Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nu er HERE Maps klar til iOS

Nu er HERE Maps klar til iOS

Den populære korttjeneste fra Nokia 3210-legenden er nu i Apples økosystem

Det yderst populære alternativ til Google Maps, kaldet HERE Maps, var først forbeholdt Nokias Lumia-modeller, der siden hen er solgt til Microsoft.

Læs også: Nokia HERE maps officielt klar til Android

Ved at tilbyde høj præcision og brugbar offline-navigation, blev korttjenesten hurtigt en efterspurgt vare på andre platforme. Her tilgodeså Nokia i første omgang Android - overraskende nok, eftersom iOS typisk kommer først til fadet.

Men bedre sent end aldrig.

Nu er den populære offline-tourguide at finde i iTunes Store, og fødes ikke halvhjertet men med adskillige funktioner. Eksempelvis kan man vejledes skridt for skridt via stemmebaseret hjælp, der også kan fortælle om eventuelle baneskift på motorvejen.

Læs også: Få offline HERE Maps til ferien

Den største karakteristika ved den finsk-producerede kortekspert, er dog muligheden for navigation uden internet. Her klarer man sig udelukkende via den indbyggede GPS i telefonen, hvor alle funktioner stadig er tilgængelige i applikationen - lige så vel hentes oplysninger om den offentlige transports afgange.

Skal du bruge mere detaljerede kort af områder eller sågar kontinenter, kan du med fordel downloade kortene til din telefon.

HERE Maps er at hente i Itunes Store fra dags dato, men en fejl kan forårsage at man skal vente en dag eller to med at vende tilbage.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

TF 12-03-2015 13:48:54

Og så røg den absolute sidste grund til at købe WP fremfor ios ell android mobiler.

5 3
Linne 12-03-2015 22:52:45

Ahhhh TF... Der er vi ikke helt enige. :) Ja der er sikkert 1000 ting både iOS og android kan, som wp ikke kan, men wp er til gengæld meget enkel at gå til, hvilket jeg synes er et godt argument for at købe wp. Jeg har en wp privat, en ip5c som arbejds telefon og der har været et utal af tlf og tablets (både android og iOS) igennem tiden. Der er store forskelle eks. Rent visuelt hvor wp skiller sig markant ud, når man trykker på power knappen. Men du har da fuldstændig ret i at det altid har været et at Nokias helt store salgsargumenter, at der er offline Maps/gps på wp. Den er så død nu:)

2 0
TF 15-03-2015 18:19:33

Tag ikke fejl jeg er meget glad for WP og var da også med fra starten, men appsne kom aldrig :-( og når nu det gode fra WP kommer over på de andre platforme, ja så er jeg bange for at løbet er kørt for WP desværre.

1 0
Linne 15-03-2015 22:29:51

Er fuldstændig enig med dig i, at udbuddet af (gode/store) apps har taget alt for lang tid. Nu er jeg ikke en der bruger 80 forskellige apps, så jeg er ikke så berørt af det, men kan se det er en stor mangel for mange. Jeg synes bare wp har meget andet at byde på, bl.a, som jeg nævnte før, er brugerfladen markant anderledes end android og iOS. Derudover er wp enkelt og lige til, samt enormt driftsikker. Vi har haft ip4, sony z1 compact, ip4s, sgs2, sgs3 og 4 mini, ip5, ip6 m.fl. I tlf sortimentet og den der har kørt mest Smooth er min lumia 925 og konens gamle ip5 (nummer to hun havde, for den første måtte byttes grundet fejl:) ) Der har været et hav af genstarter, pixelfejl, "frysninger" osv. Selv hendes nuværende ip6 er der problemer med. Ang. Enkelthed så sad jeg med en sgs3 mini idag, og da jeg trykker på power, for at slukke, popper der 4 valgmuligheder op. Vælger sluk og så popper to nye valgmuligheder op. For filan jeg vil bare slukke en tlf:) på samsung (ved ikke om det er android eller touchwiz) er der vanvittigt mange muligheder hele tiden, hvilket er godt for mange mennesker, men der er sikkert også mange (inkl. Mig selv) der ikke har behov for et utal af muligheder. Her er wp væsentligt mere enkelt og logisk at finde rundt i og derfor et super alternativ til iOS og android.

0 0
15-03-2015 15:20:43

Det eneste der holder mig væk fra WP er at Nordeas Mobilbank app åbenbart er en ældre, knap så god version der ikke støttes mere.

0 0
Linne 15-03-2015 22:41:14

@benh, hvornår har du tjekket den sidst? Nu har jeg ikke Nordea, men en anden bank og den app opdateres jævnligt. Faktisk er den federe end på iOS. Virker mærkeligt hvis Nordea laver en bank app og så lader den dø:)

0 0
Allan 13-03-2015 06:31:03

Og dog. Ios og android får ikke alle funktioner, ligesom de heller ikke får den fulde Office pakke gratis som WP brugere gør.

0 1
jonasbh 12-03-2015 11:11:58

Jeg var først rigtig glad for HERE til android, men den kærlighed er kølnet. Jeg var ellers rigtig glad for især muligheden for at få hastighedsangivelse og kunne sætte en advarsel, hvis man kørte for stærkt.

I dag har jeg droppet HERE igen, fordi den ikke lærer noget som helst. Jeg kører ofte den tur gennem København. Jeg har fundet en rimelig hurtig vej gennem morgentrafikken, men HERE foreslår altid den vej med mest kø - hver morgen! Den rute, jeg vil køre, kommer stadig ikke som bare en mulighed.
Der er også problemer med tidsberegningerne. På den samme vejstrækning taber jeg altid tid, trods at der ikke er kø og jeg kører til hastighedsgrænsen. Det bliver ikke rette og sker hver morgen. Suk.

1 0
Linne 12-03-2015 19:02:36

Ved ikke om der er forskel på hvilken tlf here Maps/drive kører på. men på min Lumia, er drive LANGT mere præcis, tidsmæssigt end eks. Apples gps på min arbejds ip5c. Selv på korte afstande (10 km) er der flere minutters forskel mellem de to og drive rammer plet hver gang. Til gengæld så har Apples Maps nogle fede features som drive kan lære af:)

0 1
Kurt L Andersen 12-03-2015 18:56:02

Er Google maps bedre til det ?

1 1
jonasbh 13-03-2015 08:50:02

Ja, det er min erfaring. Google Maps lærer mine ruter og mere præcis i tidsberegning. Ofte lidt pessimistisk med tiden, men det er bedre end, at man kommer senere frem.
Google Maps er så til gengæld ikke uden mangler på features

0 1

Web-TV