Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nu kan du spille Hugo på mobilen

Nu kan du spille Hugo på mobilen

Den kendte skærmtrold Hugo er tilbage – nu på mobilen.

<sub><span style=Hugo kom til verden i 1989, med det formål at tilbyde interaktiv underholdning. Hugo blev spillet på TV, hvor spilleren blev guidet via telefonforbindelse og styrede Hugo med tryktasterne. Spil-franchiset blev solgt til udlandet og havde stor succes i mere end 40 lande. I 2009 blev Hugo udvalgt af det Kgl. Danske Bibliotek til at være en central del af den danske digitale kulturarv." />
Hugo kom til verden i 1989, med det formål at tilbyde interaktiv underholdning. Hugo blev spillet på TV, hvor spilleren blev guidet via telefonforbindelse og styrede Hugo med tryktasterne. Spil-franchiset blev solgt til udlandet og havde stor succes i mere end 40 lande. I 2009 blev Hugo udvalgt af det Kgl. Danske Bibliotek til at være en central del af den danske digitale kulturarv.

Du husker nok TV-spillet Hugo fra Eleva2eren på TV 2 i 90’erne, og senere fra morgen-TV.

Hver fredag aften dystede danskerne i Hugo-spillet, fra deres fastnets-trykknaptelefon.

Nu relanceres Hugo med en stor satsning på en mobilversion af det klassiske spil.

Hugo Retro Mania, som spillet hedder, kan købes til Android, iPhone, iPad og iPod. Men det findes også til Playstation PSP Minis og PC.

Du kan samle guld og rubiner, kæmpe mod den onde heks Afskylia samt undgå dynamitstænger, for kun seks kroner på mobilen og 12 kroner hvis du køber iPad-versionen.

Nu mangler vi så bare en anden TV-klassiker, Oswald.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Gordon 04-11-2011 16:43:28

og så siger man der ikke findes virus til iOS ;p

0 0
Kim Harder 04-11-2011 01:05:30

Jeg har nu ikke fundet, andet end de sædvanlige Huggo spil til pc. Ovnnævnte spil findes åbenbart kun til mobiltelefoner.

0 0
04-11-2011 10:00:16

Og til tablets, i hvert fald dem der kører iOS :)

0 0
nudsen4ever 03-11-2011 21:56:22

håber da der kommer flere end bare 1 bane.. så er det trods alt lidt sjovere spille istedet for den samme bane hvor man bare skal lave en highscore.. men rigtig fedt at de laver en mobilversion af det gamle spil, det var mega sjovt og prøve igen... :D spillede det på Sensation og fungerede upåklageligt :D

0 0
03-11-2011 12:12:21

Jeg kan konstatere at det nye Hugo spil som jeg nok skal få brugt meget tid på, virker uden påklagelse på både min iPad og iPhone 4 :D

Men det er jo selvfølgelig også Apple produkter såå... ;)

0 0
Thomas Kristensen 03-11-2011 11:34:05

Kanon gammel spil, vi kender fra eleva2oren (Staves?)

Helt klart de 6 kr. værd
Det eneste negative er at spillet ikke fylder hele skærmen på min Sensation, men det er meget lidt i hver højre og venstre side :)
Så det er til at leve med

Men fuck hvor er jeg dårlig til den, er ikke engang kommet igennem første bane endnu, men okay jeg har også kun lige prøvet det 3 gange :)

0 0
CerB 03-11-2011 10:30:03

Virker fint på min gamle desire.

0 0
Tom Jensen 04-11-2011 22:17:30

Den er ikke kompatibel med min kones Desire. Men en gammel LG GT540 kan godt ( - tilsyneladende, jeg har ikke prøvet, men den er stadig på min liste over enheder i Android Market, og den er angivet som værende kompatibel).

0 0
David K 03-11-2011 09:42:12

Spiller perfekt på SGSII, men gid det var det helt gamle pc spil der var portet, kunne være mega fedt.

0 0
BallonPedro 03-11-2011 09:07:01

Ved ikke specielt hvad det kræver, men kan se at til min Arc er det kompatibelt :)

0 0
Durante 03-11-2011 09:05:12

Forhåbentligt kommer det til windows phone!

0 0
Lennart Hoffmann 03-11-2011 08:46:58

Når man finder den på marked fra telefonen, siger den at det ikke er kompatibelt... (Desire S)

0 0
Lennart Hoffmann 03-11-2011 08:42:21

HVOR ser du at spillet ikke er kompatibelt med Desire S..
Det syns jeg da ikke at der står noget om i hverken artiklen eller android-marked.

0 0
Thomas jørgensen 03-11-2011 11:22:04

Jeg loggede ind via nettet for at downloade det, så siger den at det ikke er kompetibelt, men ellers ja på market via telefonen siger den det samme.

0 0
Thomas jørgensen 03-11-2011 08:38:44

Øv for min Desire S

0 0