Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia: Skype til Lumia 610 virker IKKE

Nokia: Skype til Lumia 610 virker IKKE

Det har været frem og tilbage, men nu er det officielt, fuldt og fast, Skype virker ikke til alle Lumia modeller!

Nokia Lumia 610, en omdiskuteret telefon når det gælder Skype. Først forlød det at Skype til telefonen ikke ville fungere, da RAM kapaciteten på telefonen ikke var stor nok.

Det var Nokia ikke enig i, og var derfor ude og forsvare deres telefon, med at Skype på lancerings tidpunktet for Lumia 610, ville understøtte mobilen.

Der er dog sket det siden lanceringen af Nokia Lumia 610, at flere brugere af Skype har beklaget sig over applikationens understøttelse på mobilen.

Ifølge brugerne, er oplevelsen langt fra det man ellers oplever på en Windows Phone mobil. Applikationen er langsom, hakker og slet ikke anvendelig på det niveau, som er standarden på platformen.

Det har resulteret i at Nokia har udtalt sig omkring Skype, og siger til en kinesisk hjemmeside.

- ”Efter intens testning af Skype på Lumia 610, fandt vi ud af at brugeroplevelsen ikke var på det forventede niveau”

Derfor er Skype nu blevet trukket ud af Windows Marketplace for alle Lumia 610 brugere, og forventes umiddelbart ikke tilgængelig før, den understøtter mobiler med lavere hukommelses niveau.

Skype til Windows Phone kræver nemlig 512 MB RAM, mens Lumia 610 ”kun” har 256 MB. Skype til Windows Phone kan hentes her via Windows Marketplace.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

David 26-05-2012 22:36:44

Det kan ikke være rigtigt at de ikke kan få Skype på.. Selv min gamle sløve Nokia N9 kan køre Skype, godt nok uden video, men så burde ALLE telefoner kunne.

0 0
Thomas 27-05-2012 12:35:05

Nokia N9 er da langt hurtigere end Lumia 610??

0 0
Alfix 23-05-2012 11:50:15

Desuden har 610 intet front kamera, saa det er nok begraenset hvem der ville vaere pissed over det. Hvad skulle man flejne over? At man ikke kan sidde paa wifi og snakke gratis? Ehhh..... saa er man jo paa facebook alligevel.

0 0
Alfix 23-05-2012 11:51:42

Fragmentering er dog noget pis, saa... men nu alligevel ok at det trods alt kun er skype der er fragmenteringen omvendt Android : http://www-bgr-com.vimg.net/wp-content/uploads/2012/05/android-fragmentation-visualization.jpg

0 0
Kim Harder 23-05-2012 10:39:01

Nu troede jeg lige, man skulle prøve en WindowsPhone, men når den ikke engang kan køre Skype, så tror jeg heller ikke på Xbox, så den er også kasseret. Tror efterhånden ikke på, at WindowsPhone bliver til noget godt mere.

0 0
Thomas 23-05-2012 11:30:41

Hvorfor sammenligner du en Lumia 610 med en Xbox? Og hvorfor konkluderer du en hel masse omkring WP udfra Lumia 610?

Lumia 610 er vel Windows Phones svar på HTC Wildfire eller noget i den dur.

0 0
Kim Harder 23-05-2012 12:41:12

Xboks adgang ligger på Lumia 610 fra starten af. Det er ikke kun ud fra Lumia 610 jeg konkluderer, det er en generel konklution omkring WindowsPhone. Det kom sig af, at der tales om 256 MB ram, altså man minimere mulighederne for, at lave noget effektiv på mobilen. Endvidere så er der stadig ikke mulighed for ekstra udvidelse med SSD kort, så man ikke behøver, at bruge overvåget SkyDrive.

0 0
Thomas 23-05-2012 13:30:59

Ah, jeg troede du mente, at eftersom Skype ikke fungerede på Lumia 610, så ville det heller ikke virke på Xbox 360'eren.

Selvfølgelig virker xbox-adgangen på Lumia 610. Det er jo en indbygget funktion i styresystemet. Det er muligt, der er visse spil der har lidt problemer, men det er en helt anden snak.

Man kan sagtens arbejde effektivt med 256 MB ram. Det ville klæde dig at sætte dig lidt ind i tingene, inden du begynder at brokke dig over alt muligt.

0 0
Kim Harder 23-05-2012 14:13:31

Hvis jeg ikke havde sat mig ind i tingene, så ville jeg ikke kunne have brokket mig over de mangler jeg finder der er på Windows Phone.

0 0
Thomas 23-05-2012 15:01:06

Men når du brokker dig over ting, der ikke passer, så ryger troværdigheden jo lidt.

0 0
Kim Harder 23-05-2012 15:56:05

Tror nu ikke, jeg har bemærket noget, som ikke passer. Dedt kan kun tiden vise, da det ikke er vist endnu. Men en mindre hukommelse end xbox, og samtidig med, skal klare andre funktioner, så tror jeg nu, der vil være brugere, som ikke finder, at det virker optimalt. Når man nu pludselig kan opdage, at Skype ikke virker, som det skal. Så klap nu hesten og lad os se, hvordan det udvikler sig.

0 0
KimDotDK 23-05-2012 17:10:25

Mon ikke du skulle klappe hesten Kim.
Du er jo helt oppe i det røde felt, over ingenting.

0 0
Kim Harder 24-05-2012 00:55:31

Jeg er ikke oppe i noget rødt felt, jeg er blot skuffet over, at høre sådan noget, når man nu lige havde regnet med, at det var den windows Phone, som skulle have været prøvet.

Når så det ene pludselig kommer, så konkludere jeg blot, at så bliver det sikkert også problemer med afvikling af Xboks spil, da mobilen har mange andre ting, som den skal holde styr på samtidig med.

Det er træls som Nokia fans, at man åbenbart ikke rigtig kan få det til at svinge med disse Windows Phone. Har selv brugt Skype ligende programmer, på mere simpel mobiltelefon. Så bliver man da forbavset over, at læse, at en af de nye modeller ikke kan klare Skype.

0 0
Thomas 24-05-2012 09:06:26

Så må du jo lade være med at købe en low-end telefon.

Du køber vel heller ikke en iPhone 3GS og forventer at kunne spille Infinity Blade 2 på den.

Eller en HTC Wildfire og forventer at kunne spille alle spil på Google Play på den.

Det er tåbeligt at brokke sig over den slags.

0 0
Alfix 24-05-2012 13:53:46

Det er ikke taabeligt naar MS i sin tid har sat minimum hardware requirements paa som saa ogsaa bliver brudt med 610 da den har de halve ram og kun 800mhz istedet for de 1ghz som var kravene.

Ideen med WP var jo netop at det skulle vaere ligetil og uden fragmenter, mennnn det ser ud som om de har faaet lidt her.

Noget som vel og maerket skal loeses den ene eller den anden vej.

MS lovede at 610 ikke ville blive knust under de nye WP opdateringer og specs. Nokia lovede Skype. Somebodys gotta fix it! Saan er det.

men derfra til at gaa amok over det....detttt.. :)

0 0
Thomas 24-05-2012 14:03:35

Det er umuligt at undgå fragmentation. Ellers skulle alle telefoner fra nu og til the end of time være ens. Og det er de jo ikke.

Kim Harder virker som en intelligent mand - han bør nok kunne forstå, at Lumia 610 er absolut low-end.

0 0
Alfix 24-05-2012 15:07:42

Tjah tjoh... Den har trods alt NFC. Men det skulle ogsaa vaere ret hipt omkring them young kids.

0 0
Thomas 24-05-2012 08:15:57

Skype-lignende er ikke Skype.

0 0
Alfix 24-05-2012 08:57:21

Kan godt se at det er frustrerende. Men jeg tror nu nok at de skal finde en loesning. Jeg har feks skrevet til Nokia og sagt at jeg synes det er for daarligt, laengere er den ikke.

You should do the same.

0 0
Thomas 23-05-2012 16:02:19

Det indlæg bliver du sgu nødt til at omformulere. Jeg forstår simpelthen ikke hvad du skriver.

0 0
Alfix 23-05-2012 14:28:33

Men det var noget af en abstrakt saetning du fik fyret af i begyndelsen. Som at sige, jeg har chrome og firefox installeret, men firefox will ikke launche idag, saa nu gider jeg ikke at koebe en blu-ray afspiller, ever.

Maaske skulle vi bare lade den vaere ved at du ikke kan lide Microsoft saa :)

0 0
Esben 23-05-2012 12:29:27

Hvis man forventede at Lumia 610 ville kunne det samme som dens "større brødre" så er man naiv, den forsøger at være det prisvenlige alternativ for dem som ikke har så store krav til deres smartphone.

Efter min mening er det helt i orden, der er ingen grund til at man skal betale det dobbelte for en smartphone hvis man alligevel ikke har tænkt sig at benytte dens "smarte" features.

0 0
evilguy 23-05-2012 11:04:32

Du kan købe en Nokia Lumia 710 model til næsten samme pris, og den kan køre Skype. Så problemet er altså ikke større...

0 0