Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nu kommer Sense 3.0 til HTC Desire S

Nu kommer Sense 3.0 til HTC Desire S

HTC Desire S opdateres nu til Android 2.3.5 og HTC Sense 3.0, bekræfter HTC.

Over det seneste stykke tid har der været mange rygter om hvorvidt HTC Desire S blev, eller ikke blev, opdateret til brugerfladen HTC Sense 3.0 samt Android 2.3.5.

Og selvom brugere fra blandt andet Storbritannien rapporterede, at deres enheder modtog opdateringen, ville HTC ikke engang bekræfte, at der i dette land var en udrulning i gang.

På Mobilsiden.dk har vi netop hørt fra de første danske brugere, som har modtaget en FOTA (firmware over the air) opdatering med Sense 3.0 og Android 2.3.5. HTC i Danmark har efterfølgende bekræftet, at opdateringen er på vej ud til kunderne.

Jens fra Vedbæk er glad for at hans Desire S har fået ny software, og skriver følgende til os på en mail.

- "Telefonen er ultra smooth nu, almost iPhone like, næsten. F.eks. hvis man før scrollede i sms beskeder, så hakkede det ret grumt - nu er designet ændret, og det spiller bare flydende".

HTC-ejere skal ikke have tilsluttet mobilen til computeren for at opdatere, da softwaren sendes ud via mobilnettet. Telefonen giver selv besked når den kan opdateres.


HTC Desire S - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Crazytalk 17-11-2011 22:51:04

Jeg er en af de uheldige, som stadig ikke har modtaget min opdatering. Kan det virkelig passe at det skal tage snart en måned for at det bliver min tur i køen? SÅ stort pres kan der da ikke være på serverne. HTC er ikke til meget hjælp og mit teleselskab(TDC) fraskriver sig ansvaret for at have noget som helst med opdateringen at gøre... Hjælp, det er frustrerende. Er jeg den eneste?

0 0
Odder 18-11-2011 15:52:38

Jeg har heller ikk fået den... min søster har og min far har tilsluttet den til noget på computeren der hedder "htc sync" så han fik den... men min telefon er også blevet repareret 2 gange og anden gang blev alt indeni skiftet ud... så måske derfor? jeg håber jeg snart får den.. :P

0 0
FCtoros 19-11-2011 12:46:43

Jeg har også lige prøvet med "htc sync", men der er der ikke nogen funktion med opdatering :-S? Jeg har heller ikke fået opdateringen nu, og begynder at være rigtig irriteret over det. Der må da være en anden mulighed med opdatering manuelt eller sådan??

0 0
nafa 20-11-2011 19:49:49

hej jeg har talt med htc og de sagde at der var fejl i opdateringen så den var blevet trukket tilbage for at blive rettet-_-

0 0
Odder 21-11-2011 14:16:54

så når de har lavet fejlen, så kommer den igen? :o (pliz pliz pliz xD)

0 0
nafa 21-11-2011 17:13:48

sådan forstod jeg det i hvert fald:P

0 0
Odder 22-11-2011 18:23:49

yaay :DDD xD har en ven der har en iphone og skal altid høre at HTC/android er dårligt... -.- nu skal jeg vise ham.. xD det hjælper nok ik alligevel... LOL o.o btw sagde de noget om hvornår? :P

0 0
Crazytalk 22-11-2011 21:06:41

Det var mig der startede dette spørgsmål og lige nu er jeg ved at hente opdateringen. Så det ser ud til at den er frigivet igen :-D

0 0
Thomas 22-11-2011 22:30:14

Hva så virker den efter opdateringen?

Nu kan jeg også se den på min desire S. Har dog afvist den i første omgang. Skal lige lave lidt backup før jeg tør starte den.

0 0
Thomas 23-11-2011 00:11:00

Så er jeg opdateret. Fedt med den nye lock screen, alt ser ud til at køre. Har dog mistet bilpanelet, som der også er andre der har beskrevet. Er der noget der har et workaround så man kan få en genvej på en homescreen?

0 0
Thomas 17-11-2011 23:14:15

Nej du er ikke den eneste. Det undre mig også at det tager så lang tid. Jeg har Unotel abonnement, men min telefon er købt udenfor abonnementet. Jeg mener heller ikke det har noget med ens operatør at gøre, og da slet ikke hvis telefonen ikke er låst som i mit tilfælde.
Måske har HTC trukket opdateringen tilbage fordi der har vist sig at være problemer med den, ved det ikke det er ren spekulation imens vi venter.....

0 0
nafa 13-11-2011 17:12:53

opdateringen bliver sat i kø så serverne ikke bliver overbelastede, derfor får alle ikke opdateringen samtidig

0 0
chrkipp 09-11-2011 12:17:05

Hej

Har i alle automatisk fået besked om opdateringen er klar? Har ikke fået opdateringen - og når jeg tjekker skriver den jeg har seneste update :-(

Kan man på nogen måde tvinge den til det? Har lige googlet igennem, men det er som om det er en stor hemmelighed hvordan man selv får lov til at bestemme over sin telefon!

vh
Christian

0 0
Henrik Olesen 01-11-2011 21:58:05

Hej

Ved i om det er muligt at lave forsk. bib til alle de iconer man efterhånden får af forsk. programmer ??
eks : Et bib til alle Spil
eks : Et bib til alle ???
osv osv

Eller kender i et Forum der kan svare på det ???

0 0
Thomas 01-11-2011 18:40:50

Styrer HTC hvornår min telefon kan tage opdateringen. Den siger at telefonen er opdateret med seneste de når jeg går ind og checker manuelt.

0 0
Lennart Hoffmann 01-11-2011 13:11:50

Har ikke haft nogen problemer efter opdateringen..
Heller ingen mistede opkald.

0 0
Esben 30-10-2011 12:00:28

Efter opdateringen, har jeg et par gange oplevet, at jeg mister indgående opkald. kan ikke besvare opkaldet og mobilen genstarter og kommer frem med skærmbilledet til indtastning af sim-kode. Møg irriterende, da det ellers virker som en super opdatering

0 0
Jørgen Koch 19-12-2011 16:11:14

Jeg har præcis samme problem - er der fundet en løsning?

0 0
Rikke Christensen 20-12-2011 08:22:41

Hej Jørgen,
Jeg har løst mit ved at gendanne til fabriksindstillinger. Du mister apps osv. men det virker igen.

0 0
Jørgen Koch 20-12-2011 09:32:42

Jeg fik også min i gang ved at true den lidt - tog backup af sms og app liste, slettede et par unødige programmer og skiftede skin tilbage til standard - så nu virker den upåklageligt uden genstart ;-)

Men tak for svaret

0 0
Rikke Christensen 02-12-2011 11:56:36

Hej,
Jeg har samme problem med min. Hvis jeg piller batteriet ud og holder tænd/sluk nede i 10 sek og starter igen kan den klare et par opkald før det sker igen.
Har du fundet en mere permanent løsning?

0 0
Thomas 31-10-2011 22:36:13

Hmmm. Er dette et generelt problem? Skulle lige til at opdatere, men nu kommer jeg i tvivl om det er en god idé. Er det noget i ændre der har opdateret også oplever?

0 0
Binegirl 01-11-2011 09:37:12

Min datter har ikke haft problemer overhovedet efter hun har opdateret.

0 0
ss 24-10-2011 19:29:22

Jeg har endnu ikke modtaget opdateringen på min desire s. Er der noget jeg kan gøre udover at søge efter opdateringen manuelt?

0 0
Søren 24-10-2011 20:21:56

Du kan gå ind i telefon-delen, altså der hvor du ringer op fra ;)

og trykke:

*#*#2432546#*#*

Så skulle den gerne override hvilke restriktioner der måtte være :)

0 0
ss 24-10-2011 20:35:54

Ved at trykke ovenstående får jeg bare et "checkin succeded" og ikke nogen ny opdatering... Andre bud?

0 0
ss 24-10-2011 20:26:46

Har prøvet indstillinger - om telefon - softwareopdateringer. Der skriver den at min telefon er opdateret - men bare ikke med sense 3.0

0 0
Henrik Olesen 24-10-2011 20:16:34

ja . hvis den endnu ikke er kommet aut. Så er det jo manuelt !

indstillinger - om telefon - softwareopdateringer

0 0
Daniel Jørgensen 24-10-2011 00:14:58

Det er simpelthen så skod at min gamle HTC Hero ikke får sense 3.0! SKOD HTC!

/sarcasm

0 0
Søren 24-10-2011 20:22:36

+1 ;)

0 0
Sven 23-10-2011 23:10:24

Jeg fandt en løsning på problemet her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1275386

Man skal gå ind under indstillinger > sikkerhed og slå "Brug sikre oplysninger" til, og så virkede det pludseligt igen! Man skulle ifølge linket kunne slå det fra igen bagefter, men det har jeg dog ikke testet...

0 0
Sven 23-10-2011 23:12:21

Dette var naturligvis til mit tidligere indlæg omkring power/top knap menuen...

0 0
hamzah10 23-10-2011 19:53:07

lol jeg har ikke fået besked om opdatering af htc

nogen vil hjælpe mig

0 0
hamzah10 23-10-2011 19:57:03

lige meget har fået det xD

0 0
Sven 23-10-2011 13:32:43

Er der andre der ikke længere kan få den lille popup menu med genstart, sluk, fly mode osv til at komme frem ved at holde top knappen inde? Lås op, og screenshot funktionen virker fint, men jeg aner ikke hvordan jeg skal genstarte eller skulle min telefon nu.. Nogen der har en ide?

0 0
Mads 23-10-2011 19:07:51

Oplever præcis det samme problem

0 0
Lennart Hoffmann 23-10-2011 16:02:53

Jeg har dem stadig..
Husker du at "låse op" først ?
Man kan jo ikke når låseskærmen er aktiv.

0 0
Sven 23-10-2011 19:05:03

Ja jeg har husket at låse den op først, og knapper fejler jo tydeligvis ikke noget når den kan låse telefonen, og jeg kan som sagt også benytte screenshot funktionen... Spørgsmålet er om en fabriksgendannelse vil hjælpe noget på det, men det er sgu også træls at skulle gøre det...

0 0
Henrik Olesen 22-10-2011 20:52:44

Hej
Ang de 4 ikoner der er på start siden
(under skærm lås)
Er det muligt at ændre dem til nogle andre ??

0 0
Henrik Olesen 22-10-2011 21:19:44

Hej Har selv fundet det - Det kan men godt !
Top Nice !

Så jeg har nu :
Telefon - E-Mail - Gmail - Handcent sms

0 0
Mathias Nørreslet 22-10-2011 19:39:05

Der er stadig ingen planer om at opdatere Incredible S til sense 3.0?

0 0
IMads 22-10-2011 20:01:28

Ja jeg ville også gerne vide hvad med Htc Incredible S den har da samme 1GHz Processer. Så hvorfor ?

0 0
Anders 22-10-2011 13:47:11

Indtil videre er jeg mere end normalt tilfreds med opdateringen.

Det virker som om at alt kører lidt mere glat nu. Scrollfunktioner hakker ikke nær så meget i det som før, og jeg kan rigtig godt lide Sense 3.0 generelt.

Opdatering til mailklient var tiltrængt, men jeg kunne godt ønske mig at Gmail var magen til.

Ny SMS visning er helt genial.

Jeg savner dog rigtig meget de gamle temaer. Jeg har aldrig været vild med standard HTC tema, så jeg brugte den der vist hed "Grå skiffer". Den kan jeg ikke få via standard-download mulighed.

0 0
Jan Christensen 22-10-2011 10:57:49

Er batteri tiden forbedret på desire S med denne update?

0 0
21-10-2011 19:05:39

Opdateringen kørte glat igennem (søgte selv på software opdateringer under "om telefonen"... MEN
nu mangler jeg mit "Bilpanel" til navigering. Det er simpelthen pist væk fra telefonen.
Er der andre der har oplevet det samme?
Youtube og og Galleri måtte jeg "genplacere" på en af mine faner for at de var med igen.
Ellers en fed brugerflade nu, bl.a galleri-fladen.

0 0
Søren 21-10-2011 19:44:39

"Bilpanel" applikationen er væk fra 'alle programmer' i sense 3.0 ... jeg har lige haft en lang diskussion med htc om dette... Telefonen har dog stadig panelet, du skal bare en længere vej for at finde det! ..

Hvis du fx går ind i Location navigation, og trykker på bilikonet, vil panelet komme frem...

Det er rigtig dumt lavet af HTC, og i lang tid nægtede de at have lavet det om.. Men nå, de er jo tit ikke lige til at forstå :)

0 0
Søren 21-10-2011 19:45:30

tilføjelse:
når du trykker på bilikonet inde i navigation, kommer der bare et kort frem.. Du skal så lige trykke på kortet først, og så er det der :)

0 0
John 21-10-2011 16:17:25

Køre super duper på min Desire S

0 0
lucas 21-10-2011 16:10:03

Hej mobilsiden min Htc incredible s kan ikke få sense.

0 0
Søren 21-10-2011 17:31:20

Det er fordi at Incredible S ikke er det samme som Desire S!

0 0
lucas 21-10-2011 18:37:37

Ja men det er lidt underligt, at det ikke er til andre htc mobiler!!

0 0
Søren 21-10-2011 19:46:39

Måske, men du kan jo heller ikke bare sammenligne alle HTC telefoner med hinanden :) ... Ville da også gerne ha at min gamle Desire fik opdateringen, men det får den nok ikke :)

0 0
lucas 21-10-2011 20:26:02

Nu skal du også tænke på HTC incredible s er nyre en Desire!!

0 0
Søren 22-10-2011 11:21:44

Det var også lidt for sjovt jeg sagde det, bare for at give lige så meget mening som dig :)

Men nå, hvis det er den logik vi bruger, så skal du også tænke på at Desire S er nyere end Incredible S!! ;)

0 0
Lennart Hoffmann 21-10-2011 13:24:10

Indtil videre kører det perfekt på min Desire S.
Kan smide en tilbagemelding imorgen, når jeg har leget lidt med det..
Indtryk indtil videre:
Sms-delen kører mere flydende
Scroll virker bedre og er mere flydende
De har tilføjet funktionen "jobliste"
Marked kører mere "smooth"
Opdatering af apps kører bedre
Hjemmeskærme reagerer hurtigere
Browseren virker en smule hurtigere

0 0
cas 21-10-2011 14:41:26

Helt enig i ovenstående..!

No probs overhovedet.

0 0
Søren 21-10-2011 12:57:32

På sensation, kører 3.0 af helvedes til! Hvordan kører det på Desire S, nogen som kan sige det? eller bedre endnu, ligge en video op :)

måske mobilsiden kan lave en video?

0 0
Raaert 21-10-2011 14:12:46

Den er langt hurtigere end før.
Alt kører helt smooth.

:)

0 0
Morten Kristiansen 21-10-2011 12:24:11

Kommer denne opdatering ikke også snart til Desire HD? nogen udmeldinger?
Det ville nu være rart..

0 0
Lennart Hoffmann 21-10-2011 12:19:20

Fik ingen besked om det, men gik ind i indstilling - om telefonen - softwareopdateringer, og søgte efter opdateringer..
Wupti så var den der..
Vil hellere hente den når jeg sidder herhjemme med wifi..

0 0
per hasselbalch 21-10-2011 11:23:22

Smart med screenshot funktionen - ved i om der er mere smart på og hvor man evt. kan se de forskellige funktioner

0 0
per hasselbalch 21-10-2011 10:30:07

I lige igang med at hente den :-)

0 0
Raaert 21-10-2011 09:10:30

Der er, som nogle nok ved og kan se på ovenstående, tilføjet en screenshot funktion.

Hold power knappen nede og tryk på home.

0 0
22-10-2011 21:58:20

Hvordan? ;)

Kan ikk få min til det..

Og hvor finder man "billedet" henne bagerfter? :)

0 0
cas 21-10-2011 09:04:06

Har hentet updtaten til konens Desire S...det spiller bare. Flottere grafik og mere smooooth i brugen.

Jeg er misundelig - nu må den snart blive sendt til min Desire HD ;-)

0 0
Kurt L Andersen 21-10-2011 15:01:19

Angående Desire HD og den opdate tror jeg godt du kan finde den hvide pil frem, og skyde den afsted. Efter hvad jeg har fået at vide fra HTC sker det ikke..

0 0
Binegirl 21-10-2011 11:51:31

Forsvinder de apps og indstillinger man har i forvejen, når man opdaterer ?

0 0
cas 21-10-2011 12:00:33

Hej Binegirl,

kan huske dig fra androidforum ;-)

Nej, intet ændres....kun styresystemet. Det er en rigtig fed opdatering. Når den kommer til min Desire HD, så afinstalleres min nuværende launcher fra SPD 3D.

0 0
Binegirl 21-10-2011 14:54:29

Super , min datter har nemlig sådan en og hun er vist kommet ret langt i et eller andet spil :-)

0 0