Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia viser ny brugerflade på Symbian^3 frem

Nokia viser ny brugerflade på Symbian^3 frem

Under et event i Kina viste Nokia deres fremtidige UI til Symbian^3 frem. Det ligner til forveksling Android.

Billede: Pocketnow.com
Billede: Pocketnow.com

Nokia annoncerede for nylig deres samarbjede med Microsoft, om i fremtiden at satse på Windows Phone som deres primære styresystem til smartphones. Dermed blev Nokias eget styresystem Symbian effektivt lagt i graven.

Nokia har således droppet planerne om Symbian^4, og i stedet integreret de ændringer de ønskede i Symbian^3.

Hvordan den nye brugerflade kommer til at se ud, kunne man få en sneak-peek på under et presseevent i Kina.

Ovenfor ses det gamle Symbian^3-design, ved siden af den for nylig fremviste brugerflade til venstre.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Tommy 26-02-2011 16:29:56

er ikke kun forbeholdt bt og eb :(

Det nye Nokia UI skulle komme i PR 3.0. Og nej, det ligner ikke android, det ligner derimod det man for laaang tid siden kaldte symbian^4, der er inspireret fra Maemo (som Henrik også siger).

0 0
Henrik 26-02-2011 13:06:00

Men er det efter PR 2.0 eller PR 3.0 at brugerfladen kommer til at se sådan ud?

Synes da det ligner Maemo på N900 en del. Og det er en god ting.

0 0
Peter Jespersen 05-03-2011 02:17:00

Hellere ligne Fremantle end MeeGo - der er omend mere kantet end nyeste Android generation.

0 0
vonGoldschmidt 26-02-2011 12:18:13

Jeg er sq lige pludselig blevet usikker.
Er det nye UI det på billedet til venstre? (altså på den telefon, som bliver holdt i hånden?)

For synes da på stående fod, at den UI på telefonen til højre på billedet (på storskærmen) grafisk ser mere lækker ud.

0 0
Villiam 26-02-2011 12:40:41

den til venstre er den normale som er på n8 nu. den til højre på det mere uklare billede, er det nye :)

0 0
vonGoldschmidt 26-02-2011 17:34:56

synes også den virkede bekendt.
Så er der bare tale om et glemt komma efter inskudt sætning, som forvirrede lidt.

0 0
Thomas 25-02-2011 13:18:15

At der også er kommet en update til quick søge fungtionen, du kan hente den hvis du søger under menu programmer software updates. Den har fået en helt ny widdget.. meget fin

0 0
Thomas 25-02-2011 11:47:59

Så er det bare at komme ud over rampen... Er faktisk godt tilfreds med min N8, men en ny UI vil da være fin... :-)

0 0
Allan 25-02-2011 13:07:10

Kan hilse og sige at opgraderingen PR1.1, der bliver gjort tilgængelig lige omkring nu løfter N8's funktionalitet en del - der er ikke særlig mange synlige ændringer men f.eks. push mail virker pludselig som det skal på min N8 efter jeg opgraderede til PR1.1 i går :-)

0 0
Villiam 25-02-2011 13:20:51

der er stadig mangler i den nye opdatering. f.eks. den hurtigere browser, uendelig autofocus på video og så lige den blokering på cam som gør at billederne bliver redigeret ned i kvali, den kunne de godt have fjernet. men det er findes der tricks til at ordne :) men bliver dog spænnende at se den nye brugerflade, hvis den overhovedet kommer til dk.

0 0
ladjo 25-02-2011 11:28:55

Det ser spændende ud og vil da give et frisk pust... Lad os nu se hvor enkelt de får det skruet sammen under motorhjelmen. Om det så er S^3 el. S^4 der smør motordelene er mig ligegyldig, bare det smør godt ;o)
Og ... jo da det ligner da lidt Android eller er det WP7 der er jo kun 3 touch knapper nederst på skærmen...
En RIGIG god blanding måske ;o))

0 0
peter 25-02-2011 11:01:46

For det første så er det lang tid siden Nokia droppede betegnelserne Symbian^x. Det blev gjort lang tid før og har intet at gøre med at Nokia har valgt at fokusere på WP7

Desuden så synes jeg bestemt ikke det interface der ses på billedet ligner Android!! Men det er måske fordi det ikke ligner det totalt forældede interface som du har på din iPhone så kan det jo kun ligne Android??

0 0
Jim Flower 25-02-2011 15:36:27

Jeg kan heller ikke se ligheden, må jeg indrømme. Suk

0 0