Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nu kommer HTC Sensation

Nu kommer HTC Sensation

HTC’s nye topmodel Sensation kommer snart i de danske mobilbutikker.

HTC Sensation (Foto: Mobilsiden.dk)
HTC Sensation (Foto: Mobilsiden.dk)

Nu skal du snart ikke vente længere på at få HTC Sensation med dig hjem.

HTC skriver i en pressemeddelelse, at mobilen ligger klar til salg den 6. juni i Danmark. Den forventede prisen uden abonnement bliver omkring 4.400 kroner, oplyser HTC.

Ifølge Mobilpriser.dk er de første priser dog noget højere. Billigste pris er netop nu helt oppe omkring 4.900 kroner.

HTC Sensation kører på Googles styresystem Android 2.3.3 ved lanceringen, og vil kunne opdateres til nye Android-versioner i 18 måndeder frem.

Læs også:
- Web-TV: Se den nye skærmlås på Sensation
- Web-TV: Derfor er HTC Sensation smallere
- HTC Sensation - de første tanker

Web-TV: Se HTC Sensation helt tæt på


HTC Sensation - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

spock123 28-05-2011 15:30:43

Sensation er en fed mobil - men husk lige på at boot loaderen er locked.

Glem altså alt om custom rom's i den nærmeste tid - uanset hvad HTC siger officielt, er det slet ikke sikkert Sensation nogensinde bliver unlocked.

0 0
Alexander 28-05-2011 16:04:58

Jo det er den selveste Peter Schou var ude på sin Twitter profil og sige at boot loaderen var unlocked af meget stor efterspørgsel.

0 0
Jeppe Jørgensen 28-05-2011 07:26:57

Man kan nu godt købe den billigere end de 4900,- inde på http://www.mobilityshop.dk/shop/htc-sensation-android-1657p.html

0 0
Belgarion 28-05-2011 06:46:12

Samsung Galaxy S2 vs HTC Sensation - Browser Performance..

http://www.youtube.com/watch?v=gAuNsHPnK3I

0 0
René Hornbech Jensen 26-05-2011 13:09:38

Er det bare mig der er noget skeptisk over at i nu skriver en dicideret dato for hvornår den kommer, jeg har ikke hørt om en præssemeddelelse, og kan heller ikke finder nogen på Htc's hjemmeside.
Ikke endgang teleselskaberne har hørt om nogen specifik dato

Kom med noget dokumentation for påstanden.

0 0
Lasse Olsen 25-05-2011 09:37:43

Er SD-hukommelsen stadig et bump på vejen?? Det har irriteret mig fra dag et, at man skulle vente på loadtime i form af grå vinduer på fx. legend og desire, når man bladre i sine albums og billeder! Dette skulle skyldes at lagret er et SDkort?? Lider sensation af samme problem??

0 0
Thinkpad61P 25-05-2011 22:49:06

Endnu værre er det vel, at der slet ikke er så meget hukommelse som på SGSII. Er nok ikke den eneste som synes det er meget træls, at man får besked om, at der næsten ikke er mere plads tilbage på telefonen. Og det er selvom, alt der kan, er flyttet til SD-kortet (som alt andet lige ER langsommere end den hukommelse som sidder i fx SGSII).
Surt, at hTC sparer netop lige på det punkt, ellers var det helt sikkert DEN, som blev valgt.

0 0
Shawn S. Ø 25-05-2011 20:14:32

Jeg havde en Desire og har aldrig prøvet de der grå vinduer ;)

0 0
Nygaard 25-05-2011 13:06:46

Det vides ikke endnu, da telefonen ikke er blevet testet i endelig version.
Til gengæld har HTC allerede afsløret, at der i Sense 3 er implementeret en algoritme, som automatisk eliminerer overdreven brug af spørgsmålstegn.

0 0
Rune 25-05-2011 12:19:40

Hey, nu har jeg ikke prøvet Sensation endnu, men på min Desire HD er der kun grå pletter i under 1 sek når jeg bladre i mine billeder.

Så kan kun forstille mig at det er bedre på Sensation'en da den er hurtigere :)!

0 0
Rune 25-05-2011 12:19:38

Hey, nu har jeg ikke prøvet Sensation endnu, men på min Desire HD er der kun grå pletter i under 1 sek når jeg bladre i mine billeder.

Så kan kun forstille mig at det er bedre på Sensation'en da den er hurtigere :)!

0 0
Rune 25-05-2011 09:29:55

Til jer der overvejer Sensation er der et link til livechatten mellem HTC og brugere: http://m.mobil.nu/nyheder/se-hele-live-chatten-med-htc-her-1.470821.html

Sensation vs Galaxy2: Det er en smagssag, om hvorvidt den ene er bedre end den anden, tror jeg ikke du kan sige før begge er testet, da en mobil ikke kun er det der står på papiret, men også hvordan virker i praksis.

Sense vs LauncherPro: har selv leget med begge 2, og et andet kaldet SPD shell (Som jeg pt anvender)
Synes LauncherPro blev kedeligt i længden, SPD shell har nogle fede animationer, men der er stadig småfejl i det, så nok bliver rettet i fremtiden. Men når jeg får min Sensation satser jeg på at anvende det nye Sense 3, da det virker som om de har lavet nogle fede forbedringer.

0 0
Shawn S. Ø 25-05-2011 20:11:57

Og vi elsker jo når der er noget nyt at lege med ;)

0 0
Alexander 25-05-2011 20:30:52

yeah
! ;)

0 0
Alexander 25-05-2011 20:30:50

yeah
! ;)

0 0
Thomas Kristensen 24-05-2011 17:21:36

HTC Sense og Launcher pro er langt fra det samme, du har så mange flere muligheder mere med HTC Sense
Har prøvet Launcherpro men droppede det efter nogle timer :)

0 0
24-05-2011 19:09:26

Mange af de funktioner LP minder faktisk meget om dem du får med sense samt mange muligheder som du ikke får med sense eller som først er ved at blive standard.

0 0
Jonas 24-05-2011 23:47:51

Hvad er det lige du har med sense som du ikke har med launcher Pro ???

0 0
Arkanis 24-05-2011 16:08:55

Er det kun mig der syntes denne slags nyheder er lidt sjove og meget misvisende ?
NU kommer HTC Sensation !!!!! _altså den 6. juni :D om ca 13 dage :D

0 0
Malte 24-05-2011 17:28:24

Hvis ikke mobilpriser.dk af og til fyldte om med lidt mere ikke-information, hvordan skulle de så kunne bringe reklamerne?

Til HTC Sensation: jeg har haft HTC siden Magic og skal også have Sensation. Jeg har haft både Samsung og LG telefoner. I ca. 10 dage, så opgav jeg dem. HTC fattede fra dag 1 hvad en mobiltelefon skal være; jeg har ingen tillid til hverken Samsung eller LG mere. Lad dem dog blot fortsætte med at lave TV, det er de gode til.

0 0
Alexander 25-05-2011 19:57:15

Det har du fuldstændigt ret i( ved ikke helt om jeg stavede det rigtigt) LG og Samsung laver de bedste TV men mobil Ui er de alt for dårlige plus at Htc Sense er både lækrere og smatere ind TouchWiz! Basta!!!!! :D

0 0
24-05-2011 15:49:34

Siger tak for den nyhed. håber bare at der kommer en test af mobilen inden den udkommer. :) (please :D)

0 0
Shawn S. Ø 25-05-2011 20:10:37

nope først når den ender på det danske marked

0 0
24-05-2011 15:20:52

Til alle der overvejer HTC pga Sense, så vil jeg minde om muligheden for at købe Launcherpro(el.lign.) til ca. 20kr, det kunne blive mit argument for at vælge SGSII frem for HTC.

0 0
24-05-2011 19:25:53

Nu er sense vel også mere end bare dit UI...Og lige hvad jeg kan se ud fra div youtubes, så er der godt nok langt fra launcher pro og op til sense.. Vil lige bemærke at jeg selv bruger launcher pro...

0 0
Shawn S. Ø 24-05-2011 18:13:14

Launcherpro når da ikke Sense 3.0 til sokkeholderne he he

0 0
Slaraffenland 26-05-2011 08:46:19

Er man til bling-bling vejr widgets, så overbevisende at man nærmest får vand i ansigtet, når vejrudsigten lover regn? Er man til "3D" effekter så skarpe at man nærmest skærer sig på dem? Og får man stå-dreng af at kunne skifte mellem "rejsetema" og "arbejdstema"? Jamen, så er Sense det helt rigtige valg.

Hvis man derimod er vokset fra bling-bling stadiet, og foretrækker et UI der udelukkende fokuserer på funktionalitet og hastighed så vælger man LauncherPro.

Så enkelt er det.

Eksempelvis har LancherPro udviklet sin egen Facebook widget, som er ekstrem simpel, men til gengæld ekstrem overskuelig og 100% driftssikker. Det er én af årsagerne til at jeg kører med LauncherPro.

Mvh
Thomas

0 0
24-05-2011 19:03:25

Nu har jeg ikke prøvet Sense 3.0, men jeg bruger selv Launcherpro på en HTC Desire og jeg synes det er bedre end sense, men det er også lidt sværere at bruge. Min kommentar var nu også primært ment til dem der ikke vælger en HTC.

0 0
Shawn S. Ø 24-05-2011 20:25:49

Du skrev det til dem som overvejede HTC pga. Sense og brugte det som et argument til at købe en SGSII.

Jeg syntes nu at SGSII er en super fed telefon. Og køber du den så får du klart en god telefon. Meeen at sammen ligne Sense 3.0 med Launcherpro er en smule tyndt.

0 0
24-05-2011 21:46:02

Baseret på det jeg har set om Sense 3.0 så har jeg svært ved at se andre funktioner, end den lock-screen, hvor der er en overlegen feature. Tilgengæld har Launcherpro en overlegen mulighed for at designe skrivebordene. Så indtil jeg ser flere nye funktioner så er jeg ikke solgt på sense over launcherpro.

Men jeg kan til gengæld se en fidus i at købe en SGSII som formentligt kommer til at koste det samme som Sensation men på mange punkter er overlegen teknisk og så installere launcherpro(eller en anden 3. parts UI). Mange af de funktioner som gør sense overlegen ud af boksen er noget du ofte kan hente gratis på Android Market. Derimod kan du ikke købe/hente kraftigere hardware på Android Market.

0 0
Shawn S. Ø 25-05-2011 20:07:40

Du kender desværre alt for lidt til Sense og i virkeligheden handler det kun om smag.. Om Sensation eller SGSII eller Sensation er overlegen teknisk(og her ligge de helt tæt) er nu heller ikke så vigtig. MEn vigtigt er det at få en god oplevelse med det man vælger ;)

0 0
Shawn S. Ø 25-05-2011 20:09:52

Det blev vist skrevet lidt hurtigt.. sorry(røde øre)

0 0
nudsen4ever 24-05-2011 16:01:41

PeterL..

Hvad er Launcherpro? hvad kan man gøre med det?

0 0
Lasse 24-05-2011 12:41:30

Er godt nok også i tvivl om hvilken jeg skal vælge, SGS2 eller Sensation. Hvornår kan vi forvente en anmeldelse og en direkte sammenligning mellem de 2?

0 0
Christian 24-05-2011 13:47:32

Der er en her :)

http://www.slashgear.com/htc-sensation-review-23153699/

0 0
nudsen4ever 24-05-2011 15:16:22

takker for det link.. jeg tror sq jeg hopper på HTC.. Deres brugerfalde er bare lækre og pænere, og jeg er ik ligefrem nogen nørd til mobiler.. så det med at samsung er den smule hurtigere når man laver benchmarks er jeg ret ligeglad med, så længe HTC ikke hakker når man bladre osv..

0 0
Shawn S. Ø 25-05-2011 20:08:53

Jeg blev også overbevist om Sensation ;)

0 0
Zeb 24-05-2011 14:05:50

Tak for det.. Bekræfter mig 100% i at det var rigtigt af mig at hoppe på SGSII vognen :)

0 0
Erik 24-05-2011 12:18:47

3 har den med abonnement til 4.342,00 kr efter 6 månder minimum. Med 3 max. Det er noget biliger end jeg regnet med.

0 0
Anders 24-05-2011 12:11:15

3 har den i forsalg til en samlet pris på 4.342 med 3Max Abonnement, nøjagtigt samme pris som SGS2.

0 0
nudsen4ever 24-05-2011 11:48:15

jeg har stået og vaklet mellem samsung galaxy S2 og så HTC Sensation.. nu den seneste tid er jeg næsten overbevist om at det blev en samsung galaxy S2 netop fordi den sku være næsten 800 kr billigere.. men nu hvor HTC siger at den kommer til at koste 200 kr mere end samsung tror jeg lige jeg venter på en anmeldelse af den.. fordi jeg ELSKER simpelthen deres brugerflade HTC Sense.. det er simplethen så blæret synes jeg.. så kanon hvis de vil sænke prisen lidt..

0 0