Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia vil lave ekstrem billige Windows Phones

Nokia vil lave ekstrem billige Windows Phones

Nokia vil lave prisvenlige Windows Phone enheder, der er billigere end den nuværende Lumia 610.

Nokia vil lave en bred vifte Windows Phone enheder. Allerede nu har de fire enheder på markedet i en bred prissætning.

Men det er ikke bredt nok ifølge Stephen Elop, direktør for Nokia. Han mener at prisen skal længere ned.

Konkurrencen indenfor smartphone-markedet er hård, og ”der er brug for en mere aggressiv konkurrence til Android,” siger han på en konference afholdt for Nokias investorer, det skriver TheVerge.com.

Her er det i den prisvenlige kategori, at der skal hentes markedsandele, mener han. ”Vi har allerede planer om priser, lavere end Lumia 610” fortæller han på mødet.

Ifølge Elop så er det med hjælp fra Microsofts ingeniører, der har gjort det muligt at gå endnu længere end forventet.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Martin Laursen 24-06-2012 09:23:00

Ja, det er ikke afgørende med FB og Twitter integration, men uden tvivl en fordel for en del brugere. Tænk sig hvor kloge vores skolebørn ville være hvis de ikke havde været der:)

Prismæssigt er Lumia 610 allerede meget fornuftig synes jeg selvom anmeldelserne er lidt lunkne http://www.nyemobiltelefoner.dk/ny-nokia/nokia-lumia-610.html diverse steder.

0 0
BE 17-06-2012 00:43:07

- Tja, så er det ikke umuligt jeg vil skifte fra SGS II til en WP8 mobil fra Nokia.

Det er i hvert fald møj irriterende og trættende at have proppet alle disse dødsyge progammer i front under Android, og så ikke kan afinstallere dem.

Jeg har altså slet ikke brug for dem, når jeg har SMS, MMS, E-mail, som rigeligt dækker mit behov indenfor det skriftlige med billedmuigheder.
Facebook, Twitter og hvad de ellers hedder er spild af tid i det uendelige.

0 0
DX 17-06-2012 16:23:52

@BE. Hvorfor har du så købt en "smartphone" hvis du ikke har brug for den.

0 0
hellas7 17-06-2012 19:40:52

at man ikke bruger facebook og twitter udelukker da ikke at man stadig kan bruge en smartphone's features såsom internet-browsing, e-mail, stor touchskærm at se video på, download af apps osv.

0 0
17-06-2012 23:28:15

Enig hellas7. Twitter og Facebook var det første jeg fik ud af min Android. Derfor kan jeg stadig læse mail, navigere, spille, se filmklip, foto, høre musik, bruge bank-app osv osv. Jeg sytes faktisk min smartphone er rigtig smart uden Twitt og Face :-)

0 0
Kim 17-06-2012 09:44:18

Det samme kunne man jo fristes til at skrive om online debatter... ;)

0 0
Per 16-06-2012 12:01:41

nej nej nej, det var dødsstødet til WP, apps har bare ikke den samme kvalitet når de både skal passe til high- og low-end mobiler..

0 0
Per 16-06-2012 12:02:24

håber kun at WP8 bliver til ultra highend mobiler.

0 0
Kim Harder 16-06-2012 13:00:17

De kan blot sætte en kratig cpu i lowend også, der findes modeller, som er billige og kraftige. Endvider kan de blot spare på alt det lir, som kan undværes.

0 0
hellas7 16-06-2012 16:49:06

men man kan vel ikke sætte en kraftig cpu i en lowend uden at det påvirker prisen?

0 0
Kim Harder 15-06-2012 22:11:17

Så bliver den windows phone måske så billig, at man vælger, at ekstra hukommelseskort i stedet for Skylager. Hmm hvilken CPU vil de så sætte i, når den der sidder i Lumia 610 faktisk er for lille?

0 0
Kim 16-06-2012 02:23:02

Hvorfor tror du at cpuen i 610 er for lille?

0 0
Kim Harder 16-06-2012 10:37:43

Der er apps, som man ikke kan bruge længere på 610, bl.a. Skype, som er blevet pillet af Nokia Lumia 610, og ikke er tilgængelig i butikken længere.

0 0
Kim 16-06-2012 11:36:31

Det er pga for lidt RAM.

0 0
hellas7 16-06-2012 16:47:54

de (ekstremT) billige enheder ender da bare med at køre mini-versionen af WP ikke? Så vidt jeg husker var der snak om at der ville komme sådan en.

0 0
DX 15-06-2012 19:56:16

kommer til at skovle milliarder i Nokia, for at holde liv i Nokia & deres Windows OS, det bliver op af bakke, spørgsmålet er om Nokia kan levere et overskud ved at satse på lavpris telefoner, jeg bange for at de er ved at skyde sig i foden

0 0
Kim 15-06-2012 21:45:51

De billige WP telefoner skal jo kunne tage konkurrencen op med alle Android telefonerne. Og nej, ikke de low-end vi ser herhjemme (Wildfire S f.eks) de er ultra high-end for store dele af verdenen.

Kære Fandroids, do the math - der aktiveres 900.000 Android devices om dagen, og den hidtil bedst sælgende (totalt) high-end Android telefon SGSII, har solgt under 25 mill totalt. Altså under en måned...

Og det er jo ikke de eneste telefoner de vil lave. Det er bare der det største marked er. Under 15% af verdens mobiltelefoner er smartphones. Dem der ikke har skiftet endnu er ikke super kandidater til iPhone, SGSIII, One X eller Lumia 900.

0 0
Tommy 15-06-2012 20:49:24

De billige telefoner er nok ikke tiltænkt så meget til DK, men snarere alle udviklingslandene - Kina, store dele af sydamerika og nogle dele af afrika. Jeg tror det er den rigtige strategi - på ganske kort tid har Nokia fået større markedsandel en iphone, så lidt gang i salget er der skam og viser de gør det rigtige.

0 0