/2011/08/22/nokia-n8-camera-mega-update-beta-test-open/

PS: Husk at genstarte mobilen efter installation. Det skriver Damien Dinning i hvert fald.

Lækkert at UI'en er blevet så meget forbedret!

0 0
Henrik 20-06-2011 21:15:09

Det er fint, at dette kommer med i Anna som en standard feature, men jeg håber man kan slå det til og fra. Jeg er faktisk ret glad for den 25 fps/infinity fokus mode som er standard nu. Der er ikke noget mere irriterende end når auto-fokussen går i selvsving ved lav belysning når man filmer video.

25 fps er også rigeligt til det meste (husk på, biograffilm f.eks. stadig filmes i 24 fps). 30 fps er måske lidt mere smooth, men det fylder også mere.

0 0
Nikolaj77 20-06-2011 16:21:46

Synes også det er for dårligt at mobilsiden.dk, i går alt får meget op i rygter og måskeer, i sted for lige at finde ud af om der er hold i tingene!

0 0
Kim 20-06-2011 17:18:20

Hvad er det du mener bare er rygter? Så længe der ikke er en fast udmelding om f.eks. Danmark, så må man jo rapportere hvad der er. Og releasedatoen for Frankrig er kendt. Derfor er det nærliggende at tro at det også bliver snart for os.

Men så langt at Nokia har annonceret nogle spændende nyheder i morgen, så kunne man givetvis godt have ventet lidt med denne nyhed.

0 0
Jan Nielsen 20-06-2011 14:58:37

det kan min N8 osgså, efter jeg har hentet N8 Camera Pro i Ovi store. Og der kan jeg skifte mellem fokus imens jeg filmer, så jeg kan zoome ind på noget langt væk og så zoome ind på noget helt tæt på

0 0
Mikos 20-06-2011 12:47:30

Det har min N8 så kunnet de sidste 5 måneder. Jeg håber, der kommere endnu federe forbedringer på andre punkter end disse to. :)

0 0
Kim 20-06-2011 13:01:56

Hehe, men nu bliver det et officielt release. Men det er vist heller ikke de eneste forbedringer ;)

Det bliver spændende at høre hvad de har af nyt til os i morgen! (Kom nu med den N950'er!)

0 0
Mikos 20-06-2011 14:38:02

Du har ret, det bliver selvfølgelig en officiel forbedring og jeg ser med stor nysgerrighed frem til de andre forbedringer, som du henviser til. Har du kendskab til hvilke andre, der kan være tale om?

0 0
Kim 20-06-2011 15:14:36

Det er vist mest noget med text input (opretstående QWERTY) og ny browser. Og forbedret Ovi Maps.

http://www.engadget.com/2011/04/12/nokia-announces-symbian-anna-update-for-n8-e7-c7-and-c6-01/

0 0
Mikos 21-06-2011 09:40:16

...browseren, den kan kun blive bedre. Det er en lidt underlig oplevelse at bruge den. Selvom den virker vel udemærket på et basalt plan. Skrev relativt nemt en kommentar her i tråden med N8.

Jeg synes, at den faktisk er rigtig god at skrive på, i landscape. God respons og tasterne rammes nemt...så jeg er da lidt spændt på, hvad forbedring af text input vil bringe?

0 0
Kim 21-06-2011 10:05:04

Kan anbefale at installere Swype :)

0 0
Martin 20-06-2011 15:44:52

Det grotesk dårlige text input er blevet meget bedre... Det som Nicolai Sonne kalder "det finske trippeltryk" :-D

Og browseren har fået forbedret hastigheden fra en browsermark på 4600 til 21260! (se ca. 24 min. henne i denne video: http://www.youtube.com/watch?v=YaNt-k6QkMA&feature=player_embedded )

Mere om Symbian Anna improvements: http://www.thinkdigit.com/Mobiles-PDAs/Symbian-Anna-features-and-improvements-detailed-images_6596.html

Jeg glæder mig i hvert fald... N8'eren trænger seriøst til en opstramning på flere områder!

0 0
Katron 24-06-2011 18:05:42

Hehe, Nicolai Sonne. Hvad ved han om noget som helst.
Er det ikke han der skiftede til mac, fordi han bla var træt af i windows at skulle bruge 5 klik med musen, for at gemme et billed??

Enhver windowsbruger ved da, at man blot behøver (alt + g) for at gemme et billed, det er slet ikke nødvendigt med musen... Han er en uvidende klovn.

0 0
barrettara 20-06-2011 11:46:13

her står der " første release" d 7 juni og callme har fortalt i slutningen af juni gad vide om det kan passe ?? ellers nogen der har en bedre ide om hvornår skidtet bliver sat løs ? :)

0 0
NK 20-06-2011 09:02:34

Har selv en N8..
Nu har Nokia varslet den update med bedre browser og andet siden starten af året.. og den er stadig ikke kommet..
Det er meget skuffende.. og når det er eneste alternativ til android og iphone ind til videre så kunne det være rart hvis de tog sig lidt sammen.

0 0
john 18-08-2011 13:26:02

Så må du hellere opdatere .- Symbian ER LANDET..
Ikke via . ovi eller nsu.. men ( for mig i det mindste *) .. via . *¤0000¤ og søg efter opdates .. GOT it ---
Nokia er tilbage .Top nice

0 0
Kim 20-06-2011 11:49:59

Faktisk har det hele tiden heddet, at opdateringen skulle komme i Q2. Så når den (nok) kommer i Juli, er den kun nogle uger forsinket i forhold til udmeldingerne i starten af året :)

0 0
Villiam 20-06-2011 09:08:56

jeg har set det, og selv haft det. nokia dk er bare meget langsomme med den update. den update nokia dk vil komme ud med nu, har været ude i flere måneder nu. eller rent faktisk det meste af året.

0 0
Martin 20-06-2011 10:17:47

Nokia har releaset mange demo-videos af Symbian Anna, men den er nu ikke releaset endnu, heller ikke i udlandet.
I januar/februar talte de om at release den sidst i maj... Det blev det så ikke til ;)

Men nu er der da i det mindste en første release dato: 7. juni:
http://www.esphoneblog.com/2011/06/16/symbian-anna-gets-an-official-release-date-for-n8/

Går nu nok lige et par, før den kommer på dansk og med teleoperatørens modifikationer. (Det gjorde der i hvert fald for PR1.1).

0 0
Henrik 20-06-2011 21:11:13

Så er det godt, at jeg har en unlocked ikke-operatør specifik N8 ;-)

0 0
Kim 20-06-2011 15:16:46

7 Juli står der nu på den side du henviser til :)

0 0
Martin 20-06-2011 16:24:31

Sorry, der var lige lidt for mange typos i det indlæg :) Det var også 7. juli jeg mente... Og med PR 1.1 mente jeg PR1.2 :) Den skulle nok have været læst igennem, før jeg trykkede på Indsend Kommentar :S

0 0
Martin 20-06-2011 10:18:22

Det er så et par _uger_, der skulle have stået :)

0 0