Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia sender stikpiller til Apple

Nokia sender stikpiller til Apple

I videoen, hvor Nokia N8 pakkes ud, benytter Nokia chancen for at give Apple et par hentydninger med på vejen. Se her hvilke, og find selv flere.

I Nokias nye interaktive video The First Official Interactive Unboxing Of The Nokia N8 - udpakningen af N8 - giver de tre udpakkere Nokia et par stik-piller med på vejen.

Den ene udpakker Brenda fortæller blandt andet:

- "Nokia N8 kommer med det spritnye Symbian^3 OS, der er perfekt til mulittasking," reklamerer hun - en slet skjult hentydning til Apples iOS, der kun dårligt eller slet ikke understøtter rigtig multitasking.

Den anden kvindelige udpakker Suzy giver også iPhone 4's antenneprobler en kommentar med på vejen:

-"Én fantastisk ting ved Nokia N8 er den gode opkalds-kvalitet. Det er ligemeget, hvordan du holder telefonen, den er altid exceptionel," siger hun i afsnittet om Call Quality.

Nokia har haft videoopkald siden 2005

Apples "nye opfindelse" Facetime får også lige en kommentar med på vejen, som det ses i billedet herover.

-"Den første Nokia telefon med video-opkald var Nokia 6680, der blev lanceret i 2005," står der på skiltet.

Nokia har sandelig budt op til dans - det bliver spændende at se, om de kan holde takten og følge med de store drenge.

Se videoen her, og prøv, om du kan finde flere.


Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

May Frederiksen 14-09-2010 10:25:04

Så kom der endelig en dato på, hvornår N8 kommer til DK: http://www.mobilsiden.dk/nyheder/nu-kommer-nokia-n8,lid.12629/
Vh. May, mobilsiden.dk

0 0
Jan 13-09-2010 12:15:19

Sjovt nok står der på side 15 i manualen at man ikke røre toppen eller bunden på mobilen under brug ;-)

"Avoid touching the antenna area unnecessarily while the antenna is transmitting or receiving. Contact with antennas affects the communication quality and may cause a higher power level during operation and may reduce the battery life."

0 0
Thomas 13-09-2010 15:00:54

Er det ikke et standart afsnidt i alle Nokia manualer? har dog aldrig oplevet problemer ved brug i virkeligheden ? Nu må vi se, det er sgu noget af et selvmål hvis den har samme problem som Iphone 4. Jeg tvivler dog på det i så fald skulle det være den første Nokia med det problem. På den anden side så betyder det jo heller ingen ting, i alt fald ikke hvis der står appel på telefonen... :-):-)

0 0
13-09-2010 21:13:21

Hvis du har læst artiklen om Nokia nu tidligere chef, så ved du hvorfor de ikke ændrer deres manualer, de er alle på sovemedicin.

0 0
Henrik 13-09-2010 23:17:32

Det der står, har altid stået i alle manualer. Det er et almindeligt kendt fysisk faktum, at en hånd mindsker signalet, da elektromagniske bølger attenueres af molekyler i vekselvirkningen, specielt i 0.8 - 1.9 Ghz-området (mikrobølger er tæt på det samme område).

Det som Apple, med rette, blir kritiseret for er:

1. Antennen er fejl-konstrueret, som man kan komme til at kortslutte wifi-antennen med gsm/3g-antennen. Det var første epic fail.

2. Da antennen er udformet som en udvending aluminiumsramme som IKKE er coatet på nogen måde, og man derved rører ved den direkte, afsættes antennens energi mere _direkte_ i hånden (=kraftig svækkelse af signalet) end på nogen anden mobil.

Som konsekvens af dette, sker der 2 ting:

1. iPhonen mister total forbindelse, hvis signalvejen til nærmeste mast er tilstrækkelig langt væk.

2. Hvis tætheden af master er tilstrækkelig høj, mister man ikke signal, men iPhonen begynder at bruge 2-3 gange så meget strøm på antennen fordi signalet blir boostet når det svækkes. Konsekvensen er dårligere båndbredde og om muligt endnu ringere batteritid.

Next..

0 0
Salik 10-09-2010 17:45:54

Jeg forstår ikke hvorfor i har så svært ved at bruge symbian. Jeg har haft 2 Nokia, og jeg syntes det har været meget nem at bruge. Jeg har desire nu, og menu system er rodet, jeg savner hvor man kan lave mapper til apps.

0 0
Mobilsiden.dk 10-09-2010 21:51:16

Mht. Mapper. Stil dig på "forside" og hold på en tom plads. Fra menuen der kommer frem, vælger du "mappe". Nu får du en mappe på skærmen, som du kan trække ikoner over i.

0 0
10-09-2010 19:36:35

Og du kan ikke lave mapper i Android ? :D Nu vil jeg ikke udtale mig om den nye symbian, men de "ældre" versioner fungerer godt og præcist osv. men de er sq lidt kedelige. De var ellers godt på vej, men lige pludselig stod det bare stille. Og det har det gjort i laaaaang tid, men nu må vi se. De spiller jo på 2 heste i den kommende tid, så mon ikke de nok skal få succes...

0 0
Bjarke Hansen 11-09-2010 08:06:13

Det der er godt at Nokia holder fast i deres eget styresystem, at de stadig har kontrol over de helt basale funktioner.
Ting som vækkeur der bare ALTID virker, selvom telefonen er slukket, kalender funktioner osv.. Det mest smarte ved Symbian, er at man kan trykke på de ting i menuen der kommer frem, og så åbner det. Fx der står bluetooth er tændt, så trykker man bare på ikonet, og så kan man slå det fra. Det samme med wireless, kalender, ur osv...
Det er skide nemt at bruge..
Her mangler ANDROID altså stadig en del i at lave basale funktioner brugbare

0 0
11-09-2010 10:54:19

Det er korrekt at vækkeuret ikke virker når telefonen er slukket.

Angående resten, så er ideen med android at du har de funktioner du bruger mest placeret på et skrivebord. Google fortæller dig ikke hvilke funktioner du skal have nem adgang til det bestemmer du selv.

Noget der undrer mig med mange symbian fans er at i på intet tidspunkt nævner noget om simpel internetbrowsing, en smartphone der i større eller mindre grad er bundet til mobiltilpassede sider er ikke meget værd. Hvor meget sjov er der ved at have en smartphone som har en masse prædefinerede genveje og som har et vækkeur der kan tænde telefonen, men som ikke er god på nettet.

0 0
Bjarke Hansen 11-09-2010 11:06:21

Opera mini viser fint fulde websider, også på en Symbian telefon. Jeg har selv en Andriod, jeg påvejer bare nogle af de ting Android mangler af basale funktioner. Hvad med bare at optage en telefonsamtale, det kan Android heller ikke? Der er mange ting som Android kan, men de basale funktioner kendt i mobiltelefoner i mange år, er ukendte på android.. Bare det at foretage et telefonopkald, tastaturet er langsomt og hvorfor ikke hurtigopkald, op med telefon og ring op inden der er gået 1sec?

0 0
chris 11-09-2010 12:14:29

Jeg bakker op om Opera mini som Browser for fulde internetsider. Men jeg er fuldt ud tilfreds med mobilversionen af f.ex. Facebook, der loader hurtigt og giver fuld mulighed for kommetar, upload af billeder osv. Og er tilpasset en lille skærm.
I forhold til symbian og andre OS vil jeg sige, at hvis jeg skulle til at synkronisere med kabel, ville jeg føle det som en nedgradering.
Hvis jeg skulle betale for brugbar bilnavigation, ville jeg føle det som en nedgradering.
Derudover forstår jeg ikke kritikken om at Symbian fremstår rodet. Det er da pærelet at finde ud af. Det bliver jo også kopieret af alle de andre, så der må jo være noget godt i det.

0 0
11-09-2010 13:48:34

Umiddelbart har jeg ikke bemærket nogle væsentlige smartphone relaterede kopier af symbian på andre platforme. Hvis der endeligt er nogle som bliver kopieret, så er det apple med iphone, det indrømmer jeg gerne som Desire bruger.

Hvis vi tager nogle centrale ting, så har jeg hverken set androids, htcs(sense) eller iphones brugerflade på en nokia, de to sidste får desuden rigtigt meget ros mange steder modsat symbian. Jeg har ikke set en lige så god browser fra nokia, hvilket brugen af opera vel også viser. Jeg har ikke set pinch to zoom på en nokia før N8, det har jeg set på først iphone og siden android. Jeg har ikke set en ordentlig integration af widgets på hverken nokia eller iphone, det har jeg på android og især htc.

At firmaer kopierer fra hinanden er ingen nyhed og jeg er udemærket klar over at visse funktioner kom til Nokia først og siden til iphone og android, men det ændrer ikke ved at nokia har sovet, de skabte nogle af de første smartphones, men det var apple der fik dem flyttet fra direktørens kontor ud i folks stuer og lommer.

Hvis N8 er lige så god som iphone, samsung s wave og desire, så verdens største mobilproducent altså stadigt være mange år om at nå til det punkt.

0 0
Henrik 12-09-2010 13:46:08

"Hvis N8 er lige så god som iphone, samsung s wave og desire, så verdens største mobilproducent altså stadigt være mange år om at nå til det punkt."

Det er jo subjektivt. Men til mine behov slår N8 de ovenstående modeller, udfra hvad jeg kunne observere med den prototype jeg prøvede for et par måneder siden. Har iøvrigt også prøvet et alpha-build af den kommende Qt-baserede browser der skal erstatte den gamle (ja, den gamle S60 Browser blir skiftet helt ud med auto-update lidt senere), og den ser meget lovende ud, selvom den gamle S60 browser er blevet en hel del bedre også.

0 0
Henrik 11-09-2010 12:38:21

Enig, at Opera Mini til Symbian er fin (specielt når man sidder på en sløv forbindelse), men Opera Mobile 10 til Symbian er betydelig bedre og kører native og dermed intergrerer bedre end Mini.

0 0
Thomas 10-09-2010 13:42:29

Nu mener jeg det er dødsygt men en stor bunke apps i en stak på "skriveborder" og det er tilmed "dumme" links som ikke opdateres. Det vil sige at du skal åbne din mail app for at se overskriften på din sidste mail osv primitivt efter min mening. Nokias tankegang er en helt apps ligger i program mappen og så kan du linke til dem fra det skrivebord, og du kan tilmed se opdateringer og mails direkte på skrivebordet. Dette er jo ikke s60 V5 men symbian 3. som skulle være hurtigere en alt andet på markedet.

0 0
thedane9 10-09-2010 13:21:23

Hej

Er det kun mig som ikke forstår, at Nokia bliver ved med at holde fast i den dødsyge Symbian OS?
Min datter har en af Nokia's nyeste touch phones med Symbian, og det er simpelthen et mareridt at bruge, når man er vant til at bruge enten Android eller iPhone.
På den måde vinder de ikke mange kunder tilbage, men kan måske fastholde nogle nuværende Nokia kunder som ikke har opdaget hvordan brugervenlighed skal være i moderne telefoner.

0 0
KimDotDK 10-09-2010 17:43:11

Det var da sjovt.. Så har du det med Symbian, som jeg har det med Android.
Og faktisk er det jo ikke OS´et der er et problem. OS´et kan jo akkurat det samme som Android. Det er brugerfladen der er problemet. Men hvis du og din datter er voldsomt ulykkelige over at i ikke gad tage jer tiden til at prøve produktet, før i købte det, kan i hente SPB Mobile shell. Det giver en ny brugerflade, der måske er mere jer.

0 0
henrik sørensen 11-09-2010 13:33:35

..mobile shell er da til windows Phone og ikke til Symbian.

0 0
KimDotDK 11-09-2010 13:50:08

Hvis du lige kigger en gang på http://spb.com/ kan du se at det også findes til Symbian.

0 0
KimDotDK 10-09-2010 17:44:26

Den var selvfølgelig henvendt til thedane9 :)

0 0
Mikkel 10-09-2010 15:56:11

Helt enig, min lillebror købte en "mystiske" Nokia X6, og det simpelthen umuligt at se nogen logik i opbygningen, Har ellers altid haft nokia telefoner, og har haft mange - har også tidligere prøvet SE el. samsung, men er altid vendt tilbage til nokia. Lige til jeg fik min første android - det er sgu da et styresystem sammen med iOS der er til at forstå.

0 0
Henrik 10-09-2010 15:07:39

Fordi:

1. Symbian^3 (det nye) er ikke dødssygt. Det er pisse hurtigt og smooth.

2. Symbian er langt mindre RAM krævende end f.eks. det forholdsvis tunge og sløve Android.

3. Hvis Nokia gik over til Android, vil de skulle afgive en masse kontrol og indtægt til Google. Hvorfor i alverden skulle de dog gøre det? De har stadig helt suverænt den største markedsandel på verdensplan og er store nok til at lave deres egen infrastruktur.

Derfor.

0 0
10-09-2010 16:02:07

Jeg vil med glæde ofre ekstra ram for at få en bedre brugerflade. Jeg ved ikke hvilken Android du har prøvet, men dem jeg har set(med undtagelse af x10) ser ud til at fungere meget flydende.

Nokia er stadigt størst på mobilmarkedet, men flere af konkurrenterne er meget store inden for elektronik, især sony, apple, samsung og snart m$. Det er ikke konkurrenter de mangler, en spændende mobiltelefon ville tværtimod være interessant.

0 0
Henrik 10-09-2010 16:38:11

Og det er jo præcis det de kommer med, en spændende mobil, såe...

0 0
10-09-2010 14:35:58

Enig Nokia bliver nødt til at tage sig sammen hvis de skal tages seriøst i forhold til smartphones iPhone kom i 2007 Nokia er først ved at vågne op nu.

Lige nu er de ikke meget andet end mobiltelefoner svar på IKEA, billigt men med en tilfældig kvalitet og ikke rigtigt smart.

0 0
10-09-2010 14:35:57

Enig Nokia bliver nødt til at tage sig sammen hvis de skal tages seriøst i forhold til smartphones iPhone kom i 2007 Nokia er først ved at vågne op nu.

Lige nu er de ikke meget andet end mobiltelefoner svar på IKEA, billigt men med en tilfældig kvalitet og ikke rigtigt smart.

0 0
Mads 10-09-2010 12:42:47

Det mangler da også bare at nogen langer ud efter Facetime, nu når Apple får det til at lyde som om at de har opfundet video-opkald.

Og når Apple selv har forsøgt at trække andre producenter ind i deres pinlige antenne-fiasko, så er det da klart at de skal have igen.

Det varer sikkert ikke længe før vi skal høre på Jobs flæbe over at de andre er efter ham - igen. Men når Apple kører i attack-mode mod andre (fx "I'm a Mac"), så er det da helt i orden.

Moral er godt, og dobbelt moral er dobbelt så godt.

0 0
gielsgaard 10-09-2010 16:25:44

ej,det med andre har de samme problemer er jo sandt,sidder med en Desire den går helt i bund hvis man dækker den nederste del af den.

0 0
Allan 10-09-2010 11:18:58

Det var vist den mandlige tester, der siger noget om, at jo ikke alle synes at fuld Flash-understøttelse er vigtigt

0 0
chris 10-09-2010 10:17:13

"Nokia har sandelig budt op til dans - det bliver spændende at se, om de kan holde takten og følge med de store drenge"


Er der nogen større drenge end Nokia?

0 0
May Frederiksen 10-09-2010 11:03:55

Hej Chris,
Når det kommer til smartphones og high-end-markedet kan man vel næppe kalde Nokia for stor. De har vel egentlig ikke engang et topprodukt pt. Men du har selvfølgelig ret i, at de generelt har den største markedsandel :)
Vh. May, Mobilsiden.dk

0 0
Allan 10-09-2010 11:24:44

Måske var det en nyhedsartikel værd, at Nokia i dag har fyret deres CEO: http://investors.nokia.com/phoenix.zhtml?c=107224&p=irol-newsArticle&ID=1469622&highlight=

0 0
Mobilsiden.dk 10-09-2010 12:09:36

Hej Allan. Naturligvis :)
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/ekspert-nokias-topchef-kan-kun-saelge-sovepiller

0 0
Henrikmand 10-09-2010 09:01:13

Den med at "det er ligegyldigt, hvordan man holder på N8, så er modtageforholdene perfekte", havde jeg godt lagt mærke til.

Den andre var nye for mig.

De kan bare ikke lade være med at stikke til iJobs, hva'?

Heldigvis gør de det lidt elegant. Det kunne ellers have givet anledning til en del råben og skrigen bl.a. her på siden.

0 0