Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Ny milepæl: Plenti runder 90.000 kunder

Ny milepæl: Plenti runder 90.000 kunder

Teleselskabet Plenti kan nu glæde sig over at have nået en ny milepæl: 90.000 kunder. Dermed er målet om 100.00 kunder inden for to år inden for rækkevidde.

Det går glimrende for Plenti - teleselskabet der blev søsat i marts måned sidste år. Teleselskabet kan nemlig meddele, at det nu har nået 90.000 kunder. Alene i det seneste kvartal er hele 17.000 nye kunder kommet til, hvor en stor del formentlig kommer fra de mange kunder, der er flygtet fra både Telia og TDC Group det seneste kvartal.

Hos Plenti er der, ikke overraskende, glæde at spore over den positive udvikling for det endnu relativt nye teleselskab.

”Vi er rigtig godt tilfredse med, at vi allerede nu kan melde om 90.000 kunder. Vores markante vækst fortsætter også her efter sommerferien, og vi ser ind i at nå vores mål om 100.000 kunder væsentlig før tid. Det betyder, at vi kan se optimistisk på forretningen - på trods af at branchen står over for nogle udfordringer lige nu, bl.a. i form af EU’s nye roaming-regler,” siger Peter Mægbæk, medstifter og direktør i Plenti.

Læs også: Plenti-kunder kan nu få Politiken-indhold

Som Peter Mægbæk selv kommer ind på, gik Plenti i luften med et mål om at få 100.000 kunder inden for to år. Det mål må siges at være inden for rækkevidde, nu hvor kun 10.000 flere skal til i løbet af det kommende halve år for at målet er nået.

Nye EU-regler ruskede op i telebranchen

Nogle måneder efter Plenti kunne fejre et års jubilæum og 60.000 kunder ombord, trådte nye EU-regler i kraft. Det betød, at næsten hele telebranchen måtte ændre deres portefølje af abonnementer. Der lå nemlig en stor ekstraregning hos teleselskaberne og ventede, fordi det ikke længere skulle koste danskerne noget at roame i andre EU-lande inden for de såkaldte fair use-regler.

Læs også: Her er Plentis nye, dyrere EU-abonnementer

Hos Plenti har man dog hurtigt opdaget, at størstedelen af dets kunder – helt præcist 60 % - faktisk foretrækker nationale abonnementer og derfor har beholdt det abonnement, som kun virker i Danmark. Det betyder først og fremmest billigere abonnementer for kunderne, men også færre omkostninger for Plenti. Derfor er teleselskabet fortrøstningsfuld oven på ikrafttrædelsen af de nye roamingregler.

Foto: Mobilsiden.dk

Så hurtigt er kunderne strømmet til Plenti

  • 6. maj 2016: 5.000 kunder
  • 8. august 2016: 20.000 kunder
  • 2. januar 2017: 50.000 kunder
  • 10. marts 2017: 60.000 kunder
  • 24. april 2017: 70.000 kunder
  • 5. juli 2017: 80:000 kunder
  • 29. august: 90:000 kunder

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies