Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Ny Flash Player giver fuld funktionalitet på mobilen

Ny Flash Player giver fuld funktionalitet på mobilen

For første gang bliver der ikke nogen forskel på Flash på computeren og på mobilen.

Flash Player 10.1 er den første version, der gør alle funktioner mulige på alle computere, mobiler og enheder.

Med Flash 10.1 kan brugerne benytte spil, animationer, præsentationer og visualiseringer, e-handel, musik, video, lyd og meget mere direkte fra browseren.

Alle mobiler der er blevet opdateret til Android 2,2 Froyo, kan bruge Flash Player 10.1.

Senere vil versionen også blive tilgængelig på mobiler og enheder baseret på Blackberry, WebOS, Windows Phone 7 Series, LiMo, MeeGo og Symbian OS.

Læs mere om Flash Player 10.1 til mobiler på www.adobe.com/go/fpmobile

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Claus 23-06-2010 23:33:39

Fedt, så kan man også se alle de reklamer som man ellers ville være fri for!

0 0
24-06-2010 11:30:52

Nu er jeg absolut ingen web ekspert, men tror nu ikke der er mange reklamer der bruger flash... Når jeg surfer uden flash, så er der da lige så reklamer som hvis jeg sad ved en Computer...

0 0
Norupz 25-06-2010 14:26:02

Ahhh...


Den holder ikke. Langt de fleste web-reklamer kører i flash. Prøv foreksempel at gå ind på http://www.gamereactor.dk

0 0
25-06-2010 14:40:07

Hmm okay.... Der kan man bare se, lærer sq noget nyt hver dag. :D

0 0
23-06-2010 11:10:44

X10 er lige blevet rooted... Kan ikke vente til de får lavet en ROM med froyo og flash... yum yum :D

0 0
Jesper Søgaard 23-06-2010 10:32:16

Er der nogen der har testet 10.1? Jeg har hørt lovende ord om den version lige siden jeg havde min HTC Hero.

Ved Flash-spil og videoer er der et enormt RAM-forbrug og problemet med Flash i dag er at den ikke er for god til at frigive rammene igen.

Det kunne være interessant at høre hvordan det virker på en HTC Desire eller lign.

0 0
Erik jensen 27-06-2010 13:01:54

Til almindelig oplysning, når nu Hero nævnes

HTC hero vil kun blive opgraderet til OS 2.1(i denne måned (!)

HTC har officelt oplyst at bl.a HTC Hero IKKE vil kunne køre med OS 2.2

0 0
B. Radmer 23-06-2010 10:58:05

Har kørt med Flash 10.1 et par uger på Nexus (specs. er meget lig Desire) og der er både plusser og minusser.

Minus:
* Flash belaster cpu'en meget.
* Sider med flash-indhold er træge at hente.
* Meget krævende flash-indhold køre ikke!
* Flash-Youtube videoer kan ind i mellem godt hakke lidt, modsat den dedikerede youtube-player.
* Småbugs som at man tit skal genloade en side for at få flash-indholdet til at afspille og at der ind imellem er lidt "fokus forvirring" mellem flashen og html-siden.

Plus:
* Det er helt vildt cool at have adgang til flash-indhold fra sin mobil og giver virkelig fornemmelsen af at have en "rigtig" browser til sin rådighed - det overgår langt ulemperne!

Der har allerede været et par opdateringer til 10.1 så jeg går ud fra alting bliver bedre hen ad vejen :)

Jeg har ikke oplevet noget decideret ram-problemer, så jeg går ud fra at ram i det mindste bliver frigivet når man forlader en side med flash.

0 0
Henrik 23-06-2010 13:28:20

Jeg vil give B. Radmer ret. Det er også de oplevelser jeg har haft på min N97 (dog ikke Flash 10.1, men Flash Lite).

Det ser ud til at være noget generelt mht. Flash.

Men ja, det er sgu fedt nok at man har adgang til stort set de samme ting på sin mobil som på PC'en. Sådan SKAL det også være! ;-)

0 0