Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nu kan du bruge Mobilepay i supermarkedet

Nu kan du bruge Mobilepay i supermarkedet

Mobilepay klarer indkøbskurven. Detail-giganten Dansk Supermarked ruller nu appen ud som betalingsløsning.

Inden året er omme, kan du betale for dine grøntsager, kød og sodavand med Mobilepay - hvis du køber ind i en af Dansk Supermarkeds 600 forretninger.

Dermed rykker Mobilepay cementerer app’en sig yderligere som danskernes foretrukne mobilbetalingsmiddel.

App’en er nu at finde på 2 millioner danskeres mobiltelefoner, og det er fremtidens løsning forklarer Dansk Supermarked direktør for e-commerce, Kenneth Nielsen, til Børsen.dk: ”Vi tror, det her bliver fremtidens mobilbetalingsløsning for store kædebutikker i hele dansk detailhandel. Det er en meget kundevenlig og intuitiv løsning, hvor du får beløbet direkte op på mobilskærmen og godkender betalingen ved at swipe.”

Læs også: MobilePay misbruges af svindlere

Kan bruges fra i dag

Befinder du dig nær Føtex i Storcenter Nord i Aarhus kan du allerede teste løsningen fra i dag af. Indkøbsvognen kan nu klares ved et enkelt svirp inde i Mobilepay-appen.
Der udrulles den første Mobilepay – udcheckning, for beliggenhed nær Dansk Supermarkeds IT-afdeling skal sikre en god support og give strategiske fordele.

Dansk Supermarked har dog allerede givet kunderne mulighed for at betale med app’en i kædens Starbucks-kaffebarer i Bilka og Salling.

På sigt vil betalingsapp’en kunne anvendes i Dansk supermarkeds kæder som Føtex, Netto, Bilka og Salling. Her regner Kenneth Nielsen med at mobilerne vil tegne sig for en ud af tyve betalinger inden næste sommer:

"Vi har over 200 millioner betalinger om året i Danmark. Det vil ikke undre mig, hvis fem procent af dem kommer fra mobiltelefoner til sommer næste år,” siger Kenneth Nielsen til Børsen.dk.

Mobilepay styrker dermed sin position i kampen om danskernes mobilbetaling, hvor Swipp har udfordret ved at tillade større beløbsgrænser.

Læs også: Swipp til angreb på Mobilepay og dankortet

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Georg 12-03-2015 22:33:58

Det er lidt utroligt når man følger med i den enorme reklame som Apple igen og igen formår at skabe.
Alle må indrømme at de forstår at sælge !!
1. Iphone er en dårligste mobil på markedet når det gælder modtagelse.
2. Prisen er alt for høj, måske derfor sælger de godt til unge mellem 10 og 18 år, det gælder hvem har den dyreste smrtphone
3. Oplader er noget det dårligste, kan sidestilles med NO NAME produkt.
4. Ekstrem dårlig service
5. Apple Pay blev annonceret som et vidunder, andre mobil mærker har haft NFC chippen i årevis
Synes Mobilsiden burde være mere seriøs, men tænker de er vel også købt af Apple, ligesom en del mobil selskaber.
I dag ku man så læse, at nu er det muligt at få NOKIA Here til Iphone, det som Apple selv udviklede var jo også ubrugelig

8 3
Linne 14-03-2015 11:25:16

Øhhh Georg... Har du fået det forkerte ben ud af sengen eller hvad sker der lige?? Virker som et indlæg der skulle på http://www.applebrok.dk :)

2 2
Shawn 13-03-2015 07:03:29

Sort jeg kan ikke se hvad det har med artiklen at gøre ?

2 3
12-03-2015 12:16:31

Forhåbentlig er Dansk Supermarked ikke gået med til en kontrakt som udelukker muligheden for i fremtiden at tilbyde Apple Pay.

1 4
Peter Frederiksen 14-03-2015 17:17:00

Danske Banks Mobilepay går uden om betalings (Dankort) terminalerne, som er drevet af Nets, umiddelbart ville jeg formode at Apple skal lave en aftale med Nets omkring Apple Pay (evt. derefter bankerne), da det sikkert vil blive meget dyrt at opsætte separate Apple Pay terminaler og tilhørende infrastruktur for supermarkederne.

Desuden tror jeg at Apple Pay ville blive puttet i graven i det meste af EU, pga. at Apple vil have en bid af gebyr kagen, hvilket flere EU banker er lunken overfor!
Modsat har Samsung Pay valgt ikke at opkræve gebyr for deres services og dermed mere spiselige, hvilket kan hænge sammen med at Samsung danske chef har bekræftet at Samsung Pay kommer til DK, samt at man allerede har lavet en aftale på plads med Nets i Norge.

3 1
TF 12-03-2015 13:41:22

Mon dog de har været så ubegavede at udelukke de to største spillere på markedet (apple og google) det kan jeg ikke se fornuften i iværtfald.

3 5
TF 12-03-2015 05:33:12

Dejligt at se mobilepay rykker frem i verden (danske tjenester er jo at foretrække) og det lader jo til at den er lige nem at bruge uanset hva platform (ifølge deres egen lille video) man er på så det skal nok gå dem godt.

3 5
Shawn 13-03-2015 07:04:59

Ja det er ret positivt ;)

1 1
saliuu 11-03-2015 18:40:52

Prøvede det i dag, det virkede fint, bortset fra at animation droppede pænt mange fps efter fuldendt betaling, det forbedre de forhåbentlig snarest.

1 4
Allan 11-03-2015 17:41:46

Og iPhone ejere skal bruge bluetooth til manuel registrering af butikkernes terminaler. haha.
Fedt at man har en bedre telefon med NFC. :-)))

19 5
12-03-2015 12:32:45

Det kommer jo i sidste ende til at gavne både Apple og deres kunder at MobilePay er et besværligt betalingsmiddel for iPhone-brugere. Hvis det kun er Android og Windows brugere der gider at bruge MobilePay i Dansk Supermarked bliver det meget nemmere for Apple at sælge Apple Pay løsningen til Dansk Supermarked når den kommer til landet. Til den tid bliver det spændende at se om det er MobilePay eller Apple Pay der står for de fleste og største transaktioner ved kasselinien ;)

3 4
Allan 12-03-2015 17:44:11

Vi kommer næppe til at se Apple-pay i Danmark foreløbigt, efter som kontrakten med Dansk supermarked kun tillader mobilepay, som den eneste operatør frem til 2020. - vi vil måske se Apple pay i slikbutikker o.lign. :-)))

6 1
N 12-03-2015 14:02:06

Nej sørme om "jeg har en iphone, så jeg har mange penge" kortet ikke lige blev trukket. Utroligt at nogen stadigt hænger i sådanne klicherer.

3 2
TF 12-03-2015 14:06:42

Jeg syntes det er mere utroligt at du vil støtte op om allans hater pjat, jeg havde ærligtalt forventet mere af dig :-(

2 5
N 12-03-2015 14:14:45

Jeg støtter ikke op om noget. Jeg kommenterer på en anden kommentar.

4 1
TF 12-03-2015 14:49:30

N 11-03-2015 19:49:36 Nej nej Allan, det er 5800 nu ;-) Det kan jeg se.

0 5
N 12-03-2015 15:24:47

Nå for den. Er det at støtte op? Jeg troede egentl8g bare jeg lavede sjov, nu hvor der var en smiley på. Nå men den findes ikke længere, den var også langt over stregen. Det er dejligt at se mobilsiden.dk holde en dejlig rødt tråd i hvad der slettes..........

5 0
AS 12-03-2015 08:24:43

Hvori ligger forskellen mellem et køb via bluetooth og nfc?

0 1
Allan 12-03-2015 10:09:33

NFC åbner automatisk appen mobilepay, registrer automatisk terminalens mac adresse, du skal kun godkende betaling.
1. NFC = smart
2. Bluetooth kluntet og gammeldags, som iPhone bruger må nøjes med. :-)))

9 6
AS 12-03-2015 14:21:31

Allan der er jo ikke rigtigt. De fungere fuldstændigt ens. Smut engang forbi DB's hjemmeside

1 6
Allan 12-03-2015 18:05:29

Nej. sæt dig ind i tingene.
NCF chippen forbinder automatisk bluetooht til terminalens mac adresse, samtidig åbner NFC automatisk app'en.
Så med NFC er det hurtigere nemmere, og bare mere smart, end telefoner der ikke kan bruge NFC. :-)))

4 3
AS 12-03-2015 20:26:52

Muligvis er du meget intelligent, men hvad mener du at NFC chippen automatisk forbinder bluetooth'en til terminalens osv.. :-). Iflg. Danske Bank fungere det ikke som du siger og samtidig overser du det faktum at du skal benytte en kode for i det hele taget at benytte app'en. Kan du ikke lige smide et link som viser at jeg tager fejl?.

2 3
Allan 12-03-2015 21:24:35

Det er jo hele pointen ved NFC. Nemlig at tingene sker automatisk. I vil kunne se det når de første terminaler er klar.

3 1
TF 12-03-2015 21:52:59

Har du set DB's video demonstration ?

1 2
N 12-03-2015 22:44:21

De viser desværre kun hvordan det fungerer med BT på iphone.....

2 0
saliuu 12-03-2015 23:57:03

Har ikke lige tjekket om den åbner appen, men da du alligevel skal indtaste 4 tals koden, vil jeg nok åbne appen alligevel før jeg når kassen. Kan tjekke om MP har implementeret funktionen næste gang jeg er i føtex.

2 2
TF 12-03-2015 20:16:04

Prøv nu at gøre som der blev sagt og kig selv på DB's side.

http://m.danskebank.dk/da-dk/mobilepay/Pages/mobilepay-i-supermarkedet.aspx

1 3
Linne 11-03-2015 22:06:36

Tror der er noget jeg er gået glip af.. Hvad har det med nfc at gøre når der skal betales med mobile pay?? Mobile pay virker vel ens på alle telefoner?

0 4
saliuu 13-03-2015 00:10:30

Ikke rigtigt, når du vil bruge det nye fra nyheden har MobilePay brug for at kommunikere med "kasseapparatet", for at kunne vide hvad beløbet er og hvem senderen er. Du har derfor brug for noget der virker kun i en short range af 0-30cm, da du ellers vil have problemer med at andre "kasseapparater" også vil have dine penge. Det er her hvor NFC er en god løsning da det overholder det, og bruger ikke strøm med mindre det er i brug.

På grund af Apple ikke vil give adgang til deres API for NFC, for at promovere deres ApplePay, er man nød til at bruge en anden trådløs løsning, hvor det næstbedste DB kan bruge er bluetooth. Bluetooth er en forældet teknologi, der har mange problemer, som kan forsage det ikke virker, og det er en sikkerhedsrisiko + strøm brugende løsning at have det kørende hele tiden, så hver gang man vil bruge mobilepay ved kassen skal man aktivere det.

Håber denne forklaring gør det lettere at forstå, prøvede at undgå at være for teknisk så det var lettere at læse.

2 1
Linne 14-03-2015 11:27:32

Jeg siger tak... Så fangede jeg det også:) spøjst det ikke fremgår af artiklen:)

0 1
AS 13-03-2015 23:19:22

Sikke dog uoplyst sludder. Bluetooth ble er nyere teknologi end nfc. Bluetooth kan indstilles til at virke fra 1 cm til "uendeligt".

2 3
TF 11-03-2015 18:52:22

Dejligt så er allans dag reddet og han kan gå glad i seng :-)

4 21
saliuu 11-03-2015 18:39:16

Det bliver dummer når man ved at iPhone 6 (og plus) har NFC, men desværre har Apple begrænset det til at det er kun deres app "Apple Pay", som får adgang til NFC >.>

10 3
Kurt L Andersen 11-03-2015 19:20:42

Sådan er det jo når man køber noget fra apple, du giver 5,5 k for en mobil som du ikke bestemmer det mindste over Lækkert ikke ;)

11 3
TF 11-03-2015 19:23:15

Jo den er sku lækker :-)

2 20