Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nvidia: Mobil grafik vil overgå spillekonsollerne i 2014

Nvidia: Mobil grafik vil overgå spillekonsollerne i 2014

Nvidia har med sine Tegra processorer højnet ydeevnen på den mobile platform, men sigter nu endnu højere.

Nvidia viser fremtidsvisioner
Nvidia viser fremtidsvisioner

Nvidia har med sine Tegra processorer klaret sig godt på markedet, og har endda kunne tage markedsandele fra andre store SoC (System on a chip) producenter.

Nu vil Nvidia dog satse endnu højere, og vil overgå grafikken på Xbox 360 inden udgangen af 2014, det skriver Anandtech.com.

Ifølge en graf de har fået tilsendt fra Nvidia, så vil GPU’en i deres processorer til mobile enheder, overgå den GPU kraft vi i dag ser på Xbox 360.

Dette er dog ikke nogen stor nyhed, eftersom Qualcomm tidligere har udtalt at de med deres Adreno 3xx GPU, som vil være at finde i deres fremtidige Snapdragon processorer, vil kunne klare det samme.

Ifølge grafen fra Nvidia, så vil den mobile platform se den største udvikling frem mod 2014, sammenlignet med PC og konsol markedet.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

teamet 22-04-2012 13:15:58

Det er jo helt tydeligt at der ikke skal fittes til en andengradsligning for at finde propagationen for de data!

Både mobil og pc gfx burde have været fittet med en normal lineær funktion. Derved følges murphys lov også da anden aksen er logaritmisk.

nvidea hyper tegra alt for meget..

0 0
Kim Harder 21-04-2012 17:43:24

Lad so nu se Nvidea, der komme nye spillekonsoller til, som er bedre og kraftigere.

0 0
Bo 20-04-2012 18:15:15

det er meget muligt at det ske og det ville fedt...

men jeg tror at der kommer spillekonsollerne enden 2014.. også vil de være kongerne af spil igen ;)

også syntes jeg ikke det er lige så godt at spille på en tuschscreen...
det er et bud, men stadig ikke mig.
http://www.gizmag.com/razers-gaming-tablet-
concept/21070/

PC/MAC og spillekonsoller(PS3) er stadig det bedste, efter min mening..

0 0
Bo 21-04-2012 14:25:53

jeg spiller da også på mobilen, men det kan ikke rigtig fange mig at skulle spille diablo 3 (lige jeg lige har) på en mobil/tablet, det høre mere til computer...

men spil som Angry Birds skal spilles på mobilen:)

0 0
Bo 21-04-2012 14:28:11

hold da op jeg er gode til at springe over ord:)

0 0
David 21-04-2012 11:03:17

Det kan godt være at konsollen og computeren er bedre.. Men for mit vedkommende er mobil/tablet fint til at dække mine behov, det var de ikke for bare et år siden, i øvrigt ligger 95% af min spilletid, i situationer hvor jeg ikke kunne spille på min konsol alligevel (hvis jeg havde een). Jeg synes det er imponerende hvor gode spil er blevet på mobil platformen, de er faktisk så gode at jeg synes at jeg får en udemærket spiloplevelse, også med RPG og action spil.

Det er spændende hvad fremtiden byder på :)

0 0
hellas7 20-04-2012 18:23:19

det kommer meget an på hvilket spil, du spiller. Generelt synes jeg ikke, at pc/mac kan konkurrere med ps3/xbox - jeg synes at alle spil, der bliver lavet på de fire platforme, er bedst på ps3 og xbox.

Når det så er sagt, har Apple + udviklere vist (er ikke så begejstret for spiludvalget på android og må gætte på, at det ikke er så godt på WP) at der er rigtig mange spil, også længerevarende spil, som er mest naturlige og bedst kørende på tablets og smartphones

0 0
21-04-2012 08:18:19

Så du vil hellere spille world of warcraft, battlefield 3 eller starcraft på en mobil/tablet?

0 0