Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Ny iPad er næsten umulig at skifte skærm og batteri på

Ny iPad er næsten umulig at skifte skærm og batteri på

Det er tæt på umuligt at skifte batteri eller skærm i den nye iPad.

Hvis du er den heldige ejer af den nyeste generation af iPad, så skal du ikke ødelægge skærmen - for modsat tidligere modeller af iPad, så er den nye model tæt på umulig at reparere.

Det er i hvert fald påstanden fra stifteren af ifixit.com, Kyle Wiens, der kom med en længere teknisk forklaring under et interview til Tekzilla.

Apple har i den nye version af iPad, nemlig valgt at lime de forskellige dele af iPad’en sammen, hvilket gør det tæt på umuligt at åbne iPad’en uden at ødelægge enheden.

Både LCD-skærmen og batteriet er f.eks. limet fast, hvilket gør det både farligt og svært at skifte delene. Den eneste måde man kan få limen til at give slip, det er ved at opvarme den, hvilket i værste fald kan resultere i, at iPad'ens lithium batteri eksploderer.

Se hele interviewet med Kyle Wiens her. Ifixit.com har også publiceret en lille guide omkring problemet.


Kilde: Tekzilla.com

Kommentar

x

Opret bruger
Hydra 11-04-2012 18:09:32

iPad 2 er nøjagtig ligeså svær at reparere som the new iPad, begge er så irriterende at arbejde med jeg får gåsehud ved tanken! Man kan knap nok skille den ad uden at flække glasset. For meste er det alligevel dét der skal skiftes, og så gå rdet jo nok.

Men det er væsentlig mere elegant at lave rep på en iPhone 4!

0 0
Per 16-04-2012 21:32:17

Så er det jo godt at et Apple produkt ikke behøver rep, da det bare virker istedet..

0 0
Hydra 17-04-2012 04:21:08

Jeg lever af at rep af Apple produkter og de går i aller højeste grad i stykker, gang på gang... især iPhone 4 laver jeg mange af!

Ved seriøst ikke hvilken brainiac der synes det var en fantastisk ide at smide glas på både for og bagside, det skriger sgu da kun efter reparationer. Men iPad, den må man sgu ikke reparerer... Godt klaret Apple!!!

0 0
Per 17-04-2012 18:48:37

design på en enhed er vigtigere end at kunne reparere en enhed.. Hvis den går i stykker så køber man bare en ny istedet..

0 0
Hydra 17-04-2012 19:57:12

Man kan godt høre du lever i et forbrugs samfund makker!!

Nu ved jeg som reparatør det tit er banaliteter der er tale om, hvilket på INGEN måde retfærdiggør "bare" at gå ud og købe en ny!!

Desuden er Apples produkter også ALT for dyre. Hvorfor fanden tror du jeg i første omgang valgte at lave rep på netop Apples produkter?!

Der er kun ét nyt produkt i hver gruppe, de er dyre og de går let i stykker. Den er sgu da ret skudsikker ;-)

0 0
HrLaursen 11-04-2012 11:34:50

Forstår ikke hvorfor Æble folket ikke skal leve om til EU's regler i EU. Det skal være muligt at skifte batteri i enheden, uden at man skal være en reparatør.
En af mange gode grunde til IKKE at eje et æble produkt.

0 0
Rene 12-04-2012 14:23:30

Kan du lige linke til loven eller bekendtgørelsen eller hvad det hedder i EU.

0 0
Allan 11-04-2012 11:51:50

Hmmm, jeg må tilstå, at jeg ikke kender til disse EU-regler, du antyder findes - det er f.eks. heller ikke umiddelbart muligt selv at skifte batteri i Nokia Lumia 800 eller N9...

0 0
Footiefan 11-04-2012 17:41:12

Mener heller ikke man kan skifte på den nye HTC One X. Så flere bryder åbenbart de regler HrLaursen skriver om. Men det bliver selvfølgelig ikke nævnt ;-)

0 0
x