Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Ny dual-core LG-mobil kommer til Danmark

Ny dual-core LG-mobil kommer til Danmark

Vi får også den nye LG-mobil Optimus 2X til landet, selvom vi ikke tidligere har fået LGs topmodeller på det danske marked.

Udover at gøre noget for hastigheden, betyder den dobbelte dual-core også en meget forlænget batterilevetid. <br />
Udover at gøre noget for hastigheden, betyder den dobbelte dual-core også en meget forlænget batterilevetid. 

LG har netop officielt lanceret Optimus 2X - som dog muligvis får et andet navn, inden den kommer i butikkerne.

Optimus 2X er en Android-mobil og bliver den første mobil med en dual-core processor.

-"Vi glæder os sindssygt meget til at vise den her mobil frem. Detbliver den hurtigste mobil overhovedet på markedet," siger LGs mobilchef, Morten Aagaard til Mobilsiden.dk

Morten Aagaard fortæller samtidig, at Optimus 2X kommer til Danmark i starten af næste år, selvom LG tidligere har været tilbageholdende med at sende topmodellerne på markedet herhjemme.

Hemmelig skærm

Den officielle pressemeddelelse fortæller ikke noget om, hvilken type skærm, der er på den nye Optimus 2X.

Der er tale om en "4 tommer WVGA skærm", men mere info er det ikke muligt at hive ud af mobil-chefen.

-"Det kan vi ikke kommentere på endnu. Jeg kan bare sige, at vi er den førende skærmproducent i verden, og derfor kommer der selvfølgelig en rigtig fin skærm på den," siger han til Mobilsiden.dk.

Vises frem i januar

Optimus 2X kommer til Danmark i første kvartal af 2011. I starten af januar er pressen inviteret til et event, hvor LG officielt vil vise deres nye baby frem.

Morten Aagaard kan dog endnu ikke sige noget præcist om, hvornår Optimus X2 kommer på markedet, eller hvad den kommer til at koster.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Nygaard 21-12-2010 00:55:28

Jeg havde aldrig troet, at jeg skulle komme til at eje en LG mobil... Men ud fra hvad de præsenterer her, virker det pludselig slet ikke så utænkeligt!
Jeg er MEGET spændt på at se mere om skærmen.

0 0
Bepper 20-12-2010 20:16:11

Se Homer Simpson savle for dig.... gurrrrrrhh :-p

0 0
primestr_ 16-12-2010 16:03:17

Hej,

I slutter artiklen af med at sige LG har inviteret til presse event i januar, men betyder det "I" er inviteret eller skal vi finde nyheder fra det event hos andre? :p

Mvh

0 0
May Frederiksen 17-12-2010 14:02:37

@primestr: Det betyder, at VI er inviteret, og har tænkt os at få alt det materiale med hjem vi overhovedet kan, om den nye 2X. Så bliv du bare her :D ;).
Mvh. May, mobilsiden.dk

0 0
primestr_ 17-12-2010 20:35:30

Hehe god at se er I er hurtige i at fange jeres læsere! Regnede nu også med i var inviteret. I er jo indbegrebet af mobil-pressen i dk =)

I må have en god fremvisning, ser frem til flere nyheder omkring dette produkt!

0 0
primestr_ 17-12-2010 20:36:14

Godt*

0 0
Mobilsiden.dk 16-12-2010 21:49:47

Hejsa! Naturligvis er vi inviteret ;) ..Når det drejer sig om mobil/tele, så er det kun Mobilsiden.dk du behøver at læse, for at være opdateret ;-)

0 0
Bepper 20-12-2010 20:14:21

John G: "Når det drejer sig om mobil/tele, så er det kun Mobilsiden.dk du behøver at læse, for at være opdateret ;-)"

Det passer bare ikke helt...!?
Her for nylig var jeg forundret over at se en ny HTC mobil på Callme's hjemmeside, som I ikke har anmeldt https://www.callme.dk/htc-gratia-groen
Og jeg hader når det sker....
Kan I ikke sørge for at anmelde de mobiler som de store mobiludbydere sætter til salg på deres hjemmesider?
Det synes jeg ville være god stil :)

0 0
Mobilsiden.dk 20-12-2010 21:17:39

Hej Bepper,

Du har helt ret i, at den model ikke er anmeldt endnu. Det handler om, at HTC endnu ikke har kunne få den frem til os.

0 0
Lowkey 17-12-2010 20:52:39

"så er det kun Mobilsiden.dk du behøver at læse, for at være opdateret"

Hvis man vil opdateres med egentlig fakta, er det naturligvis en anden sag.
God dækning når det drejer sig om det danske mobilmarked eller iPhone - i væsentlig mindre grad hvis det drejer sig om Android, Symbian eller andre underlødige emner.

0 0
Anonym 16-12-2010 15:10:40

Hej.. ;)

Er det bare mig eller er det bare ikke samme telefon som bliver vist øverst i denne artikel, sammenlignet med de viste video'er..

øverste billede har Touch knapper: menu, home, tilbage og Søg..

Video'er har: noget touch på hver side af en scroll knap..??

0 0
Msoerensen 16-12-2010 14:43:02

Er det bare mig eller er HTC og Sony efterhånden de eneste Androidmobil producenter, der ikke bevidst forsøger at kopiere Iphone?
Med det mener jeg kopiering af menu ikoner osv.

(-:

0 0
Christoffer 16-12-2010 20:00:05

jeg kan love dig for at HTC også har kopieret iPhone, mange flere gange end LG.

0 0
primestr_ 17-12-2010 20:32:47

Ja og omvendt.. Alle ripper alle i den branche.

0 0
primestr_ 16-12-2010 15:57:35

Har det efterhånden sådan, at det kan være fuldstændig ligegyldigt hvem der ripper hvem og hvilke designs funktioner osv. Så længe jeg er glad for mit produkt når jeg har givet mere end 4 clicks for det.

Men ja den ligner rimelig meget iphone4 med menu og glas front med stål ramme.

0 0
Jesper Søgaard 16-12-2010 14:34:26

Lad os nu se.

1) Hvis LG lægger en egenudviklet platform henover Android så afhænger produktets success mere af platformen end hastigheden.
2) LG i min verden har aldrig lavet gode telefoner. Der skal brydes med traditioner i stil med Samsung's Galaxy S.
3) Det er ikke første gang at en producent lover verdens hurtigste, flotteste eller bedste produkt for derefter at skuffe fælt.

Hvis de tror at en dual-core processor er det eneste der skal til for at gøre en telefon til et hit så tager de grueligt fejl.

0 0
Lecter 16-12-2010 21:02:15

2. De har lavet et par rigtig gode Android telefoner.

"Hvis de tror at en dual-core processor er det eneste der skal til for at gøre en telefon til et hit så tager de grueligt fejl."

Tror flere ting vil imponere ved denne telefon. F.eks skæmen.

0 0
Jesper Søgaard 17-12-2010 12:40:18

Hvorfor tror du det? Fordi skærmen er "hemmelig"? Og at de er den førende skærm-producent ved jeg nu ikke om jeg er enig i. Jeg vil nærmere sige at Samsung er førende.

0 0
Lecter 17-12-2010 14:05:14

Aner ikke om de er førende, men de laver gode skærme. Det er vel salgstal der afgør det.

LG har produceret skærmen til iPhone 4 - Jeg har svært ved at forestille mig at de bruger en dårligere skærm til deres eget topprodukt.

0 0
primestr_ 16-12-2010 16:00:27

Enig,

Jeg føler at nexus s er indtil videre min kommende mobil med mindre denne her kan mere end bare slå den i en fps benchmark.

Dog vil jeg sige at materialet ser noget bedre ud end det plastik gejl de har gang i hos samsung.

0 0
Tejs 16-12-2010 15:35:08

Tror ikke LG på noget tidspunkt har sagt, at telefonens dual-core processer er det eneste, der vil gøre den til et hit.

For det første har LG faktisk netop fået ros her på siden for deres seneste Android-produkt i Danmark - Optimus One: http://www.mobilsiden.dk/mobiltest/lg-optimus-one-mellem-mobil-med-nyeste-android-mobiltest,lid.13361/

For det andet bliver Optimus 2x en af de få telefoner med tv-out, den eneste android telefon i Danmark med HDMI og så vidt jeg ved den første telefon overhovedet med understøttelse af FULL HD (1080P) via HDMI.

Videooptagelse i 1080p tror jeg også kun er noget både HTC og Iphone kan drømme om i øjeblikket.

Med hensyn til hastigheden viser tidligere benchmarks allerede, at telefonen er hurtigere end nuværende topprodukter som Samsungs Galaxy S:
http://www.engadget.com/lg-star/preview/

Engadget nævner iøvrigt også kort, at al flash kørte uden problemer på telefonen og mener endda de har mistanke om, at den kan afspille flash i HD.

Jeg siger ikke, at det er et sikkert hit, men tror ikke der er grund til at være så negativ.

0 0
Henrik 16-12-2010 15:56:07

Jeg gir Jesper ret i, at den er nødt til at være velfungerende, stabil, og batteritiden er også nødt til at være nogenlunder acceptabel - minimum 24 timer ved moderat brug af smartphone features - ellers er den ubrugelig.

0 0
Tejs 16-12-2010 16:23:50

Kan kun være enig i det med batteritiden, som jeg også nævnte i mit første indlæg herinde. Med sådan en processor er batteritiden helt klart noget man skal holde øje med.

0 0
Lenny87 16-12-2010 14:18:44

Hey.

Har LG deres eget UI de smider ovenpå? eller får man en ren og rå android oplevelse når man køber en LG?

0 0
Msoerensen 16-12-2010 14:43:47

LG ligger det eget UI ovenpå. Det bliver ligesom du ser på billedet.

0 0
Msoerensen 16-12-2010 14:44:03

*deres

0 0
Lecter 16-12-2010 20:59:54

På deres andre Android telefoner, er rommerne meget tæt på "ren Android".

0 0
Tejs 16-12-2010 14:16:18

Det jeg har set af den telefon indtil nu ser virkelig lovende ud. Er ganske overbevist om, at det bliver min nye telefon - med mindre strømforbruget er helt forfærdeligt.

0 0