Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokias korttjenester får nye navne

Nokias korttjenester får nye navne

Sig farvel til Nokia Kørsel og Nokia Kort. Fremover skal Nokias korttjenester brandes via HERE-navnet.

Foto: Nokia

For tre måneder siden introducerede Nokia en lokationstjeneste under navnet HERE.

Nu bliver der gået all-in på netop dette brand.

Nokia oplyser således, at selskabets korttjenester skifter navn, så de er samlet under HERE-navnet.

Ændringen betyder, at Nokia Kort bliver til HERE Maps, Nokia Kørsel bliver til HERE Drive, Nokia Transport bliver til HERE Transit, og Nokia City Lens bliver til HERE City Lens.

Tjenesterne fungerer på samme måde som før, og alle tekster i applikationerne er stadig på dansk.

Navneskiftet kommer i forbindelse med en opdatering til de Lumia-smartphones, der kører Windows Phone 8. Det er dog ikke alle, der har modtaget opdateringen endnu.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

DX 28-02-2013 16:40:09

Er Microsoft nu også ved at afvikle Nokia brandet ??

0 0
01-03-2013 17:38:24

Nej næppe.
nokia og ms er 2 forskellige selskaber

0 0
Jeppe Andersen 01-03-2013 07:47:56

Nokia maps - hedder også "HERE" på iPhone.

Et biprodukt fra nokia - der vel delvist skal overbevise brugeren om Nokia. Hvis de så skifter - kunne det være en god idé at tingene hed det samme :)

0 0
01-03-2013 17:49:41

@Jeppe
nokia maps nu HERE maps er en del af nokia corp. Location plan, det er en af de områder nokia har den bedste forretning i og derfor er der også stor fokus på dette område, jeg læser jævnligt om der er indgået globale aftale med større firma og navigation.

og man så er enig i at nokia nu kalder deres kort apps som transit, kort, drive+ for HERE er en smagssag, personligt havde jeg fortrukket nokia, men jeg mener i at apple og google ville tillade disse apps i deres store med nokia navnet, hvilket skulle være årsagen til navne skiftet..

bing maps er faktisk kun et skin microdoft har lagt ovenpå nokia.. UPS ...HERE MAPS ..
nokia styrer det nu...

0 0
Peter Frederiksen 02-03-2013 12:47:33

Jeg tror ikke om navnet Nokia Maps osv, har nogen betydning i hverken Apple el. Google store.

Det handler vel mere om, at resten af WP producenterne HTC/Sammy/huawei, vil det ikke se så smart ud med Nokia dit og dat.

0 0
02-03-2013 14:18:18

Hi everyone, I'm Pino from the HERE team and I would like to answer some questions.
This exclusive offer is limited to 8 countries (US, Canada, Mexico, UK, Germany, France, Italy and Spain) but we are looking into ways to extend it to other countries. Stay tuned on blog.here.com or @heremaps to know more.
if you would like to know more about HERE, I have a good read for you http://conversations.nokia.com/2012/11/13/here-the-next-generation-of-lo...
We believe that the name is easy to remember and intrinsically connected with location. It's what you say when you see a map ;-) As an example, I'm in Barcelona for Mobile World Congress and around the venue I see a lot of "you're here maps"...
HERE will stay and will propagate quickly to different OS and screens, from cars to smartphones.
The HERE experiences won't be rolled out to Windows Phone 7, because they need, to work, the HERE platform powering Windows Phone 8. When we partnered with Microsoft, we built WIndows Phone 8 together to include the HERE platform.
Some of you are unsatisfied with our Transit coverage: we are investing a lot in the location business and we are continously improving or extending the HERE experiences. In fact we have recently reached the number of 700 cities covered by HERE Transit!
The reason why we are opening HERE to more Windows Phone 8 smartphones is explained at http://conversations.nokia.com/2013/02/26/here-maps-here-drive-and-here-...


fra

http://www.wpcentral.com/nokia-releases-here-transit-and-here-maps-non-lumia-devices

0 0
Frederik 01-03-2013 11:58:00

Jeg tror det er et samarbejde mellem Bing Maps og Nokia Maps og så synes MS sikkert at HERE er mere fair en NOKIA.

0 0
Peter Frederiksen 01-03-2013 01:30:27

Mener at Elop nævnte at Here kom til Non-Nokia device, det virker underligt de sælger ud at deres egne Features..

Pengemangel?

0 0