Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Ny applikation sikrer din Android-mobil

Ny applikation sikrer din Android-mobil

Hvis du bekymrer dig om sikkerheden på din smartphone kan du nu hente en gratis applikation, der beskytter din Android-mobil mod virus og cyberkriminelle.

Sikkerhedsfirmaet Trend Micro har frigivet den første af flere applikationer til Android-mobiler, der beskytter mod de mange farer ved internetbrug.

Trend Mirco lover, at applikationen vil beskytte din mobil mod virus, hackere og andre internetfarer.

Applikationen hedder Mobile Security for Android beskytter dine digitale filer og sikrer banktransaktioner.

Trend Micro fremhæver følgende features ved Mobile Security for Android:
• Sikker surfing
• Forældrekontrol
• Download-beskyttelse
• Opkalds- og tekstfiltrering

Applikationen er gratis og kan hentes i Android Marked.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Mikos 15-01-2011 12:37:08

...eller forsøger vi at skabe det?

Indholdet på min mobil er ikke vanvittig spændende for andre end mig.

0 0
Benjamin Jensen 14-01-2011 05:00:11

Der har der været op til flere eksempler på malware i Android market. Senest var det vist Angry Birds som ikke var lavet af Rovio Software. Den slags ting er rimelig nemme at overse - og man ved jo som erfaren computerbruger, at man er blevet narret en gang eller 2.

Nej, problemet findes ikke til Iphone, da der jo er kontrol med hvilke programmer der bliver smidt ud. Det er der jo ikke rigtig med Android, og mange installere jo også apps andre steder fra end Androidmarket.

Lev med at i skal sikre Jeres telefoner. Sådan er det når man vælger opensource, så vil der altid være nogle brådne kar til at udnytte det.

0 0
14-01-2011 13:53:19

Nu lyder du som dem der siger at der ikke findes virus til mac. Apple skal nok finde de mere primitive virusser(en opgave de tager penge for), men så snart folk i stigende grad begynder at bruge deres iPhone til betalinger og opbevaring af private informationer, så bliver virusserne også mere sofistikerede pga. interessen. Og så er det ærgerligt at stå med en platform som ikke har set skyggen af antivirus.

Men iPhone brugere har selvfølgelig den fordel at de kan stille Apple til ansvar for alt der ryger gennem App Store af virusser.

Dertil kommer netsikkerhed, iPhone vil være lige så åben for "snavs" fra nettet som alle andre telefoner.

0 0
Benjamin Jensen 14-01-2011 15:03:12

Du er den absolutte Apple hader - har jeg måtte konstatere ;) Men ok, det er så i orden.

Mac er ikke på samme måde udsat for virus/malware, da det ikke på samme måde er muligt at smide det ind i systemet. Men når man har java, flash og andre adobe produkter, så gør det selvfølgelig at den kan være udsat.

Men det er da godt nok noget pjat, når du siger at Apple nok skal finde de fleste vira, men ikke alle. Iphone er det mest solgte smartphone og har været det i lang tid, så mon ikke interessen har været der i lang tid allerede?

Iphone bruger ikke flash eller java, og er derfor ikke påvirket, som f.eks. Android. Medmindre man JB ens Iphone, er man rimelig sikker.

Læs evt. her og bliv klogere - det trænger du godt nok til ;)

http://antivirus.about.com/od/macintoshresource/tp/macvirusfaqs.htm

0 0
Shawn S. Ø 15-01-2011 10:25:18

Benjamin fordi nogen er uening med dig betyder det jo ikke at de er Apple hader?

Du har helt ret i at der var den der Angry Birds app som jo selvfølgelig blev fjernet lige så hurtig som den kom. Og du tager helt fejl hvis du tror at Apple ikke har malware.. søg på det en gang og du vil blive overrasket ;)

Så hvem er det som skal blive klogere ;)

Her er blot 2 af mange artikler:

http://arstechnica.com/apple/news/2009/11/truly-malicious-iphone-malware-now-out-in-the-wild.ars

http://www.infosecurity-magazine.com/view/8814/fortify-warns-users-of-iphone-malware/

0 0
Benjamin Jensen 16-01-2011 01:55:04

Flot flot - du har endnu engang vist at du render forvirret rundt og poster noget du ikke rigtig har læst. En vaskeægte forum troll. De artikler omhandler jo netop hvis man JB sin Iphone. Jeg skrev netop, at grunden til at Iphone var sikker, var fordi Apple styrede App store.

Bjarn>> Jeg ved ikke hvorfor du bilder dig ind at kalde mig hjernevasket. Som PC bruger i over 20 år, og kun sporadisk bruger af Mac, så vil jeg nok kalde mig Windows washed ;)

At Mac er det mest usikre system, fordi brugeren tror det er det mest sikre er da noget ævl. Enten er systemet usikkert, eller også er det ikke. Det vil svare til at give brugeren hele skylden for om han får vira eller malware, og det er ved gud ikke altid brugeren man kan give skylden.
Jf. det jeg skrev før, så afhænger et systems sikkerhed også i høj grad af hvilke 3. parts programmer der bliver installeret.

0 0
Bjarne R. 14-01-2011 18:43:27

Benjamin Jensen du er hjernevasket, synd du ikke selv kan se det. Har også læst at Mac er det mest usikre system - dette ikke så meget systemet i sig selv, men fordi brugere tror sig helt sikre og der af agerer uheldigt.

0 0
Daniel Jørgensen 13-01-2011 17:18:49

At købe et antivirus program til sin telefon er malware i min verden. Det er kun ulemper! Det sløver telefonen og det koster penge. Det vil jeg kalde malware..

Og for at undgå at få sådan noget på sin telefon er det altså bare at bruge sund fornuft ! Download ikke noget man synes virker mistænksomt, læs anmeldelser og sidst men ikke mindst, se dog hvilke ting programmet skal have adgang til. Hvis man henter et soundboard og det skal have adgang til væsentlige telefon funktioner så er det jo nok ikke det helt rigtige program man har fat i .. !

0 0
Bjarne R. 13-01-2011 14:51:48

...og så synes jeg også Trend Micro skal have en hånd for forsøget på spin med deres pressemeddelelse fra i går - hvor de påstår Android er usikker i forhold til iPhone.

...godt forsøgt, men kom igen når der faktisk findes malware i Android Market.

0 0
LSK 13-01-2011 15:54:40

Jeg kan forstå på dig at du ikke mener det er nødvendigt med antivirus-programmer til android telefoner?? Kan det virkelig passe?
Ja, jeg er nok desværre en af dem der falder for "skræmme-taktikken" og har hentet flere forskellige antivirus programmer til min telefon. Ingen af dem har fundet noget usikkert på min telefon, og det er jo godt nok. Men er det så bare spild af plads, strøm og i dette tilfælde penge??

Jeg må indrømme at jeg også er ret skeptisk, men hvad ved jeg.. "Better safe than sorry" har nok været mit motto :)

0 0
Bjarne R. 14-01-2011 18:39:51

Der har aldrig været virus på noget program i Android marked - men der har været programmer som har forsøgt at lokke f.eks. bank-oplysninger ud af folk. Men at Google ikke holder øje med App i market er en skrøne og jeg er sikker på at de opdager skadelige apps før f.eks. Trend Mico vil gøre det. Android Market indeholder en "Kill Switch funktionalitet" som gør at Google ikke bare kan fjerne skadelig software fra Market men også fra alle telefoner som har downloaded dette.

Men der bliver desværre lukket meget bullshit ud omkr. sikkerhed på mobiler - f.eks. skriver mobilsiden.dk om en falsk og skadelig Angry Birds version - hvis man læser kilden til artiklen igennem opdager man er der var intet skedeligt ved app'en.


På iPhone har der i danmark været flere eksempler på apps som førsøger at "snyde" bruger (børn) til betale ublu priser for stort set ingenting med en iOS funktionaliteten "in app payment".

Så som Daniel skriver "sund fornuft" er det eneste som dur.

0 0
BSG 13-01-2011 14:25:32

Applicationen er ikke gratis, fordi den koster $3.99.

30-day FREE trial | Full app $3.99

0 0
Jon 13-01-2011 14:17:11

Hvorfor nævner i ikke nogen af de andre?

0 0
13-01-2011 14:14:40

Er det overhovedet nødvendigt? Og vil det ikke - som på en computer - bruge mange ressourcer og derved gøre telefonen langsommere + bruge mere strøm?

0 0
Andreas Krogh 13-01-2011 16:23:32

jo det er selvfølgelig rigtigt nok men nu hvor smartphones er på markedet er der nørder der sidder der hjemme og laver virusser til vores stakkels sårbare telefoner men jeg foretrækker nu mere AVG antivirus free den scanner hver app du downloader automatisk og hvis du er usikker ska du bare åbne programmet så scanner den osse alt

0 0