Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia sender endelig Windows Phone 7.8 ud

Nokia sender endelig Windows Phone 7.8 ud

De ældre telefoner som Lumia 800 og 900 begynder nu at modtage en opdatering til Windows Phone 7.8.

Lumia 800 og 710. (Foto: Mobilsiden.dk).
Lumia 800 og 710. (Foto: Mobilsiden.dk).
Foto: Mobilsiden.dk

Den længe ventede opdatering til de lidt ændre Lumia-telefoner, er nu endelig på vej ud. Det oplyser Nokia.

Opdateringen rulles ud til Lumia 610, 710, 800 og 900. Desuden er den preinstalleret på Lumia 510.

Der er tale om en gradvis udrulning der strækker sig hen over februar måned. Derfor vil ikke alle modtage opdateringen på en gang.

Den mest bemærkelsesværdige ændring er nok muligheden for at tilpasse tiles på forsiden i forskellige størrelser, sådan som det er muligt på f.eks. Lumia 920 og Lumia 820.

- Test af Nokia Lumia 820

For at opdatere skal telefonen tilsluttes programmet Zune via en computer.
 

Læs også:
- Test af Nokia Lumia 920

Promovideo fra Nokia

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Malk 07-02-2013 10:31:56

Jeg har stadigvæk ikke fået update på min Lumia 900?
Nogen der har et bud på hvorfor?

0 0
Belgarion 01-02-2013 00:00:45

Ja det er nok ikke nemt at komme igennem når alle i der har wp7 i hele verdenen prøver at opdatere på samme tid mere eller mindre. jeg var heldig i går, vidste slet ikke den var kommet ud, skulle have noget musik på min telefon og den sagde med det samme der var update.

0 0
Thomas Andersen 31-01-2013 22:04:31

Med den metode

0 0
Thomas R 31-01-2013 14:07:59

Fik 8779 ind - men kan ikke bruge samme trick til de sidste 2?!? Har forsøgt mange gange... Internet aktiveret... trykker Opdater... tæller og disconecter... hmmmm Aktiverer igen.. Klikker på et andet menupunkt og gentager igen... Er det ikke sådan?

0 0
Belgarion 31-01-2013 16:06:05

Det skulle gerne virke Thomas, der er adre som har brugt tricket til at få den igennem rundt omkring i hele verdenen. Og Thomas Andersen, det er ikke telia der står for den update og frigive den, det er Microsoft, som jeg skrev i en tidligere post, det kommer ud samtidig til alle operatøre i hele verdenen. Og de forskellige tele selvskaber har intet at sige. Ellers ville jeg slet ikke have fået min update da Telenor slet ikke har solgt HTC Titan eller understøtter den med update.

prøv tricket for eksempel. Du kan læse mere om det her hvordan man tvinger den til at opdatere dyret :-)

http://www.wpcentral.com/forcing-windows-phone-78-update-camera-button-not-required-patience

0 0
Thomas R 01-02-2013 08:52:41

Jeg sad og kæmpede lidt - og har nu fået alle opdateringer... Tricket for mig var også at slå wifi og mobildata fra. Herefter kom opdateringerne uden problemer =)

0 0
Thomas Andersen 31-01-2013 18:33:14

Tricket virker ikke. Og på Nokias hjemmeside, står der at telia ikke har den opdatering

0 0
G2 31-01-2013 18:50:40

Tricket ser ud til at virke her.... er ved at opdatere min Lumia 800 - er ved at installere 7.10.8783.12...

0 0
Thomas Andersen 31-01-2013 19:11:58

Når jeg slå nettet min computer, så siger zune bare, at der ikke er netforbindelse

0 0
31-01-2013 20:50:36

ER i gang med opdateringen via Zune

0 0
Thomas Andersen 31-01-2013 21:29:15

Hvordan gør i det? Jeg har fuldt guiden, men virker ikke

0 0
G2 31-01-2013 18:59:07

... fik så også 7.8 på min Lumia.

0 0
Thomas Andersen 31-01-2013 13:03:16

Har ikke fået den endnu. tjekket på zune for 1 times tid siden

0 0
Thomas Andersen 31-01-2013 13:24:38

Telia har ikke frigivet den endnu

0 0
Belgarion 31-01-2013 12:28:31

ja når min knægt kommer i weekenden, så skal jeg lige opdatere hans telefon Samsung Omnia W som han arvede af mig da jeg fik fat i Min HTC Titan. Og Microsoft har taget røven på alle producenter også, på nær Nokia. De påstod hårdnakket inde hos HTC kunde service at min Titan ikke ville få 7.8

"Når det gælder opdateringen til din HTC Titan er dette somsagt ikke noget der kommer til din telefon desværre."

Men er da rart at vide at Microsoft selv gør noget ved det, og man så ikke skal regne med producenterne. HTC er hurtigts ude med Update til Android, tjaa men også det eneste de satser rigtig på. Deres nye windows phone er jo ikke noget specialt, andet end designet.

0 0
Styxx 31-01-2013 11:19:27

Jeg har lige brugt det der zune update trick, og har kørt de tre ovenstående opdateringer igennem, og kører nu 7.8 :)

0 0
Belgarion 31-01-2013 08:53:57

Belgarion - Et rygte der så var sandt ;-)
Another fine day for rumors, and today we have a fairly big one. Chinese tech site WPDang just announced that according to their resources, the Windows Phone 7.8 OS update will be pushed to all older generation devices (Windows Phone 7.5 and older) in every corner of this world at about 18:00 GMT, January 30, 2013.

Considering you guys could be located anywhere, we'll not convert that into some other time zone. Instead let's just say that if this rumour is indeed true, your old Windows Phone will receive a welcomed update in 5 hours. Not every phone will get the push exactly on time though. Like each update before, Windows Phone 7.8 will roll out in 4 waves, with the whole process concluding in 3 weeks.


This sounds a bit crazy, since the update is supposed to be covering all older devices, regardless of manufacturer, region or carrier. Microsoft has never done this before. OEM and Carrier delays have been always a pain upon every Windows Phone OS update. Earlier HTC said they may abandon the HD7. But if WPDang gets it right, Microsoft will take up where HTC left and finish the job.

Er selv ved at få den installeret til min HTC Titan, der er 3 updates, og den 3 er så 7.8

de hedder.

7.10.8779.8

7.10.8783.12

7.10.8858.136


http://www.wpcentral.com/big-rumor-windows-phone-78-coming-all-older-devices-matter-hours

0 0
Belgarion 31-01-2013 08:50:41

Hvis mobilsiden så gad undersøge hvad der sker i den virkelige verden og ikke bare copy/paste fra andre sites så billede vide at - Godt timet microsoft og tog da røven på os alle.
Men Microsoft viser åbenbart hvor skabet skal stå med hensyn til denne 7.8 opdatering for wp 7 telefoner. Kommer ud på samme tid wordwide til alle modeller, det er sgu da godt klaret.

The long-awaited Windows Phone 7.8 update has arrived right on cue, and unlike what has been expected, seems to be rolling out simultaneously worldwide and to all phones and carriers.

min htc titan blev opdateret til 7.8 i aftes/nat. Så alle med en wp7 få sat svinet til zune og nyd 7.8 updaten. :-)

0 0