Note 7-fadæsen svækker brugernes loyalitet over for Samsung

De mange problemer med batteriet i Galaxy Note 7 gør ondt på Samsung. En ny undersøgelse viser, at loyaliteten over for Samsung er svækket markant.

Note 7-fadæsen svækker brugernes loyalitet over for Samsung

Hvor loyale er ejere af Samsung-telefoner efter de mange problemer, som de fejlramte batterier i topmodellen Galaxy Note 7 har voldt Samsung og ikke mindst de 2,5 købere af telefonen i de forgangne uger?

Det har virksomheden Branding Brand, som leverer mobilplatforme til e-handel, undersøgt.

I et blogindlæg offentliggør virksomheden en ny undersøgelse, hvor 1.000 ejere af en Samsung-smartphone er blevet spurgt om, hvorvidt de vil forblive loyale over for Samsungs brand og om de vil skifte brand.

Det kan næppe komme som den store overraskelse, at Samsungs omdømme lider et knæk hos en stor del af de gennemsnitlige forbrugere, men hvor slemt står det rent faktisk til?

Læs også: Er din Galaxy Note 7 brandfarlig? Tag testen [TIP]

Undersøgelsen fra Branding Brand viser, at 34 % af de nuværende Samsung-ejere ikke længere ønsker at købe en telefon fra den sydkoreanske producent. Det er her værd at bemærke, at 81 % af disse er ellers ganske loyale Samsung-ejere, da de altid har ejet enten en Samsung- eller en anden Android-smartphone.

Af den tredjedel af Samsung-ejere, der vil skifte mærke, vil langt størstedelen (57 %) fortsætte med at bruge Android-mobil – blot fra en anden producent, mens 34 % vil skifte til en iPhone med iOS.

Samsung-ejerne har dog også mange gode grunde til at forblive loyal over for den sydkoreanske producent. Hele 77 % af brugerne vil ikke skifte fra en Samsung-telefon, fordi de ikke vil lære en ny telefon at kende. 52 % af respondenterne angav stilen/designet som årsag, 44 % angav muligheden for at tilpasse brugeroplevelsen, 39 % angav batteritiden, 35 % angav prisen, mens 28 % holder sig til Samsung, fordi de ikke kan lide de andre brands.