Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nu er Android 2.3 klar til HTC Desire

Nu er Android 2.3 klar til HTC Desire

HTC har netop frigivet en Gingerbread-opdatering til HTC Desire, dog med en lang række forbehold.

Der har hersket tvivl om, om ‘Årets Smartphone 2010’ ville kunne opdateres til den nyeste Android-version, 2.3 Gingerbread.

Men senest lovede HTCs nordiske direktør, Peter Frølund, at Desire ville kunne opdateres til Gingerbread sidst i juli.

Og præcis som lovet er der ved udgangen af juli blevet udsendt en opdatering til Desire.

Men, men, men...

Men Desire-ejerne får ikke Gingerbread uden videre. Telefonen har nemlig lige lidt nok hukommelse, hvilket også var det, der affødte tvivl om mobilen kunne køre versionen i første omgang. 

Derfor bliver opdateringen kun frigivet som ROM via HTCs udvikler-site, og her er en del men’er at forholde sig til. 

Opdateringen sletter nemlig en række applikationer fra mobilen (som dog kan hentes igen via Android Market), ligesom blandt andet SMS og MMS’er går tabt.  

HTC forklarer på deres Facebook-side mere om Android 2.3 til Desire. 

Har du alligevel mod på at opdatere din HTC Desire, kan Android 2.3-versionen hentes her

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

bent c 08-08-2011 23:14:20

2.3'eren fungerer rigtig fin på min desire. Den er lynhurtig til at hente apps.
Virker i det hele taget lige en anelse mere smooth.

0 0
casper 07-08-2011 23:07:04

den bliver ved med at sige at der er en fejl (701) og det er noget med usb stikket :) nogen der ved hvad det kan være?? Det sker midt i installationen

0 0
casper 07-08-2011 23:07:02

den bliver ved med at sige at der er en fejl (701) og det er noget med usb stikket :) nogen der ved hvad det kan være?? Det sker midt i installationen

0 0
michael elgaard 07-08-2011 20:22:38

er der andre der har oplevet at efter opdatering er oppetid og vågentid det samme eller er det kun mig.

0 0
Thomas Kristensen 07-08-2011 18:51:53

Jeg har kun fået gode ting ud af at opdatere

Telefonen starter hurtigere
Sense køre en del bedre og er hurtigere
Faktisk så er hele telefonen blevet hurtigere
Batteri levetiden er også blevet bedre, omkring 8-10%

Så jeg kan ikke sige noget dårligt omkring denne opdatering og det undre mig meget at folk oplever det modsatte :)

0 0
tomyota 07-08-2011 13:55:22

Aller først..... Jeg har talt med Htc og de anbefaler man tænker sig grundigt om inden man opdaterer,når først man har 2,3 inde er der ingen mulighed for at vende tilbage til 2,2 .
Jeg savner en anmeldelse fra John G af den nye opdatering......!
Kan man forestille sig at Htc udsender en opdatering for almindelige mennesker på et senere tidspunkt.....?

0 0
Torben 06-08-2011 18:19:21

Jeg har netop opdateret til gingerbread stort set problemfrit. Blot kan jeg ikke komme til at indtaste mine egne kontaktoplysninger i adressekartoteket. Nogen der har oplevet tilsvarende og løst problemet? Pft.

0 0
Sauer 06-08-2011 11:18:43

Har haft flere problemer med strømforbruget efter 2.3 opdateringen, samt skuffet over opdateringen generelt, overvejer at kaste mig ud i at roote, men har hørt man ikke kan rooote efter 2.3 opdateringen, nogen der ved om det passer

0 0
Steffan V.S 06-08-2011 16:33:26

Jeg har oplevet det stik modsatte - min Desires batterilevetid er mere end fordoblet efter opdateringen. Men ja, det er rigtigt at du på nuværende tidspunkt ikke kan roote din telefon. Jeg mindes også at have læst, at du heller ikke kan restore din telefon tilbage til 2.2 igen.

0 0
Glen 04-08-2011 09:58:20

Installerede igår og 2.3 har fungeret uden problemer på min Desire. Batteri levetiden er markant forbedret!

Der er umiddelbart ingen HTC Sense dele jeg savner (bruger ikke HTC´s facebook integration) men jeg har nok ikke brugt ret meget af Sense før.

Kan ikke umiddelbart mærke en performance forbedring men 2.2 har egentligt også altid kørt godt (på nær en skidt batteri performance).

0 0
Filip 03-08-2011 23:00:58

Har lige opdaget at man kan zoome OG flytte på kortet i maps, PÅ SAMME TID! (Jeg mener ikke man kunne det før.)

0 0
Sonny 03-08-2011 17:50:49

Så har jeg opdateret til gingerbread, men synes ligesom at der mangler lidt. Jeg har i hvert fald mistet "lommelygten", hvilket jeg synes er meget ærgeligt. Ellers fungerer det fint, men har ikke opdaget den store forskel endnu.

0 0
DX 04-08-2011 11:26:48

Elles søg på flashlight i marked og download den du vil have, der er nok at vælge imellem

0 0
Filip 03-08-2011 18:17:02

Den fulgte med den opdateringen, sammen med teeter og bagrunds billederne

0 0
Kokomo 03-08-2011 12:00:10

Har installeret den, men nu er den langt fra smidig! er jeg den eneste som oplever det ? den lagger af H til! :( vil ikke have ofret al min data bare for det

0 0
KeysMan 03-08-2011 07:58:47

Når jeg nu går ind på min market konto på min pc, så kan jeg godt finde calltrack og gallery 3d, de står som værende installeret, det var de også på den gamle før opgraderingen. jeg kan ikke få lov til at klikke installer i browseren. Hvis jeg søger efter dem på market på desiren, kommer de slet ikke frem i søgningen.

0 0
Glen 04-08-2011 10:02:53

Jeg havde samme problem - men apk´en til Gallery 3D kan downloades fra nettet og installeres via HTC Sync:

http://www.techcredo.com/android/how-to-install-the-cooliris-3d-gallery-from-the-nexus-one-on-your-android-phone

Jeg tror Gallery 3D er fjernet fra Market af copyright hensyn...

0 0
Palle 03-08-2011 01:32:06

Hejsa,
når jeg vil opdatere, står den bare i "stampe" med den indlæser "ROM image" den sender og sender, men der sker ikke mere. Har forsøgt fremgangsmåden længere oppe i tråden. Nogen der har forslag hvad jeg skal prøve ?
På forhånd tak.

0 0
JohnnyNr5 03-08-2011 01:03:36

Mest irriterende er da utvivlsomt loginoplevelsen her på sitet. Efter et utal af forgæves forsøg (hver gang jeg forsøgte at få lov at skrive mit password, røg jeg enten tilbage til forsiden, eller til en reklame). Først da jeg deaktiverede gif animationer, kunne jeg "ramme rigtigt". Det er fandeme irriterende.

I småtingsafdelingen hører sådan noget som at det i min optik er de forkerte apps de har fjernet, at jeg ikke mere kan skifte lydprofil ved at holde on/off knappen inde og vælge eksempelvis vibrator, at vi ikke fik det originale 2.3 look, samt at der er mindre hukommelsen til rådighed.

Det fede ved opdateringen? Fonen kører virkelig mærkbart hurtigere, på websites såvel som i menuer osv, den booter på noget i stil med en femtedel af tiden det plejede at tage, æøå på det danske tastatur, og download som menupunkt. Jeg ser at en bruger peger på en markant forbedring af batteritiden. Det har jeg -so far- ikke bemærket, men det er da guld hvis det er sandt.

Alt i alt: Det synes jeg at HTC slap helt pænt fra. Jeg er i hvert fald lykkelig over at have fået en hurtigere telefon:-)

0 0
Torben 06-08-2011 23:21:51

Måske har du allerede fundet ud af, at du kan tilføje en profil-widget på forsiden eksempelvis. Så kan du nemt ændre lydprofilen (normal/lydløs,vibrer).

0 0
JohnnyNr5 07-08-2011 12:58:20

Jada Torben:-) Jeg vidste i forvejen at en sådan widget eksisterede, og har også taget den i brug. Årsagen til at jeg alligevel brummer over ændringen er, at jeg har måttet lave om på widgetopsætningen på "forsiden" af min fon, for at få plads til den:)

0 0
Kokomo 02-08-2011 23:18:02

Har lige opdateret min desire. Jeg kan altså ikke rigtig se nogen forskel. Den har ikke det der Gingerbread tema, som man så ofte ser, fx http://www.youtube.com/watch?v=AnsFbKVpmIo
Tror det var lidt spild af besvær

0 0
kelddaug 02-08-2011 22:46:06

Hvorfor faen vil i opdatere, hvis i alligevel vil roote.?
Der er da Gingerbread custom roms derude, så vidt jeg ved.

0 0
K. Urban 02-08-2011 18:53:51

Det er vildt så meget bedre batteriperformance er... 13 timer og 21 min. På batteri og stadigt på 70% .... Normalt er den på 30-40% nu

0 0
Thomas Kristensen 02-08-2011 15:19:54

Det er desværre ikke muligt at roote desire efter man har opdateret den til Android 2.3

Men der går nok ikke mere end et par måneder før vi ser nogle der har fixet det :)

Har selv altid kørt med root, men har igår købt en HTC Sensation, og når den kommer her i dag, så opdatere jeg min HTC Desire og sælger den :)
Jeg burde godt kunne få 1.000 kr for den, nu hvor den ikke er simlåst og der følger et 8GB hukommelseskort med :)

0 0
Ricky 03-08-2011 11:04:37

Hejsa Thomas

Jeg er muligvis interesseret i din Desire, som du vil sælge...

Jeg kan kontaktes på 60947676

0 0
KeysMan 02-08-2011 12:18:59

Jeg kan ikke længere roote min telefon, efter denne opdatering, Er der nogen af jer der har haft held med det, og hvordan

0 0
Brian Andersen 02-08-2011 09:19:40

Men det er da godt nok en skrabet version af gingerbread de har lagt ud.. :(

0 0
Nygaard 02-08-2011 01:12:30

Opdateringen får telefonen til at køre mere flydende og generelt virker den en anelse hurtigere. 60mb. tilbage, så nu må vi se hvor lang tid der går, før det er nødvendigt at gøre noget drastisk mht. apps.

0 0
blackknightdk 01-08-2011 22:54:00

så fik man opdateret, den virker hurtigere, men kan simpelthen ikke få billeder på mere af kontakt personer i sms tråde programmet go-sms. De er der under kontakter og favoritter. nogle der har samme problem??

0 0
UKR 02-08-2011 13:40:19

Er det ikke fordi du skal flytte dine kontakter personer fra sim over til telefonen? Jeg have samme problem, med at få sat billeder over på mine kontakter. End til jeg flytte dem fra sim til telfonen. Min mobil er en Desire HD men principet skulle være det samme.

0 0
henrik Jensen 01-08-2011 21:43:20

Jeg Syntes at telefonen hade haft bedre af en mere moderne sense brugerflade.
Jeg syntes ikke at androide 2.3 eller kaldet gingerbread, gør det helt store for bruger oplevelsen, men den nyeste version af HTC sense gør betydligt mere for telefonen. Er hukommelsen ikke stor nok til det så kunne man vel lave en ærlig version til Desire.
Til sidst jeg har holdt meget af telefonen , og kunne derfor ikke sælge den, selvom jeg har købt en HTC Sensation. Derfor har jeg givet den til min kone som har stor fornøjelse af telefonen, som fik Android 2.3 i dag.

0 0
Filip 01-08-2011 21:32:55

Tak!

Forskelle (Bl.a.):
Mere "smooth",
hurtig boot,
Batterikurve
æøå på tasterturet,
"Htc uret" bladrer nu,
notefikations-stregen viser ugedag når man trækker den ned,
der er nu en app til downloads(før skulle man ind i browseren trykke downloads),
Strømkontrol-Widget ser anderledes ud,
Teether, Lommelygte og Facebook for android er væk.

0 0
Per Kock 02-08-2011 18:09:44

Har selv opdateret til 2.3, men kan ikke se de store forskelle.
Hvad mener du med "batterikurve"?

0 0
Filip 02-08-2011 21:58:44

En kurve der viser forbrug over en vis periode. Nikolaj Sonne har vist den sammen med nexus s.
Du kan finde den under batteriforbrug

0 0
Per Kock 02-08-2011 23:09:11

Ahhh.
10-4. :-)

0 0
Steffan V.S 01-08-2011 21:16:20

Jeg har lige lagt opdateringen på min mobil, efter at have taget en backup af mine kontakter og e-mails via. Gmail.
Jeg kan sagtens SMS'e og MMS'e, så jeg kan ikke rigtig se hvad problemet er?

0 0
Rasmus Duerlund 01-08-2011 21:03:59

Hvorfor kan jeg kun downloade en html fil? :/

0 0
K. Urban 01-08-2011 20:25:26

Glæder mig til at høre hvad folk syntes om den, og om det er værd at skifte fra cm7.1 og så tilbage til sense... Har mobilsiden evt. en plan om at teste htx desiré nu efter updaten?

0 0
K. Urban 01-08-2011 20:27:42

Okay der røg den iPad2 ud af vinduet (får heldigvis snart min Asus transformer (staves ifølge Steve Job: tea scor er)
Htx desiré = htc desire

0 0
dennis 01-08-2011 18:59:09

jeg har ikke specielt meget forstand på det, så er der en der vil skrive en lille guide til hvordan jeg installerer det på min desire?

og hvad er forskellen på det nye android og det gamle?

0 0
Filip 01-08-2011 19:33:27

Download .zip-filen til din pc,
Sørg for at HTC synk er installeret,
Tilslut telefonen og sæt den til "HTC Synk"
Luk HTC Synk
Udpak .ZIP-filen,
Udpak igen HTC_Desire_Android_2.3_Upgrade
Åben RUU_HTC Desire Android 2.3 Upgrade (Gingerbread).exe,
Sæt flueben og tryk "næste" et par gange
VENT, rør ikke telefonen!

Forhåbenligt hjalp dette :)

0 0
Alexander 01-08-2011 16:55:23

Sletter den opdatering alle mine billeder, beskeder, kontakter, osv.? :(

0 0
Joannes Thomasen 01-08-2011 22:05:35

opdateringen gør det samme som en nulstilling...

0 0
Joannes Thomasen 01-08-2011 22:09:00

jeg har selv opdateret min desire, og den kan både ringe og sende sms, synes godt nok ikke der er en stor forskel... men skal lige have kigget den efter i sømmene...

0 0
Corell 01-08-2011 18:29:38

Ja - ændring af ROM sletter pr. min overbevisning alle informationer gemt i telefonens hukommelse. Filer på hukommelseskort går ingen steder :)

0 0
Alexander 01-08-2011 20:00:06

Okay det her forstår jeg ikke... Som det eneste, har jeg har mistet hele min kalender selvom jeg synkroniserede den med min google account inden jeg opdaterede -.- Kan jeg redde den på en måde?

0 0
Nygaard 01-08-2011 16:47:02

Og på trods af, at HTC selv indså den gigantiske fejl, fortsætter de med at frigive telefoner med LANGT mindre hukommelse end konkurrenterne!

Jeg vil ikke engang overveje at købe en HTC igen, før de adresserer den gennemgående fejl i deres design.

0 0