Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Ny high-end smartphone fra HTC er officiel

Ny high-end smartphone fra HTC er officiel

HTC har lanceret en 5 tommer smartphone med fuld-HD opløsning og kraftig processor.

HTC J Butterfly (Foto: HTC.com/JP)
HTC J Butterfly (Foto: HTC.com/JP)
Foto: HTC.com/JP

Adskillige rygter har været ude på nettet om en 5 tommer HTC enhed med fuld-HD opløsning, nu ser den ud til at være officiel, navnet er HTC J Butterfly.

 - Rygte: HTC One X5 skulle være på vej

Ifølge den japanske teleoperatør KDDI, som har telefonen til salg på deres hjemmeside og klar til levering i december måned, så er telefonen noget af en super-enhed.

Mobilen kommer i farverne hvid, sort og rød og har en kraftfuld portion specifikationer med sig, blandt andet en hurtig quad-core processor, stor mængde RAM og fuld knald på forbindelserne til omverdenen i form af både 3G og 4G.

Det mest opsigtsvækkende ved enheden må siges at være skærmen på hele 5 tommer og en meget kraftfuld opløsning på 1920 x 1080 pixels, hvilket betyder at dens pixel-tæthed er på hele 440 PPI.

Derudover er den også IPX5-certificeret hvilket betyder at enheden er modstandsdygtig overfor vand til en hvis grad.

Langt flere specifikationer kan ses i tabellen herunder.

Processor1,5 GHz qual-core Qualcomm Snapdragon S4

Skærm

5 tommer Super-LCD 3
Opløsning1920 x 1080 pixel, 440 PPI
Hukommelse2 GB RAM
Intern hukommelse16 GB
Ekstern hukommelseMicroSD op til 32 GB
Primlær kamera8 megapixels
Sekundær2,1 megapixels
SystemAndroid 4.1 Jelly Bean
Batteri2.020 mAh
ForbindelserBluetooth 4.0 og NFC
Trådløs netværk3G og 4G netværk samt Wi-Fi 802.11 a/b/g/n 2,4 GHz samt 5 GHz
Kablet forbindelserMicroUSB og 3,5mm mini-jack
Størrelse143 x 71 x 9,1 mm
Vægt140 gram

Selvom enheden kommer ud på det japanske marked, så er der stadig muligheder for at det europæiske marked kan være undervejs, eftersom enheden kommer med GSM indbygget.

Vi har taget kontakt til HTC Nordic for yderligere informationer, og opdaterer selvfølgelig herom så snart muligt.

Kilde: Engadget.com og HTC.com/JP

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

lukasz 18-01-2013 14:52:08

test

0 0
Michael 19-10-2012 02:43:18

Det er mit indtryk at nogle af Jer ikke kan se en ny telefon uden at skulle have den. Hvorfor er det så absolut nødvendigt hele tiden at skulle have det sidste nye??? Især når den i har i forvejen ikke er i nærheden at være slidt op eller forældet.

Vil mener nogle af Jer lider af købetrang / købemani / shopaholic.

0 0
Kasper Siggaard 19-10-2012 15:26:03

Jeg kan kun tale på mine egne vegne. Men fordi smartphones interessere mig og min telefon er én af stederne jeg prioritere mine penge.

Jeg er overbevist om at verden ville se helt anderledes ud, hvis mennesker kun købte det allermest nødvendige, men sådan forholder det sig bare ikke.

Du befinder dig lige nu på et forum, for folk der er interesseret i mobiltelefoner, så det er vel ikke så underligt at vi gerne vil have de bedste produkter når de kommer ud.

0 0
mbech 18-10-2012 08:50:55

Har netop selv fået mig en sg3. Var alt for billig til at sige nej. Jeg havde dog også den indstilling at skærmen var alt for stor og kluntet til at have i lommen. MEN MEN jeg må sige jeg er helt omvendt den ligger langt bedre i lommen end min iphone 4s. Desuden ser min iphone skærm helt latterlig ud i forhold til.Hvordan har jeg dog kune bruge den til noget. Så 5" kan være lige i overkanten, men den skal da prøves 4,8" går fint.

0 0
Hest 17-10-2012 18:49:51

Ser rigtig lækker ud, men ville aldrig købe sådan en pga. den skærm. SGS3 med 4,6 er mere end rigeligt og også lidt i overkanten. 4.2-4.4" så havde den været perfekt

0 0
hamzah10 17-10-2012 19:24:09

har sgs3 ikke 4,8'' skærm ??

0 0
Tbm2 17-10-2012 20:17:01

Jo...

0 0
Jubas 17-10-2012 13:29:13

den er liiige i min ånd :)
Min næste smartphone... håber den snart blive lanceret :)

0 0
Daniel Jørgensen 17-10-2012 13:29:04

Den er så stor .. Designet er lige i øjet, men havde den dog bare været én tommer mindre.. !

0 0
KimDotDK 17-10-2012 12:48:42

Den er for stor til min smag, men ellers ser den da alt for lækker ud.
Har ikke haft HTC siden Diamond med WinMo 6.5, men fik en HTC One S af TDC for en uges tid siden og jeg er virkelig imponeret. Kan da kun forestille mig at den her er endnu bedre.

0 0
Robert 17-10-2012 12:44:31

Ja så ser det ud til de har brudt den uofficielle tablet mur på 5". Ellers passer den jo fint overens med de tidligere lækkede billeder med den røde kant.

Virkelig lækre specs må jeg sige men igen når vi er oppe i retina opløsninger så er jeg faktisk rimelig ligeglad med om pixeltætheden er på 320 eller 440 PPI. Så er der batteriet; det ser ud til at HTC ikke har lært af hele One X misæren. Fint til standby og opkald men hvis du bruger telefonen moderat så fiser strømmen bare ud!

16 GB hukommelse? Tja jeg kan ikke klare mig med mindre end 32, så må man jo punge ud og købe et kort..

Til sidst lagde jeg mærke til Google logoet på bagsiden, det har jeg ikke set på nogen android telefon før med mindre det var en Nexus enhed. Kan det tænkes HTC er på vej med en "renere" version af Sense?

HTC J Butterfly?? Lidt mere benzin til navneforvirrings-bålet. Motorola har deres Razr, Samsung deres Galaxy, Sony deres Xperia og HTC har...???

0 0
Moiz 17-10-2012 13:03:32

Der går nogle spekulationer på at de komende versioner af android kommer med dual boot. Så kan man enten vælge producentens UI eller ren android. Lidt ligsom på Huawei Acend P1.

Men det er nu kun spekulationer som jeg læste på pocketnow...

Og fem tommer er lige på grænsen til en phablet.

Jeg har nu ikke noget imod størrelsen (store hænder :-D), men jeg kan forestille mig at andre folk vil blive irriteret over den store størrelse.

0 0
William 17-10-2012 13:01:47

Det er da rart at se at HTC igen har åbnet for microSD, som jo ikke var muligt på One X.

Hvad angår Google logoet, så har LG før brugt betegnelse "with Google" på deres produkter uden der har været tale om en "ren" andriod enhed, se bl.a. Lg Optimus 2x. Men man kan da kun håbe, at det er en indikation på en HTC uden Sense.

0 0