Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nu er opdateringen til LG Optimus 2X her endelig!

Nu er opdateringen til LG Optimus 2X her endelig!

Fejlretningen af Optimus 2X er endelig klar til download.

Ejere af en LG Optimus 2X, der siden starten af foråret har oplevet problemer med telefonen, kan nu ånde lettet op.

Opdateringen, der blandt andet skal rette fejlene, der gør, at telefonen spontant genstarter og går i sort skærm, er nu klar.

-”Det er en ret heftig opdatering, der optimerer på rigtigt mange ting i telefonen. Jeg kan selvfølgelig ikke garantere, at den retter alle fejl i mobilen, men jeg håber meget, at alle dem, der har haft problemer, nu bliver rigtigt glade for mobilen,” siger Morten Aagaard, LGs danske mobilchef, til Mobilsiden.dk.

Udskudt igen og igen

Opdateringen blev oprindeligt meldt ud til at komme lige efter påske. Men er sidenhen blevet udskudt et utal af gange.

Hos LG er mobilchef Morten Aagaard ked af den lange ventetid - men også glad for, at den nu endelig er her.

-”Den har været lang tid under vejs, den her opdatering - også for lang tid. Det beklager vi selvfølgelig rigtigt meget.”

Opdateringen er udsendt OTA - altså over the air.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Sasi 11-07-2011 22:15:49

wifi problem er ikke løst, skal genstartes hver 5 dage eller skriver den fejl.

0 0
Shark 10-07-2011 22:22:59

Havde ingen fejl før og nu er der en markant hastighedsforbedring.
Brugt PCsuit og lavede så en hardreset bagefter.
Har stadig ingen fejl fundet. Er tilfreds med LG o2x

0 0
marv 11-07-2011 08:55:14

Hmm, hvis du virkelig ikke oplever nogen problemer, så er det jo i virkeligheden en indikator, der kunne pege i retning af, at der (som der har være lidt rygter om) er tale om en vilkårlig hardware-fejl, som kun kan repareres lidt, men ikke fjernes via software. Det skulle ikke undre mig. Men nu er jeg ihvertfald gået igang med at spare sammen til en HTC Sensation eller en SGS2...

0 0
Rene 11-07-2011 20:28:47

Helt sikkert, ellers giver det ingen mening at nogen er så hårdt ramt og andre som Shark og mig slet ikke har oplevet nogen som helst restart eller andet.

0 0
Lennie 16-07-2011 12:12:24

Min har også virket super, og har ikke haft en eneste restart eller noget.

0 0
11-07-2011 09:36:18

Kiggede også på en HTC Sensation,men da jeg så SGS 2 var jeg overhovedet ikke i tvivl.SGS 2 er både tyndere og så er der den der Super AMOLED skærm som bare er for fed.Mit råd....køb SGS 2,den har også langt bedre batteritid end HTC Sensation.

0 0
11-07-2011 06:58:59

Det er åbenbart ikke en fejl alle deres telefoner har.Men mine 2 havde det i stor stil.
Synes bare at LG (når de nu BLEV opmærksomme på at nogle af deres telefoner havde alvorlige fejl) skulle have sagt til butikkerne hvor folk havde købt deres mobil,at de bare skulle give kunden pengene tilbage eller købe en anden mobil i butikken.Men nej.....vi SKULLE fastholdes til en defekt mobil.Det er dårlig kundeservice fra LG's side.

0 0
10-07-2011 13:15:28

Jeg fik min den første LG byttet indenfor 8 dage efter købet pga. utallige genstarter og frys.Den nye opførte sig som den skulle,men glæden var ikke lang,for den viste sig at have det samme problem.Men så kom opdateringen der skulle løse det hele.Hentede den,og telefonen blev markant hurtigere,og sådan kørte det i ca. 2 uger.Så begyndte den på genstart og frys igen.Var ellers lige så positivt overrasket,da det er en flot og hurtig telefon.Men jeg har fået nok og har nu solgt den,med tab,da jeg var nødt til at informere køberen om problemet.
Jeg har nu købt mig en Samsung Galaxy S II ,og det er nok det bedste jeg nogensinde har gjort.Den er meget hurtigere end LG'en og har en markant bedre skærm.

0 0
Lennie 09-07-2011 16:10:09

Hvad står der i jeres grundbåndsversion, kerneversion og versionsnummer efter den nye opdatering.... Er nemlig i tvivl om min er opdateret nu .

0 0
Rene 09-07-2011 18:34:14

grundbåndsversion: 1035.21_20110622
kerneversion: 2.6.32.9
versionsnummer: FRG83G
LGE-version: LGP990-V10c

0 0
michael 07-07-2011 19:01:18

Opdateringen er ikke noget værd . Opdaterede igår aftes og den har allerede genstartet desuden kan den stadigvæk ikke blive på netværket pinligt når jeg tænker på hvordan den har kørt uden problemer med modaco rom . Må hellere skifte tilbage :)

0 0
Lecter 07-07-2011 19:41:09

Må hellere skifte tilbage :)

Kan du det ?

0 0
Engell 07-07-2011 22:01:28

Root er vejen frem :)

Kører selv på CM7 (som stadig ikke er stable) og det virker bare meget bedre end LG's crap.

0 0
marv 07-07-2011 15:53:14

Min telefon har nu genstartet 2 gange under opladning, efter opdatering. Det oplevede jeg aldrig før! Den seneste gang med det resultat, at jeg ikke kom op til tiden fordi den åbenbart genstartede lige oveni min alarm! Det var så åndssvagt af mig at skifte fra en htc desire til denne. Endnu mere beklageligt er det, at teleselskaberne stadig sælger telefonen som om intet var i vejen med den!

0 0
Jens Schneider 08-07-2011 10:58:19

Inden opdateringen genstartede min ca. en gang hver anden dag.
Efter opdateringen er den nu 4 gange gået helt i sort og kan kun genstartes ved at tage batteriet ud.
Det er da ufatteligt. Efter at have brugt så lang tid på en opdatering, der skulle løse problemerne, kommer de med en opdatering der blot gør det meget værre.
Det her er simpelthen en skandale og jeg har nu fuldstændigt mistet såvel tålmodigheden som tilliden til LG.

0 0
Frank 11-07-2011 10:15:33

Efter at have opdateret mobilen modtager jeg alle sms mellem fem og ti gange. Det er ganske ulideligt.

Derudover oplever jeg andre mindre irriterende ting. Fx fungerer teleforen ikke længere optimalt med Weather Widget. Flere gange springer keyboardet væk, når jeg sidder og skriver en sms, for at vise animationer af sol eller skyer på skærmen. Det er der så heldigvis en løsning på, selvom det ikke er optimalt.

Hele LG måde at håndtere situationen mht. ustabiliteten, samt den lovet opdatering til Gingerbread, har givet et indtryk af et firma, der enten ikke magter eller vil tage deres kunder seriøst.

Det kan man kun tage med i overvejelserne, når man skal ud og investere i en ny telefon snarest muligt.

0 0
07-07-2011 14:26:57

Stadig ingen opdatering til mig...den skriver næste opdatering 27 juli :(

0 0
Kevin 07-07-2011 13:56:25

Opdateret Tirsdag aften og onsdag middag lavede den lige 2 genstart i træk :(

0 0
07-07-2011 12:46:45

Har haft den et par dage. Den virker smooth, ingen BSOD eller genstart. MEGET bedre batteritider... Kunne igår aftes ved 23.30-tiden(dog ved relativ mindre brug end normalt) konstaterer at jeg stadig var på 71% batteri ;D Det har jeg sq ikke prøvet før på min O2X.

Så generalt virker den som værende en OK update. Nu mangler vi bare 2.3 :D

0 0
Michael 07-07-2011 07:23:09

Virker helt ok - siden opdateringen i mandags ingen genstarter, ingen indtastninger af pin koden, ingen låsninger, ingen pludselig afladning af batteriet.
Så er telefonen blevet mere glidende i sine skift i mellem funktioner, så alt i alt så er de kendte fejl vist rettet - dejligt:-)

0 0
Thomas Sørensen 06-07-2011 17:22:01

Så er lyden helt tilbage efter ét stk (Frivilligt) genstart :)

og må lige rose batteri tiden efter opdateringen!! .. før når jeg kom hjem fra arbejde med musikafspilleren kørende konstant (8-9 timer) var batteriet nede på under 10% ... I dag da jeg kom hjem havde jeg hele 40% :D thumps up

0 0
BrianC 06-07-2011 12:33:49

alt virker fint og er hurtigere, bare pånær Marked.. hver gang jeg åbner det så udfører det en ulovlig handling og jeg skal gennemtvinge lukning.

0 0
Rene 06-07-2011 23:42:02

Afinstallere det/alle opdateringer det skulle klare det problem.

0 0
06-07-2011 10:03:50

Stadig ingen opdatering til mig :(

0 0
Peter 06-07-2011 18:06:45

Har du installeret LGMobile Opdate og tilsluttet mobilen til pc'en. Det var den måde at jeg fik opdateringen op.?

0 0
Sasi 06-07-2011 09:43:14

Jeg har fået opdateret min lg optimus x2 til 10c, igår efter ladning frys den da jeg skulle tager den ud af dvale. Så frysnings problemet er ikke løst. :-(

0 0
Exert 06-07-2011 09:42:05

Har nu haft den nye opdatering i et døgn, umiddelbart lover det godt. Mindre lag og falder ikke ud som før. Jeg havde ikke problem med genstart, men jeg havde problemer med at simkoden skulle indtastes nogle gange i løbet af dagen. Det ser ud til at være løst.

0 0
cJoey 06-07-2011 10:55:40

...og grunden til at du skulle indtaste simkoden var at telefonen havde genstartet :-)

0 0
Exert 06-07-2011 11:57:55

Nej den genstarter IKKE. Tror der er mange der har samme problem som mig, men som fejlagtigt tror det er fordi den er genstartet. Det er muligt den gør det i nogle tilfælde, men i langt de fleste tilfælde for mig er (forhåbentlig "var" fra nu af) det uden genstart.

0 0
Thomas Sørensen 05-07-2011 16:48:26

Rigtig dejligt med en opdatering :) Og kan allerede mærke mange ting er blevet bedre.. deeer er dog ét problem.

- Lyden på radioen er blevet utrolig lav, og mærker også mindsket lyd i musikafspilleren!!? er dette et generelt problem?

.. nu venter vi bare på Android 2.3 eller 2.4 ;)

0 0
DaaN 05-07-2011 20:54:40

Heller ingen problemer her, der skriger den derud af når der afvikles musik :-D

0 0
spawn 05-07-2011 18:20:13

Ingen ændring eller problemer med lydstyrke her, hverken på radio eller musikafspiller.

0 0
Rene 05-07-2011 19:07:10

Heller ikke her.

0 0
Jannik 05-07-2011 15:57:37

Jeg har nu prøvet at opdatere min mobil via wifi, men der popper hele tiden et vindue op med "forbindelse mislykkedes" - er der nogen der kan hjælpe mig?

MVH Jannik

0 0
DaaN 05-07-2011 15:34:46

Hvorfor sætter i ikke bare telefonen til computeren.. meget mere stabilt istedet for Wifi, plus det går stærkere fra computeren :)

0 0
Rene 05-07-2011 19:08:26

Så vidt jeg ved sætter den så telefonen tilbage til fabriksindstillinger det kunne jo klares med en backup, men det er da nemmere at køre det over air, men ser ikke ud til at det virker for alle.

0 0
Rene 05-07-2011 14:39:24

Man skal være på et wifi hvis man skal opdatere "over air".

0 0
erialor 05-07-2011 17:14:48

Lykkedes ikke mig at køre opdateringen OTA...
Downloaden kørte fint, men kom så og sagde 'Invalid software package'...

Men fungerede fint med LGs update-tool på/via PC, der skulle så til gengæld downloades ca. 200MB.

Det jeg har bemærket er MARKANT mindre stuttering ved installering af programmer.

Alt for tidligt for mig at udtale sig om reboot/freeze er løst.... 'Kun' oplevet det 2-3 gange de sidste to måneder.

0 0
05-07-2011 14:04:42

Nogen der ved hvornår teleselskaber sender den ud???? har nemli' heller ikk modtaget den endnu...er på Telmore!!!!

0 0
Rene 05-07-2011 19:11:43

Du skal søge efter en opdatering eller få den fra lg suide.

http://www.lg.com/dk/support/mc-support/mobile-phone-support.jsp
Evt her.
http://lg-pc-suite.software.informer.com/

0 0
Peter 05-07-2011 13:25:26

Har prøvet at søge efter opdateringen via mobilen.
Jeg får at vide at jeg har den nyeste version ?.
(køre med den version der genstarter og fryser ;o))

Opdateringen skulle hentes OTA ifl denne artikel.
Andre der har problemer.?

0 0
Peter 05-07-2011 16:06:29

Så lykkedes det, satte den til computeren. Det gik næsten smertefrit.
Det virkede som om at man ikke måtte være logget ind på sim-kortet. Fik flere gange beskede at der ikke kunne kommunikeres med mobilen. Efter at have fulgt beskede på skærmen med kun at tænde mobilen efter batteri havde været ude virkede det.

Om det har hjulpet må tiden vise, den er da i det mindste ikke genstartet/frosset efter 1 time ;o)

Håber det bedste, eller syntes jeg ikke der er den store forskel. Har været tilfreds med den fra starten, bortset fra problemerne med genstart og den er frosset :)

0 0
spawn 05-07-2011 12:41:52

Har nu kørt med denne opdatering siden igår formiddags, og er stadig rigtig tilfreds med det LG har leveret denne gang.

Den mere agressive hukommelsesstyring samt fix af memoryleaks har virkelig gjort underværker. Mobilen kører nu som den skal uden noget nævneværdigt lag udover hvad der kan forventes.

Det er en helt ny mobil nu :)

Det tog sin tid LG og i har måttet tage imod nogle tæv undervejs - men bedre sent end aldrig, denne opdatering er glimrende og jeg er nu endelig begyndt at føle glæde ved mobilen.

Tak

0 0
Svave 05-07-2011 12:41:35

Er total glad for at jeg ikke ejer LG's O2X mere. Håber opdateringen virker for alle jer derude der brændte inde med telefonen i al den tid LG folkene stod og pissede på jer. Personligt har jeg sat meget fokus på emnet omkring forsinkelsen af opdatering og givet LG tæsk uanset hvor det var. Håber de har lyttet og fremover retter deres problemer "meget hurtigere". På karakter skala'en får LG: 02, for Gingerbread opdateringen og dennes utrolige og gentagne forsinkelse.

0 0
Engell 05-07-2011 11:52:28

...om jeg gider gå tilbage til LG styresystem. Kører på Cyanogen CM7 med android 2.3.4 og det virker bare super, hurtigt og det hele...

Så tror lige jeg venter og ser hvad folk oplever når de har opgraderet ;)

0 0
DaaN 05-07-2011 12:13:37

Engell, Du er nok den første som jeg har set udtaler at CM7 bare virker super og hurtigt.. kort sagt, lyder det til du ingen bugs/ problemer har.. CM7 er fyldt med Bugs til OX2'en og derfor er den ikke kommet som en stable version :) Men hvis dit bare virker.. så syntes jeg da bare at det er RIGTIG godt og du er heldig og skal nyde godt af den, så længe den bare virker super :-)

0 0
Engell 05-07-2011 13:04:23

Jeg havde mange problemer i starten, men siden jeg opdaterede til RC1, for 1 uges tid siden, har der ikke været nogen fejl.

Men bare det at der sker noget hele tiden er jo dejligt, i stedet for LG's latterlige håndtering :D

0 0
Westenfeldt 05-07-2011 11:42:50

Hvordan gør man? Måske et dumt spørgsmål. Men har ikke den største forstand på det (:

0 0
Jim Flower 05-07-2011 10:42:15

Opdateringen blev allerede rullet ud d. 30. juni. Den kan hentes her: http://titanen.dk/opdatering-til-lg-optimus-2x-endelig-klar/

0 0
thomcat 05-07-2011 10:41:33

Det er hvad jeg personligt har kunne mærke.

(samt marked-download/install - laggen er mindsket voldsomt)

Men ok min telefon har lavet 2 reboots på 4 måneder (hvor et af dem i hvert fald var pga en widget der gik helt amok).

Men hold op hvor er den bare lige blevet den tand hurtigere - så den går fra hurtig til imponerende. Nydelsen ved alt på telefonen virker lige det tand bedre hele vejen rundt.

Simpelthen fordi der virkelig er blevet sat et hul i memory-leaken.

0 0
Michael 05-07-2011 10:33:20

Håber at opdateringen nu kan klare problemerne så man kan få glæde af telefonen. Jeg opdaterede i aftes og måtte opsætte min Exchange konto igen da den mistede forbindelsen. Men ellers pt. ingen sort skærm og genstarter så det lover godt :-)

0 0
BonBon 05-07-2011 10:27:14

...

0 0
Ulrik 05-07-2011 10:34:16

Nej. Gingerbread skulle først komme i September måneder ifølge rygter. "Efter sommer" har LG officielt meldt ud (står på deres hjemmeside).

0 0