Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Ny eksklusiv telefon fra Nokia

Ny eksklusiv telefon fra Nokia

Nokia har netop annonceret de sender en ny model på markedet, som henvender sig til deres mere eksklusive kunder.

Telefonen hedder Nokia Oro, og består af læder og en 18 karats guld-belægning. Nokia Oro er en luksusudgave af Nokia C7.

Men i den nye udgave, har den fået en læderbetrukket bagbeklædning og beklædt med en 18 karats guld-belægning på fronten.

Displayet har også fået ekstra stærkt glas, og en AMOLED-skærm. Telefonen har et 8 megapixels kamera.

Nokia Oro hører desværre ikke med til de nye Windows Phones, men kommer med Symbian. Telefonen bliver dog ikke så dyr, som man kan frygte. Den kommer til at koste omkring 7.500 kroner inkl. moms.

Telefonen kommer på markedet til efteråret.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kneths 27-05-2011 09:32:21

Well er det kun mig der kan se at det her er lidt ligegyldig snak?
Alle OS´er har deres problemr og småfejl/irritations dele...
Om det hedder Symian, Android, Windows elle Apple...
Men for lige at forholde mig til tråden så er der vel en grund til Nokia har valgt at skifte Symbian ud med Windows.... Fordi de ikke selv tror på deres produkts fremtid:-)

0 0
Henrik 27-05-2011 10:45:05

Der er stort intern uenighed i Nokia om dette emne. Valget har ikke noget med kvaliteten af det ene fremfor det andet at gøre, det er ren strategi (som meget vel kan vise sig at være forfejlet). Det må tiden vise.

Men det er da lidt sjovt at Nokia, iflg. Elop selv, vil supporte Symbian minimum indtil 2016. Det er jo nærmest en menneskealder i mobilverdenen, så helt dårligt kan det jo ikke være. Hvis det var ville man skære fedtet væk lige med det samme.

Faktum er, at selvom deres markedsandel er faldet til ca. 26%, har de aldrig solgt flere Symbian device end de gør nu (27 mill. seneste kvartal). Den faldende markedsandel er pga. at volumen i markedet vokser, og at størstedelen af væksten ligger på Android. Men det er ikke det samme som at sige, at Symbian er en fiasko (som sagt 27 mill. sidste kvartal).

Det ses også tydeligt på downloads fra Nokia/Ovi Store, som vokser ret aggressivt for tiden.

0 0
PiX 27-05-2011 12:53:28

Henrik - din kommentar er til gengæld mere indholdsrig i forhold til de øvrige meningsudbrud her. :)
(Jeg vil lige indskyde, at jeg pt. ikke har en Nokia, bare så jeg ikke bliver beskyldt for at være "Nokia-fanatiker" :D

0 0
David 27-05-2011 16:23:44

Nokia fanboy!!

0 0
labodilsen 27-05-2011 09:22:48

blot til info, til alle dem der mener, at man ikke kan "nyde" internettet på en symbian telefon. Så har norske Opera udgivet en fantastisk browser til mange platforme, her i blandt Symbian. Jeg vil til en hver tid foretrække Opera Mobile på en hver platform, istedet for deres standard browsere. den er bare det lille stykke bedre og hurtigere.

0 0
Dilbert 26-05-2011 19:20:57

Hvad er det for en flok tåbelige ego'er der skriver her? Kan vi ikke godt få en lidt mere sober og saglig tone?

0 0
Henrik 26-05-2011 21:08:37

Jeg undskylder mit. Du har helt ret.

0 0
Bepper 26-05-2011 15:59:12

Altså, jeg har prøvet den Nokia telefon i forretningen, og det var virkelig en dårlig oplevelse. Den forekom værre end noget andet jeg har prøvet i nyere tid. Og så i GULD? - Jeg må understøtte Davids første kommentar til denne artikel.

0 0
26-05-2011 16:45:39

Jeg tilslutter mig også Davids kommentar. Fordelen ved at forgylde en lort er at den formentlig er bedre til at gå på nettet end en forgyldt N8 med Symbian.

Og til alle dem der hylder lorten... jeg mener Symbian jeg tror ovenstående gyldne telefon kunne blive en fin tilføjelse til jeres Symbian-alter så mangler i bare en flaske gammel dårlig vin og et par lavalamper så er der lagt op til fest.

@Henrik kun personer med den samme mentale alder som en 13 årig dreng ville kunne se det sjove i at have en telefon som er så ringe fokuseret i sit design. Andre mere modne personer foretrækker at brugerflader ikke bliver lavet ved at en eller anden har skovlet tilfældige funktioner på en såkaldt smartphone, skidtet kan jo knap nok gå på nettet.

0 0
Henrik 26-05-2011 18:38:37

Du bliver ikke overbevisende ved at hælde lort ud, samt lyve og overdrive. Det får dig bare til, at fremstå som en lidt småynkelig nørd der får for lidt.

0 0
Henrik 26-05-2011 18:39:22

...hvilket vi godt ved ikke er sandt, men jeg ville lige "demonstrere" hvad det vil sige, at "hælde lort ud".

0 0
Bo Westerby 26-05-2011 19:21:21

Far?

0 0
26-05-2011 15:36:55

Fik du lige fyret alle dine fine ord af.
Må være irriterende at høre på hvis du også snakker sådan.

0 0
BluezCat 27-05-2011 08:52:29

Jeg anser ikke ovenstående som værende 'fine' ord, men almen dansk.

Det er noget du skulle prøve.

0 0
BluezCat 26-05-2011 15:02:48

Til udefrakommende læsere.

Oventående indlæg er, som I nok kan se, individer med mindrebemidlet adfærd, der kontinuerligt og fabrilsk prøver, at få sine to brikker i hovedet til at passe sammen, og som det antydes, så er dette endnu ikke formået.

Til ovenstående skribenter.

For hvad angår jeres egne præferencer, og hovedløse fordomme, og ikke mindst, postulater opstået på luftkasteller/hypoteser, så burde I måske egentlig istedet bruge tiden på andet i jeres frikvarterer, da jeres kommentarer vel ikke kan betegnes for andet, end værende odiøst i forhold til artiklen.

0 0
Kneths 27-05-2011 09:25:35

Øhh, dansk/snob ordbog...
Mindrebemidlet = Uintelligent
Kontinuerligt = Gentagende
Præferencer = Foretrukne
Postulater = Udtalelser
Odiøst = Afskysvækkende
Og Bluezcat, det er skrevet med et smil på læben;-)

0 0
BluezCat 27-05-2011 10:05:02

Takker for din "synonym" ordbog, noget antyder, det kunne være tiltrængt her på siden ;o)

Og hvad angår det sidste, så regnede jeg også med det ;o)

0 0
twitboydk 26-05-2011 13:06:11

Jeg synes da kassen er meget pæn

0 0
labodilsen 26-05-2011 12:33:06

nuff' said!

0 0
Jøren 26-05-2011 12:14:49

Alle de nyere Nokia telefoner er da udstyret med gorilla glas?
Har selv en N8 og er meget glad for den, til alle haters ^

0 0
Henrik 26-05-2011 13:26:09

Jeg tror vi har at gøre med 13 årige knægte her. Der er vist ingen grund til at spilde sin tid på at kommentere mere.

LOL...

0 0
Jøren 26-05-2011 16:28:51

Journalisten eller dem der kommenterer ovenfor?

0 0
Henrik 26-05-2011 18:41:59

Kommentarerne.

0 0
NK 26-05-2011 11:07:17

virker alarmen i nokia og der er ingen problemer i frostvejr.Der er heller ingen restriktioner på hvad der må vises på telefonen, og så er browseren(der godt nok trænger til en update) med flash

0 0
Kristian Hansen 26-05-2011 10:10:35

Det må være dejligt for alle jer Android/Iphone fans, at der er kommet et nyt produkt som i kan være fælles om at hade. Så slipper i for at hade hinanden så længe.

0 0
Rene 01-06-2011 18:01:04

Den kommentar med mest indsigt i hele tråden.

0 0
Bo Westerby 26-05-2011 19:15:41

Er skam ikke fanboy af det ene eller det andet. Er tværtimod en luder der springer fra det ene til det andet. Uanset hvor godt det er, så keder jeg mig med et OS i længden. =)

0 0
spawn 26-05-2011 12:25:58

Ork nej - jeg kan multitaske, jeg kan hade både Apple lemminger og Symbian geeks samtidig :P - hahaha

0 0
TF 28-05-2011 14:37:19

og hvad siger det så om dig ;)

0 0
PiX 26-05-2011 12:20:31

Enig :D

0 0
Bo Westerby 26-05-2011 10:00:03

Spørgsmålet er om det bliver med Anna. Så er det ikke til at vide, om vi kan opgradere den guldbelagte lort til guldbelagt, dybfrossen urin.

0 0
David 26-05-2011 08:20:51

Symbian telefon med guldbelægning?! det svarer vel en smule til at tage en hundelort og dyppe den i guld, jeg ville nu stadig helst være fri :P

0 0
twitboydk 26-05-2011 13:03:48

HAHA!
Hørt

0 0
Hans Jákup Danielsen 26-05-2011 09:37:24

og det værste af det hele...
så tror jeg faktiskt at min mor ville være glad for sådan en hundebæ dyppet i guld :S

0 0
Henrik 26-05-2011 12:11:48

Sjovt. Jeg har det på samme måde med iOS og Android, især Android er en pyntet lort.

0 0
twitboydk 26-05-2011 13:05:17

Jeg købte lige en Samsung Galaxy S 2 og lagde min iPhone 4 på hylden. FAIL!!!
Nu er jeg tilbage på iPhone. Jeg gider ikke sidde i dagevis og rode med en mobil telefon, for at få den til at fungere som en iPhone

0 0
Kristoffer 29-05-2011 23:24:41

Doh Forfærdelig fail, at købe en Android telefon (og den bedste af slagsen, har selv en!) og så droppe den fordi man ikke kan få den til at virke som en iPhone W-T-F?!

0 0
R.A. 26-05-2011 15:07:02

#twitboydk
... hvorfor købe en android, når alt du så prøver på er at få den til at ligne en iPhone? se det er fail.

0 0
Nygaard 26-05-2011 12:27:56

Din mor er en pyntet lort... med lort på...........

0 0
David K 26-05-2011 08:42:24

Haha herlig kommentar her til morgen, "spot on" ;)

Gad vide om en guld belagt iPhone ville sælge godt... er sikker på der er masser af blanke blondiner der ville falde for den.

0 0
Mikkel 26-05-2011 08:39:04

Der rammer du plet... Jeg har selv været den "heldige" ejer af en nokia n8, og symbian er simpelthen så langt bagefter deres konkurrenter.

0 0