Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia vil undersøge snyderi i video

Nokia vil undersøge snyderi i video

Nokia har sat en undersøgelse i værk for, at finde ud af "hvad der skete" med fup-videoen.

Nokia Lumia 920 (Foto: Mobilsiden.dk)
Nokia Lumia 920 (Foto: Mobilsiden.dk)

Nokia vil nu undersøge sagen om reklamevideo for den nye Windows Phone 8-telefon Nokia Lumia 920, som snød med en demonstration af kameraet. Det skriver version2.dk.

 - Nokia taget i at snyde i ny Lumia video

Den finske mobilproducent Nokia har nu sat en uafhængig undersøgelse i gang af den reklamevideo, som skulle demonstrere billedstabiliseringen i kameraet i Lumia 920. Det sker for at ”forstå, hvad der skete,” oplyser Susan Sheehan, som er talskvinde for Nokia, til Businessweek.com.

Hele situationen er ikke god for Nokia, som netop nu kæmper med skuffende salgstal på trods af fine anmeldelser for de foreløbige Lumia-modeller.

 - Nokia mere end 7 millioner Lumia-enheder solgt

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

DX 12-09-2012 15:43:49

Så havde vi fået et noget andet resultat

0 0
Kim 12-09-2012 16:03:32

Fordi... technørderne fra The Verge kan ikke betjene en iPhone..? Eller fordi de havde faket deres egen version..?

0 0
JP 12-09-2012 13:53:17

I blev busted! Det var det som der skete.

0 0
Tommy 12-09-2012 12:16:03

kan ses her:

http://www.theverge.com/2012/9/7/3299784/nokia-lumia-920-pureview-camera-hi-res-photos

når man ser hvor meget skarpere billederne er, og hvor meget mere lys der taget ind, forstår man ikke hvorfor de ikke bare viste prototype billeder i første omgang. Kvaliteten er jo væsentlig bedre end i4s og GS3

0 0
Peter Frederiksen 12-09-2012 16:12:54

@Tommy

Jeg syntes det er pinligt og Nokia troværdighed har fået et knæk, både med fake videoer og billeder, samt tidligere informationer om "Forrygende" salg af Lumia telefoner, som har vist sig ikke helt at holde stik.

Men det ser da ud til det tager gode billeder..

0 0
Tommy 12-09-2012 17:27:24

jeg er enig, hvis vi ser på konkurrenterne er det desværre ikke svært af finde om lignende eksempler(ipad "4G"-teknologi, Siri's funktionalitet, "antennagate" osv).
Troværdighed er et relativt begreb når man snakker marketing, desværre.

0 0
Kim 12-09-2012 17:20:54

Bla bla bla Peter, du er simpelthen så forudsigelig...

Den tager ikke "gode" billeder, men fantastiske. Der er intet der tyder på at kameraet ikke skulle leve op til det annoncerede - så længe det er sandt, kunne de havde fået James Cameron til at lave billederne, og det ville være ligegyldigt.

Hvordan ser HTCs One X faldskærmsbilleder ud, dem fra reklamen? Hvis nogen ved i hvilken afkrog af internettet, fra hvilken "troværdig" kilde man kan finde dem, så må det være dig.

0 0
Peter Frederiksen 13-09-2012 00:21:47

@Kim

"Der er intet der tyder på at kameraet ikke skulle leve op til det annoncerede"

Hvis du nu gad at bruge tid på at læse artiklen, så kan det Linse-mæssigt ikke lade sig gøre!
Nu jeg ikke den store foto expert, men det ser nu ud til der er brugt noget seriøst udstyr med stor foto lampe, en lys skærm, lys reflektor og et DSLR kamera, at Lumia 920 skulle kunne erstatte alt dette, tvivler jeg på.

Og hvis du også gav dig tid til at se HTC one videoen og lytte til hvad speakeren fortæller, handler det om man kan skyde billeder, men man optager og inden vores ven Nick lander har han upload billederne.
Så reklamen handler om det funktionelle fremfor for billede kvalitet!

0 0
Kim 13-09-2012 07:56:03

På et billede ja. Et billede jeg ikke har set i reklamesammenhæng ellers. Ikke dermed sagt det ikke kan have været brugt, det er jo en stor verden.

Men du mener altså, at kvaliteten af film og billeder der er resultatet af faldskærmsreklamen er underordnet? Men ok, så funktionalitet - hvis ingen af delene er på nettet, har de vel faket funktinaliteten, eller?

0 0
Peter Frederiksen 13-09-2012 10:59:12

Jeg ikke hvorfor du køre det over, til at handle om HTC. man kan skyde billeder, mens man optager, samt kan alle andriods uploade billeder og videoer til hvad man nu vælger at uploade til...

Hele den "Falske" OIS video!
http://www.youtube.com/watch?v=UuX9TVEDbos

0 0
Kim 13-09-2012 11:36:23

Fordi der i begge tilfælde er tale om en reklame, der skal vise funktionalitet.

0 0
Peter Frederiksen 13-09-2012 13:58:39

Kim, Nokia har undskyldt for denne reklame video og fjernet fra deres Youtube kanal, da den er vildledende, da det giver et indtryk af at billeder og Video er skudt med en Lumia 920.

En ting er sikkert den kommer ikke til at skyde billeder af tændte gadelamper med stjerneformet lysskær!

Så skal vi ikke lade den ligge der!

0 0
Kim 13-09-2012 14:03:16

Men det giver jo netop anledning til styrket troværdighed at gøre det - modsat alle andre producenter...

0 0
Peter Frederiksen 13-09-2012 16:00:46

Det tror jeg nu ikke, der vil nok blive stillet flere spørgsmåls tegn frem over.

http://www.gottabemobile.com/2012/09/06/nokia-lumia-920-promo-photos-faked/

0 0
Hans Jákup Danielsen 12-09-2012 12:57:38

gad godt se de samme billeder taget med stativ. ved godt det ikke ville vise OIS, but still.

0 0
Kim 12-09-2012 13:18:49

Det er vel de færreste der bruger stativ til deres mobil?

Og igen, jeg er sådan set fuldstændigt ligeglad med hvordan et givent billede er frembragt i marketingsøjemed, så længe produktet levere det angivne.
Og der er jo LÆNGDER PÅ LÆNGDER PÅ LÆNGDER fra de "rigtige" billeder til konkurrenterne, så jeg kan ikke se hvor man skulle føle sig snydt.

... Med mindre man har købt en HTC One...

0 0