Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia tilbyder nu gratis GPS-navigation

Nokia tilbyder nu gratis GPS-navigation

Nu har Nokia ikke blot gratis landkort på GPS-mobilerne. Navigations-funktion bliver i fremtiden også gratis. Fra i dag kan 10 modeller benytte Ovi Maps Navigation.

I slutningen af 2009 annoncerede Google, at de kommer med Google Maps Navigation, der tilbyder mobilbrugerne gratis GPS-navigation direkte fra mobilen.

Nokia har netop annonceret en ny version af Ovi Maps (tidligere Nokia Maps), der giver dør-til-dør navigation helt gratis. Udover vejledning på skærmen gives også kørsels-instruktioner via en stemme i mobilen.

Ovi Maps har desuden også gratis gå-rute-navigation samt funktionen "advanced lane guideance", som grafisk hjælper bilisten, til at placere sig i den rigtige vognbane.

Download allerede i dag

Den nye version af Ovi Maps kan allerede nu hentes til 10 forskellige Nokia-mobiler, blandt andet Nokia N97 mini, Nokia 5800 XpressMusic og Nokia E72.

Fra marts måned i år vil alle nye Nokia GPS-mobiler blive leveret med Ovi Maps Navigation samt lokale kort installeret på mobilen.

Ovi Maps dækker 180 lande med bilnavigation og er tilgængelig på 46 sprog.

Link:
 - Hent den nye Ovi Maps her...

Læs også:
 - 3D kort i Nokia-mobiler

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Michael Larsen 30-08-2010 16:30:31

Jeg har prøvet navigation på Nokia 5800. Hold jer fra det ! Det er så knoldet at finde rundt i, ruteforslagene er hul i hovedet, der mangler adresser, blandt andet min egen, selv gps-holderen er mest i vejen. Jeg tør slet ikke tænke på den dag jeg holder et ukendt sted og skal finde vej. Nå jo, det gør jeg forresten alligevel - det bliver med en garmin eller tomtom til 6-700 kr fra el-giganten.

0 0
maolki 04-04-2010 13:29:35

Tak for hjælpen.
Dvs. som jeg forstår at det næsten virker som en almendelig (TomTom)?
Er de fleste storbyer med i europa?
Dette med at sætte den ofline-mode må jeg kunne finde ud af.

0 0
Mobilsiden.dk 05-04-2010 17:53:23

Ja, hele Europa-kortet er med :)

0 0
maolki 09-04-2010 18:58:21

Kan ikke få det gratis kort til at virke på Nokia 5230 har ellers slavisk gjort alt hvad der står ovenfor? er der nogen der kan hjælpe
på forhånd tak Ole

0 0
Mobilsiden.dk 10-04-2010 10:47:12

Hej Ole.

Prøv evt. at søg lidt rundt i vores Nokia-forum. Hvis ikke du finder svaret, kan du oprette en brugerprofil og spørgsmål : http://www.mobildebat.dk/forumdisplay.php?f=34

0 0
maolki 04-04-2010 09:44:54

Når man har downloadet kort er det så grats at bruge???? eller skal man være opkoblet til nettet?? det kan jo være en dyr fornøjelse i udlandet.
MVH Ole

0 0
Mobilsiden.dk 04-04-2010 11:38:45

Hvis du har hentet kortet ned til mobilen f.eks. via Nokia Maps Loader, så kan du sætte GPS-programmet i offline-mode. Derefter koster det ikke noget at bruge GPS-funktionen.

0 0
Flemming Møss 02-02-2010 00:11:35

Hejsa !

Jeg har søgt mange steder, men jeg kan ikke finde ud af, om kortet ligger på telefonen og bliver downloadet som data, når GPS bruges, eller om kortet er installeret på telefonen.

I det første tilfælde, så kan det jo blive dyrt at benytte det i udlandet. Er der evt. et link der forklarer lidt mere om programmet og hvordan det virker rent teknisk.

Mvh
Flemming

0 0
Ole Klausen 02-02-2010 12:46:15

Hej Flemming.
Først skal du logge på Ovi suite, hvor du gratis kan downloade de landes kort du ønsker. Dette tager et stykke tid (hust først USB tilslutning) Efterfølgende går du på Nokia´s hjemmeside og bestiller en sms med opsætningsfil til din nobiltelefon. Når den er modtaget åbnes filen og du får installeret programmet.
Det var således at det lykkedes på min Nokia 5800 express music.
VH
Ole

0 0
maolki 04-04-2010 09:45:24

Når man har downloadet kort er det så grats at bruge???? eller skal man være opkoblet til nettet?? det kan jo være en dyr fornøjelse i udlandet.
MVH Ole

0 0
Ole Klausen 21-01-2010 19:56:58

Efter at have downloadet software og kort på min Nokia 5800 Express music ville jeg prøve at udføre stemmestyret navigation. Der er dog kun mulighed for at tilkøbe betalings abonnement, inden der startes. Burde der ikke også være en free mulighed efter ovennævnte frigivelse?

0 0
Niels Kjelstrup 26-01-2010 15:48:10

Hej Ole,

Tror du bliver nødt til at geninstaller Ovi Kort.

Prøv at afinstaller Ovi Kort via Indstillinger - Programstyring - Instal. progr. - Nokia Maps klik valg og dernæst fjern og installer derpå Ovi Kort på ny via http://www.nokia.com/maps

Det er testet og virker på Nokia 5800.

Mvh.

Niels Kjelstrup
Nokia

0 0
Ole Klausen 26-01-2010 18:12:25

Hej Niels!
Jeg har faktisk løst problemet.
Jeg troede at det hele kunne løses via Ovi suite men nej. Først da jeg installerede SMS fil fra Nokia´s hjemmeside, kom der resultat af anstrengelserne. Jeg forstår ikke hvorfor det hele ikke kunne løses på Ovi.

0 0