Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nu kommer "Android-on-a-stick"

Nu kommer "Android-on-a-stick"

Android kan snart køre på alle fladskærme i dit hjem ved hjælp fra ny HDMI dongle.

Den nye HDMI dongle med Android.
Den nye HDMI dongle med Android.

Googles Android styresystem kan køre på mange forskellige apparater lige fra telefoner over tablets til køleskabe.

Google har også forsøgt at få Android ind på din TV-skærm ved hjælp af Google TV, men indtil videre har denne satsning ikke haft den store succes. Et nyt produkt fra Always Innovating kan måske ændre på det.

Always Innovationg introducerer under CES messen i Las Vegas en ny HDMI dongle med indbygget Android.

Den nye dongle, der virker på alle slags TV, sættes i en ledig HDMI indgang bag på et TV og forbindes til TV’ets USB indgang eller en ekstern USB strømforsyning for strøm.

Selve donglen indeholder en Cortex-A9 OMAP 4 chip der kører mellem 1-1,8 GHz, 1 GB ram, et micro-SD kort, Wi-Fi og Bluetooth. Styresystemet vil være Android Ice Cream Sandwich, som ifølge producenten skulle være kompatiblt med Google TV.

Udover adgang til små widgets og streaming af H.264 video byder donglen også på mulighed for at afvikle avancerede 3D spil.

Always Innovating vil dog ikke selv står for produktionen og markedsføringen af den nye HDMI dongle, da de udelukkende står for udviklingen. Firmaet forventer dog, at deres samarbejdspartnere lancerer produkter baseret på deres design i løbet af sommeren 2012.

Prisen er endnu ukendt, men kommer nok til at ligge et sted mellem 49-99 dollar, hvilket sandsynligvis bliver til 600-900 kroner.

Læs mere on produktet på Always Innovation eller se den korte video gennemgang.

Få notikationer:

Kommentar

x

Opret bruger
Hans Jákup Danielsen 09-01-2012 13:23:25

den vil da være perfekt med onlive på...

0 0
JP 09-01-2012 11:44:16

Et firma udvikler noget. Regner med at et andet firma vil producerer det, og et treide firma vil udvikle software til det, og et fjerde vil lever indhold til det.

Det skal nok gå... hvis alle bare arbejder sammen i skøn harmoni ligesom Apple.

0 0
evilguy 09-01-2012 13:10:00

@JP: Hvor meget kender du til OEM branchen?
Det er meget normalt at en virksomhed udvikler en løsning mens andre virksomheder tager sig af produktion og markedsføring. Det er meget udbredt lige fra TV over telefoner til DAB-radio og DVD-afspillere.

0 0
JP 09-01-2012 15:27:58

TV, Radio, DVD er standard vare. Der er en standard leverandør af indhold, og der er ikke nævneværdigt software.

Andorid stick'en kræver design, produktion, software, indhold og salg. Som alle håndteres af forskellige selvskaber.
Dermed er der ingen som tager ansvar for hele oplevelsen.

Hvis ikke den performer godt nok siger hardware folkene, at det må software løse. Samtidigt med at Software bare siger at der skal nogle flere dualcores i hardwaren. Hvis ikke der er noget indhold som den kan vise, siger begge at det må nogle indholdsleverandøre håndtere.

0 0
evilguy 09-01-2012 20:33:55

@JP: Nu arbejder jeg selv lidt med OEM produkter, hvor man f.eks. får lavet et design på et produkt og så derefter køber sit til elektronikken hos ét firma og selve softwaren hos et andet firma.

Hvis man f.eks. vil have lavet en internet-radio, så kontakter man et designbureau og en producent i Kina. Man får lavet et unikt design, eller vælger et standard design som producenten allerede har lavet. Derefter vælger man design af indmaden i produkter - altså f.eks. højttalere og DSP-chips med mere. Derefter skal man vælge hvilken software der skal ligge i enheden, hvilket nogle gange afhænger af indmaden.

Selvom firma A har opfundet reference-designet, firma B har lavet designet, firma C står for produktionen og firma D står for salg og markedsføring, så kan det sagtens lade sig gøre med gode resultater. Personligt så beviser jeg det hver evig eneste dag ved at afsætte produkter på det danske marked - produkter som er produceret efter ovenstående fremgangsmåde.

Så stol på mig - det kan sagtens lade sig gøre ;-)

0 0
09-01-2012 16:54:46

Det er da vist ved at være tid til at du får udskiftet dit S/H fjersyn med noget tidssvarende. De er spec'et med div. software.. Selv nyt køkkenudstyr er programmeret mere eller mindre...

0 0
JP 09-01-2012 19:47:26

"nævneværdigt software"

0 0
09-01-2012 20:01:07

De fleste nye TV har brugerflade hvor der er apps, og kan installeres apps. Sååå det er ikke bare firmware vi snakker om længere..

Men tag nu Iphone...Den er nemligt fuldt ud produceret af apple, eller... Ram Samsung, skærm LG, Chip nej hov også samsung.... Sjovt at alle disse forskellige firmaer kan lave verdens mest populære mobiltelefon....

0 0
JP 10-01-2012 10:43:35

Og Apple har den fulde kontrol fra design, produktion, software, indhold og salg.

Og levere dermed et bedre produkt hvilket er bevist både ved kundetilfredshed og stigende markedsandel, og at den eneste Android producent som tjener penge, skamløse kopier alt hvad Apple laver.

0 0
09-01-2012 12:48:42

Produktet er jo klart, det skal bare sættes i produktion.

Og så er der et alternativ til Apple TV, uden grim kasse...

0 0
Jacob Madsen 09-01-2012 10:15:58

So ein ding muss ich auch haben... Håber, at I vil følge op på dette, når der kommer mere info. :-)

0 0
BallonPedro 09-01-2012 11:12:48

Uhh, også mig også mig :)

Er helt klart noget jeg vil se nærmere på når det kommer. Ser alt for godt ud i videoen, og endnu bedre hvis det kommer med ICS.

0 0
Kim Christiansen 09-01-2012 09:47:33

Det skal bare ejes! Rigtig fed idé. Med bsplayer til Android er der jo fed stramning af alt media! Selv fra rar filer:-)

0 0
Hans Jákup Danielsen 09-01-2012 13:24:16

ahemm... stramning? høhø

0 0
Michal 09-01-2012 11:09:49

Ja hvis prisen bliver der omkring skal den da bare købes, det kan ikke gå forstærkt.

0 0
Henrikmand 09-01-2012 09:30:10

Se det er virkelig noget, der rykker! ICS på din fladskærm med WiFi og BT.

Det giver da uanede muligheder!!!

0 0
Dennis V 09-01-2012 09:06:23

Det lyder skisme spændende, ser jeg frem til at høre mere om. :-)

0 0
x