Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nu får outdoor-reklamerne NFC-tags

Nu får outdoor-reklamerne NFC-tags

Reklameplakaterne i byen begynder nu at få NFC, der kan bruges med kampagner.

De store outdoor-reklamer i bybilledet bliver nu interaktive.

Outdoor-selskabet AFA JCDecaux tilbyder nu deres reklamekunder kan sætte NFC touchpoints på plakaterne.

På den måde kan smartphone-brugere med en NFC-telefon deltage aktivt i kampagnen, ved at lade telefonen berøre touch-punktet på plakaten.

Et NFC-punkt vil kunne udløse eksempelvis åbning af en hjemmeside, visning af kort eller måske at man direkte ”liker” annoncøren på Facebook.

Det nye reklameplakater vil i første omgang blive tilgængelige i Odense, Aarhus, Aalborg og København.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Urbanus 17-09-2013 12:13:16

Det har jeg ventet på længe!! Det er så oplagt, og vil fungere så langt bedre end de QR-koder.

Og det bliver jo rart når iPhone-folket omsider mærker hvor teknologisk bagude de er :-)

0 0
TF 17-09-2013 14:58:53

Åhh nej mindre reklame til iphone folket hvordan skal vi dog leve uden :-)

0 0
Shawn 17-09-2013 16:09:08

Thomas F hvis du kun tror det kan bruges til reklamer så se lige at få de skole penge retur :p

0 0
TF 17-09-2013 17:44:38

Hvad ellers da ?

Vi havde ikke et fag der hed NFC da jeg for mange år siden gik i skole så det kan jeg ikke bruge til at få pengene retur :-)

0 0
Shawn 18-09-2013 07:54:33

Lege nu arbejder jeg på koncertplakater til standerne hvor man kan købe billetter med et enkelt klik ;) mon ikke mange andre arbejder på lignende løsninger.

Og bare rolig Thomas F du behøver ikke NFC for at få skolepengene retur. Det kommer nok helt af sig selv :-)

0 0
Shawn 18-09-2013 07:56:28

"Lege nu" Thomas F du er åbenbart ikke den eneste som skal have de penge retur he he

0 0

Om brug af cookies