Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Ny Android-tablet til under 1.000 kroner

Ny Android-tablet til under 1.000 kroner

Et dansk firma tager kampen op mod etablerede producenter, og sender en tablet til under 1.000 kroner på markedet.

Den danske virksomhed Jecopix Danmark sparker nyt liv til priskrigen på tabletmarkedet ved lanceringen af to nye billige tablets.

Det er deres serie TabOne, som består af en 7” og en 9.7” tablet, som begge er meget prisbillige tablets. TabOne’s billigste er endda billigere end Kindle Fire fra Amazon.

Læs også: Billige tablets er penge ud af vinduet

TabOne 7” har en 1.2 GHz processor, Wi-Fi, web-cam, 14 timers batteritid ved eksempelvis ebogslæsning, 16 GB hukommelse og Android 4.0.

TabOne 9.7” kommer med 1 GB RAM, 16 GB hukommelse + mulighed for SD-kort, Wi-Fi, to kamera’er, længere batteritid og Android 4.0.

Hvad synes du om billige tablets? Er de okay – eller er det penge ud af vinduet? Se også nedenstående video, hvor TDC’s indkøber udtaler sig om deres syn på tablets.

Læs mere:
 - TDC: Tablets er alt for dyre

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Bepper 13-02-2012 14:58:41

Kom der nogen anmeldelse af tablet'en, eller hvad?

0 0
Mobilsiden 13-02-2012 15:10:44

@Bepper: Vi har desværre ikke hørt noget fra Jecopix siden.. Ej heller modtaget et testeksemplar :( Så umiddelbart ingen test, i hvert fald ikke endnu :(

0 0
derossi 24-01-2012 09:37:42

Jeg har kigget lidt på deres hjemme side og der er mange ting som ikke stemmer overens..

1. jeg har aldrig set/hørt om et device der har kunne vise 1080p på skærmen eller som output, med en singel core processer.

2. de skriver at deres tabone2 har 24timer batteri liv.. what de bedste tables har 11-12 timer.

3. De billeder de har lagt op på deres hjemmeside, køre deres tabs, 2 uofficiele versioner af Gingerbread og Honeycomb, tror næppe de kommer med ICS og med markeds adgang.

4. Det står ingen ting om skærm opløsning, og se ser det ud til at det er trykfølsomme skærme...

og så lyder det alt for godt og får billigt....

0 0
Hans Jákup Danielsen 24-01-2012 09:53:58

1. de er nu hellere ikke de første der lover 1080p output

2. batteritiden er max, og ikke ved 1080p som de fleste skriver

3. hvordan ser du det er uofficielle? de påstår dog at have adgang til android market

4. deres brochure siger Kapacitive 10 Punkts Multi-Touch skærm og 1024x768 TFT farveskærm med LED baggrundsbelysning

jeg er også helt sikker på den vil føles billig... men få lige styr på dine facts

0 0
derossi 24-01-2012 10:23:02

Du kan se på billederne med Honeycomb, at software knapperne er placeret forkert. fx app drawer knappen er placeret på status baren... og det er ikke custom skin...

Max tiden? alle andre producenter taler batteri tiden i brug og det ligger typisk imellem 8-12 timer. Så har svært ved at tro at en lille producent med et produkt til så få penge, har batterier som kan yde 24 timer..

og hvorfor har den fysiske knapper hvis den kører Honeycomb eller ICS?

0 0
Hans Jákup Danielsen 24-01-2012 10:34:43

det jeg mente var, at man ikke kan sammenligne på basis af deres, max batteritid.

eg vedr knappen. så er der ingen der siger det er en knap... det kan sagtens bare være design, jeg kan hvertfald kun se en trekant ( den store model)

den lille har knapper, men den fødes med gingerbread

0 0
Hans Jákup Danielsen 24-01-2012 10:37:40

hvor kan du lige se at app drawer er i status baren?

0 0
derossi 24-01-2012 10:52:59

Ja og jeg siger bare at andre producenter reklamere med 8-12 timer og derfor lyder 24 timer ret vildt.

på den lille Tabone1 er der Home, Menu og Back knap..

På de billeder der ligger på deres hjemmeside af Tabone2 er der en gitter formet knap ved siden af multitasking knappen, det knap findes ikke på status baren i Honeycomb...

http://jecopix.mono.net/tabone

0 0
derossi 24-01-2012 11:14:54

og så vidt jeg ved er der kun 2 Gingerbread tablet med officielt markeds adgang (Htc Flyer, Galaxy Tab)

0 0
Bepper 23-01-2012 23:25:21

Laver Mobilsiden en test af den store model? come on... please! :-)

0 0
Lennie 24-01-2012 00:01:48

Jeg vil også meget gerne se en af den store af deres model.. :D

0 0
Mobilsiden 24-01-2012 08:57:42

Vi håber :) men ved det desværre ikke pt. :(

0 0
Rallerbabz 24-01-2012 19:22:47

Nu hvor der er skabt stor opmærksomhed omkring den, ville det være utrolig oplagt ihvertfald.

+1 herfra for en test.

0 0
jim 23-01-2012 23:02:52

Den er da lige så hurtig som htc desire, faktisk er processoren 0.2GHz større. den har også 500mb ram som desire'n har. på deres hjemmeside skriver de at man kan sætte den til tv'et og se FULL HD film uden lag,

ellers kan man også købe den store model til 1700kr med 1GB DDR3 Ram, 1024*768px,

0 0
Henrikmand 23-01-2012 22:38:23

Den ser virkelig spændende ud!

Tiden må vise, om den er for dårligt bygget...

0 0
Jakob Rohde 23-01-2012 17:59:43

Er der nogen der har set én? Eller måske endda prøvet den? Selv om den måtte være plasticagtig kan den vel være en udmærket e-bogslæser.

0 0
Hans Jákup Danielsen 23-01-2012 17:43:05

http://jecopix.mono.net/upl/pages/tabone1/TabOne2DanskDK1.pdf
må da sige, at den virker fin til prisen... kunne da sagtens finde på at købe en til knægten

0 0
Hans Jákup Danielsen 23-01-2012 17:51:17

nåh... har lavet lidt research...
dens hardware burde kunne hamle op med google nexus 1 klassen
synes da, det er fair for sådan en prisklasse

0 0
Casse 23-01-2012 16:45:38

Om den koster 1000 eller 10.000!!
- Så vil jeg ikke kaste penge efter en tablet der ikke også kan æde et sim-kort!
Jeg har derfor også på forhånd fravalgt Asus nye lækre skærm med tilhørende tastatur. Om igen, begge to!

0 0
Peter 23-01-2012 16:53:18

Hvorfor dog det - hvad er der galt med lave et hotspot fra din tlf?

0 0
23-01-2012 17:06:11

Ja kan nu hellere ikke se det store problem. Bruger tit min mobil som hotspot når jeg er på farten. Og mangler den juice, er det jo bare at jokke et kabel i din tablet ;-)

0 0
Casse 23-01-2012 17:15:21

Det er mere det, at de har valgt det for én, at man skal fedte rundt og bruge egne og andres telefoner og wifi-netværk for at være konstant online. Skal jeg smide penge i sådan en dims vil jeg kun bekymre mig om batteritiden og ikke en flyvende fis mere!

0 0
Rallerbabz 24-01-2012 19:21:42

Men det kræver jo dobbelt abb. hvis den har 3G mulighed. TÆnk over det. - Måske ikke hvis du køber hos 3, men det er så også dobbelt så dyrt som det kan gøres hos oister eller andre lavprisselskaber.

0 0
23-01-2012 15:54:18

Hvis en ordentlig tablet kan laves til 1000 kr, så er vi mange der blvier snydt, ellers også bliver det noget værre skrammel....Hælder desværre mest til sidst nævnte..

0 0
BallonPedro 23-01-2012 16:11:11

Kan kun sige at man skal holde sig fra de billige.

Kender dog ikke de nævnte i artiklen, men fik en lign. i firmagave. Hold da op noget værre skrammel.

Det er lige sådan noget der kan skræmme folk fra at købe en ordentlig næste gang, hvis de tænker at alle er så ringe.

Men det et fint skærebræt eller en dørstopper, ingen tvivl der.

0 0