Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Ny applikation finder det billigste abonnement

Ny applikation finder det billigste abonnement

En ny app til Android hjælper med tips til et nyt abonnement, baseret på ens eget forbrug.

Forestil dig, at din telefon selv kunne finde det rigtige abonnement til netop dit forbrug. Det er ideen bag et nyt dansk program med navnet Mobileaks.

Mobileaks er et nystartet selskab, hvis vision er at hjælper med at finde det bedste mobilabonnement. Mobileaks er også samtidig navnet på den applikation, som virksomheden har udviklet til Android telefoner.

Applikationen udregner det bedste abonnement ud fra brugerens konkrete forbrug af data, sms og tale og giver adgang til statistik over forbrug, som hjælper med at vælge mellem de mange forskellige danske teleselskabers abonnementer.

Mobileaks skifter abonnementet

Det nye i Mobileaks er, at applikationen selv opsamler brugerens løbende forbrug af telefonen og derudfra automatisk udregner det billigste abonnement, ved at sammenligne priser fra en database indeholdende over 118 forskellige abonnementer hos 35 forskellige teleselskaber.

Samtidig giver Mobileaks mulighed for at skifte abonnement eller selskab direkte gennem applikationen.

Det eneste man som bruger skal gøre, det er at vælge abonnement ud fra forslagene i applikationen, give Mobileaks en række basisoplysninger samt en fuldmagt til at bestille et nye abonnement, og så sørger Mobileaks for skiftet af teleselskab.

Programmet er gratis og kan hentes på Android Market

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jesper Hyche Sørensen 21-06-2011 13:07:06

App'en har mulighed for at justere det opsamlede forbrug. Har du ikke et forbrug i dag men forventer at få det, justerer du bar i filteret og beregner dermed en ny abonnementsliste.

Mvh
Jesper Hyche Sørensen
Mobileaks

0 0
Bepper 10-06-2011 16:40:14

- det er det største problem i forhold til den App, som man skal være opmærksom på! Går du fra en gammeldags model mobiltelefon, til en med Android, vil der f.eks komme en drastisk øgning af dit internetforbrug.

0 0
Jesper Hyche Sørensen 09-06-2011 22:22:03

Ved første installation af App kan der kun aflæses data forbrug tilbage til sidste genstart af telefonen. Det er en Android "feature", og kan måske betyde at dataforbruget registreret i App er for lavt. Det rettes over tid, da App løbende opsamler dataforbruget.

Men under abonnementslisten kan du åbne filteret og selv justere dataforbruget, ligesom du kan vælge hvilke netværk du ikke vil benytte. Onfone benytter Telenor mens M1 bruger TDC's netværk, hvilket der kan være en holdning til, eller egentlige forskelle i dækning. Prøv at sætte dataforbruget til 100 eller 200 MB og se hvad der så sker.

0 0
olsenrye 09-06-2011 20:24:41

Det kan jeg ikke se da de forslå m1 til 99 hvor der ikke er data med.
Jeg har onfone til 99 hvor der er 200 mb. data med.
Det ser at jeg bruger data ca 150 pr. måned

0 0
Jesper Hyche Sørensen 09-06-2011 20:11:55

Tak for en god diskussion her på siden omkring Mobileaks App.

Jeg vil gerne kommentere lidt på diskussionen, for at være åben i forhold til hvad vi har med og ikke med i App.

Mobileaks ordner kun skiftet hvis I som brugere beder om dette. For at det kan ske kræver det, at der indtastes præcis de oplysninger som teleselskaberne kræver for at oprette et abonnement. Alle data sendes med en SSL-kryptering og opbevares krypteret. Vi er løbende i kontakt med datatilsynet omkring opbevaring af data, og vi opbevarer kun de data vi har behov for, for at beregne den bedste pris, samt oprette et abonnement, hvis kunden ønsker det. Personfølsomme data, såsom CPR. slettes så snart et abonnement er oprettet, så de gemmes altså ikke.

Det glimrende forslag Robert stiller tager vores App desværre ikke højde for, men det er noget vi gerne vil arbejde mere med, men som Robert skriver kræver det rigtig meget, da dækning er meget afhængig af lokale forhold, telefoner etc. Men det er absolut noget vi kigger meget interesseret på, hvordan vi kan få ind i App. Under abonnementslisten er der dog et filter, hvor det er muligt at fravælge netværk, som I ved der dækker dårligt hvor I er. Det giver jer en ny liste af de billigste abonnementer, dog uden de selskaber der bruger de fravalgte netværk.

Vores App tager højde for de abonnementer og tilvalgsprodukter der indeholder gratis kald mellem abonnenenter ved samme selskab. App'en tager også højde for indeholdt data, eller data som tilvalgsprodukt. Hvis I mener vores App regner forkert, vil jeg meget gerne høre om det, for at forbedre vores algoritmer, men det kræver at I kontakter os direkte på info@mobileaks.dk.

De abonnementer vi har med i beregningen er de abonnementer der kan ses på selskabernes hjemmesider. Det kan således være at den enkelte bruger har et "udgået" abonnement, som vi ikke kan tage højde for.

Håber det gav lidt indsigt i vores App.

Mvh
Jesper Hyche Sørensen
Adm. direktør
Mobileaks

0 0
Jack 09-06-2011 18:37:22

muligt onphone er billigt, men jeg forstår bare ikke hvorfor det skal koste 1 øre pr sek = 60 øre pr minut hvis man snakker mere end sin pakke ???

så hellere lebara hvor det altid koster det samme 19 øre til mobil danmark og 9 øre til mobil kina ;-)

0 0
olsenrye 09-06-2011 17:23:06

Jeg har prøvet den og den forslår m1,jeg har onfone i dag men den tage ikke højde for at der er data og onfone til onfone med, så m1 bliver langt dyre.
Jeg har et 99 kr abonnement i dag

0 0
bent c 09-06-2011 15:44:23

Det lyder meget godt - men jeg bestemmer da selv, hvis jeg vil bestille selskab. Hele familien har i øjeblikket samme selskab, så vi taler billigt med hinanden - tager programmet også højde for det?

0 0
Robert 09-06-2011 15:29:32

...jeg tvivler på at programmet tager højde for ting som den lokale dækning og om nettet har udfald osv. Se det ville straks kræve et rigtig avanceret program, hvis man f.eks kunne indtaste at man gerne ville give en 20'er ekstra om måneden for at få det selskab med bedst dækning på sin hjemmeadresse og måske ud fra ens bevægelsesmønster. Lav dét og så skal jeg nok smide programmet ind!

0 0
Jesper 09-06-2011 12:55:13

Det lyder snart lidt skræmende at de bare ordner at skifte abonnement. Bliver oplysningerne så også krypteret, så man som forbruger ikke skal være bange for at de bliver brugt til noget andet.

0 0