Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia og Sony Ericsson hitter

Nokia og Sony Ericsson hitter

Det går fremragende for de store mobilproducenter. Til gengæld foregår deres succes på bekostning af de små.

Det er Gartners nye tal fra fjerde kvartal af 2006, der kan afsløre, at de store mobilproducenter henter markedsandele fra de små.

Eksempelvis gik Nokia ud af 2006 med en markedsandel på 34,8 procent. Motorola sad på 21,2 procent af markedet med 21,2 procent, mens der stod 11.8 procent ud for Samsung. På en fjerdeplads kom Sony Ericsson med en markedsandel på 7,4 procent skarpt efterfulgt af LG, som sad på 6,3 procent af markedet.

Tallene fra fjerde kvartal viser til gengæld, at de største producenter er på vej til at blive endnu større. I hele fjerde kvartal blev der solgt 294 mobiltelefoner, hvilket er en stigning på 20 procent i forhold til samme periode i det foregående år.

Æren for de ekstra 20 procent gik til Nokia og Sony Ericsson. Nokia endte med at sidde på 36,2 procent af markedet i fjerde kvartal, mens Sony Ericsson kunne prale med at have stået for 9 procent af de 294 millioner solgte mobiler.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies