Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nu får Galaxy S topkarakter! Android 2.2 rykker for vildt

Nu får Galaxy S topkarakter! Android 2.2 rykker for vildt

EKSKLUSIVT: Samsung opdaterer snart Galaxy S med Android 2.2 Froyo. Mobilsiden.dk har som de første testet den store update og konkluderer, at Galaxy S, er forbedret markant!

Samsung Galaxy S med Android 2.2, Froyo
Samsung Galaxy S med Android 2.2, Froyo

Siden juli måned er jeg gang på gang vendt tilbage til Samsung Galaxy S, selvom mobilen i den første salgsversion langt fra var perfekt.

Den store (vildt flotte) skærm og lynhurtige hastighed har gjort, at den for mit vedkommende har været et godt arbejdsredskab til både mails, internet og naturligvis samtaler.

Præcis som Mobilsiden.dk var det første medie der testede Galaxy S, har vi også haft mulighed for i en periode at teste Froyo-opdateringen, før den sendes på gaden, og resultatet er imponerede.

Der er tale om en store softwareopdatering til mobilen - også kaldet ROM-update.

Guide til opsætning

Samsung nu tilføjet den manglende opsætningsguide! Nu hjælper mobilen dig igennem det første setup - punkt for punkt.

Den originale Galaxy S startede blot op på en tom forside, uden at hjælpe brugeren med at få sat f.eks. den obligatoriske Gmail-konto op.

Også klokken og datoen samt operatøren sættes nu op automatisk.

Her ses helikopter-view på forside-skærmene. Klik på en skærm for at vælge den.
Her ses helikopter-view på forside-skærmene. Klik på en skærm for at vælge den.

Større overblik på forsiden

Det er nu blevet lettere at redigere de syv personlige forside-skærme. Med to fingre (multitouch) kan man nu zoome ud til "helikopter-view".

Skal du lave om på rækkefølgen af startskærmene, kan der nu blot holdes på en skærm, og trække den til en ny placering. Ønsker du at slette en skærm, kan den trækkes ned på skraldespands-ikonet.

Denne funktion ligner meget den som findes på nogle af HTC's mobiler.

Bedre præcision i GPS

Indtil nu har Samsung Galaxy S været stort set ubrugelig til navigation i Google Maps, da mobilen slet ikke har kunnet fastholde en korrekt position under kørsel.

Efter opdateringen kører GPS'en langt langt bedre, og nu virker GPS-programmerne og navigationen betydeligt bedre end før.

Også i løbeprogrammet Endomondo, er GPS-tracking nu på plads.

Forbindelserne kører

Et af de mest irriterende punkter ved Galaxy S har været, at forbindelserne ofte var ustabile. Det betød, at mobilen kom op med beskeder som "fejl i forbindelse".

Samsung har løst alle disse fejl, så forbindelsesstyringen nu kører fejlfrit.

Musikafspilleren er optimeret

Musikdelen har egentlig fungeret ganske fint i Galaxy S, men der var nogle forvirrende punkter i afspilleren - blandt andet et coverflow som nok var flot - men ikke rigtigt gav mening i sin første udformning.

Funktionen hedder nu "disc-visning" og skal aktivt vælges i menuen - den kommer ikke længere frem når mobilen lægges nd.

Overordnet set er der i Android 2.2. Froyo til Galaxy S skåret ind til benet, og det har gjort musikoplevelsen langt mere simpel, end den tidligere var.

Andre småting

Galaxy S har også fået flere standard-baggrunde i galleriet, og fra internet-browseren kan der nu tilføjes en genvej til den aktuelle website på forside-skærmen - blot med få tryk.

Det er nu også muligt at flytte markøren i en tekst. Klik på tekstfeltet hvorefter der popper en "pin" frem, som kan flyttes til der hvor markøren skal være i teksten.

Der er ikke de store nyheder på hastigheden, da Galaxy S altid har været virkelig hurtig at håndtere i både programmer og menuer. Dog har vi bemærket, at store internetsider indlæses hurtigere end før.

Den største og bedste nyhed er, at alt det som ikke virkede før eller haltede, nu er rettet op. Desuden er batteritiden blevet bedre.

Her ses den nye tekstmarkør der kommer frem ved et let tryk på tekstfeltet. På biledet ses det engelske tastatur. Der er både dansk tastatur med æøå i Froyo til Galaxy S.
Her ses den nye tekstmarkør der kommer frem ved et let tryk på tekstfeltet. På biledet ses det engelske tastatur. Der er både dansk tastatur med æøå i Froyo til Galaxy S.

Nu får Galaxy S topkarakter

I min oprindelige anmeldelse af Samsung Galaxy S endte karakteren på fire ud af seks mulige stjerner.

Årsagen var, at alt for mange primære funktioner enten haltede, var halvfærdige eller blot ikke fungerede.

Android 2.2 Froyo på Samsung Galaxy S rykker produktet helt derop, hvor karakteren kan ændres til TOP - seks ud af seks stjerner.

Nu er Galaxy S ikke blot Samsungs bedste smartphone - men dén aktuelt bedste smartphone på markedet.

Samsung har endnu ikke frigivet Android 2.2 Froyo til offentligheden, men det ventes at ske inden for nogle få uger.

Læs også:
 - Opdater din Samsung med Android 2.2


Samsung GT I9000 Galaxy S 8GB - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

jesper w 31-12-2010 11:41:29

Jeg synes det er irriterne den måde som G S har lavet foto album. Jeg har bare brug for at se mine billede, og ikke 8 forskellige steder hvor den husker billede fra.
Evt kan nogle anbefalde et andet program til at se billede på hvor man kan bestemme sine foto album.

Andet problem jeg har flytte kamera gemme mappen til mit eksterne SD kort så man ikke mister sine billede, men det kan tage lang tid før jeg ser billede i album. og jeg skal så ind gennem kamera for at se de billede jeg lige har taget.

0 0
Hassaan Waseem 13-12-2010 16:43:43

Den her ser jo endnu vildere ud, med 1,2 Ghz processor :

http:www.gsmarena.comsamsung_i9100_galaxy_s_2-3621.php

0 0
Hassaan Waseem 13-12-2010 16:47:32

Den har også FULL HD video optagelse !!!

0 0
Hassaan Waseem 13-12-2010 16:42:02

Jeg fandt en mobil der ligner Galaxy s på mange punkter, men som har et QWERTY-tastatur:

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_q-3437.php

0 0
Hassaan Waseem 13-12-2010 16:39:35

Jeg fandt en mobil der ligner Galaxy s på mange punkter, men som har et QWERTY-tastatur:

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_q-3437.php

0 0
Martin Nielsen 01-12-2010 14:23:58

Efter at have læst din fremragende artikel om denne fantastiske mobil, har jeg bestemt mig at det skal være min første smart-phone. Men Jeg har et spørgsmål evt til dig John G. Pedersen, nu hvor du selv bruger den. Skal man vælge 8 eller 16 GB?

0 0
John 04-11-2010 12:25:19

Jeg står og skal købe en ny smartphone.
Jeg havde ellers planlagt at købe HTC desire HD, men efter at have læst testen til fulde, er jeg blevet lettere 'skuffet'.
Nu søger jeg andre muligheder, og stiller valget mellem Samsung Galaxy S, Nokia N8 eller HTC desire HD?

0 0
Tejs 05-11-2010 09:10:41

Hej,

Jeg har selv kigget lidt på de tre og har konstateret, at der er store forskelle på de tre telefoner. Valget afhænger meget af hvad du vil med telefonen. Kameraet er eksempelvis klart bedst i N8 imens den har den absolut ringeste browser oplevelse - i hvert fald med standardbrowseren. Desire HD har den største, men nok ringeste skærm af de tre og har i øvrigt ingen form for tv-out - modsat de to andre. Indbygget hukommelse er også et svagt punkt for Desire HD. For mig betyder internet og tv-out en del imens kameraet er mindre vigtigt. Hvad er dine behov?

0 0
John 05-11-2010 11:55:36

Mine behov er et solidt kamera samt video, lækker skærm, sms-funktionen fungerer 100%, gode apps og personalisering, fede features som at stik til telefon og efterfølgende vise det på tv og sidst, men ikke mindst let at surfe på nettet da jeg vil bruge det en del. Det er mine behov :-)

0 0
JKay 01-11-2010 09:54:58

Ny version skulle komme til KIES i denne uge: version I9000XWJPA. Skulle fixe nogle leaks i JP6 så den ikke bliver langsommere med tiden. Jeg har installeret I9000XWJPA på min og den virker fint indtil nu... (2 dage...)

0 0
Malene 12-10-2010 16:20:30

jeg har ikke dansk swype på min sgs med 2.2 og det er der andre der heller ikke har, hvorfor det ? ved du hvordan man får det ?

0 0
JKay 13-10-2010 16:41:29

I9000XWJP6 er lige udkommet. Den har Dansk Swype!

0 0
Mobilsiden.dk 13-10-2010 21:03:47

Hej JKay... "Udkommet" hvor?

0 0
Hest 13-10-2010 22:08:23

"Udkommet" som i beta :) mere er der ikke i det.

0 0
JKay 13-10-2010 23:09:41

JP6 (nordisk) og JPM (Europa) versioner er udkommet idag. De er stort set ens bortset fra sprog. Det forlyder at det er final release og Samsung har lige udgiver source-koden til JPM så jeg tror på det.

0 0
JKay 13-10-2010 23:15:18

Og det bedste er at min Kies 1.5.3.10093_31 faktisk virker med JP6 endda selvom jeg bruger LauncherPro i stedet for TwLauncher (TouchWiz 3). Og selvom jeg ikke bruger original USB kabel! Yes! Tak Samsung! Endelig!

0 0
JKay 14-10-2010 15:39:36

Og endnu en fed nyhed i firmware JP6 og JPM. Endelig er FM Radio i STEREO! Yes! Tusind tak Samsung! Husk: Du får det bedste signal med et sæt hovedtelefoner med lang kabel!

0 0
JKay 15-10-2010 08:32:51

Som sagt. I9000XWJP6 er release versionen af Android 2.2 til Samsung Galaxy S. Den kan nu downloades via Kies !!!! Yes!!

0 0
Tage linde 12-10-2010 06:14:13

Hej Niki.

det er ike en officel udgivelse fra samsung der skriver om i den tråd du linker til. I værste tilfælde risikere du at din telefon bliver ubrugelig, hvis noget går galt under en flash.

0 0
Niki 11-10-2010 15:10:45

kæber jeg Samsung galaxy s nu bliver den så opdateret til 2.2? eller skal jeg vente med at købe den. er det sikkkert den kommer ud med 2.2?

0 0
Lassef 13-10-2010 22:37:01

Hvis du køber en galaxy s nu, vil den have android 2.1. Men når opdateringen til 2.2 bliver udgivet (forhåbentlig om en uge eller to), vil det være helt gratis at opdatere telefonen. Android 2.2 vil være tilgængelig via Samsung Kies, som er sådan det officielle program for galaxy s' USB-tilslutning.

0 0
BE 08-10-2010 18:09:56

var der ikke noget med Adobe flash manglede, er det kommet med?

0 0
Mobilsiden.dk 10-10-2010 15:44:49

Yep. Den kører Adobe Flash :)

0 0
Christian 05-10-2010 10:30:54

Fin anmeldelse, men for meg mister den mye troverdighet da den sier mobilen er lynhurtig. Har selv hatt en SGS siden juli, og ingen telefon jeg har hatt har vært så plaget av lagging.

Dette er også et velkjent problem som oppstår når du innstallerer endel apper. Problemet er inngående beskrevet på XDA.

F.eks. kan det ta 10 sekunder å åpne en app. Market kan låse seg i flere minutter.

0 0
Jim Flower 04-10-2010 17:08:27

Hej John G, jeg overvejer at købe Samsung Galaxy S, men kan læse mig til at folk generelt er MEGET skuffede over Samsung og at en del sågar har udskiftet den igen, bl.a. til fordel for Desire'en. Et af de store problemer, er at telefonen lagger/staller. Dette kan løses med custom firmware, mv. men har Samsung fikset problemet i deres kommende update og er det dit indtryk at telefonen er gået fra at være sjusket til at være lettere genial? Ps. kommer fra en Legend og har ikke lyst til at sænke forventningerne.

0 0
Kevin 02-10-2010 00:30:13

Jeg ville gerne høre lidt om den forbedrede Exchange support som 2.2 skulle give. Er det f.eks. muligt at acceptere kalenderaftaler nu? For batteriets skyld er det også ærgerligt at man ikke kan angive spidsbelastningsperioder som på Nokias E serie, så der f.eks. kun pushes i dagstimerne.

0 0
Mobilsiden.dk 03-10-2010 10:33:06

Hej Kevin.

Jeg har ikke aktuelt testet Exchange support. Men mon ikke der også er justeret lidt her. Generelt er der nemlig mange forbedringer i den nye version.

0 0
Ulrik 01-10-2010 07:41:09

Er stadig rigtig laaaang vente tid (første gang) når man skal anvende widgets eller shortcuts på skrivebordet? Synes den ældre version tog evigheder om placerer en widget første gang...

0 0
Mobilsiden.dk 03-10-2010 10:32:06

Lige umiddelbart synes jeg ikke det går langsomt. Men det kommer naturligvis an på, hvor lang din widgetliste er.

0 0
Ulrik 30-09-2010 21:44:33

Hvordan kan det være markedets bedste smartphone, når der hverken er mulighed for købe apps og ej heller flash til kameraet!??!!? ....
Jeg skal lige skynde mig og sige, at jeg har en Magic og er således ikke en Iphone fanboy! ;)

0 0
Mobilsiden.dk 03-10-2010 10:30:39

Hej Ulrik

Det handler om det samlede indtryk af produktet. Aktuelt, er Galaxy S ikke i den samlede vurdering overgået (efter min mening).

Hvad angår paid-apps, så er der nu begyndt at blive åbnet: http://www.mobilsiden.dk/nyheder/nu-kan-danskerne-kobe-apps-i-android-marked,lid.12815/

...og mht. Flash. Der er det sådan, at kun de mobiler med rigtig Xenon blitz tager ordenlige billeder i mørke. Jeg har hun sjældent set, at de lysdioder der bliver anvendt til fotolys, har givet noget særligt godt resultat.

Derfor synes jeg egentlig ikke, at det gør noget, at der ikke er fotolys.

0 0
JKay 30-09-2010 16:22:22

Så er det med at få købt en nu. Jeg har hørt en lille fugl synge om at Samsung ikke laver flere Galaxy S og Wave da de ikke har flere SuperAmoled skærme!

0 0
Hest 30-09-2010 18:50:02

Det er også derfor der allerede er så få på markedet nu ;) Måske gemmer de på deres skærme, så de har klar til næste Galaxy S telefon.

0 0
enBrille 30-09-2010 15:31:16

Nu har jeg leget lidt med min Galaxy s, og noget jeg har lagt mærke til på min og på det øverste billed er at på billed står der kontakter og på min står der kontaktpers og så ikke mere for det er der ikke plads til, og så hørte jeg Volbeat med fallen med det medfølgende headset, og var dybt dybt skuffet i forhold til hvad en iPhone kan levere.

0 0
Hest 30-09-2010 16:11:31

Det gad jeg også godt vide, om det er noget der først er ændret i 2.2?

Her er et ældre billede hvor kontaktpersoner er brugt http://www.mobiltest.dk/images/articles/362/Samsung-i9000-galaxyS-1.jpg

0 0
Ulrik Damm 30-09-2010 13:41:00

En option jeg har manglet i den gl. version, er at kunne sætte en begrænsning på både mail størrelse og attachment størrelse i Exchange push opsætningen, nøjagtig som på f.eks. Desire.
Mener også den mangler ved både IMAP og POP.
Er denne option tilføjet?
I så fald kommer Galaxyen nok op af skuffen igen, når opdateringen kommer :-)

0 0
Jesper 30-09-2010 11:30:38

Hej John.

Har den dansk Swype i den kommende version? Eller må vi vente og se på det?

0 0
JKay 30-09-2010 16:20:41

Ja den nordiske version vil komme med dansk swype. Jeg fik selv dansk swype på min 2.2 (JPK) i går.

0 0
Bobo 30-09-2010 08:41:28

Hey John,

Jeg synes ikke at du nævner noget omkring kameraet?

Er det fordi at du ikke har haft mulighed for at se på det endnu?

Eller, er det fordi at der simpelthen ikke er sket mere på den front?

0 0
Mobilsiden.dk 30-09-2010 09:20:09

Hej Bobo...

Jeg synes billeder og video hidtil har været velfungerende i Galaxy S. Så derfor er det ikke lige nævnt i teksten.

En enkelt ny ting er der dog; Man skal ikke længere aktivere GPS i kameraindstillinger for at få GEOtagging på billeder. Som standard er det bare slået til - og kan kun slåes fra, ved at deaktivere GPS-chippen.

0 0
Simon 29-09-2010 22:40:17

Jeg har nu en dejlig iphone 4 .. synes den var kvalitetsmæssig lidt længere fremme end galaxy :)

Men ku være nice med en sammenligning af de to telefoner John!

Gerne med web tv !

:)

0 0
Niklas 29-09-2010 22:20:04

Tror nu at Desire HD pwn'er den, det håber jeg da også :D

0 0
Tage linde 29-09-2010 20:25:25

Hej John.

Kan du så evt komme med en evt udgivelsdato eller holder samsung den tæt på kroppen?

0 0
Mobilsiden.dk 29-09-2010 20:43:29

Hej Tage,

Så snart datoen er klar, så skriver vi om det.

0 0
Daniel Warming 29-09-2010 20:14:15

Hej jeg ville høre her med opdateringen, om det bliver muligt at lave mapper i menuen programmer.

0 0
Mobilsiden.dk 29-09-2010 20:42:58

Hej Daniel,

Android fungerer ikke sådan, at man i "programmer" laver mapper. Til gængæld kan du designe en (eller flere) af forsideskærmene til at have de genveje du skal bruge, inklusive alle de mapper du har lyst til.

0 0
Daniel Warming 29-09-2010 22:34:45

Okay det havde været dejlig, men den anden måde er også fin nok bare man ikke har for meget :D

0 0
Daniel Warming 29-09-2010 22:34:45

Okay det havde været dejlig, men den anden måde er også fin nok bare man ikke har for meget :D

0 0
Hest 29-09-2010 19:57:59

Så mangler vi bare at Galaxy S snart kommer på lager igen :( Har ventet evigheder på den telefon, men den har været udsolgt rigtig mange steder.

Fedt opdateringen endeligt kommer, men nogle sider har skrevet om at den skulle være op til en måned forsinket og først kommer i slutningen af oktober nu.

0 0
enBrille 30-09-2010 09:59:23

Jeg modtog min fra 3 igår og jeg bestilte den i mandags.

0 0
Mobilsiden.dk 29-09-2010 20:41:04

Ja Hest. Mon ikke også Samsung er interesserede i at få den på lager.

Husk, at gadgetuniverset har flere rygter end kendis-sladder. Tro, gætte og vide er ikke det samme. Alt for mange tror og gætter og det bliver så til "fakta" på andre sites... Kan godt forstå hvis man bliver forvirret ind i mellem ;)

0 0
Frka 29-09-2010 17:29:30

Hej John.../r/n/r/nKan du fortælle mig navn på den "rom" altså Build nummer el Basebåndversion du testede på?

0 0
Mobilsiden.dk 29-09-2010 19:44:07

Hej Frka

Som nævnt i mit svar til Kasper længere oppe, vil versionnummeret ikke give mening.

0 0
Lars 29-09-2010 16:40:25

Kommer pro versionen i danmark?

0 0
JKay 30-09-2010 21:27:55

Jeg har hørt at Galaxy S QWERTY og Galaxy BEAM kommer til Europa. Så mon ikke også Danmark!?!

0 0
kasper 29-09-2010 18:01:22

Jeg går ud fra at du tænker på Epic 4g der har et fuldt fysisk tastatur og som er produceret specifikt til Sprint på det amerikanske marked. Svaret vil nok derfor være nej i første omgang. Om der kommer en version til det europæiske markede (som man bla har set med HTC's EVO 4g der er blevet modificeret og nu hedder Desire HD)ved jeg ikke.

0 0
Mobilsiden.dk 29-09-2010 16:44:32

Hej Lars. "Proversionen?". Jeg ved ikke om jeg forstår dit spørgsmål. Men hvis du mener, om opdateringen af softwaren til Galaxy S kommer i Danmark, så er svaret ja.

0 0
kasper 29-09-2010 18:05:33

Ja, vil du ikke skrive hvilken version du har med at gøre.
Tast *#1234# i dialeren og skriv det ned som der står. På forhånd tak.
Har I fået softwaren af samsung og har I fået bekræftet at det er den helt færdige software?

0 0
Mobilsiden.dk 29-09-2010 19:42:33

Hej Kasper.

Jeg kan desværre ikke oplyse softwareversioner, men jeg da fortælle, at vi har et samarbejde med Samsung. I øvrigt vil versionnummeret heller ikke give mening, da det sandsynligvis vil være ændret i den udgave der bliver offentliggjort.

Artiklen er skrevet ud fra en såkaldt "release candidate" - altså så tæt på finaledition som vi næsten kan komme.

0 0