Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia støder iPhone fra tronen i Holland

Nokia støder iPhone fra tronen i Holland

Hollands største mobilselskab sælger flere eksemplarer af Nokia Lumia 800 end iPhone 4S.

Salget af Nokia Lumia 800 går forrygende og sender det nye, finske Windows Phone-flagskib op i toppen af salgslisten - i hvert fald i Holland.

Lumia 800 er således den mest solgte telefon i øjeblikket igennem landets største mobilselskab, KPN.

For to uger siden var det 16 GB-udgaven af den sorte iPhone 4S, der toppede listen, men nu må Apple tage til takke med andenpladsen. Dermed har de to smartphones byttet plads.

Det skal dog tilføjes, at Nokia Lumia 800 kan erhverves med et mindre og billigere abonnement end iPhone 4S hos KPN.

Listens tredjeplads indtages af Samsung Galaxy S Plus. Blackberry Torch 9860 er nummer fire, mens den sorte iPhone 4 med 8 GB er nummer fem.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Katrine 20-12-2011 16:53:36

Kan det ikke være ligegyldigt, hvilken smartphone hollænderne helst vil købe? Man har sin egen mening - og det skal man da have lov til. Det kan da ikke være rigtigt, at man ændrer sin mening i forhold til hvad alle andre vælger?
Hvis man kan lide en mobil, så skal man da ikke tænke på, om den er "old news", ikke trendy, upopulær osv.

0 0
Henrik 07-12-2011 13:24:05

Jeg synes det er for fedt der bliver taget så godt imod produktet rundt omkring. Ja der er lidt mangler stadig...men er overbevist om det langsomt bliver forbedret, det system her er dejligt nyskabende, og når man så bagefter sidder med en android mobil så ser det bare så utroligt kikset ud i forhold til WP. Det her er jeg sikker på bliver en gigantisk succes:-)

0 0
07-12-2011 13:35:37

Jeg ville stadigt gå efter en Android, WP er simpelthen for kedeligt endnu, der foretrækker jeg de ekstra muligheder i Android.

Ikke desto mindren er det er godt hvis Nokia kan få lidt succes på en ordentlig telefon, det trænger de til og det er jo altid sjovt at slå Apple... indtil man finder ud af at de har taget patent på at iPhone 4s er den eneste telefon, der må være den mest solgte... men den slags patenter findes formentlig kun i USA

0 0
Footiefan 07-12-2011 14:16:18

Må være irriterende altid at leve med sådan et had til noget andet... ;-)

0 0
07-12-2011 15:11:04

Jeg går ud fra du hentyder til Apple, ja jeg synes de opfører sig som nogle grådige sataner. Dermed ikke sagt de laver dårlige produkter.

Hvis det er WP eller Nokia du hentyder til, så nej dem har jeg ikke noget i mod, tværtimod. Jeg vil tilmed mene at Nokia+WP er særdeles interessant, især hvis de kan holde niveauet fra Lumina 800 og N9

0 0
Henrik 08-12-2011 10:16:05

Du har da godtnok ændret syn på Nokia ifht. til for ca. 6 måneder siden, PeterL ;-)

0 0
Footiefan 07-12-2011 15:53:53

Det var Apple. Men fint nok ;-)
Har ikke prøvet det nye WP sådan rigtigt, kun en demo udgave. Håber snart at en i omgangskredsen får en så jeg kan se.
Fedt hvis Nokia/WP får succes, det er nu det bedste for os forbrugere :-)

0 0
Allan 07-12-2011 13:31:41

Hvis min Lumia 800 bliver lige så meget forbedret gennem diverse opdateringer som min N8 er blevet i forhold til da jeg købte den for over et år siden, så får jeg snart svært ved at få armene ned... ;-)

0 0
Durante 07-12-2011 12:00:28

På den anden side, folk må være mætte af iPhone efterhånden. Det er ikke fordi at der er lavet hvad jeg ville kalde et større gennembrud siden den første iPhone (iPhone 4 var godt nok den pæneste på det daværende marked og måske også nu, men det er ikke ligefrem funktionelt revolutionerende)

0 0
Rene 07-12-2011 19:09:56

Ja men på den anden side er der heller intet nyt i android, telefonerne er minimal anderledes (syndes jeg) så det er også kedligt... Det er grunden til at jeg nu venter på nokia lumia. For hvis jeg ikke kan lide den skifter jeg bare tilbage til min android som er den samme på alle android telefoner.

0 0
G2 07-12-2011 12:18:58

Enig, og mon ikke dette bliver tendensen indtil iPhone 5 kommer på markedet?... Det er jo ikke så nyskabende at købe en iPhone 4s hvis man har en 4'er, det er jo kun indmaden og lidt Siri til forskel. Og man er jo ikke ligefrem trendsetter hvis man køber en 4s, for ingen kan se man har fået ny mobil... Det er i mine øjne den største fejl Apple gjorde ved at lancere 4s i samme design som 4.
Til gengæld, så er tendensen nok også at folk begynder at få øjnene op for WP7. Jeg tror stadig på Nokia og MS succes, den skal nok komme. Microsoft er ikke førende endnu, men deres strategi med at føre privat og arbejdsliv sammen på den mobile enhed er længere fremme end Apple's (Facebook og Twitter integration).

0 0
Footiefan 07-12-2011 12:42:17

Tror til gengæld, at 4S holder sig i toppen meget længere end Lumia'en. IPhone har jo vist sig at sælge ret konstant hele tiden - og med adgangen til flere markeder, så falder den sikkert ikke så meget antal solgte.
Men fedt hvis der kan komme en "ny" spiller på banen, så det ikke kun er iOS og Android. Det kan kun være en fordel for os købere :-)

0 0
Haps 07-12-2011 12:23:52

Trendsetter?

Det er vist maaange år siden iPhone var trendy.

0 0