Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nu kommer Flash til iPhone

Nu kommer Flash til iPhone

Adobe overgiver sig, og understøtter nu Flash-videoer på Apples iOS-enheder.

Selvom Apple endnu ikke har godkendt det, er der håb forude for iOS-brugere, der ønsker sig Flash på deres iPhone, iPod Touch eller iPad.

Adobe, der står bag Flash, har nemlig lanceret en opdatering til Flash Media Server, som nu kan supporte Flash-videoer til Apples iOS-enheder.

Det skriver Computerworld.no.

Apple og Adobe har ellers været i strid, siden Apple lukkede Flash ude af iOS, og beskyldte Flash for at være fyldt med fejl, batterislugende, og en stor sikkerhedsrisiko.

Men nu har Adobe tilsyneladende taget kritikken til sig, og med Flash Media Server 4.5 er det muligt at streame video til iOS-enheder. Spil og annoncer i Flash understøttes dog fortsat ikke.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jonas Rasmussen 14-09-2011 18:54:53

åh nej... nu bliver google sikkert snart sagsøgt fordi Apple mener at det med flash på mobiler... det var da deres ide...

0 0
Jeppe Andersen 14-09-2011 19:42:52

Hvorfor skulle de det?

Jeg kan fortælle dig at Apple hjalp Adobe ud med deres programmer i starten men svigtede dem i slutningen 1990'erne hvor Apple var tæt på konkurs

0 0
Durante 14-09-2011 11:04:03

*Venter spændt på iphone fanboys, der kommer stormende og bøjer sig for Adobe og Flash* :o)

Spøg til side. Det var da også på tide at der kom fremskridt. Det må være dødtrist at være på en hjemmeside fyldt med tomme felter

0 0
David 16-09-2011 16:26:48

Fanboys er på alle fronter, har du prøvet at kigge på nogen af Nokia artiklerne på dette site? :)

0 0
Per 16-09-2011 00:28:25

flash er ubrugeligt.. er sjældent på sider med flash..

0 0
Kalle 14-09-2011 12:54:47

man kan godt høre at du ikk har haft møj Iphone i hånden de fleste apps med nyheder og lign. DR og tv2 lokale nyheds apps og metro m.m ja alle kan man se video på og hvem gider så og se rigtige hjemme sider ... nåååårh ja der er da skod apps som ekstrabladet og BT dem kan man godt undvære...
konklusion : Flash er lidt opreklameret ... sorry det er sådan der er

0 0
Durante 14-09-2011 13:07:44

Små slag... du skulle nødig få et hjertestop ;o)
Men personligt er jeg ikke den store tilhænger af de "falske hjemmesider". Nu er det jo ikke kun Iphone der er uden flash, så jeg burde kende frustrationen efterhånden. Og DR og tv2 apps har aldrig just været geniale. Tålelige men... meh.

Hjemmesider bruger stadig flash i dag. Sådan er det, og det er kun godt at man kan skimte et websitemæssigt håb forude for Iphone... og lur mig ikke om de ville give mulighed for at slå det fra hvis den faktisk fik flash til dem der ikke kan lide den store stygge ulv ;o)

0 0
Kalle 14-09-2011 14:11:05

Hey Durante..hehe
Ja jeg ved det .... kan bare ikk lade være med at provokere lidt for verden går ikk under på grund af manglene understøtelse af flash og der er okay ting med flash men det meste er middelmådigt og hurra for det frie valg hehe ... de rigtige hjemme sider ser jeg på pc

0 0
14-09-2011 15:23:37

Ja og det frie valg har du pt ikke med iPhone. Desuden vil jeg da tilføje at jeg, og formentlig mange andre herinde, kan surfe på det normale og flashinficerede net uden problemer.

0 0
Per 16-09-2011 00:31:10

så køb Android hvor du skal vente 1år efter udgivelsen af en ny version, til du får den på den plastik mobil

0 0
Thomas 16-09-2011 01:29:11

Du mener alu-telefon.... det er iphone der laver billige plastik telefoner...

0 0
Per 17-09-2011 12:26:56

Find noget plastik på en Iphone 4?

0 0
Kalle 14-09-2011 12:57:03

Og nu er det sådan at de fleste flash jo iøvrigt er reklamer altså bare fyld fyld fyld..... der bruges til at finansere siderne

0 0
14-09-2011 11:45:05

Ja de vil så stadig være der ;D Det er som skrevet kun flash video :D

0 0
Durante 14-09-2011 12:55:17

Men stadig fremskridt ;-)
Det giver et lille håb om at vi en dag vil slippe for dem

0 0
Torkild 14-09-2011 10:19:00

ja der er dårlig sikkerhed i en iPhone, så den kunne godt forbedres.

0 0
Jeppe Andersen 14-09-2011 18:31:15

Der er ikke dårlig sikkerhed i iPhone. Pga det mere lukket system, er sikkerheden netop højere

0 0
Thomas 16-09-2011 01:27:20

hmm mystisk holdning du har, med alle de pdf exploits og skidt og kanel der flyder rundt til iOS.
Nok også en grund til at iOS var det første smartphone system der blev hacket til Pwn2Own hacking konkurrencen i år. (android kunne slet ikke hackes)

Nej du, din viden viser tydeligt den hjernevaskende effekt som apple's "der findes ingen virus på apple" kampagne har haft.

0 0
David 16-09-2011 16:24:39

Deres lukkede system gør vel at der er mindre sandsynlighed for at du kommer til at installere ondsindet software?

0 0
Jeppe Andersen 14-09-2011 10:04:47

Men deres sikkerhed skal forbedres :)!

0 0