Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nu kan Xperia X8 opdateres til Android 2.1

Nu kan Xperia X8 opdateres til Android 2.1

Allerede nu kan ejere af Sony Ericsson Xperia X8 opdatere deres mobil fra Android 1.6 til 2.1.

Selvom de noget ældre modeller i Sony Ericssons Xperia X10-serie først for nylig er blevet opdateret, er der allerede godt ny til dem, der har investeret i Xperia X8, der er rimelig ny på markedet.

Xperia X8 kan nemlig allerede nu opdateres til Android 2.1.

Opdateringen sker via programmet PC Companion, det kan hentes via Sony Ericssons hjemmeside.

Opdateringen foregår i store træk på samme måde som vi har demonstreret med Xperia X10 mini. Se også videoen nedenfor. Husk i øvrigt altid at lave backup, inden mobilen opdateres.

Nyt i X8 med Android 2.1

  • Opgraderingen retter blandt andet op på små-fejl og gør X8 hurtigere i brug.
  • Forbedret Bluetooth, så man nu kan sende og modtage billeder, kontakter og andre filer. 
  • Automatisk synkronisering af kontaktbilleder mellem Facebook og adressebogen. 
  • Bedre håndtering av billeder, lyd, tekst og numre i SMS'er.

Sådan opdaterer du Xperia X10-serien:


Sony XPERIA X8 - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

SørenB 07-12-2010 19:05:36

http://blogs.sonyericsson.com/products/category/xperia-x8/

Her nævnes hvilke sæt som er klar til opdatering. Min var 1242-3079 (på Telia)

0 0
Peter 07-12-2010 13:02:15

Jeg kan stadig ikke opdatere til version 2.1. PC Compagnion siger, at telefonen er up to date. Det er en oplåst mobil fra 3 med et Telmore kort i. Har det noget at sige?

0 0
SørenB 06-12-2010 16:59:16

Har opdateret min datters X8'er uden problemer. Det er vigtigt at man følger instruktionsvideoen (se http://www.youtube.com/watch?v=GPCTw_g1ja8 )

Telefonen kører nu mere flydende end før, og generelt mere stabil.

0 0
sune 03-12-2010 09:23:51

Update: Backup og restore er åbenbart pre-instaleret med opdateringen - derfor kunne versionen hentet fra m.sonyericsson.com ikke instaleres.

Mht. gmail synkronisering, tror jeg at den forsøgte at gøre det på et wifi netværk med usansynligt dårlig forbindelse, i stedet for at bruge mobil data.. derfor tog det for evigt.

Telefonen vil nu meget gerne starte sindsygt mange apps på en gang, hvilket kan resultere i:

* Den kan blive sindsygt langsom og hænge for vildt
* Batteriet aflades hurtigt uden at telefonen bruges (Glemte min telefon hjemme i går. Havde lige taget den ud af laderen, så der var fuld juice. Da jeg kom hjem 9 times senere var telefonen gået ud!)

Hvis du instalerer "Advanced Task Killer" kan du selv styre hvilke applikationer du ikke vil have kørende.

0 0
sune 01-12-2010 17:31:06

Backup og restore vil ikke instalere efter update - og dermed kan jeg ikke gendanne mine data. Desuden skriver gmail blot "Venter på synkonisering" når jeg åbner applikationen. Ind til videre ikke nogen succes

0 0
sune 30-11-2010 23:14:10

Bare dejligt :-)

0 0
Dorte Rasmussen 30-11-2010 08:21:47

Tak skal I ha, det prøver jeg. Håber det lykkes, ellers ryger den til salg...

0 0
Marianne 08-12-2010 21:18:39

Dorte-Fik du det til at virke-og hvordan? Kæmper desperat..

0 0
Dorte Rasmussen 29-11-2010 21:30:16

Der er ikke T9 tastatur i opdateringen...hjælp Kurt!!! Hvor har du hentet et fungerende T9 tastatur, er desperat for at få det!!!

0 0
Kurt Hansen 29-11-2010 22:03:31

der er flere muligheder, der kan downloades smart keyboard pro inde på android marked. Mener det kostede omkring 15 kr. der kan også hentes en htc mod, som du kan finde linket til inde på mobildebat, kan ikke lige huske det. Det er gratis, men skal så ligges ind på mobilen manuelt.

0 0
Bepper 30-11-2010 03:10:52

Hej Dorte,

Nu er det lykkedes mig at installere "Smart keyboard" som det hedder fra Android market, på min X10 mini. Det har T9 tastatur når telefonen holdes i vertikal position. Og det virker garanteret på samme måde på en X8 fra Sony Ericsson.
Derefter skal man installere en language-pack, samt ændre lidt indstillinger i settings, så er man flyvende.
Hvis du har mod på at lege lidt, så kan du installere app'en "SlideIT keyboard", og så kan du Swype' - med godt nok med almindeligt tastatur.

0 0
Marianne 08-12-2010 21:37:07

Hvad er det for nogen ændringer du foretager i settings? Jeg kan simpelthen ikke få det til at virke :(

0 0
Bepper 29-11-2010 15:05:39

Er der noget nyt om dette? Kommer det, skulle det komme? Kan I give besked?
Overvejer Sony Ericsson X8 som julegave, til en der er vant til T9 tastatur nemlig.

0 0
SørenB 07-12-2010 19:10:02

Jeg kan simpelthen ikke se problemet med manglende T9 tastatur, især set i lyset af at man kan hente det hvis man mangler det.

Der er QWERTY tastatur, og hvis man vender telefonen vandret kan selv mine fede fingre ramme bogstaverne. Telefonen foreslår ord efterhånden som man skriver, så alt i alt fungerer det godt efter min mening. Bevares, man skal lige vende sig til det, men i følge eksperten (på 12 år) skulle man da lige vende sig til det men nu er det helt fint.

0 0
Kurt Hansen 29-11-2010 16:09:22

Tror ikke du skal regne med at der er t9 tastatur med i opdateringen. Da det er et valg s.e. har lavet ved denne mobil. Men det er let at hente et fungerende t9 tastatur til den. Det har jeg selv gjort :)

0 0
Kurt Hansen 28-11-2010 11:22:33

Er der nogen som har fået opdateret deres x8 ?

0 0
sune 27-11-2010 00:39:14

Det er fra en side om 2.1 til X8

0 0
sune 27-11-2010 00:34:20

Fra Sony Ericssons hjemmeside:

Du kan finde tilgængelige opgraderinger til din mobil på flere forskellige måder. Tilgængeligheden afhænger af din udbyder og/eller din placering... Den præcise lanceringsdato afhænger af udbyder og/eller marked

0 0
Peter 26-11-2010 17:03:48

Har lige prøvet. Har I selv prøvet???

0 0