Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia udsender update til Lumia 900 og giver kompensation

Nokia udsender update til Lumia 900 og giver kompensation

Nokia Lumia 900 har problemer med dataforbindelsen. En opdatering er udsendt, samt lovning på $100 kompensation.

Kort efter at Nokia Lumia 900 kom på butikshylderne i USA, er der opdaget en fejl i softwaren, der betyder, at brugerne mister dataforbindelsen på mobilen.

I en meddelelse slår Nokia fast, at fejlen udelukkede er software-baseret, og en rettelse er derfor netop udsendt.

Nokia tilbyder kunderne hos AT&T en kompensation på $100, som en slags undskyldning, der godskrives på kundens næste regning. Kunder der køber Lumia 900 før den 21. april 2012, vil desuden også få dette beløb.

Kunderne kan enten selv opdatere softwaren via programmet Zune på computeren, eller få ombygget Lumia 900 til en ny, hos AT&T.


Nokia Lumia 900 - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

14-04-2012 22:50:27

.. Men det handler jo om lumia :)

0 0
Michael 14-04-2012 18:04:43

Ja, så mangler vi bare at den kommer til Danmark :D
Er der slet ingen release date endnu udover engang i April?

0 0
hellas7 14-04-2012 18:13:29

jeg kan love dig at den kommer før jul.

0 0
Michael 14-04-2012 18:50:38

Tak lige hvad jeg trængte til at høre! Nu kan jeg endelig få ro i mit sind :)

0 0
Peter Frederiksen 14-04-2012 15:21:28

Set i lyset af denne reklame, så har smartphone ejere brugt en smartphone i de sidste 5 år (som indirekte hentyder til den første iPhone i 2007) været BETA testers , og er en del af et hemmeligt eksperiment, som hjalp Nokia skabe Lumia 900.

http://www.youtube.com/watch?v=wK0DC7oJSJY&feature=context&context=C48024ebADvjVQa1PpcFNGnoftmIkZ2mjB75HgV59M0WwoRLp5D9M=

Måske skulle Nokia have BETA testet, deres mobil inden udgivelse?

Om det er stort af Nokia, at de giver $100 i kompensation for deres f*ck up og giver gratis L900er væk til den 21 april (på 2 årige kontrakter) eller om det er desperations handling på baggrund af svigtende salg i forhold til hvor mange millioner af reklame kroner, der bliver lagt i Lumia 900, det er spørgsmålet?

0 0
Kim 14-04-2012 20:38:07

Jeg syntes også det er en langt bedre håndtering end Apple f.eks. nogensinde har haft; Apples udgangspunkt er at det er kunden der er fejlen, hvor Nokia her uden tøven indrømmer at den ligger hos dem.
At det er en fejl de tidligere har løst på L800 gør det naturligvis lidt pinligt at den opstod, men heldigvis betyder det også at den er let at fixe.

0 0
Tommy 14-04-2012 17:07:36

synes da det er ganske god etik. Apple 4 var jo forfærdelig antennemæssigt. der var ingen kompentation og løsningen her er åbenbart på vej.

Det er da bedre at anerkende sin fejl end at benægte, benægte og først noget senere anderkende. Her får de ovenikøbet penge tilbage.

0 0
Peter Frederiksen 16-04-2012 11:42:16

Nokia har kørt en smædekampagne mod Apple, op til udgivelsen af L900.

Fragile
http://winfuture.de/videos/Werbespots/Smartphone-Beta-Test-Fragile-7052.html?hd#centerWrap

Deathgrip
http://winfuture.de/videos/Werbespots/Smartphone-Beta-Test-Death-Grip-7050.html?hd#centerWrap

Outside
http://winfuture.de/videos/Werbespots/Smartphone-Beta-Test-Outside-7051.html?hd#centerWrap