Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nu kommer opdateringen til LG Optimus 2X endelig!

Nu kommer opdateringen til LG Optimus 2X endelig!

LG er klar med opdateringen til Optimus 2X, der skulle l�se problemet med spontan genstart og en mobil der fryser.

Har du problemer med en LG Optimus 2X, der spontant genstarter, går i sort skærm og fryser, er der nu godt nyt. Den længe ventede opdatering er nemlig endelig på vej.

Ifølge LG Global’s officielle Facebook-side begynder udrulningen af opdateringen midt i maj, og vil i løbet af maj blive udsendt til alle Optimus 2X’er.

Udover et ‘patch’, der fikser problemet med reboot og frysning, indeholder opdateringen også en forbedret multimedie afspiller-understøttelse, herunder bedre understøttelse af video-formater og musik/video afspilning.

LGs danske mobilchef Morten Aagaard bekræfter, at opdateringen også kommer til danske Optimus 2X’er. Dog laver han det forbehold, at det ikke er sikkert, at opdateringen kan tage alle fejl - da der er forskelligt software på telefonerne i forskellige lande. 

-"Vi tager det her problem, som nogle brugere har oplevet på 2X, meget seriøst. Vi vil gerne yde en god service, og vil blive ved med at komme med opdateringer og små-rettelser, ligesom vi gør til alle vores telefoner," siger han til Mobilsiden.dk. 

Læs også:
LG: Kun meget få har problemer med Optimus 2X
Lovet opdatering til LG Optimus 2X er udeblevet
Andorid 2.3 til Optimus 2X har lange udsigter
LG: Alligvel problemer med Optimus 2X
LG afviser problemer med Optimus 2X 


LG Optimus 2X P990 - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Lasse 26-05-2011 20:58:48

Jeg har haft denne telefon i ca. 2 måneder og den har været fantastisk, ingen fejl eller andre problemer, alt kører superhurtigt og er især imponeret over batteri-levetiden.
Så vidt jeg husker har Samsung også trukket opdateringer ud i længere perioder, og tilbagetrukket flere gange, og mener også at HTC har haft lignende sager, så lad nu være at gøre LG værre end de er.

0 0
erialor 28-05-2011 09:04:31

Jeg benytter p.t. min gamle SE K800i - ærgeligt at undvære sin Google-calendar og meget andet, men tilgengæld rart med en stabil mobil....

Jeg oplevede flere gange at de på arbejdet kom rendende fordi de ikke kunne viderestille opkald til mig (fordi min O2X var frosset), at den umotiveret genstartede mens den lå i lommen, at den frøs når jeg opladede den med 230v laderen.

For en lille uges tid siden døde den fuldstændig, ikke engang NVFlash kunne komme i kontakt med den - nu må vi så se hvad de siger når jeg skal hente den fra rep. i dag...

0 0
Ravnen1 26-05-2011 22:29:48

Hvis bare telefonen kørte lige så godt som en HTC, ville det slet ikke være nødvendigt med en opdatering. Det folk skriger på her er jo ikke den nyeste gingerbread, såmen bare en stabil software.

0 0
Lasse 27-05-2011 23:22:47

Hvem nævner Gingerbread ?
Jeg kender 2 andre med LG 2x og de har heller ikke nogle problemer, jeg kommer selv fra Htc, og kender en med Htc Desire Hd, der har masser af problemer med den.
Så LG's software er meget stabil synes jeg og flere andre her åbenbart.
God weekend alle

0 0
spawn 26-05-2011 15:34:22

seneste nyt fra LG's facebook site
http://www.facebook.com/LGinthebox

Maskinoversættelse:
Optimus Dual delay in updating the end of May
We regret having to announce that the software version expected by the end of the month - in order to solve the instability problems alleged by some customers - has been postponed for several weeks. Troubleshooting is taking longer than expected because of the systematic nature of the anomalies reported, involving only a part of owners of LG Dual Optimus. Many customers have found the solution to instability in fact known (and reset the product off the phone is charging) with the upgrade to version V10b, we recommend that in any case to make. We also recommend that you reset the product to the factory settings using the menu "Privacy" after the upgrade. However, we are aware of the hardships that some of you are trying with our product. All resources are stretched to the limit of LG to release a best software as soon as possible, but at present we have to move the deadline for issuing the second half of June. We will do everything possible to bring forward this date. We apologize again with all of you who have given us confidence when you buy LG Dual Optimus. More news on the software release will be released on the official media, or the Facebook fanpage "LG in the Box" and "Italy LG - Life's Good"and the official blog LGBlog.it.

-------------

Man er jo som LG køber fuldstændig til grin nu - denne sag bliver bare værre og værre for hver uge der går. Jeg har slet ikke ord for hvor grotesk denne sag er.

0 0
Ravnen1 26-05-2011 22:28:29

Det skuffer mig meget. Jeg har ingen tiltro til at der overhovedet kommer en opdatering mere.
Nu er det ikke så mange gange min mobil har genstartet, men i dagligdags brug var/er min gamle Desire HD meget hurtigere(Den _HAR_ i øvrigt også fået gingerbread...).
Hvem vidste at ny og kraftigere hardware betød langsommere og ældre software?! LG´s næste supermobil bliver nok en Nokia 3310 klon -_-

De burde nok bare skifte navn tilbage til GOLDSTAR (de billige skrammel VHS maskiner og minianlæg fra 90´erne). Så ville man da vide hvad det var man købte.

0 0
Villads 19-05-2011 00:15:21

En der kan linke til en meget børnevenlig 'step-by-step' guide til hvordan man installere Modacos 2.2.2 Froyo ROM?
Jeg er ikke så teknisk, men jeg har hørt at den virkelig bare vil forbedre min telefon :-)

På forhånd tak!

0 0
Stephan 19-05-2011 05:59:55

Hej Villads,

Såfremt du ikke har problemer med telefonen, som bla. BSOD, Freeze etc. ville jeg i første omgang anbefale dig at vente på den kommende firmware og evt. Gingerbread som skulle du dukke op i juni.

Hvis du dog vil kaste dig ud i ROM verdenen og andre tricks så kan jeg anbefale dig denne hjemmeside. http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=999

Stor og aktiv community.
Der er en guide til MoDaCo til O2X her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1028969

0 0
Tommy 17-05-2011 23:39:33

Tak for hjælpen med Screenshot Arnold87:)
Jeg har INGEN problemer overhovedet haft med min Lg 2x...købt akkurat samme dag 3 fik den i deres webbutik...!! Alt har fungeret fint fra første dag, kører stabilt,min har aldrig slukket selv eller andet..? batteritid er rigtig lang ( længere end HTC wildfire) og holder snildt en lang arbejdsdag med mail, internetsøgning osv...Jeg kan kun anbefale den..:)PS: Skærmen vil jeg yderligere betegne som RIGTIG holdbar- der er ikke en fjerneste af en ridse endnu..

0 0
Arnold87 17-05-2011 13:56:31

til alle med optimus 2x, så fandt jeg sku lige ud af hvordan man tager screenshots. tryk og hold på home knappen og derefter på lock screen knappen i toppen, derefter kommer der en kameralyd og billedet bliver lagt under galleri. var lige en lille detalje jeg lige ville dele

0 0
patrick lønquist 17-05-2011 14:48:26

tak!

0 0
spawn 17-05-2011 10:47:26

angiveligt med følgende forbedringer

Faster internet browsing
Support .mkv
Hardware support for 720p h.264 4.1hp
60 frame xvid works
Little bit better LG home
Little bit faster for everything.

Det lyder jo faktisk meget godt - bliver spændende at prøve. Selvfølgelig ikke Gingerbread endnu, men det er forsåvidt også ok, hvis opdateringen i det mindste løser nogle af de nuværende issues i den eksisterende Froyo.

0 0
JonasNB 17-05-2011 08:22:05

Er det kun mig der har store problemer med at holde strøm på mobilen? Jeg har også lidt af de problemer der er omtalt i de vil rette i denne opdatering, men mit klart største problem er at den går tør for strøm. En af grundene til jeg købte telefonen var at den skulle have længere batteritid end andre smartphones, men det er ikke ligefrem noget jeg har mærket til.

Ved mit forbrug holder den ca. 10 timer, og der bliver den måske brugt 2-3 timer. Og det er ved normalt brug ikke noget helt vildt. Havde HTC Legend før og den holdte ca. 1½ dag med mit forbrug.

Har sendt telefon til reperation nu, for at se om de kan gøre noget ved det, men mon ikke jeg får telefonen tilbage som den var. Andre der har dette problem?

0 0
Rasmus 17-05-2011 11:41:15

min holder i 2 til 3 dage, ved normalt brug. og ved kraftigt brug holder den 1 dag, men så skal jeg også bruge den maximalt.

gå den i den butik du har købt den i og be om en ny, fordi der er fejl på din. det er hvad LG råder

0 0
JonasNB 17-05-2011 12:19:55

Rasmus, du skriver at LG råder til man skal have en ny hvis den har denne fejl. Har du en kilde på det?

Det ville være et ret godt aggument for at keg kan få en ny.

0 0
Rasmus 18-05-2011 09:41:27

jeg kan simpelhen ikke huske hvor jeg læste det, men hvis du køber en vare i DK og der er fejl, kan du jo bruge din reklamationsret til at få det lavet igen. men jeg er ret sikker på at LG råder til at man skal bare skal gå ind og bytte sin vare. lige som var det et viklensomhelst anden vare, der er fejl ved.

0 0
Kim Christiansen 17-05-2011 09:18:54

Det er også en software fejl. Hvis du henter spare parts og ser under delvis vågen. Vil du bemærke at "opkald" bruger alt for meget strøm når telefonen er i stanby. Problemet kan midlertidigt løses ved at genstarte telefonen, men det vender tilbage. Paul fra modaco mener at have fundet problemet og kommer med et løsningsforslag i morgen.

0 0
adam 16-05-2011 22:08:29

det er dejligt at LG lytter til vores udfordringer og de kommer med en opdatering, jeg har været utrolig glad for min O2X, og har som alle andre haft nogle små fejl her og der, men ikke noget alvorligt.
Til alle dem som har set sig sure, så slap lige af en gang, hvorlænge har de andre producenter i tidernes morgen ikke været om at opdatere deres telefoner, giv nu LG en chance, de har bevist at de kan med O2X producere en kanon tlf der kan konkurrere med alle de andre.
Jeg glæder mig til opdateringen og ser frem at de små børnesygdomme bliver rettet.

0 0
spawn 17-05-2011 00:07:45

Tak LG ?

Hvis du nu istedet takkede alle de "besværlige" brugere der har brugt de sidste par måneder på at råbe LG op så de blev tvunget til at anerkende fejlen og komme med en løsning - så ville du placere din tak det rigtige sted istedetfor at bede disse om at slappe af.

LG har fået masser af chancer, startende allerede for 2 mdr. siden da kunderne valgte at købe telefonen på trods af LG's i forvejen dårlige ry på mobilområdet - men LG har på ingen måde levet op til de chancer de har fået, og gør det heller ikke nu blot fordi de kommer med denne lille opdatering.

Hvad med Gingerbread som oprindeligt blev annonceret til at være installeret ved launch ? der findes stadig salgs annoncer hvor den er listet med Gingerbread. Hvad med løftet ved launch om at Gingerbread så istedet kom meget hurtigt efter launch - host, juli eller august er ikke meget hurtigt efter launch.

Hvad med de andre fejl som den nuværende LG froyo build har ? - memoryleaks som forårsager lag ? forkert dexopt implementation der også medvirker til lag ? forkert "minfree" implementation der også medvirker til low memory og lag ? Default Launcher der lagger værre end en 2 år gammel førstegenerations android ? Battery drain som mange også oplever ? Blot for at nævne nogle få udestående problemer.

Hvornår rettes disse ? og hvorfor er de ikke rettet i denne opdatering ?

Jeg har meget svært ved at se vi ligefrem skylder LG tak for ret meget her. De tager kunderne som gidsler og sælger et halvfærdigt produkt hvor den officielle firmware stadig er i beta stadie - blot for at kunne "komme først på markedet med en dual-core", og benægter derefter så længe som muligt alvorlige fejl indtil de er tvunget til at reagere for at undgå den totale skandale.

Og så skal vi være taknemmelige fordi der nu kommer en opdatering som måske (eller måske ikke) løser nogle få (men alvorlige problemer) men ikke resten af problemerne ? Taknemmelige fordi de løser nogle fejl der aldrig skulle have været der fra start af ? Telefonen burde slet ikke have været releaset i første omgang med sådanne fejl.

Undskyld mig hvis jeg ikke hopper op og ned i udelt benovelse eller taknemmelighed over indsatsen...

Det er selvfølgelig en god nyhed isoleret set, hvis der nu endelig kommer en opdatering der løser de meget omdiskuterede problemer med random reboots og bsod - hvis den rent faktisk også løser det.

Det giver selvfølgelig et lille plus på kontoen - men LG har stadig meget at bevise før frostgraderne kommer op på nulpunktet, og jeg er ikke rigtig tilfreds før de enten løser resten af problemerne eller releaser en Gingerbread i ordentlig kvalitet uden de samme fejl som i deres Froyo build. Det er sørgeligt at en "super mobil" som denne skal invalideres og indimellem føles som en forkølet krøbling grundet beta software.

0 0
Sarah 25-05-2011 08:06:03

@spawn: Tak for dine altid gode indlæg - de rammer lige plet! Frustrationen over det, der skulle være en supertelefon, er næsten ikke til at bære, men det hjælper en lillebitte smule, at man ikke er den eneste...

0 0
Rasmus 17-05-2011 11:38:48

jeg tror at min har genstartet af sig selv en gang i de snart 2 måneder jeg har haft den. jeg bemærker fejl engang i mellem, ikke dagligt men engang i mellem, men det er ikke noget som trækker ned af i forhold til hvad der trækker op af. jeg vidste jo godt at den ikke var helt færdig da jeg købte den. men det er stadig den mobil som jeg mener er den fedeste på market.

jeg giver dig god ret i at de snart burde komme med 2.3 som de lovede. jeg fatter ikke at de snart kommer med en dato. altså det kan vel ikke tage et halvt år bare at lave en brugerflade til et færdiglavet OS, hvor de i forvejen har taget valget til hvordan brugerfladen skal være. men jeg håber at de snart kommer med en dato, så jeg har noget at forholde mig til.

0 0
Kim Christiansen 16-05-2011 19:53:11

Ja, der har været nogle uheldige problemer med telefonen. Men bliver da også blæst helt åndssvagt op. Som andre bruger skriver, så er der rivende gang i xda og denne telefon. Og det er heller ikke fordi lgs software er helt ubrugeligt, syntes faktisk der er ok, der er nogle gode tiltag og faktisk rigtig gode widgets.

Modaco og cyanogen skal nok få gjort denne telefon til en af de bedste på markedet. Den har et godt design, ligner ikke fætter BR plastik, som samsung telefoner gør. Og Paul fra modaco har lige tweetet at med hans nye nye fiks, så er den lige så smooth som gs2.

0 0
spawn 16-05-2011 23:14:18

Jeg har meget svært ved at se hvad den alternative udvikling af firmwares på XDA har med LG's indsats eller officielle firmware at gøre.

Det er fint at der findes en alternativ udvikling, for de 5% hardcore brugere som vil benytte denne mulighed - men det er kun skam for LG at deres officielle firmware er så elendig at det skal være nødvendigt blot for at få en telefon der fungerer nogenlunde som det er meningen den skal - og det er ingen løsning eller undskyldning overhovedet for de 95% andre almindelige brugere som ikke ønsker at vove sig ud i installation af alternative firmwares

0 0
Rasmus 16-05-2011 19:42:02

jeg har ikke haft nogen fejl næsten. men kan nu godt lide at de få fejl jeg har bliver rettet. men er der nogen der ved noget om hvornår LG regner med at 2.3 kommer?

0 0
John 16-05-2011 18:34:22

Jeg siger bare stakkels brugere af LG Optimus 2X. Er sgu glad for at jeg er ude af den jungle, for LG er ikke andet end løgn og latin hele vejen igennem.

0 0
Jimmy Knudsen 17-05-2011 08:28:16

Du har ret John...
De lyver ligesom HTC og Samsung...
Har FLERE ekesmpler på at de ikke er en disse bedre...

0 0
16-05-2011 19:11:58

Ingen grund til at have ondt af os, godt nok laver LG skrammel software. Men vi har da modaco og CM7 :D

0 0
Thomas Sørensen 16-05-2011 18:10:08

Ja snart.. det sagde de også sidst

0 0
patrick lønquist 16-05-2011 16:40:44

...Så mangler vi bare android 2.3 opdateringen!

0 0